zuzycie podałem tak an oko ale na pewno nie wiecej niz 1.5 litra raczej blizej 1 l a z tego oleju 5w 40 to jaki bedzie najlepszy shel, motul,mobil,castrol???
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Castrol EDGE i głośniejszy silnik
Po wlaniu Castrol Edge 0W30 na pierwszym przeglądzie - 15tys km w 1.8 TSi wyraźnie głośniej słychać silnik, po tym co przeczytałem 2 strony wcześniej zastanawiam się czy już tego gówna nie usunąć z silnika ? Czy ktoś wie co fabryka zalewa oryginalnie do 1.8 TSI ?
HELP
Komentarz
-
-
Witam. Podobno fabrycznie zalewają Castrolem 5W30 (tak twierdzi sprzedawca w salonie). Olej do 1.8 TSI musi spełniać normę VW 504.00. Ze strony Castrola wynika, że Castrol Edge 0W30 nie spełnia tej normy, spełnia ją natomiast Edge 5W30. Wymieniałeś olej w ASO? Jesteś pewien, że zalali 0W30?
Komentarz
-
-
Sorry pomyliłem się - oczywiście kupiłem i mam nadzieję wlali mi 5W30 Edge - teraz dopiero zgupiałem jeśli mam ten sam olej to czemu jest głośniej ?
Fakt że kupiłem nie w ASo a w sklepie u kolegi, on na pewno by mi nie wcidsnął podróby, ale może jemu ktoś wżenił, a może jak ktoś pisał polski Castrol to nie to samo co ori
Komentarz
-
-
A ja chcę wymienić olej po dotarciu silnika i po tym co napisałeś, zaczynam mieć wątpliwości, czy warto. Serwis proponuje właśnie Castrola 5W30, zapewne z beczki.
Co do fabrycznego zalewania silnika, to podałem informację podaną przez sprzedawcę w salonie, a on nie musi wcale mieć pełnej wiedzy na ten temat. Z doborem oleju w fabryce może być tak jak z marką opon na pierwszy montaż, czyli mogą używać olejów różnych marek, byle zgadzała się specyfikacja, a co się konkretnie trafi to loteria.
Przyłączam się więc do pytania, czy ktoś ma PEWNĄ informację, jakim lub jakimi olejami zalewają w fabryce 1.8TSI ?
Komentarz
-
-
Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 zaleca się do stosowania we wszystkich nowoczesnych typach silników samochodowych, zwłaszcza w wysokosprawnych silnikach Diesla i benzynowych, montowanych w najnowszych modelach samochodów osobowych.
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia normy: 507.00 ; 504.00 jak i praktycznie każdą z pozostałych norm , więc do Twojego 1,4 TSI będzie napewno bardzo dobrym wyborem.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaA to jest jedyny wybór w ramach grupy Mobil 1 ?
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia najbardziej aktualne
wymagania dla silników wysokoprężnych i benzynowych.
Produkt zajmujący czołową pozycję w branży
motoryzacyjnej, zgodny z najnowszą specyfikacją
ACEA C3 dla olejów samochodowych.
