Zamieszczone przez octaviarally
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Do 2,0 TSI (TSI - Turbocharged Straight Injection)
przy LL musi byc norma VW 504.00. - na oleju specyfikacja przedstawia się tak: VW 504 00/507 00; przy wymianie co 15 tys km dopuszcza się zarówno VW 504.00 jak i VW 502.00 i wszystko jest OK!
W przypadku TSI przy stałych przebiegach międzywymianowych olej należy wymieniać co 15000km nawet przy stosowaniu oleju z normą VW 504.00-507.00
chyba, że masz ustawione przebiegi o zmiennym okresie wymiany wtedy wtedy wg wskazań kompa.
...w sumie bez sensu jak dla mnie... :roll:
Specyfikacja oleju VW 504.00 / 507.00 – to najnowsza norma VW dla olejów Longlife i jest kompatybilna wstecz, co oznacza, że może być używana tam, gdzie zalecana jest norma 506.00 / 506.01/ 503.00.
Volkswagen stworzył normę 504.00-507.00 dla olejów o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin. Oleje te umożliwiają długie przebiegi międzywymianowe.
[ Dodano: Czw 16 Gru, 10 22:54 ]
Zamieszczone przez octaviarallyKażdy 504/507 tylko wymieniaj nie co 30 a co 15 nic innego raczej nie można...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
T ja namieszam teraz. Na większości stron producentów oleju są narzędzia pomagające dobrać odpowiedni olej. Przykładowo na stronie http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju można sobie wyklikać jaki olej jest odpowiedni do CAXA. Niestety nie ma Skody z tym silnikiem ale jest Golf V i VI i dla obu tych aut z 1.4 TSI 90kW pojawia się następujący wpis:
· Pojemność : Pojemność układu smarowania 3,6 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Top Tec 4100 5W-40
: Synthoil High Tech 5W-40
· Zastosowanie : Przedłużony przewód drenażowy (maks.)
· Częstotliwość : Wymiana 30000 km / 24 miesiące
· Produkty : Top Tec 4200 5W-30
Co ciekawe, podobny wpis pojawia się dla 1.4 TSI 118kW a nawet dla 2.0 TSI 199kW, więc nie wydaje mi się, aby jedyną specyfikacją oleju jaką można stosować w naszych autach było 504 00/507 00.
Wydaje mi się, że te oleje long life mają po prostu znacznie mniejszą zawartość popiołów:
- Top Tec 4200 (504 00/507 00) Ash, sulfate : 0.6 g/100 g
- Synthoil High Tech (502 00/505 00) Ash, sulphate : 1.2 g/100 g
dlatego można je zmieniać rzadziej.
Dobrze byłoby, gdyby ktoś zasięgnął opinii na ten temat w serwisie, jak będzie tam przy okazji. Można również napisać zapytanie do SAP.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiSynthoil High Tech (502 00/505 00) Ash, sulphate : 1.2 g/100 g
LM położyło duży nacisk na serię Top Tec i jest to seria oleju o którą jakościowo firma bardzo dba.
Przy serii 4100 (o ile się nie mylę pojawiły się nowsze kategorie ACEA) a to dla nas tylko powód do zadowolenia .
Top Tec 4100 5W-40
API: SM/CF
ACEA: A3-04/B4-04/C3-04
MB 229.31
BMW Longlife 04
VW 505.01/502.00/505.00
Porsche
Ford WSS M2C 917-A
Dodatkowo pojawił się opis w rozszerzeniu informacji że TT4100 posiada stosowne aprobaty i może być stosowany w silnikach samochodów BMW oraz Mercedes wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF spełniających normę emisji spalin Euro IV. Interwał wymiany tego oleju do 30.000 km.
C3-04 - trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free).
A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
TAK- spokojnie może byc także stosowany przy filtrze cząstek stałych a dodatkowo wychodzi na to, że może być też używany jako olej LL ale nie ropędzał bym się z tym za bardzo - tz LL i nie polecam jako oleju LL ale przy wymianach co 15 tys km jak najbardziej.
