Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotrek-Piła
    Drive
    • 2010
    • 91

    Dziękuje kolego za odpowiedź. Oczywiście nie chcę aby mi się silniczek szybciej zużywał
    Aktualnie mam wlany Castrol Magnatec - taki był wlany jak ją roku temu kupiłem.
    A Castrol Edge nie jest tylko do Diesle oraz Sport?

    Piotrek
    Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Piotrek-Piła
      Aktualnie mam wlany Castrol Magnatec - taki był wlany jak ją roku temu kupiłem.
      A Castrol Edge nie jest tylko do Diesle oraz Sport?
      zmień tego Magnateca na Edge ---> http://www.castrol.com/castrol/multi...tentId=7047377 a dokładnie na http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7062109 będzie lepiej. Edge to "nowa" technologia i jakość w porównaniu z Magnatec'kiem...zwłaszcza jakość :wink:
      Edge ---> http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castr...edge-5w-40.pdf

      Zamieszczone przez Piotrek-Piła
      A Castrol Edge nie jest tylko do Diesle oraz Sport?
      :roll: NIE ...a zwłaszcza do Sportu :lol:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        Dobra czas na jakieś opinie Liqui Moly Top Tec 4200.

        Od wymiany zrobione ponad 400km i muszę powiedzieć, że na zimnym silniku jest lekka różnica (tak mniej metalicznie pracuje) lecz jak silnik się rozgrzeje to dopiero jest spora różnica. Dużo ciszej samochód chodzi.

        Dzięki PAOLO ESCO za porady

        Następny olej jaki wpadnie to silnika to prawdopodobnie będzie Millers XF Longlife 5w30 ale to za kolejne 15k km.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • Nematode
          Ambiente
          • 2010
          • 139

          Zamieszczone przez leff
          no wiec tak ....
          wymiana oleju po 1800 km na Fuchsa ..... 4300 prosba o dolewke (0,5) ... 4750 prosba o dolewke (500 ml na niecale 500 km) ........

          przechodze na motula
          Ja w 1.8 TSI CDAA po 5k km musiałem zalać pół litra oleju i nie specjalnie na chwilę obecną mnie to dziwi. Mam wrażenie, że zdecydowaną większość oleju samochód łyknął między 3k a 5k. Wlałem castrola slxa 5w30 longlife, jednak będę chciał przesiąść się na wymiany co rok lub co 15k km. Trochę poczytałem w tym temacie o olejach i tak się zastanawiam co wlać do siebie żebym już mógł później zawsze wlewać to samo. Zastanawiam się nad Castrolem Edge 5W30, właśnie Fuchsem i ewentualnie LiqyMoly czy jak to się tam pisze Za castrolem przemawia jego dostępność jednak sporo osób różne historie przytacza z tym olejem i już nie wiem czy to po prostu gadanie na zasadzie Co lepsze? Diesel czy benzyna?

          Komentarz

          • darciowawa
            Drive
            • 2010
            • 60

            Zamieszczone przez Big
            Ja na ostatnim (czyli pierwszym ) przeglądzie zalałem Castrola Edge 0W30. Oczywiście spełnia on odpowiednie normy VW.
            Ja po zakupie też zalałem Castrol Edge mimo, że był na Mobilu
            Nie narzekam, mimo 280 tkm
            Darek

            Komentarz

            • misiul
              Rider
              • 2011
              • 521

              PAOLO, jeśli możesz poproszę o konkret - tj. bardzo dobry olej do 1.4 TSI, obecnie mam 4 tys przebiegu, za pól roku będę miał 15 tyś i chce przejść na GQ2. Będę jeżdził tym autem kilka ładnych lat i myślę że za parę lat będzie 200 tyś przebiegu.

              No i co obecnie na dolewkę?


              dziękuję.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez misiul
                bardzo dobry olej do 1.4 TSI
                Millers XF Longlife C3 5w30
                AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) 504.00/507.00
                Amsoil Synthetic 5W-30 Motor Oil (ASL)
                Amsoil Synthetic 0W-30 Motor Oil (AZO)
                Jak Amsoila to --> pisz do kolegi pidziek.
                Motul 8100 X- clean 5W40 C3
                Motul X-lite 8100 0W30 -poczytaj na stronie 36 tego wątku
                Motul 300V POWER RACING 5w-30 – bezkompromisowe rozwiązanie… Ester Technology
                Jak Motul to wiadomo --> pisz do kolegi elemenateur.
                TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 --> pisz do kolegi pidziek lub RobertM
                Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
                Liqui Moly Top Tec 4600 5W/30
                LOTOS QUAZAR LLIII 5W30
                Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
                MIDLAND “CRYPTO 3” 5W-30
                TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30
                TOTAL QUARTZ INEO MC3 5w30

                te podkreślone w pierwszej kolejności brał bym pod uwagę - pewnie jeszcze wiele innych by się znalazło...i jeśli już to z ogólnie dostępnych Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 = Castrol Edge 5W-30 VW 504.00/507.00
                ale Mobila ESP FORMULA 5W30 raczej nie ... :roll: za bardzo jest "eco' i za słabo dba o silnik...