Przeznaczony głównie do samochodów z silnikami
wysokoprężnymi, zwłaszcza do najnowszych modeli
z filtrami cząstek stałych. Odpowiedni również
do silników benzynowych, w których zapewnia
zwiększenie wydajności silnika. Mobil 1 ESP
Formula 5W-30 posiada najnowsze dopuszczenia
producentów samochodów
Volkswagen
VW 504.00 Zaaprobowany
VW 507.00 Zaaprobowany
ewentualnie masz do wyboru Motula,Castrola ,Liqy Molly Top Tec 4200, Valvoline Syn Power XL III i pozostałe...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nowe specyfikacje producentów do lekkich silników
VW 504.00 / 507.00 – to najnowsza norma VW dla olejów Longlife i jest kompatybilna wstecz, co oznacza, że może być używana tam, gdzie zalecana jest norma 506.00 / 506.01/ 503.00.(uwaga ta nie dotyczy silników wysokoprężnych R5 i V10)
Oprócz klasyfikacji ACEA, producenci najnowszych silników benzynowych i Diesla z wtryskiem bezpośrednim do obciążonych samochodów osobowych, vanów i pojazdów dostawczych wprowadzają swoje, bardzo surowe normy fabryczne. Najnowsze z nich to VW 504.00 dla silników benzynowych FSI i TSI oraz VW 507.00 dla motorów Diesla TDI z filtrem cząstek stałych. Dotychczasowa specyfikacja Volkswagena z 2004 roku VW 506.00 (silniki TDI bez pompowtryskiwaczy Pumpe Düse "PD") i VW 506.01 (silniki TDI z pompowtryskiwaczami "PD") zostaje zachowana. przeważnie oleje spełniające normę 507.00 spełniaja także 504.00
Oba to oleje spełniające wymagania specyfikacji ACEA C3 przyczyniają się do poprawy środowiska naturalnego ze względu na niską zawartość popiołu siarczanowego siarki i fosforu (MID SAPS). :P
POLECANE BMW – motoryzacyjna potęga, która startowała jako zakład lotniczy Poznaj historię Popularne kategorie Bezpieczeństwo Czytaj wszystko BWM Czytaj wszystko Historia Czytaj wszystko Poradniki Czytaj wszystko Mandaty karne Czytaj wszystko Oświetlenie Czytaj wszystko
[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 16:48 ]
ten Mobil o którym pisałeś to naprawdę bardzo dobry wybór do Twojego silnika
[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 16:52 ]
w/w wymienione to Oleje Long Life
Co to są oleje silnikowe z wydłużonym przebiegiem?
Są to oleje silnikowe, przy zastosowaniu których można uzyskiwać przebiegi między wymianami oleju dłuższe od przeciętnych. W zasadzie zagadnienie to należałoby podzielić na dwie kategorie: oleje silnikowe z wydłużonymi przebiegami do silników samochodów osobowych oraz oleje silnikowe z wydłużonymi przebiegami do silników samochodów ciężarowych.
Do niedawna, typowe przebiegi między wymianami olejów silnikowych rekomendowane przez producentów silników do samochodów osobowych kształtowały się średnio na poziomie około 15 ODO km. Rosnące wymogi odnośnie zmniejszania kosztów eksploatacji samochodów oraz ochrony środowiska naturalnego prowadzą nieuchronnie do takich rozwiązań konstrukcyjnych nowoczesnych silników, które pozwalają z jednej strony na zmniejszenie ilości oleju silnikowego w układzie smarowania silnika, z drugiej zaś na wydłużenie przebiegów między wymianami oleju.
Mniejsza ilość oleju w układzie smarowania silnika oznacza dla kierowcy wymierną oszczędność finansową przy jego zakupie. Natomiast przed producentem oleju stawia ostrzejsze wymagania odnośnie jego odporności na obciążenia cieplne, czy odporności oleju na procesy utleniania i nitracji.
Także sami producenci silników samochodów osobowych konstruując najnowsze silniki pozwalające na coraz rzadsze wizyty w stacjach obsługi stawiają wyjątkowe wymagania olejom silnikowym. Wyjątkowość tych wymagań prowadzi do opracowywania przez nich - we współpracy z producentami olejów - odrębnych norm, które szczegółowo uwzględniają specyfikę poszczególnych typów i odmian nowych konstrukcji. Tak właśnie powstały normy dla olejów silnikowych z wydłużonymi przebiegami wydane przez takich producentów, jak np. VW (normy VW 503.00, VW 503.01, VW 506.00 czy VW 506.01), BMW (Longlife-01) czy GM/Opel (GM-LL-A-025, GM-LL-B-025).
Oleje silnikowe o wydłużonych przebiegach między wymianami, posiadające odpowiednie listy wydawane przez producentów silników potwierdzające ich zgodność z ww. normami, mogą osiągać przebiegi między wymianami rzędu 20 000 - 30 000, a nawet 50 000 km. Stanowi to więc w niektórych przypadkach 2-krotnie, a nawet 3-krotnie dłuższe przebiegi niż wspomniane wcześniej typowe przebiegi.