Przy LM 4200 mamy zapis - Wielosezonowy olej silnikowy do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla, pracujących w technologii Common Rail (1,6 TDI CR, 2,0 TDI CR), oraz pompo wtryskiwaczy wyposażonych w turbo doładowanie. Posiada on stosowne aprobaty i może być stosowany w silnikach samochodów grupy Volkswagena wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF spełniających normę emisji spalin Euro IV. Interwał wymiany tego oleju do 50.000 km. (jak widać sprawa jest jasna).
[ Dodano: Pią 17 Gru, 10 17:23 ]
Zamieszczone przez rlapinskiTo ja namieszam teraz.
Top Tec 4600 5W-30 doskonale nadaje się do nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w turbodoładowanie i w filtr cząstek stałych DPF. Olej ten jest dedykowany do samochodów Opel wyposażonych filtr cząstek stałych, które wymagają ośrodka smarnego ze specyfikacją Opel Dexos 2, ponadto olej ten może być stosowany w pozostałych silnikach Opel. Olej Top Tec 4600 można również stosować w silnikach Diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze,
ponieważ spełnia on wymagania normy Volkswagen 505.01.
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04/C3-04
Top Tec 4600 5W-30 posiada aprobaty producentów samochodów w tym min.:
• Opel Dexos 2
• MB-Approval 229.51
• BMW Longlife-04
• VW 502 00 / 505 00 / 505 01
• Ford WSS M2C 917-A
Zalecenie dla silników wymagających oleju ze specyfikacją : Opel GM LL-A-025, GM LL-B-025
( jak widać LM dopuszcza także LM 4100 do stosowania w silnikach wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF - i w dodatku jakościowo LM 4100 jest lepszy do diesla bo ma C3-04) a to powinno nas cieszyć
Zamieszczone przez szkodano właśnie, dzięki
Zamieszczone przez PAOLO ESCOW przypadku TSI przy stałych przebiegach międzywymianowych olej należy wymieniać co 15000km nawet przy stosowaniu oleju z normą VW 504.00-507.00
chyba, że masz ustawione przebiegi o zmiennym okresie wymiany wtedy wtedy wg wskazań kompa.
...w sumie bez sensu jak dla mnie...
Teraz mi się to układa i pasuje
Zamieszczone przez rlapinskiWydaje mi się, że te oleje long life mają po prostu znacznie mniejszą zawartość popiołów:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
do tsi zalewam 504/507 i wymieniam co 15 tys
VW leje shella, tak bylo chyba fabrycznie musialem zrobic dolewke, potem motul bez dolewki potem vw znowu shella (nie mialem czasu szybka wymiana) i uz doalalem z 1 litr oleju wymiana za jakies 2-3 tys km, wracam do motulaScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOhehe jak widać Liquy Moly przewidziało że stosowanie LM 4200 przy wymianie co 15 tys km to chory pomysł
Zadałem pytanie do SAP czy można przejść na stałe wymiany oleju co 15k km i jaka wtedy obowiązuje norma dla silnika 1.4TSI.
Otrzymałem odpowiedź, że można przejść na QG2 i należy wtedy lać olej o specyfikacji 502 00.
Przy następnej wymianie mam zamiar właśnie tak uczynić - jak to już napisał wcześniej PAOLO ESCO: "będzie lepiej i taniej"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskimożna przejść na QG2 i należy wtedy lać olej o specyfikacji 502 00.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach. STARA NORMA !!!
do TSI lał bym oleje z normą:
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami do 30 tys km lub 2 lata - 502.00 (HTHS 2,9 mPas) Przewyższa wymagania 502.00!
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT). HTHS>3,5mPas
[ Dodano: Sro 22 Gru, 10 12:09 ]
Zamieszczone przez skalarco lepsze-5W40 Motul 8100 x-cess czy mobil 1 5W50.
do AUM 1.8T z podtlenkiem LPG.
Tz. że może się okazać jak w przypadku Motula x-cess, że olej bardzo szybko tracił swoje właściwości.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOVW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach. STARA NORMA !!!
Zamieszczone przez PAOLO ESCOdo TSI lał bym oleje z normą:
VW 503 00
my-gti.com réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !
a tu jest lista olejów zaaprobowanych przez VW dla normy 502 00:
Według mnie w miarę wprowadzania nowych silników te normy ewoluują i jedne oleje są z nich wyrzucane a inne dodawane - tu przykład listy olejów zaaprobowanych do 502 00 w 2005 r:
Na aktualnej liście większości z nich została zastąpiona nowymi produktami.
