Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karel
    Rider
    • 2014
    • 370
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    AdiRuti, możesz też rozważyć Neste CityPro 0W-40, swego czasu był to produkt bardzo "modny" w tym wątku: PAO, zgodny z 502.00, podobno nieźle dopakowany, niskie ryzyko podróbki, cenowo bardzo ok. Na oilclub znajdziesz analizy.
    Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

    Komentarz


    • A czy to USVO od ravenola cokolwiek realnie zmienia czy tylko chcieli mieć jakiś nowy "chłyt"?

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz wpis
        AdiRuti Czy nie widzisz mojego wpisu ? Nie ma widma Millersa 0W-40, lecz to bedzie prawdopodobnie mieszanina HC + PAO, jak duza wiekszosc!... Ale nie znajac receptury i tak daleko nie zajdziemy. Ogolnie Millers produkuje bardzo dobre srodki smarne.I juz praktycznie nikt nie stosuje "minerala"...w niektorych produktach np. do klasykow. HC to zupelnie inna technologia aktualnie.
        Millers to PAO
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • AdiRuti
          Drive
          • 2018
          • 65
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Karel A Ty co wlewasz do swojej O3?

          Komentarz

          • AdiRuti
            Drive
            • 2018
            • 65
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            rOBERTO795
            Czyli IV grupa, ale ja i tam już jestem pogubiony xD

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              AdiRuti szukaj olejów z 0w na początku. Firmy takie jak Mobil, Ravenol, Neste, Millers, Eurol to sprawdzone oleje przez wielu userów i wielu sillnikach TSI. Mają spory udział baz IV grupy PAO i dobre pakiety dodatków. Inetrwał max 15 kkm i będzie dobrze. Kwestia zasobności portfela i dobrego źródła zakupu.

              Komentarz

              • Samsung89
                Drive
                • 2018
                • 63

                Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                Millers to PAO
                Spojrzalem na parametry tego 0W-40, czesto oleje pelno syntetycznie maja nizszy indeks lepskosci...Ale bez widma to mozna zgadywac, skad ta pewnosc ? Jezeli jest mowa o oleju pelno syntetycznym to mam na mysli tylko i wylacznie PAO (plus ewentualnie Estry).

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz wpis

                  Spojrzalem na parametry tego 0W-40, czesto oleje pelno syntetycznie maja nizszy indeks lepskosci...Ale bez widma to mozna zgadywac, skad ta pewnosc ? Jezeli jest mowa o oleju pelno syntetycznym to mam na mysli tylko i wylacznie PAO (plus ewentualnie Estry).
                  Zrob badanie bedziesz wiedzial
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • Samsung89
                    Drive
                    • 2018
                    • 63

                    rOBERTO795 Nie mam zamiaru, Ty twierdzisz, ze to PAO...

                    Komentarz

                    • AdiRuti
                      Drive
                      • 2018
                      • 65
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Mam jeszcze pytanie, producent nakazał lać olej w normach 504/507 lub 502 oraz ACEA A3/B4 albo API SN/SM tak jest w instrukcji.
                      Nie ktore osoby leją np. Revenol SSL 0W40, gdzie sam producent zaleca 5W40 (patrz fot.), to samo LM, Penrit (5W30), Fuchs (fot) , Millera ( fot) 5W30/40 oraz 0W40, to teraz mam pytanie czy jeśli sam producent nie zaleca wlewać oleju 0W40 tylko 5W40 to muszę się temu stosować? W tym przypadku 5W40 tak naprawde mogę zalać wszystkie powyżej + Xado Luxury , SL. A z 0W40 Millera XF , oraz Xado.
                      I nasuwa się pytanie czy po 5W30 spokojnie po plukance mogę iść w 0W40, bo 5W40 nie powinno być problemu.

                      Dziś patrzyłem w papiery że 1 właściciel zmieniał przedemną 2x olej czyli na 30 tyś i 60 tyś, pewnie po jabłkach, ale czy oprócz tego że zmieniam olej regularnie co 15 tyś. mogę o niego bardziej zadbać, wyczyścić?
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                        Dziś patrzyłem w papiery że 1 właściciel zmieniał przedemną 2x olej czyli na 30 tyś i 60 tyś, pewnie po jabłkach, ale czy oprócz tego że zmieniam olej regularnie co 15 tyś. mogę o niego bardziej zadbać, wyczyścić?
                        To trochę już zaniedbany. Właściciel albo nieświadomy (wiara w mityczną jakość aso) albo olewał auto (flotówka).

                        PS. Nie "tyś", tylko "tys." jest skrótem od "tysiąc".

                        Komentarz

                        • AdiRuti
                          Drive
                          • 2018
                          • 65
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                          To trochę już zaniedbany. Właściciel albo nieświadomy (wiara w mityczną jakość aso) albo olewał auto (flotówka).

                          PS. Nie "tyś", tylko "tys." jest skrótem od "tysiąc".
                          To 1, przepraszam za skrót. Lecz to i tak nic nie wprowadza do tematu.

                          Komentarz


                          • Na tym zdjęciu widzę i 0w-30 i 0w-40.