Trzeba jednak wyraźnie tu zaznaczyć, że wydłużone przebiegi sięgające nawet 50 000 km są wartościami maksymalnymi i możliwymi do osiągnięcia w optymalnych warunkach eksploatacyjnych. Wszelkie odstępstwa polegające na wyjątkowej intensyfikacji liczby imnych rozruchów silnika, wydłużaniu okresów jazdy przy bardzo dużych szybkościach czy odejściu od mieszanego cyklu eksploatacji w kierunku wyłącznie cyklu miejskiego prowadzą do skracania przebiegów nawet przy zastosowaniu specjalistycznych olejów o wydłużonych przebiegach (szczegóły w tym zakresie podają producenci silników i samochodów w książkach obsługi).
Dodatkowa uwaga to ta, że wydłużone przebiegi mogą być osiągane tylko w przypadku konkrewnych modeli pojazdów (typów silnika) i tylko w przypadku zastosowania w nich odpowiednich olejów silnikowych z wydłużonymi przebiegami spełniających normy roducentów samochodu.
Czym dokładnie charakteryzują się oleje silnikowe o wydłużonym przebiegu?
Jak już wspomniałem oleje takie spełniają rygorystyczne i specyficzne wymagania stosownych norm VW, BMW, GM czy Forda
kwalifikujące je jako oleje silnikowe o wydłużonych przebiegach. Potwierdzają to oficjalne listy wydawane przez tychże producentów silników. Technologicznym wyróżnikiem olejów o wydłużonych przebiegach jest odpowiednio zbilansowana kompozycja olejów bazowych oraz pakietu dodatków uszlachetniających nadających Im wyjątkowej odporności na niekorzystne zjawiska utleniania i initracji, czyli naturalne procesy starzenia. Na ogół oleje silnikowe o przedłużonych przebiegach zestawiane są w oparciu o oleje bazowe Grupy III lub Grupy IV wg. API, czyli w oparciu o oleje niekonwencjonalne i syntetyczne. Oleje bazowe Grupy III i IV,
w porównaniu do mineralnych olejów bazowych Grupy I oraz Grupy II, charakteryzują się znacznie wyższym wskaźnikiem lepkości (co daje lepszą charakterystykę lepkościowo-temperaturową), niższą zawartością siarki oraz wyższą zawartością węglowodorów nasyconych (co podnosi odporność na utlenianie i nitrację). Odpowiednio skomponowane oleje bazowe zestawione z pakietem
dodatków uszlachetniających dopasowanym do specjalnych wymagań stawianych przez producentów silników w wyżej przytoczonych
normach pozwala na otrzymanie specjalistycznych olejów przystosowanych do pracy przy wydłużonych przebiegach między wymianami.
Do jakich silników przeznaczone są oleje o wydłużonych przebiegach?
Przed podjęciem deCyZji należy zapoznać się z wymaganiami w tym względzie podawanymi przez producenta samochodu
w książce obsługi. Jeśli widnieje tam rekomendacja o zastosowaniu oleju silnikowego zgodnego z normą dla olejów o wydłużonych przebiegach np. VW 503.00, VW 503.01, VW 506.00, VW 506.01, BMW Longlife-01, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, wtedy należy zastosować się do tych wskazań i napełnić układ smarowania silnika właśnie specjalnym olejem silnikowym o wydłużonym przebiegu i posiadającym list zgodności z odpowiednią normą.
Czy takie oleje można użyć do starszych jednostek napędowych? Jaki będzie to miało wpływ na pracę takiego silnika?
