Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdiRuti
    Drive
    • 2018
    • 65
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Witajcie, posiadam O3 1.4 TSI z DSG . 1 właściciel zmieniał olej wedle zaleceń ASO, Octavie mam 65 tyś. Km dziś 112 tyś. Km. Serwisowana w ASO lecz olej zmieniam co 15 tyś. Km.
    Żaden ze mnie mechanior i jak by mi kazali lać to bym lał. Lecz ostatnio kiedy kupowałem w sklepach olej i inne pierdoły praktycznie dwa sklepy stwierdziły, że ten Castrol LL to jest chłam...
    Będąc w sklepie Petrostar rozmawiając o Castrolu polecili mi zmienić olej na MILLERS stwierdzając, że róznica miedzy nimi to jak BMW do Poloneza.

    Pytanie czy naprawde warto zmienić oleje na MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W30 (200 zł 5l) ?
    Jeśli tak to jaką płukanke zastosować?
    Czy w tym przypadku warto kupić dodatkowo 4L oleju np. Castrola i przepłukać i wylać i dopiero wlać Millers?

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
      Witajcie, posiadam O3 1.4 TSI z DSG . 1 właściciel zmieniał olej wedle zaleceń ASO, Octavie mam 65 tyś. Km dziś 112 tyś. Km. Serwisowana w ASO lecz olej zmieniam co 15 tyś. Km.
      Żaden ze mnie mechanior i jak by mi kazali lać to bym lał. Lecz ostatnio kiedy kupowałem w sklepach olej i inne pierdoły praktycznie dwa sklepy stwierdziły, że ten Castrol LL to jest chłam...
      Będąc w sklepie Petrostar rozmawiając o Castrolu polecili mi zmienić olej na MILLERS stwierdzając, że róznica miedzy nimi to jak BMW do Poloneza.

      Pytanie czy naprawde warto zmienić oleje na MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W30 (200 zł 5l) ?
      Jeśli tak to jaką płukanke zastosować?
      Czy w tym przypadku warto kupić dodatkowo 4L oleju np. Castrola i przepłukać i wylać i dopiero wlać Millers?
      Do 1,4 polecam 0w30 lub 0w40 Millersa, Eurola, itd. Plukanke Millersa lub LM.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
        5W30 (200 zł 5l) ?
        Żaden 5W30 nie jest wart 200PLN
        To już lepiej wlać jakiś HC 5W40 za 70-80zł

        Komentarz

        • tomek evo
          Rider
          • 2013
          • 474
          • Superb II combi (3T5)

          Castrol to nie jest taki cudowny olej jak na reklamach. Millers XF longlife 5W30 to bardzo dobry olej i na pewno wart swojej niemałej ceny. Lepiej użyj płukanki, choć płukanie olejem jest dobrym pomysłem ale dość kosztownym i czasochłonnym bo dobrze jest te 100-200 kilometrów na tym zrobić i dopiero nalać olej docelowy wiec mamy 2x wymianę. Do takiego płukania moim zdaniem wystarczy aby olej miał odpowiednią lepkość i niekoniecznie musi spełniać normy i aprobaty i w sumie można nalać Lotosa czy Orlena i będzie ok. (zresztą Lotos/Orlen niekoniecznie będzie gorszy od Castrola). Ale po to są szybkie płukanki aby je używać. Ja polecam płukankę Archoila AR2820. Dobre są też płukanki Eurola i Liqui Moly z serii Prolinie a z tańszych Millers-a.

          Komentarz

          • AdiRuti
            Drive
            • 2018
            • 65
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Jest taki kanał na YT ( Miłośnicy 4 kółek )i sam jego autor twierdzi że taki jaki dał producent powinno się stosować mowa o 5w30 czemu akurat proponujecie 0w30?

            tomek evo
            Taka płukanka którą polecasz rozumiem że wlewa się bezpośrednio do silnika 15 minut na biegu jałowym, zlewka i nalanie właściwego oleju?Możesz zalinkować najlepszą opcje z firmy ​Liqui Moly ​​​​​...

            Komentarz


            • Łysego z YT nie słuchaj.
              Co do płukanek dokładnie tak jak piszesz. Wlewasz na około 15min. Silnik pracuje na biegu jałowym. Zlewasz olej. Zakładasz nowy filterek i świeży olej.
              Płukanki masz poniżej


              Komentarz

              • AdiRuti
                Drive
                • 2018
                • 65
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Czym różni się 2662 a 2640?

                Komentarz

                • shok
                  RS
                  • 2009
                  • 2070
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  2662 ma 500ml i jest mocniejsza.
                  2640 ma 300ml
                  co do składu to nie pamiętam.
                  Dokładnie łysy to nie jest mechanik. Kiedyś ktoś napisał, że jak inni naprawiają silniki to on porównuje płyny do spryskiwaczy.
                  Ostatnio edytowany przez shok; 5726.