                Mając na uwadze,że masz zapewne auto na gwarancji to musisz mieć normę 504.00 przy QG1 lub przy wymianie co 15 tys km QG0 / QG2 502.00 lub 504.00
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • RobertM
                  Drive
                  • 2011
                  • 74

                  Witam,
                  Gdzieś przewinęła się informacja o słabej dostępności Quazara. Jak ktoś by potrzebował to jestem w stanie pomóc - znaczy mam do niego dostęp.

                  RobertM
                  www.sklep-oleje.pl

                  Komentarz

                  • Nematode
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 139

                    Czy nie uważacie, że do 1.8TSI powinno się wlewać tak na prawdę 5W40? Bo wydaje się, że 5W30 może w przypadku upałów nie spełniać do końca swoich zadań w szczególności chłodzić układ. Teoretycznie 5W30 w dużym upale powyżej 30°C i w korku powinien nie wyrabiać i może np nie wiem jak to fachowo nazwać dojść do coś jakby zwęglania się oleju. Kolega miał taki efekt w 1.8T w pasku. Jak palcem w koło korka się przeleciało to takie smolne grudki jakby miał. Mechanior mówił, że to przepalony olej.

                    Komentarz

                    • PieTrzaK
                      L&K
                      • 2009
                      • 1323
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      Panowie specjaliści - pytanie

                      Co ciekawego półsyntetycznego 10W40 warto obecnie kupić? Do tej pory używam Mobila, ale może spróbować czegoś innego?

                      Lanos, 226 tysięcy przebiegu, olej zmieniam co 10 tysięcy.

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        PAOLO ESCO, dzięki. Piękny konkret wrzuciłeś.

                        Skłaniam się do:Motul 300V POWER RACING 5w-30. Czy jednak nadaje się do samochodów cywilnych? Czy spełnia normy 504/507 i 502?

                        Jeszcze jedno pytanko, czy zostać przy 504 przechodzę na przeglądy co 15 tys. KM, Ma być dobrze dla silnika.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez PieTrzaK
                          Co ciekawego półsyntetycznego 10W40 warto obecnie kupić?
                          Lotos 10W/40 Thermal Control zamiast Mobila - lepszy będzie...
                          Z innych 10W/40 LIQUI MOLY 10W-40 Leichtlauf (LIQUI MOLY DIESEL LEICHTLAUF 10W40) ---> http://allegro.pl/liqui-moly-10w40-l...645362978.html i LIQUI MOLY 10W-40 MOS2 LEICHTLAUF ( Olej półsyntetyczny z dwusiarczkiem molibdenu oraz OLEJ FUCHS 10W40 CFE z dwusiarczkiem molibdenu.

                          Fuchs CFE i LM MOS2 - zawierają formułę powodującą osadzanie się warstwy dwusiarczku molibdenu na wszystkich powierzchniach podlegających procesowi tarcia. Zmniejsza ona zużycie paliwa oraz oleju.
                          Zapewnia szczególną ochronę części przedich zużyciem zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach, oraz zapewnia równomierną pracę silnika przy minimalnym współczynniku tarcia.
                          ...a te wszystkie oleje i tak rozłoży na łopatki w tej klasie lepkości AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil (AMO) http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx ...można go kupić w Polsce ale cena... :roll: 46 zł za litr... :?