Raz jeszcze chciałbym podkreślić, że podstawową zasadę jakiej należy się trzymać przy dokonywaniu wyboru oleju silnikowego
są wymagania podawane przez producenta silnika (pojazdu) w książce obsługi. To producent silnika lub pojazdu daje wytyczne
co do tego jaki olej powinien być użyty do smarowania konkretnego modelu silnika. Wytyczne te są wynikiem analizy wielu
testów stanowiskowych i drogowych jakim producenci samochodów i silników poddają konkretne typy i modele silników. Trudno zatem przeciętnemu
Oleje Long Life
użytkownikowi samochodu (nawet temu, który zna się zarówno na technice samochodowej i smarowniczej) dokonać lepszego wyboru oleju silnikowego niż zrobił to producent silnika czy samochodu. Po tym komentarzu należy dodać, że wspomniane wcześniej normy VW, BMW, GM czy Forda dotyczące olejów o wydłużonym przebiegu są normami dość nowymi, tak więc nie jest możliwe znalezienie odwołania do nich w instrukcjach obsługi starszych jednostek napędowych. W instrukcjach obsługi starszych silników odnaleźć można przywołania odpowiednio starszych norm jakościowo-użytkowych dotyczących bardziej typowych olejów silnikowych i takie właśnie oleje tam trzeba zastosować. Łamiąc zasadę stosowania oleju silnikowego zgodnie z wymaganiem producenta silnika i używając owoczesnego, specjalistycznego oleju o wydłużonym przebiegu do starszego typu silnika, którego producent nie przewiduje stosowanie takiego oleju, sprowadzamy silnik naszego pojazdu do roli silnika doświadczalnego. I nie mamy przy tym żadnej gwarancji, że doświadczenie przebiegnie bez żadnych komplikacji. Jednym z czynników, który powinien nas odwieść od stosowania specjalistycznych olejów silnikowych o wydłużonych przebiegach w starszych silnikach jest fakt, że w przeważającej większości nowoczesne oleje silnikowe o wydłużonych przebiegach do stosowania w samochodach osobowych to oleje lekkobieżne np. o klasach lepkości SAE OW-30 czy SAE 5W-30. Oleje takie mają obniżone charakterystyki lepkościowe w stosunku do najbardziej typowych olejów silnikowych spełniających klasy lepkości SAE 15W-40 czy SAE 1OW-40. Może się zatem okazać, że w silnikach o starszych konstrukcjach i o postępującym już stopniu zużycia mechanicznego wynikającego z dużego przebiegu całkowitego pojazdu, specjalistyczne, lekkobieżne oleje silnikowe o wydłużonych przebiegach nie będą w stanie wywiązać się należycie z zadań uszczelniających, co w konsekwencji może skutkować np. nadmiernym spalaniem oleju silnikowego czy spadkiem ciśnienia sprężania.
Czy oleje silnikowe z wydłużonymi przebiegami można mieszać ze sobą bądź stosować na tzw. dolewkę ?
Oleje silnikowe produkowane są w oparciu o odpowiednie oleje bazowe oraz pakiety dodatków uszlachetniających i bez pełnej znajomości ich składu trudno jest jednoznacznie stwierdzić czy dwa dane oleje są całkowicie kompatybilne i mieszalne ze sobą. Mimo, że karty katalogowe olejów silnikowych różnych producentów podają dość szczegółowe dane techniczne, to jednak nie jest w nfch ujawniana pełna technologia (jest ona tajemnicą handlową producentów). W tej sytuacji pewność co do mieszalności dwóch różnych olejów silnikowych (dotyczy to również, a może przede wszystkim specjalistycznych olejów silnikowych z wydłużonym przebiegiem) można uzyskać jedynie po przeprowadzeniu szczegółowych badań laboratoryjnych, których przeciętny użytkownik nie jest w stanie przeprowadzić we własnym zakresie. Wyobraźmy sobie jednak sytuację, w której olej silnikowy z normą BMW Loglife-01 i olej silnikowy z normą GM-LL-A-025 zostaty sprawdzone laboratoryjnie na okoliczność ich mieszalności z wynikiem pozytywnym. Czy to już jest warunek wystarczający do tego, by do silnika samochodu BMW, w którym (zgodnie z książką obsługi BMW) silnik smarowany jest olejem z normą BMW Loglife-01, można było dolać olej silnikowy z normą GM-LL-A-025 i tak uzyskaną mieszaninę olejów nadal traktować jako pełnowartościowy olej zgodny z