Jeśli chodzi o parametr HTHS 3,5mPa, o którym napisałeś, to jest on wymagany do spełnienia normy ACEA C3 i przykładowo taki nowy Motul X-Clean 5W40 lub Liqui Moly Top Tec 4100 spełniają wymagania tej normy (linki żeby nie być gołosłownym):
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20Top%20Tec%204100.pdf/$file/3700%20Top%20Tec%204100.pdf
Reasumując, moim zdaniem (podpartym oficjalnym zdaniem SAP ) przy stałych wymianach oleju co 15k km (QG2 to właśnie wymiany oleju co 15k km a serwis co 30k km) można lać oleje spełniające aktualnie normę 502 00.
Poniżej link do aktualnej listy olejów zaaprobowanych do normy 502 00 (jak ktoś znajdzie lepsze źródło - niech wklei):
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiprzy stałych wymianach oleju co 15k km (QG2 to właśnie wymiany oleju co 15k km a serwis co 30k km) można lać oleje spełniające aktualnie normę 502 00.
Zamieszczone przez rlapinskido 1.4TSI to moim zdaniem te oleje nie pasują
Jeśli samochód powstał między 1998 - 2003, samochód wymaga oleju w specyfikacji VW 502,00 . Od 2004 - VW 503.00 Obecnie specyfikacja VW 503 00 jest zastąpiona przez specyfikację VW 504.00
Istnieją 4 pokolenia oleju normy VW:
Początkowa specyfikacja 500.00/501.01 jest już nieaktualna.
502,00 (benzyna) / 505,00 (diesel) zaleca generacji w Europie do modelu przed 2000, Wymiana oleju co 15.000 km (lub co najmniej raz w roku).
Modele po 2000/2003r. (spotkałem się z dwoma datami :roll: ) - wprowadzono możliwość korzystania z olejów w specyfikacji 503.00/506.00 z lepszą ekonomią zużycia paliwa (cieńsza lepkość), ale przede wszystkim z dopuszczoną wymianą LL co 30.000 km lub raz na dwa lata.
Te normy słabo się sprawdziły i wprowadzono "tymczasowe" normy, 503,01 i 505,01, które zostały stworzone, dla zapewnienia wyższych wymagań silnika "wyższe obciążenia " przy zachowaniu niższej lepkości olejów a następnie 506.01, która rozwiązała problemy.
Czwarta norma 504.00/507.00 jest aktualnie używana : niskie SAP (Sulfur-Ashes ) oleje, mające na celu uniknięcie uszkodzeniom trójdrożnych katalizatorów, filtra cząstek stałych tak, by sprostać mogły wysokim najnowszym europejskich badaniom emisji spalin.
Jak widać z Tabeli - "bez pół litra nie razbieriosz" - pozdrawiamZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez rlapinskimożna przejść na QG2 i należy wtedy lać olej o specyfikacji 502 00.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach. STARA NORMA !!!
do TSI lał bym oleje z normą:
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami do 30 tys km lub 2 lata - 502.00 (HTHS 2,9 mPas) Przewyższa wymagania 502.00!
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT). HTHS>3,5mPas
[ Dodano: Sro 22 Gru, 10 12:09 ]
Zamieszczone przez skalarco lepsze-5W40 Motul 8100 x-cess czy mobil 1 5W50.
do AUM 1.8T z podtlenkiem LPG.
Tz. że może się okazać jak w przypadku Motula x-cess, że olej bardzo szybko tracił swoje właściwości.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez skalarteraz jeżdżę na mobil 1 5W50.
p.s miedzy wymianami dolałem niecały litr więc to dopuszczalne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOx-cess nie da rady juz lepiej 5W/50 Mobil ale szukał bym mocniejszego oleju z wyższym TBN - Wartości początkowej TBN nie traktował bym aż tak poważnie. Ważniejsze jest utrzymanie zdolności oczyszczania w trakcie pracy oleju (TBN retaining).
Tz. że może się okazać jak w przypadku Motula x-cess, że olej bardzo szybko tracił swoje właściwości.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez skalarjeżdżę na mobil 1 5W50.