                          Większość pozostałych 10W/40 to podobny jakościowo i cenowo przedział...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Grabosz
                            Classic
                            • 2011
                            • 27

                            Czy nie uważacie, że do 1.8TSI powinno się wlewać tak na prawdę 5W40? Bo wydaje się, że 5W30 może w przypadku upałów nie spełniać do końca swoich zadań w szczególności chłodzić układ. Teoretycznie 5W30 w dużym upale powyżej 30°C i w korku powinien nie wyrabiać i...
                            Ja po wnikliwej lekturze wątków olejowych z forum w swoim 1.8 TSI wymieniłem fabryczny olej po ok 5000 km na LM TT4200 5W/30. I mogę powiedzieć, że średnia temperatura oleju odczytywana ma Maxidocie po wymianie na LM jest o kilka stopni niższa niż na oleju zalanym przez fabrykę. Nawet pomimo wzrostu średnich temperatur otoczenia ze względu na aktualną porę roku. Natomiast co do głośności pracy silnika to chyba nie zauważyłem żadnej istotnej różnicy.
                            Dodam, że przez pierwsze 5000 km na fabrycznym oleju nie byłem zmuszony nic dolewać tzn. stan oleju na bagnecie nie osiągnął min. Ciekawe czy coś się zmieni na nowej oliwie? Na razie mam tylko 2000 km zrobione na LM.

                            Komentarz

                            • irka68
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 123

                              Panowie prosze o poradę jaki olej zakupić do mojej O2 FL 1,4 MPI 80 KM ? Podobno fabrycznie zalany jest Castrol Magnetic 5W40 czy ten olej to syntetik ??

                              pozdrawiam,

                              Irka

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez irka68
                                Castrol Magnetic 5W40 czy ten olej to syntetik ??
                                Tak to "syntetyk" wg Castrola ... wg mnie i nie tylko to HC+ bo w Niemieckich karta produktu masz napisane że to modyfikowany HC - Wysoko rafinowany olej bazowy (IP 346, ekstrakt DMSO poniżej 3%) Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie. Castrol Magnatec 5W-40 C3 --> Olej zagęszczony modyfikowany chemicznie.Olefin polialfowy . Jeśli już Castrol to kup Edg'e ...jest rochę lepszy...do 1,4 lepkość wybrał bym 5W/30 a nie taki "gruby" 5W/40.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • PieTrzaK
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1323
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  PAOLO ESCO, dzięki za info Do Lotosa jakoś ciężko mi się przekonać, także prawdopodobnie spróbuję Liqui Moly.

                                  Warto przed wymianą zaaplikować jakaś płukankę? Do tej pory nigdy nic takiego nie było stosowane :roll:

                                  Komentarz

                                  • Wlody
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 144

                                    PAOLO ESCO a co byś polecił do mojego 2.0 FSI? W tej chwili zalany jest Shell Helix Ultra VX 5W30 Longlife ale będę przechodził na wymianę co 15tys/rok. Nie zauważyłem żadnych ubytków oleju.
                                    -------------------------------------------------------
                                    moja pierwsza octa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33459

                                    Komentarz

                                    • Nematode
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 139

                                      Zamieszczone przez Grabosz
                                      Czy nie uważacie, że do 1.8TSI powinno się wlewać tak na prawdę 5W40? Bo wydaje się, że 5W30 może w przypadku upałów nie spełniać do końca swoich zadań w szczególności chłodzić układ. Teoretycznie 5W30 w dużym upale powyżej 30°C i w korku powinien nie wyrabiać i...
                                      Ja po wnikliwej lekturze wątków olejowych z forum w swoim 1.8 TSI wymieniłem fabryczny olej po ok 5000 km na LM TT4200 5W/30. I mogę powiedzieć, że średnia temperatura oleju odczytywana ma Maxidocie po wymianie na LM jest o kilka stopni niższa niż na oleju zalanym przez fabrykę. Nawet pomimo wzrostu średnich temperatur otoczenia ze względu na aktualną porę roku. Natomiast co do głośności pracy silnika to chyba nie zauważyłem żadnej istotnej różnicy.
                                      Dodam, że przez pierwsze 5000 km na fabrycznym oleju nie byłem zmuszony nic dolewać tzn. stan oleju na bagnecie nie osiągnął min. Ciekawe czy coś się zmieni na nowej oliwie? Na razie mam tylko 2000 km zrobione na LM.
                                      No ja właśnie zastanawiałem się nad LM, ale na forum jest wątek w którym jeden z userów opisuje przypadek gdzie zamawiając LM dostał jakieś syf jak z radzieckiej frytownicy. Napisz może skąd brałeś olej i ile dałeś. Z tego co zerknąłem to masz zamiar na LongLifie jeździć. Ja chciałem jechać na przegląd po 15k km jednak mam przejechane blisko 7k km i wlałem już prawie litr Castrola SLX. I zastanawiam się czy nie zmienić już teraz oleju. Rozważę jeszcze opcję Millersa, bo też ma dobrą opinię. Generalnie jeżdżę rocznie maks 15k km praktycznie 100% Warszawa z korkami na odcinkach raczej takich po 15-20 km.