                  Komentarz

                  • AdiRuti
                    Drive
                    • 2018
                    • 65
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    shok
                    Dziekuje.

                    Jak wspomniałem mysle o zakupie Millers 5w30 za te 205 zł
                    Wy proponujecie 0w30 ktorego Millersa miałbym zakupic i druga sprawa czym realnie i nałatwiej mówiac rózni się wzgledem 5w30?

                    Komentarz

                    • tomek evo
                      Rider
                      • 2013
                      • 474
                      • Superb II combi (3T5)

                      Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                      shok
                      Dziekuje.

                      Jak wspomniałem mysle o zakupie Millers 5w30 za te 205 zł
                      Wy proponujecie 0w30 ktorego Millersa miałbym zakupic i druga sprawa czym realnie i nałatwiej mówiac rózni się wzgledem 5w30?
                      W grupie VAG (i nie tylko) generalnie obowiązują normy określane przez producenta - w tym wypadku norma 504/507. I olej ma spełniać ta normę a najlepiej posiadać oficjalną aprobatę bo wtedy można stosować bez przeszkód taki olej w okresie gwarancji a poza tym jest gwarancja, ze olej rzeczywiście ta normę spełnia bo przeszedł procedurę testową u producenta pojazdu. I w tym momencie nie ważne jaka lepkość czy 5W30 czy 0W30 czy może 0W40 bo takie oleje z 504/507 też są.
                      Tak w dużym uproszczeniu to 0W30 względem 5W30 będzie lepiej spisywał się w niższych temperaturach i kiedy olej jest w trakcie rozgrzewania (lepsza płynność, niższe opory itp.). Ale to już indywidualna sprawa i zwykle tak jest ale nie zawsze.

                      Komentarz

                      • tomek evo
                        Rider
                        • 2013
                        • 474
                        • Superb II combi (3T5)

                        Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis

                        Banie się popularnych marek dlatego, że mogą być podrobione dla mnie jest bez sensu. Jest dużo sprawdzonych sprzedawców, chociażby tu na forum.
                        Tak to prawda ale po pierwsze niewiele osób podchodzi do tego w ten sposób i dla nich liczy się cena więc kupują na allegro albo w promocji w markecie a (o zgrozo) może to być olej oryginalny ale o zupełnie innych parametrach.
                        Po drugie (co łączy się z pierwszym) wielu producentów różnicuje produkty w zależności od rynku przeznaczenia itd. oraz produkuje bądź zleca produkcje w różnych zakładach (niekoniecznie swoich) i produkty te będą się względem siebie różniły a także względem karty i często karta ma charakter poglądowy i nawet można znaleść wpis o tym oraz o tym, że parametry będą się różniły w zależności od zakładu produkcyjnego (wklejałem kiedyś link i dotyczyło to chyba Mobila). O zmienianiu kart co chwilę nie wspominając.
                        Ja też od czasu do czasu sprzedaje Mobila, Castrola, Elfa (nawet dziś) czy Totala i wiem, ze jest to towar pochodzący z oficjalnej sieci dystrybucji wiec zakładam, że oryginalny i taki jak karcie ale często jak by ktoś poprosił o samą kartę to mógłbym mieć problem ze wskazaniem właściwej oraz zagwarantowaniem, ze to co w karcie to w butelce.

                        Komentarz

                        • tomek evo
                          Rider
                          • 2013
                          • 474
                          • Superb II combi (3T5)

                          Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                          A skąd pewność, że to pewniaki ?
                          Kiedyś na forum pytałem się na temat oryginalności olejów i odpowiedzialności sprzedawcy. Napisane było, że sprzedawca za to nie odpowiada bo on ten produkt kupił. Ma dowód zakupu i tyle. On sam nie wie co w bańkach się znajduje.
                          Wiadomo, że zmniejsza się prawdopodobieństwo trafienia na podróbe, ale pewnikiem tego bym nie nazwał.
                          Po pierwsze sprzedawca odpowiada za to co sprzedaje. Jak twierdzi inaczej to niech się dokształci i ubezpieczy jeśli jeszcze tego nie zrobił. To, że w razie nazwijmy to "wpadki" ma regres w stosunku do tego od kogo kupił to już inna historia.
                          Skąd pewność, że to pewniaki? Oczywiście nikt tego tak naprawdę w 100% nie zagwarantuje ale lepiej mieć 99,99% pewności niż np. 50% czy nawet 90%.
                          Są producenci, którzy trzymają się jednej receptury i nie zmieniają składu produktu ani nie mają różnych wersji tego samego produktu w zależności od rynku przeznaczenia czy zakładu produkcyjnego bo produkują wszystko sami (nie zlecają produkcji innym) - oczywiście z dostarczonych komponentów. To co w karcie to (z małym marginesem) w bańce.
                          Druga sprawa to system dystrybucji. W przypadku bardziej niszowych marek liczba dystrybutorów i autoryzowanych sprzedawców jest niewielka i łatwo zweryfikować ich wiarygodność. Poza tym nie ma podróbek.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                            Jak wspomniałem mysle o zakupie Millers 5w30 za te 205 zł
                            Każdy może swoją forse wywalić w błoto, ale ten olej nie jest wart 205zł, może z 90zł to tak, ale nie więcej niż 100
                            Jedź do ASO tam kupisz jeszcze lepszy i jeszcze droższy olej 5W30 z normą 504