Zamieszczone przez skalar]co lepsze-5W40 Motul 8100 x-cess czy mobil 1 5W50.
do AUM 1.8T z podtlenkiem LPG.
5W40 Motul 8100 x-cess
( Motul baza olejowa wzmocniona - czytaj - HC ((Destylaty ciężkie Parafinowe, obrabiane Wodorem (ropa naftowa) Destylaty ciężkie Parafinowe z Odparafinowania Rozpuszczalnikowego (ropa Naftowa))
z małą domieszką PAO/estrów - a właściwie to tylko seria 0W/ .. posiada niewielkie ilości estrów) można przyjąć nazwę syntetyczny olej silnikowy ale napewno nie 100% syntetyk (full syntetyk)
STANDARDY: ACEA
A3/B3/B4,
ACEA A3/B3 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
API SM/CF (w Polsce widnieje SL) http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-17.html ; http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL...82%28GB%29.pdf ; http://www.motul-canada.com/en/produ...s_5W40_TDS.pdf - (jesli ktoś posiada nowsze karty to zweryfikujemy dane bo widziałem już chyba ze 2/3 tego samego Motula 5W40/8100 X-cess)
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf
APROBATY: VW502.00-505.00,
Klasa lepkości 5W40
Gęstość w 15oC 0,853
Lepkość w 100oC 14,2mm2/s
Lepkość w 40oC 86.2 mm2/s
Wskaźnik lepkości 170
Punkt zapłonu 230oC
Punkt płynięcia -33oC
TBN 10,3 mg KOH/g
HTHS 3.73 mPa.
Mobil 1 5W50
Baza olejowa należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology - czytaj inaczej HC+) można przyjąć nazwę syntetyczny olej silnikowy - nie jest full syntetykiem.
Mobil 1 Peak Life 5W-50 spełnia i przekracza specyfikacje:
STANDARDY:
ACEA A3/B3 - A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4 - A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
API SM/SL/SJ/CF - SM - najnowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych.
VW 505
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l] 0,86
cSt w temp. 100º C 17,4
cSt w temp. 40ºC 104,6
Wskaźnik lepkości 180 / 184
Temp. zapłonu, [°C] 228 / 231
Temperatura płynięcia -45C do -54 C
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) 11,8
Lepkość HT/HS, [mPa.s] 4,3 / 4,4
Mobil1PeakLife5W-50
Ihr Anbieter von Autoersatzteilen in der Schweiz. Das Angebot umfasst Service- und Verschleissteile, Reifen, Schmierstoffe sowie Werkstatteinrichtungen
(jeśli ktoś posiada nowsze karty to zweryfikujemy dane)
Wskaźnik lepkości oleju - określony na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C jak i temperatura płynięcia przemawiają za tym, żeby z tych dwóch wybrać Mobila 1 5W/50
"W wyniku ciągłego doskonalenia produktów ExxonMobil i dopasowywania oferty handlowej do zmieniającego się otoczenia technologicznego, produkt „Mobil 1 5W50 Rally Formula” zastąpiony zostanie następującym, nowym produktem „Mobil 1 Peak Life 5W-50”
Mobil 1 Peak Life 5W-50 będzie dostępny dopiero po wyczerpaniu zapasów Mobil 1 5W50 Rally Formula - warto pamiętać o tym przy zakupie.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
dorzuce od siebie i poprosze Paolo o ocene i wybor do 1,8T biorąc pod uwagę rownież mobil-a 0W40 i 5W50
NAZWA PRODUKTU / LEPKOŚCI:
XFS 5W50
OPIS:
Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy do najnowszych samochodów używanych w skrajnie trudnych
warunkach.
STOSOWANIE:
Do użytku w nowoczesnych i nieco starszych silnikach, których producenci zalecają olej o takiej lepkości, zwłaszcza
do nowych samochodów o dużej mocy i znakomitych osiągach.
KORZYŚCI:
Pełna ochrona jest zapewniona nawet podczas bardzo ostrego traktowania silnika, włączając w to wydłużone okresy
pomiędzy wymianami. W nowoczesnych samochodach zapewnia zminimalizowane zużycie paliwa. Zapewnia
odpowiednie smarowanie zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. W pełni syntetyczna formuła zapewnia
maksymalną ochronę przed zużyciem silnika oraz redukuje zużycie oleju.