                                      Komentarz

                                      • granacik
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 249

                                        PAOLO ESCO, powiedz mi proszę... Kupiłem do 1.8 TSI Motula X-Clean+ 5W30. Wartość TBN widzę że ma 6 a Motul X-Clean (bez plusa) 7,4. Zrozumiałem z Twoich postów iż ten parametr im wyższy tym olej lepiej czyści silnik. Dziwne, że coś co w nazwie ma "plus" jest gorsze. Dobrze to czytam?

                                        8100 X-clean 5W-30: http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771

                                        8100 X-clean+ 5W-30: http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez granacik
                                          iż ten parametr im wyższy tym olej lepiej czyści silnik
                                          tak.

                                          Nie martw się oba oleje sa naprawdę dobre.
                                          8100 X-clean+ (VW 504.00/507.00) ma reduced Sulphated Ash ---> o obniżonej zawartości popiołu siarczanowego w porównaniu z C3 i wyższy Flash point 242°C w porównaniu do 230°C i Pour point -39 w porównaniu z - 36
                                          Różnica jest w tym, że kupiłeś olej z aprobatami VW 504 00 - 507 00 a już pisałem, że
                                          "Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w olejach z normą VW 504.00/507.00 znacznie wydłużają eksploatację filtrów cząstek stałych DPF …jednak oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono).

                                          "Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV wyposażone są w czułe systemy oczyszczania spalin.
                                          - Siarka i fosfor wpływają niekorzystnie na pracę katalizatorów i mogą uszkodzić elementy katalizatora, co może prowadzić do nieskutecznego oczyszczania spalin.
                                          - Popioły siarczanowe zatykają filtry cząstek stałych w silnikach Diesla co prowadzi do krótszego cyklu regeneracji, większego zużycia paliwa i zmniejszenia mocy silnika".


                                          Ten Motul 8100 X-clean 5W-30 spełnia wysokie standardy ACEA A3 / B4 - C3 - API SM / CF i tez jest ukierunkowany na ochornę DPF-a jednak ma normę VW 505.00 ...stąd różnica

                                          Oba te Motule są dobre - kupiłeś ten "nowoczesniejszy" bardziej eko ...dbający o chrone układu katalitycznego - naprawdę nie zawracaj sobie głowy ułamkami parametrów > Jeden i drugi z w/w Motuli ma na zmianę lepsze lub gorsze od konkurenta parametry. Nie martw się - wszystko jest OK. Niski TBN nie oznacza, że coś od razu jest złe...
                                          "Oleje niskopopiołowe (i ogólnie dobre oleje) "wytwarzają mniej kwasów odpowiadających za korozję" i to umożliwia obniżenie startowego TBN. W takich olejach TBN zasadniczo ulega wolniej degradacji." Paliwo (teoretycznie ... :roll: ) też mamy już mniej zasiarczone...

                                          "ACEA C3 i VW 504/507 to podobny poziom popiołów z nastawieniem na spełnianie normy Euro IV.
                                          504/507 ---> zawartość popiołów siarczanowych (<0,8%), fosforu (<0,8%), siarki (<0,2%)
                                          0.3% siarki to wymóg C3 - oleje o tej specyfikacji maja minimalnie wieksze TBN. Minimalne wymogi ACEA z 2008r. dla C3 to TBN na poziomie min. 6 "

                                          z forum subaru - cytat kolegi "wlyszkow" k "Total acid number - poziom kwasowości oleju oznaczany ilością wodorotlenku potasu KOH potrzabną do neutralizacji tego kwasu, nowy olej ma 2-3 (lekkie kwasy niegroźne dla silnika) potem zaczyna to spadać bo te lekkie frakcje szybko odparowują z oleju i kiedy TAN zaczyna rosnąć to tworzą się już kwasy agresywne powstałe z wilgoci/wody + kwaśnych oparów / produktów spalania (główny problem to siarka). Jeśli spalanie jest nieprawidłowe, niepełne itp (np. z powodu brudnych wtryskiwaczy ) to tych produktów bywa więcej i wtedy olej szybciej się degraduje co widać po spadku TBN, wzroście TAN, spadku temp spalania, wzroście ilości zanieczyszczeń".
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • granacik
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 249

                                            PAOLO ESCO, "wymiatasz" w temacie :-)

                                            Dzięki za info.