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              A i jeszcze mi się takie przysłowie przypomniało "Napluj świni w twarz, a powie że deszcz pada"

                              Komentarz

                              • tomek evo
                                Rider
                                • 2013
                                • 474
                                • Superb II combi (3T5)

                                Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                Każdy może swoją forse wywalić w błoto, ale ten olej nie jest wart 205zł, może z 90zł to tak, ale nie więcej niż 100
                                Jedź do ASO tam kupisz jeszcze lepszy i jeszcze droższy olej 5W30 z normą 504
                                To jest bardzo względna kwestia. Nie wiem na czym opierasz swoją wycenę ale spośród olejów z normą 504/507 bardzo wiele ma cenę w granicach 200 zł a nawet wyższe ceny (np. Penrite Enviro+ 5W30 za ponad 270 zł czy Ravenol VSW za ok 250 zł). Np. Liqui Moly top tec 4200 5W30 kosztuje mniej więcej tyle co Millers XF a wybitnym olejem nie jest i daleko mu do Millersa moim zdaniem. Motul to też podobne rejony cenowe i tak samo olej nie jest moim zdaniem tak dobry. Neste też tanie nie jest i za 5l cena przekracza 200,00 zł.
                                Z tanich ale wysokiej jakości olejów z 504/507 mamy chyba tylko Specola Spec Premium c3 VW 504/507 5W30 ale cena za 5 litrów i tak przekracza 100,00 zł. Pisanie zatem o tym, że ten olej jest wart 90,00 zł jest dla mnie nieporozumieniem ale każdy ma swoje zdanie.

                                Komentarz

                                • tomek evo
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 474
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                  Oglądałem M1 fs 0W-40 w selgrosie, kraj produkcji 542 czyli idzie tak samo jak na zachód i cena normalna 120/4.
                                  Kraj produkcji może być ten sam ale przeznaczenia niekoniecznie. Wiem, że sieci handlowe potrafią wykupić stocki magazynowe jeśli cena jest atrakcyjna a towar niekoniecznie jest na rynek Europejski. Czasami oficjalny importer też nie wie skąd ten towar pochodzi i co jest w środku. Nie mam pojęcia jak jest w tym wypadku i kiedyś sam dawno temu kupiłem towar w Selgrosie i do głowy by mi wtedy nie przyszło, ze może to nie być to samo co gdzie indziej jednak im dłużej człowiek siedzi w temacie tym bardziej staje się podejrzliwy. Cena za ten olej atrakcyjna i sam olej jak najbardziej godny polecenia.

                                  Komentarz

                                  • AdiRuti
                                    Drive
                                    • 2018
                                    • 65
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    leonn Rozumiem Twoje rozgoryczenie bo za pewne jesteś inżynierem i nie wiadomo czym jeszcze. Tylko wiesz żeby wykazać się ineligencją trzeba swoją wiedze przekazać na poziomie. Jak wspomniałem nie znam się na tym, a chciałbym zadbać o samochod w miare możliwości na tyle ile mogę. Przedstaw mi swoją wiedze tak żebym i ja mógł się czegoś nauczyć.
                                    Póki co to taki YT który t został skrytykowany mówi rosądnie.

                                    Jeśli za Castrola płaciłem około 135 zl za 4 litry, a wsklepie polecili mi Millersa ktory jakościowo bedzie dużo lepszy i kosztuje 205 zł to dopłace jeśli ma ten silnik pracować dłużej i lepiej.

                                    Mi powiedziano masz lać 5w30 i tak wlewam.
                                    Olej zmienilbym lecz zostałbym jak wyżej przy 5w30, twierdzisz że 0w30 lepszy ok, tp wytlumacz czemu i czy takie 1.4 TSI śmiało może na tym chodzić
                                    Ostatnio edytowany przez AdiRuti; 47249.