CHARAKTERYSTYKA:
• API SL, CF
• ACEA A3-02 i B3-98
• Mercedes-Benz 229.1
• VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
• Ford Cosworth
SAE klasa lepkości: 5W50
Ciężar właściwy przy 150C 0,855
Lepkość kinematyczna przy 1000C 17,0 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C 133 cSt
Indeks lepkości 177
Temperatura krzepnięcia -350C
Temperatura zapłonu 2300C
Lepkość na zimno przy -300C 6,360 cP
PRODUCENT:
Millers Oils Limited, Brighouse, West Yorkshire, HD6 3DP
NAZWA PRODUKTU / LEPKOŚCI:
XFS 5W40
OPIS:
Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy do najnowszych samochodów używanych w skrajnie trudnych
warunkach.
STOSOWANIE:
Do użytku w nowoczesnych i nieco starszych silnikach, których producenci zalecają olej o takiej lepkości, zwłaszcza
do nowych samochodów o dużej mocy i znakomitych osiągach.
KORZYŚCI:
Pełna ochrona jest zapewniona nawet podczas bardzo ostrego traktowania silnika, włączając w to wydłużone okresy
pomiędzy wymianami. W nowoczesnych samochodach zapewnia zminimalizowane zużycie paliwa. Zapewnia
odpowiednie smarowanie zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. W pełni syntetyczna formuła zapewnia
maksymalną ochronę przed zużyciem silnika oraz redukuje zużycie oleju.
CHARAKTERYSTYKA:
• API SL, CF
• Mercedes-Benz 229.1
• VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
• BMW Longlife 98, aprobata Porsche
SAE klasa lepkości: 5W40
Ciężar właściwy przy 150C 0,855
Lepkość kinematyczna przy 1000C 13,8 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C 86 cSt
Indeks lepkości 165
Temperatura krzepnięcia -420C
Temperatura zapłonu 220
Lepkość na zimno przy -300C 6,590 cP
PRODUCENT:
Millers Oils Limited, Brighouse, West Yorkshire, HD6 3DPOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795wybor do 1,8T biorąc pod uwagę rownież mobil-a 0W40 i 5W50
Jeżeli przyjmiemy średnio temperatura oleju waha się od 90 do 120 C (przy normalnej jeździe samochodem lub jazdę po autostradzie z dopuszczalną prędkością ), to możemy przyjąć jako odpowiedni parametr lepkość w temperaturze ok. 100C.
Silnik najwięcej się zużywa, jeśli olej traci lepkość w wysokiej temperaturze. To główny temat, który większość liczących się producentów woli przemilczeć... Inny to utrata parametrów smarnych wraz z dostaniem się paliwa do oleju (co ma najczęściej miejsce w przypadku silników benzynowych).
W silnikach „cywilach” ważniejszy jest zimny rozruch - 80-90% zużycia to właśnie zimny start i niewystarczające smarowanie, zwłaszcza w niskich temp. (tutaj kłania się parametr lepkości oleju w temperaturze do ºC. oraz temperatura płynięcia).
Olej nie tylko smaruje ale też chłodzi, dlatego ważna jest szybkość z jaką może być tłoczony w magistrali.
Podstawowa własnością fizykochemiczna charakteryzującą olej silnikowy i jednocześnie określającą zakres jego stosowania jest charakterystyka lepkościowa oleju. Na charakterystykę ta składają się lepkość w temperaturach dodatnich i ujemnych oraz wskaźnik lepkości. Lepkość najogólniej definiowana jest jako miara tarcia wewnętrznego cieczy.
Znacznie niższa lepkość, to energooszczędność, ekstremalnie krótki
czas potrzebny do pełnego smarowania silnika od chwili jego rozruchu (zdecydowanie szybsze dotarcie oleju od pompy olejowej do najdalej położonych punktów smarnych silnika , prawidłowa praca popychaczy hydraulicznych), co wiąże się z znakomitym zabezpieczeniem przed zużyciem ciernym elementów silnika (stąd najnowsze oleje 0W/20).
Parametry i określone dane to jedno…a interpretacja ich i przełożenie na dany silnik to zupełnie coś innego.