                                            Komentarz

                                            • Grabosz
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 27

                                              No ja właśnie zastanawiałem się nad LM, ale na forum jest wątek w którym jeden z userów opisuje przypadek gdzie zamawiając LM dostał jakieś syf jak z radzieckiej frytownicy. Napisz może skąd brałeś olej i ile dałeś. Z tego co zerknąłem to masz zamiar na LongLifie jeździć. Ja chciałem jechać na przegląd po 15k km jednak mam przejechane blisko 7k km i wlałem już prawie litr Castrola SLX. I zastanawiam się czy nie zmienić już teraz oleju. Rozważę jeszcze opcję Millersa, bo też ma dobrą opinię. Generalnie jeżdżę rocznie maks 15k km praktycznie 100% Warszawa z korkami na odcinkach raczej takich po 15-20 km.
                                              Tak widziałem zdjęcie tego oleju - masakra. Mój olej wyglądał normalnie, sprawdzałem podczas nalewania i jeszcze raz dla pewności po przeczytaniu wątku o podróbce :lol: Ja kupowałem na www.oliwiarka.pl z odbiorem osobistym w Warszawie. Jeżdżę bardzo podobnie jak Ty tylko, że mój przebieg pewnie będzie w okolicach 25-30 tyś. km/rok. Co do trybu serwisowania to na początku byłem zdecydowany na QG2. Jednak teraz się mocno nad tym zastanawiam ponieważ mam 4 lata gwarancji i każdą wymianę co 15 tyś. km musiałbym robić w ASO a to niepotrzebnie zawyżone koszty. Tylko, że wg wskazań komputera pomimo jazdy typowo miejskiej komputer pokazuje mi pierwszy przegląd po 31 tyś km :shock: i wydaje mi się, że to może być przegięcie. Więc chyba najlepiej będzie zostać przy ustawionym QG1 i ewentualnie wymieniać oliwę samodzielnie między przeglądami. Dziś sprawdzałem poziom oleju po 2000 km od wymiany na LM i cały czas jest max. więc chyba będzie ok

                                              Komentarz

                                              • TO_MEK
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 74

                                                wymieniłem wczoraj olej na Castrol edge 0 w 40 Sport. co sądzicie o tym ruchu jezeli auto średnio rocznie lata 9000 km sporadycznie w długie trasy, a przeważnie jednorazowe przeloty od 10 km do 25 km z małymi przerwami typu sklep , przedszkole. lubię sobie od czasu do czasu pocisnąć :twisted: ale generalnie zakresy obrotów miedzy 2000 a 3500 o/min. poprzednio miałem castrola edge 5W30 przed tą wymianą musiałem dolac ok. 250 ml do stanu 3/4 max jak to było po wymianie oleju (przelot od wymiany ok 8000 km ) wiem wiem mało jednak szykuję auto na wakacyjne trasy i wieksze przeloty 8) .

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  Zamieszczone przez TO_MEK
                                                  wymieniłem wczoraj olej na Castrol edge 0 w 40 Sport. co sądzicie o tym ruchu jezeli auto średnio rocznie lata 9000 km sporadycznie w długie trasy, a przeważnie jednorazowe przeloty od 10 km do 25 km z małymi przerwami typu sklep , przedszkole. lubię sobie od czasu do czasu pocisnąć :twisted: ale generalnie zakresy obrotów miedzy 2000 a 3500 o/min. poprzednio miałem castrola edge 5W30 przed tą wymianą musiałem dolac ok. 250 ml do stanu 3/4 max jak to było po wymianie oleju (przelot od wymiany ok 8000 km ) wiem wiem mało jednak szykuję auto na wakacyjne trasy i wieksze przeloty 8) .
                                                  Moim skromnym zdaniem "męska dobra decyzja" chociaż nie lubie castrola ale niech sie wypowie PAOLO
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez TO_MEK
                                                    a przeważnie jednorazowe przeloty od 10 km do 25 km z małymi przerwami typu sklep , przedszkole. lubię sobie od czasu do czasu pocisnąć :twisted:
                                                    W takim wypadku olej jeszcze ma dosyć dużą gęstość i w przypadku SAE 40 trzeba ostroznie podchodzić do tematu, 5W-30 o wiele szybciej cyrkuluje.
                                                    Olej osiąga temp. roboczą ok. 80st.C po 20-25km jazdy :-)

                                                    TSI wymaga raczej 504 i 5W-30 na bazie syntetycznej co idzie w parze z zaleceniami konstrukcyjnymi.

                                                    TO_MEK : podjedz do mnie w wolnej chwili pokażę Ci chociaż różnicę między olejami 5W-30 a 5W-40 :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...