normą BMW? Na to pytanie odpowiedzi powinna udzielić sama firma 8MW. Nie sądzę jednak, aby pomysł ten spotkał się z jej uznaniem. Trzeba przecież pa¬miętać, że choć cały czas mówimy w tym miejscu o specjalnych olejach silnikowych z wydłużonymi przebiegami, to jednak wymagania w tym względzie w przypadku normy BMW Loglife-01 są dopasowane do konkretnych modeli silników tej firmy, a wymagania normy GM-LL-A-025 dostosowane są do konkretnych modeli silników marki GM/Opel. Nie ma pewności, że mieszanina olejów z normami BMW Loglife-01 i GM-LL-A-025 będzie zachowywała się tak samo dobrze w silniku samochodu BMW, jak olej z normą BMW Loglife-01 bez domieszki oleju z normą GM-LL-A-025. Pewności takiej można by nabrać jedynie po przeprowadzeniu kompletu testów na mieszaninie tych dwóch olejów pod kątem
spełniania szczegółowych wymogów normy BMW Longlife-O1. Takich jednak te¬stów przeciętny użytkownik nie jest w stanie
przeprowadzić samodzielnie. Niech zatem kilka przytoczonych tu aspektów będzie wystarczającą sugestią, by unikać mieszania
różnych wyspecjalizowanych olejów silnikowych z wydłużonymi przebiega¬mi. Będzie to z pewnością
[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 16:57 ]
:diabelski_usmiech
Specyfikacja Volkswagen
Specyfikację opracowana przez firmę Volkswagen, określająca wymogi jakościowe oleju niezbędne do stosowania w modelach tej firmy, można podzielić na trzy duże grupy:
I. Specyfikacja olejów smarnych podwójnych
500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.
II. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach benzynowych
502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km
503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości
503.01 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI
504.00 Do silników benzynowych spełniających wymaagnia Euro IV
III. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych
505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana co 15.000 km
505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana co 15.000 km
506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV
Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jaki olej.
Czesc.
Pytanie zapewne wiekszosci z Was wyda sie banalne.. Ale, kto pyta nie bladzi
Zapalila mi sie kontrolka poziomu oleju, czyli najwyzsza pora go uzupelnic. Nigdy nie kupowalam, nie dolewalam, nie zmianialam zadnego oleju i nie mam o tym bladego pojecia. :zlosnik: Jedyne co obilo mi sie kiedys o uszy to to, ze nie mozna mieszac oleji (prawda to?).
W kazdym razie jaki jest fabryczny olej w OII FL? Powinnam dolac taki sam olej jaki juz mam? Jaki olej bedzie dobry do mojego auta?
Licze na Wasza pomoc
Dzieki!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaOk dziękuję.
Pozostanę przy Mobilu bo z powodzeniem stosuję go od wielu lat
A z tą specyfikacją to jest tak jak napisałeś : 504 00 lub 507 00 ?
Nie musi spełniać obu norm na raz, a 507 00 jest bardziej ostra niż 504 00 ?
507.00 norma dotyczy nowych diesli.Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez golibrodaA jak bedzie tylko 507 00 to też będzie OK ?
[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 21:30 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnooo nie zabardzo do benzynki norma od diesla...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
VW 504 00 - Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkoda504 i 507 to są oleje i do beny i do diesla
507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV
:lol: zależy na jakiej stronie internetowej patrzeć
Zamieszczone przez szkodazazwyczaj jest 504\507 właśniePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez baca10dla twojego silnika to
VW 502 00
[ Dodano: Czw 01 Kwi, 10 09:54 ]
Powinien być dolany taki sam olej jak w silniku.Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
Był VW Sharan 1,8T AJH
Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV
Komentarz
-
Komentarz