Jeśli silnik jest zrobiony pod olej o niskiej lepkości, to nie ma pewności czy olej o lepkości wyższej da radę jednocześnie ze smarowaniem i chłodzeniem.
Przy zaleceniach VW olej 5W-30 ma parametr lepkości w temperaturze ok. 100ºC. w granicach +- 10.
Olej w określonym zakresie temperatury ma wykazywać większą lepkość kinematyczną by w ten sposób "uszczelniać" silnik zanim ten osiągnie swoją temperaturę pracy a co za tym idzie też i "pasowanie". Co innego oleje które mają niższy indeks lepkości (np. 140) i jego wynikające z tego właściwości a co innego olej o wysokiej lepkości i niskiej temperaturze pompowalności.
Co do niskiego indeksu lepkości - dobrze będzie się sprawdzał w samochodach których silniku już są odrobinę "zmęczone". Taki olej będzie powodował mniejsze błękitno-niebieskie dymienie na zimno, gdyż olej ma w niższych temperaturach (0-50) wyższą lepkość, przez co bardziej "uszczelnia".
Każda konstrukcja jest zoptymalizowana do pewnego przedziału lepkościowego co różnie jest ujęte w książkach serwisowych.
Wielu producentów i konstruktorów ukazuje tych tabelkach i zakresach temp. jaki olej jest zalecany.
Obecnie silniki sa pasowane ciasno i stosowanie olejów o o wysokiej lepkości wydatnie przyspiesza proces zużycia jednostki.
Mobil 1 Peak Life 5W-50: ok. 100 zł
STANDARDY:
ACEA A3
API SM
VW 505
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l] 0,86
cSt w temp. 100C; C 17,4
cSt w temp. 40C;C 104,6
Wskaźnik lepkości 180 / 184
Temp. zapłonu, [°C] 228 / 231
Temperatura płynięcia -45C/-54 C
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) [shadow=red:0c9441db26]11,8 [/shadow:0c9441db26]
HTHS [shadow=red:0c9441db26]4,3 / 4,4[/shadow:0c9441db26]
MRV w temp -35C 27653
Mobil 0W/40 od 100/110 zł
API SM
ACEA A3
cSt w temp. 100 C 14,3/14
cSt w temp. 40C 80/78,3
Wskaźnik lepkości 187 /186
Temp. zapłonu, [°C] 236
Temperatura płynięcia -54 C
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) [shadow=red:0c9441db26]11,3[/shadow:0c9441db26]
HTHS [shadow=red:0c9441db26]3,7[/shadow:0c9441db26]
MRV w temp -40ºC 26242
XFS 5W50 od 170 zł
(na polskiej stronie Millersa są błędne dane o oleju 5/50)
• API SL,
• ACEA A3-02
SAE klasa lepkości: 5W50
Lepkość kinematyczna przy 100C 17,0 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C 133 cSt
Indeks lepkości 177 a faktycznie ma :? 140
Temperatura krzepnięcia -35C
Temperatura zapłonu 230C
Lepkość na zimno przy -30C 6,360 cP
XFS 5W40 od 170 zł
• API SL
• ACEA A3-02
SAE klasa lepkości: 5W40
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,8 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C 86 cSt
Indeks lepkości 165
Temperatura krzepnięcia -42C
Temperatura zapłonu 220
Lepkość na zimno przy -30C 6,590 cP
(przy założeniu, ze produkty są powtarzalne i trzymają deklarowane parametry) indeks lepkości:
dla 40 stopni C
Millers 5/50 ma 133 cSt lepszy
Mobil1 5/50 ma 104,6 cSt
Millers 5/40 ma 86 cSt lepszy
Mobil 0/40 ma 80/78,3
dla 100 stopni C
Millers 5/50 ma 17 cSt
Mobil1 5/50 ma 17,4 cSt minimalnie lepszy
Millers 5/40 ma 13,8 cSt
Mobil 0/40 ma 14,3/14 cSt minimalnie lepszy
Oba Mobile są zdecydowanie lepsze jeśli chodzi temperaturę płynięcia -45 / -54 C vs -35 / - 42 dodatkowo oba Mobile mają API SM (najnowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych. ) a Millersy tylko • API SL (Specyfikacja wprowadzona w 2001r) ,
Oba oleje mają ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
Zdecydowanie lepszą lepkość w temp. 0 C posiada Millers:
Millers ma w temp. 0st.C lepkość ok. 1662,68 cSt.
a Mobil ma w temp. 0st.C lepkość ok. 848,46 cSt.