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                                      leonn Rozumiem Twoje rozgoryczenie
                                      Rozgoryczenie? Raczej żałość.
                                      Wiedza motoryzacyjna ludzi jest bliska -zeru, ale czyj to jest problem, chyba raczej nie mój
                                      Ile jesteś na tym forum lub innym motoryzacyjnym?
                                      Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                                      Póki co to taki YT który t został skrytykowany mówi rosądnie.
                                      Po co pytasz na OCP skoro uzyskałeś rozsądną odpowiedź od trolla YT? Lej co poleca
                                      Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                                      Mi powiedziano masz lać 5w30 i tak wlewam.
                                      Twoja piaskownica Twoje zabawki Ty decydujesz

                                      Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                                      Olej zmienilbym lecz zostałbym jak wyżej przy 5w30, twierdzisz że 0w30 lepszy ok, tp wytlumacz czemu i czy takie 1.4 TSI śmiało może na tym chodzić
                                      Ja polecam 0W-40
                                      Chcesz się dowiedzieć coś więcej? Przeczytaj wątki olejowe i wszystkie załączniki w nich podane
                                      Każdy by chciał dostać tak odpowiedź, już teraz natychmiast, na indywidualne jego pytanie jaki olej do mojego 1.4tsi, bo on jest unikatowy i nie powtarzalny jedyny w swym rodzaju Nikt na świecie takiego motoru nie ma
                                      Zaraz handlarze Ci poradzą co masz zalać żeby na tym mogli zarobić, poczekaj na wiadomości PW

                                      Komentarz

                                      • Blaise
                                        Drive
                                        • 2018
                                        • 75
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Może polecę Off-topem, ale ludzie kochani - piszecie o olejach w zakresie cenowym 150-200zł za 5l, użytkowanych i wymienianych w normalnych warunkach co 3-12 miesięcy. Czy na prawdę mówienie "drogo" czy "tanio" jest w ogóle sensowne? Samochody za grube tysiaki a rocznie, abstrahując, 4 wymiany oleju i łacznie ~200zł na olej to dramat.

                                        Kurde, podobną kwotę nie jeden z Was wyda w weekend idąc na flaszkę z kumplem..
                                        180km / 300Nm

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpis
                                          Samochody za grube tysiaki a rocznie, abstrahując, 4 wymiany oleju i łacznie ~200zł na olej to dramat.
                                          Nie rozumiem tych wyliczeń. To jedna wymiana kosztuje 50 zł?

                                          Komentarz

                                          • Blaise
                                            Drive
                                            • 2018
                                            • 75
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            nie wiem o czym myślisz i jak do tego doszedłeś. Ale juz tłumaczę. Cena oleju x - 150zł. Cena oleju y-200 zł. Cztery wymiany w roku (licząc że ktoś bije kilometry jak szalony). Cena oleju x na rok = 600zl. Cena oleju y=800zl. Więc 800zl-600zl=200zl. Cbdo.

                                            I dopiszę. W moim odczuciu kierujmy sie jakością oleju, doswiadczeniem, sentymentem na końcu ceną. Zwłaszcza ze jest to ułamek kosztów utrzymania samochodu.
                                            180km / 300Nm

                                            Komentarz

                                            • ichris
                                              Drive
                                              • 2018
                                              • 94
                                              • Volkswagen

                                              Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz wpis

                                              Moze warto wprowadzic do sprzedazy oleje Eurola USVO to w duzej mierze marketing.

                                              Na niemieckim pojawil sie przedstawiciel z oficjalnego sklepu Ravenol-a, wiec czesciej go kupuja i praktycznie same analizy uzywane pochodza od tego producenta. Ich opisy produktow moga rowniez przekonywac, np. PAO, Mo czy W, gdzie duza wiekszosc i tak nie ma pojecia co to jest, do tego parametry na papierze wygladaja przyzwoicie. Juz nie wspominam o wahaniach w skladzie, lecz w szczegolnosci to co zrobili kilka lat temu w Rosji.... rowniez co mnie zastanawia tak szybka degradacje lepkosci. Faktem takze jest, ze to w duzej mierze "internetowa" marka. Ogolnie w Polsce na forach bedzie walka Ravenol vs Eurol.
                                              Heh, ostatecznie właśnie muszę wybrać czy Eurol Syntence FS 0W30 czy Ravenol VSW 0W30. Przekopuje internety i mniej więcej wychodzi głosów po równo Chyba zrobię losowanie jak radzi cytrynowiec

                                              PS. Nie jest tak, że na Eurola jest oficjalna aprobata VW a na Ravelona tylko dopuszczenie?

                                              https://allegro.pl/oferta/ravenol-vs...-00-7838390503

                                              Niby "oficjalny" sklep/dystrybutor a w opisie oleju jest info o zaledwie dopuszczeniu...?
                                              Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                ichris, ściągasz sobie dokument VW i już wiesz które oleje mają oficjalną aprobatę VW w zakresie normy VW504.00/507.00

                                                https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0400_50700.pdf

                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • shok
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2070
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  Mógłbyś wrzucić z normą 505.01

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2726
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    505.01

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...