                            U siebie wymieniam co 10-12k, bez płukanek. Niezależnie od rodzaju silnika.
                            Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2009
                              • 10917
                              • Fiat

                              a co sądzicie o oleju Revline z Jasła? np. 5w/40 to niby pełen syntetyk się chwalą, jak Specol Gold.
                              Miał ktoś z tym do czynienia, jakieś testy są? (oczywiście nie ma na myśli Piotra Testera z YT)


                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                To taki sam syntetyk jak milers, także jak go kupię po 10 zł za litr 5W-40 to wyleci w moje stare silniki.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • Karel
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 370
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
                                  Karel A Ty co wlewasz do swojej O3?
                                  Neste CityPro 0W-40

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                    To taki sam syntetyk jak milers, także jak go kupię po 10 zł za litr 5W-40 to wyleci w moje stare silniki.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                      o taki sam syntetyk jak milers, także jak go kupię po 10 zł za litr 5W-40 to wyleci w moje stare silniki.
                                      Nie ma widma Millersa 0w40 więc klepanie bez pokrycia....
                                      Podobnie jak wrzucanie wszystkich HC do jednego worka, bo są różne bazy VHVI i można się zdziwić jak niektóre z nich dorównują bazom PAO, a tak to znowu dla zasady "nie wiem, ale się wypowiem"

                                      Komentarz

                                      • Randor
                                        Classic
                                        • 2018
                                        • 34
                                        • Audi
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        Panowie czy Penrite 10 tenths premium 0w-40 to nadal polecany olej? Według parametrów wypada bdb. Warto to lać? Wytrzyma interwały powyżej 5-6tys? Czy do 300zł za 5l znajdę coś lepszego do turbo benzyny która jest często "deptana"? Wymiana oliwy co 8-10tys, przed zimą. Obecnie mam zalany Meguin 5w40 ale spróbował bym czegoś lepszego. Niedługo odbieram auto ze znacznie podniesioną mocą.
                                        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                                        Komentarz

                                        • Samsung89
                                          Drive
                                          • 2018
                                          • 63

                                          Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
                                          Penrite 10 tenths premium 0w-40
                                          Na papierze prezentuje sie swietnie. Lecz czy warto przeplacac tak? Co chcesz dzieki temu osiagnac? Po za lepszym uczuciem ? Z Meguinem postepujesz prawidlowo wedlug mnie, ten bazuje tylko i wylacznie na PAO, pakiet dodatkow takze niezly. Tym bardziej jak potrzebujesz oleju ktory wolniej sie utlenia i jest odporny bardziej na wysokie temperatury.
                                          Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

                                          Komentarz

                                          • Randor
                                            Classic
                                            • 2018
                                            • 34
                                            • Audi
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            W sumie chcę osiągnąć maksymalną ochronę przy częstych zimnych rozruchach oraz przy jakimś tam pałowaniu auta latem. Wiem, że to ciężki temat i chyba trudny do pogodzenia.

                                            Czy Meguin Super Leichtlauf 5w40 to na 100% to samo co LM Synthoil 5w40? Czy wiadomo jaką zawartość cynku i wapnia mają te oleje? Nie mogę doszukać się takich informacji w specyfikacji. Pewnie źle szukam.

                                            Komentarz

                                            • Samsung89
                                              Drive
                                              • 2018
                                              • 63

                                              Randor analiza: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39

                                              Komentarz

                                              • dragster
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 895
                                                • Honda

                                                Panowie, jaką siłą (jakim momentem) dokręcacie filtr oleju w silnikach 1,6? W BCB jest umieszczony od przodu silnika, można powiedzieć, że w miejscu na które przychodzi klucz zakręcający, w stronę chłodnicy. Mam wyciek w tym miejscu. Zmieniałem już w tym aucie olej z filtrem 4 razy i wcześniej nie było problemu. Ubytek na bagnecie wynosi ok 3 mm na tydzień, czyli na ok. 250km, i są małe plany oleju pod autem.

                                                Czy za słabo dokręciłem? Czy można to przekręcić, tak jak przekręca się gwint i czy wtedy uszkodzę gwint wewnątrz filtra (to pestka) czy gwint z obudowy silnika wchodzący do filtra (big problem)?
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz

                                                • Randor
                                                  Classic
                                                  • 2018
                                                  • 34
                                                  • Audi
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  No ok. Meguin 5w40 wypada wzorowo w analizach. Chyba przy nim zostanę.

                                                  Tak z ciekawości. Czy są w sieci jakieś aktualne analizy oleju FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40? Dobra to oliwa?

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                                                    Panowie, jaką siłą (jakim momentem) dokręcacie filtr oleju w silnikach 1,6? W BCB jest umieszczony od przodu silnika, można powiedzieć, że w miejscu na które przychodzi klucz zakręcający, w stronę chłodnicy. Mam wyciek w tym miejscu. Zmieniałem już w tym aucie olej z filtrem 4 razy i wcześniej nie było problemu. Ubytek na bagnecie wynosi ok 3 mm na tydzień, czyli na ok. 250km, i są małe plany oleju pod autem.

                                                    Czy za słabo dokręciłem? Czy można to przekręcić, tak jak przekręca się gwint i czy wtedy uszkodzę gwint wewnątrz filtra (to pestka) czy gwint z obudowy silnika wchodzący do filtra (big problem)?
                                                    Filtr odkręcasz ręką z całej siły lub 15Nm -25Nm.
                                                    oczywiscie smarując uprzednio uszczelkę olejem co tylko dla przyzwoitości przywołuję. Zbyt mocne przykręcenie może również powodować wycieki.
                                                    Wycieki nie musza wcale pochodzić z filtra- najlepiej w takiej sytuacji umyć silnik i patrzeć.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...