Tylko znów...jak długo macie olej w temp 0 stopni....a jak długo olej w przedziele 40 stopni ...a wreszcie jak długo olej w przedziale ok 100C....
Millers nie ma tak podstawowych danych jak TBN w związku z czym nie widzę dalszego sensu porównywać tych olejów.
Wnioski:
Millers XFS 5W/50 to jest zwykły cywilny full syntetyk, o parametrach Mobila 5W-50.
Olej XFS 5/50 Millersa nie jest olejem o charakterze "sportowym"- Mobil 5W/50 zresztą też nie spełnia tego wymogu. Po prostu jest dobry do mocno obciążonych silników ale nie wyczynowych/rajdowych.
KAŻDY z nich sprawdzi się w silniku 1,8.
Wniosek najważniejszy:
Przy zakupie Mobila (pewnego pochodzenia) przytoczę słowa kolegi dzida: „zostaje ponad xxx PLN na dobrą kolację z żoną” :wink: ... ale jeśli ktoś chce poczuć w silniku pełen syntetyk to proszę lać Millersa.
Ja do normalnej jazdy wybrał bym Mobila 0W/40...dla "nie normalnej Fuchs Silkolene Pro R 0W-20 / Fuchs Titan GT1 0W20" ale te 0W/20 to naprawdę oleje do najnowszych jednostek a w dodatku do bardzo spasowanych silników (Honda, Toyota, Subaru).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOA może będzie inny? Fuchs albo Valvoline...też polecam.
W grę wchodzą: LM Top Tec 4200 no i jaki konkretnie ewentualnie ten Fuchs lub Valvoline?PAOLO ESCO poradzisz jakieś konkretne? Proszę.
Skoro Mihau zmienia na LM to ja wybiorę coś innego i tez podzielę się wrażeniami.
Komentarz
-
-
Masz u mnie wielkiego . Raz jeszcze dziękuje. CZyli przesiadam sie z powrotem z M1 5w50 na M1 0w40 i więcej nie kombinuje i nikogo nie slucham
P.S
Moja Okcia zrobiła na 0w40 186 tyś km i nigdy nic nie ubywalo, ostatnio zalałem 5w50 i nic nie ubywa- nic sie równiez w pracy jednostki nie zmieniło- dalej chodzi jak zegarek. Wracam do M1 0w40 bo to chyba najlepszy olej do codziennej jazdy(rzadko jezdze mocno) i wypadu 1-2 razy w roku na wakacje.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
hotrain rozumiem, że nowe autko w związku z tym zapewne podlegoa serwisowi w ASO dlatego przy stosowaniu olejów z normą VW mogę polecić:
z normą VW 504.00-507.00
1. FUCHS Titan GT1 Longlife III 5W30 / Valvoline XL III 5W/30
2. MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
3. Liquy Moly Top Tec 4200 5W/30
Ja sam jeżdżę teaz na Valvoline - nic nie ubywa ale chyba następna będzie zmiana na Liquy Moly lub Fuchs'a. Jakoś mi się zdaje że na LM silnik lepiej się zbierał i mniej klekotał. Z drugiej strony Valvoline to bardzo wysokiej jakości olej syntetyczny i zapewnie pełną ochronę silnika. Kwestia gustu :lol:
[ Dodano: Czw 30 Gru, 10 15:52 ]
Zamieszczone przez hotrainten Fuchs
Obecnie koncern Fuchs posiada swoje przedstawicielstwa na wszystkich kontynentach w ponad 80 krajach. Siedziba firmy mieści się w Mannheim.
W chwili obecnej FUCHS to międzynarodowy koncern – największy niezależny światowy dostawca środków smarnych. Koncern zatrudnia ponad 4 000 pracowników w prawie 80 firmach działających na całym świecie. :lol:
Od nowego roku FUCHS PETROLUB AG przejumuje dział technicznych środków smarnych które dotychczas należały do Shell International Petroleum.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz