Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    piękne opracowanie Paolo - bjutiful
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz


    • Zamieszczone przez madmax991
      Zmienialem olej w Emida (KRK) po ok. 1500 i wtedy dostalem Castrol Edge 5w30 - taki jak wyzej.
      No właśnie - jak to w końcu jest - warto olej wymienić po okresie docierania, czyli po ~1500 km? (silnik 1.8 TSI)
      Moja 4x4 FL'ka

      Komentarz


      • do PAOLO ESCO

        czy masz na myśli m.in. coś takiego
        "Olej Motul Specific 5W30 (504/507) Dopuszczenia: VW 504 00 – 507 00
        Specyfikacje: API SL/ CF; ACEA A3/ B4/ C3
        Olej silnikowy Low SAPS opracowany specjalnie do
        najnowszych silników EURO IV grupy VW/ AUDI/ SKODA/
        SEAT z filtrami cząstek stałych i przedłużonymi
        przebiegami międzywymianowymi. Charakteryzuje się
        zmniejszoną zawartością popiołów siarczanowych i
        fosforu.
        Znakomita ochrona przeciwzużyciowa i wysoka
        lepkość HTHS
        Przebiegi międzywymianowe: 30.000 km benzynowe
        50.000 km Diesel"

        czy jednak

        X-lite 0W30
        Kasper66

        Komentarz


        • Zamieszczone przez kasper66
          masz na myśli m.in. coś takiego
          :roll: nie ... miałem na myśli dwa w/w oleje tj MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 lub nowo wprowadzony Motul 8100 X-lite 0W-30. Oba pasują idealnie do silnika 1,4 TSI zwłaszcza jeśli chodzi o poziom ochrony silnika tj wysoki HTHS Link i Szkolenie produktowe MOTUL - Buwar dodatkowo oba w/w oleje mają bardzo wysoki TBN co jest kolejnym dużym +

          Motul Specyfic 507.00 nastawiony jest "głównie na ochronę katalizatora i środowiska" i jest olejem typu LongLife :hi: Link ... jeśli chodzi o ochronę silnika wybrał bym właśnie dwa wcześniej wyżej wymienione oleje.


          Zamieszczone przez seba210
          warto olej wymienić po okresie docierania, czyli po ~1500 km? (silnik 1.8 TSI)
          ja bym chyba jednak nie zmieniał - daj im szansę się dobrze dopasować i wtedy zmienisz olej z ewentualnymi drobinkami i pozostałościami po fabrycznym montażu... nie ma docierania silnika jest jedynie "układanie się wszystkich podzespołów" ... te 1500 km to wg mnie za mało na zmianę oleju (wkońcu producent wie jakim olejem ma zalać nowy silnik) - jeśli chcesz przejedz jakieś 8 tys km i wtedy zmień dla 'świętego" spokoju i pewności. :P
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • znalazłem jeszcze coś takiego

            8100 X-clean+ 5W-30 - dobór ze strony MOTULA

            czym on się różni od

            Motul 8100 X-lite 0W-30
            Kasper66

            Komentarz


            • :roll:

              Po pierwsze lepkością ... :lol:

              BYŁO ----> na stronie 48 :zlo:

              8100 X-clean+ (VW 504.00/507.00) ma reduced Sulphated Ash ---> o obniżonej zawartości popiołu siarczanowego w porównaniu z C3 i wyższy Flash point 242°C w porównaniu do 230°C i Pour point -39 w porównaniu z - 36
              Olej wg specyfikacji VW 504 00 - 507 00 to :
              "Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w olejach z normą VW 504.00/507.00 znacznie wydłużają eksploatację filtrów cząstek stałych DPF …jednak oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono).

              "Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV wyposażone są w czułe systemy oczyszczania spalin.
              - Siarka i fosfor wpływają niekorzystnie na pracę katalizatorów i mogą uszkodzić elementy katalizatora, co może prowadzić do nieskutecznego oczyszczania spalin.
              - Popioły siarczanowe zatykają filtry cząstek stałych w silnikach Diesla co prowadzi do krótszego cyklu regeneracji, większego zużycia paliwa i zmniejszenia mocy silnika".


              Oba Motule są dobre - Jeden i drugi z w/w Motuli ma na zmianę lepsze lub gorsze od konkurenta parametry.
              "Oleje niskopopiołowe (i ogólnie dobre oleje) "wytwarzają mniej kwasów odpowiadających za korozję" i to umożliwia obniżenie startowego TBN. W takich olejach TBN zasadniczo ulega wolniej degradacji." Paliwo (teoretycznie ... ) też mamy już mniej zasiarczone...

              "ACEA C3 i VW 504/507 to podobny poziom popiołów z nastawieniem na spełnianie normy Euro IV.
              504/507 ---> zawartość popiołów siarczanowych (<0,8%), fosforu (<0,8%), siarki (<0,2%)
              0.3% siarki to wymóg C3 - oleje o tej specyfikacji maja minimalnie wieksze TBN. Minimalne wymogi ACEA z 2008r. dla C3 to TBN na poziomie min. 6 "

              z forum subaru - cytat kolegi "wlyszkow" "Total acid number - poziom kwasowości oleju oznaczany ilością wodorotlenku potasu KOH potrzabną do neutralizacji tego kwasu, nowy olej ma 2-3 (lekkie kwasy niegroźne dla silnika) potem zaczyna to spadać bo te lekkie frakcje szybko odparowują z oleju i kiedy TAN zaczyna rosnąć to tworzą się już kwasy agresywne powstałe z wilgoci/wody + kwaśnych oparów / produktów spalania (główny problem to siarka). Jeśli spalanie jest nieprawidłowe, niepełne itp (np. z powodu brudnych wtryskiwaczy ) to tych produktów bywa więcej i wtedy olej szybciej się degraduje co widać po spadku TBN, wzroście TAN, spadku temp spalania, wzroście ilości zanieczyszczeń".

              Link(GB).pdf

              Link
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Wniosek jest taki,ze lejac X-lite 0w30,lub jak ja 300V 5w30...chronimy max.silnik,
                ale ''zabijamy''katalizator przy EU4,EU5.
                Pytanie jest,czy nasze super paliwa,nie zasyfia szybciej kata,niz te niewielkie ilosci popiolow
                ze spalonego oleju :?:
                Co powinno byc priorytetem...ewntualne szybsze zuzycie silnika np.po 200.000km stosujac
                low saps oleje,czy ewentualna wymiana kata stosujac oleje full saps. :?:
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz


                • Zamieszczone przez gebek
                  Wniosek jest taki,ze lejac X-lite 0w30,lub jak ja 300V 5w30...chronimy max.silnik,
                  ale ''zabijamy''katalizator przy EU4,EU5.
                  Pytanie jest,czy nasze super paliwa,nie zasyfia szybciej kata,niz te niewielkie ilosci popiolow
                  ze spalonego oleju :?:
                  Co powinno byc priorytetem...ewntualne szybsze zuzycie silnika np.po 200.000km stosujac
                  low saps oleje,czy ewentualna wymiana kata stosujac oleje full saps. :?:
                  moze zastosować po prostu mid saps
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz


                  • Jak podejrzewałem w trakcie gwarancji owszem można przyjechać ze swoim olejem ale zasugerowano, że gdyby coś się stało znajdzie się ktoś kto będzie szukał dziury w całym.
                    Na wymianę zaproponowali jakiś castrol Long life III? co to? po 97 za litr x 3,6 = 349,2 upss.
                    Kasper66

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez kasper66
                      po 97 za litr
                      :haha: jaja sobie robią ... castrol Long life III to to samo co Castrol Edge ...

                      Ja pier.... 97 za litr mają tupet k...wa.

                      Wez poszukaj ...w tym wątku już pisałem,że Castrol nie jest jedynym olejem który można zalać !!! ASO czy też SKODA sugeruje stosowanie Castrola.... Jak ma olej specyfikację VW i masz dowód legalnego zakupu to mogą Ciebie pocałować... Nie po to dany producent płaci za normę VW by ktoś odmówił wlania tego oleju skoro spełnia dane aprobaty... inna sprawa że ASO zaznacza w książce serwisowej że taki olej był stosowany ...a czy to coś zmienia? Ja wiem że w moim ASO rezygnują z Castrola :shock: i jak to się ma do tego co zaleca SKODA ???

                      :arrow: SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO

                      " jeden i drugi olej posiada wydłużony okres między przeglądami ...nie widzę praktycznie żadnych różnic w opisie w/w olejów na strone Castrola (chyba że istnieją takie różnice w jakich kolwiek mierzonych parametrach oleju...ale Castrol tego nie wykazuje) oba mają takie same specyfikacje i normy jedynie przy SLX jest wzmianka, że opracowany jest przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS (ale przy Edge jest opis.."Olej ten wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin." czyli jak by nie było dokładnie to samo...."

                      poczytaj :diabelski_usmiech już też o tym pisałem:
                      Produkty Castrol SLX Professional opracowywane sa przy współpracy z wiodącymi
                      producentami samochodów osobowych. Powstają w oparciu o najnowocześniejsze
                      technologie, spełniając najwyższe standardy jakości, co gwarantuje bezawaryjna prac´
                      silnika.
                      Castrol SLX Professional to linia produktów skierowana wyłącznie do profesjonalnych
                      serwisów samochodowych. Samochody wiodących producentów opuszczają fabryki
                      zalane olejem Castrol, dzięki czemu od pierwszego dnia korzystają z wyjątkowej
                      ochrony i korzyści, jakie dają oleje Castrol SLX Professional.
                      Castrol SLX Professional gwarantują zwiększona trwałość silnika oraz uzyskanie
                      maksymalnych zalecanych przebiegów międzywymianowych. Zapewniają zwiększenie oszczędności zużycia paliwa i pełne osiągi silnika przy zachowaniu wymagań dotyczących niskiej emisji spalin.

                      Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
                      to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy
                      współpracy z Grupą VW, jako olej technologii niskopopiołowej
                      LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla
                      z filtrami cząstek stałych, opracowany zgodnie
                      z Clean Performance Technology™.
                      Olej rekomendowany przez Grupę VW
                      lub
                      Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 to syntetyczny olej
                      silnikowy opracowany wspólnie z VW, jako olej do
                      silników wysokoprężnych TDI z pompowtryskiwaczami bez
                      systemu wydłużonej obsługiserwisowej WIV (Longlife), bez
                      filtrów cząstek stałych DPF.



                      CASTROL EDGE 5W-30
                      Niskopopiołowy olej odpowiedni dla silników: VW, Audi, Skoda....
                      W pełni syntetyczny, najnowsza technologia przeciwzużyciuowa
                      Kompletna ochrona silnika oraz przedłużenie trwałości układów katalitycznych
                      Zmniejsza zawartość toksycznych składników spalin, przez co utrzymuje silnik w długotrwałej czystości
                      Specyfikacje:
                      SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01; VW 504 00/ 507 00;
                      lub na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 innego wyboru nie widzę.....


                      Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
                      w pełni syntetyczny ..........
                      CASTROL EDGE 5W-30
                      wpełni syntetyczny.......
                      Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 syntetyczny olej ...
                      CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 uniwersalny syntetyczny .....
                      Olej silnikowe EDGE to kompletna oferta w pełni syntetycznych produktów ....tak reklamuje się Castrol ...

                      To odpowiedź z Firmy Castrol na temat różnic pomiędzy Castrolem SLX a Castrolem Edg'e:
                      "Różnice w produktach SLX I EDGE sa zasadnicze :haha: .
                      Dotyczą składu chemicznego , czyli formulacji oraz parametrów jakościowych wpływajacych na prace silnika w kluczowych jego parametrach.
                      Produkty SLX sa dedykowane zasadniczo jednej marce i oparte o szerokie badania , tak by dostosować je najlepiej do charakteru pracy silników VW.
                      Produkty EDGE sa olejami bardzo uniwersalnymi , które w jednym produkcie spełniają wymagania wielu producentów, jednak nie przewyższają ich tak jak oleje z gamy SLX .
                      SLX -y sa oparte o zakrojoną szeroką współpracę z głównymi producentami pojazdów jak VW , Volvo, Ford , BMW w zakresie tzw. co-enginieringu czyli projektowania oleju wspólnie i w trakcie projektowania silnika. Są to produkty daleko bardziej przekraczające standardy producenckie w sensie specyfikacji niz oleje EDGE .
                      Oleje SLX były szeroko testowane w naszych laboratoriach i hamowniach potwierdzając wyjątkowe właściwości bardziej niz którykolwiek z olejów konkurencji.
                      Dlatego też VW wybrał nasz produkt o formulacji SLX do zalewania fabrycznego we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych.
                      Jak widać marketing w Castrolu jest opanowany do perfekcji...tym bardziej, że z kart charakterystki pomiędzy Edg'e a SLX nie widać żadnych zasadniczych różnic."


                      No i mam to o czym pisałem :arrow: Jeszcze jedna informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO: :tuk: ile razy mam to wklejać?

                      "Szanowny Panie,
                      Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
                      W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
                      W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
                      W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.



                      Z poważaniem

                      Małgorzata Grześkowiak
                      Centrum Informacji Klienta Volkswagen
                      Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00
                      Volkswagen Polska - samochody osobowe - modele, ceny, promocje [email protected] "
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • To skoro ten SLX taki dobry to dolać go trochę (na bagnecie po 10 min. równo minimum) przejeździć do wymiany wyjdzie gdzieś w okolicy końca gwarancji (01.2012) (komp pokazuje 13.100 i 176 dni) i wtedy wymienić na coś mojego. Martwi mnie tylko, że robię małe dzienne przebiegi (3-5 km od 02.2010 14.500 km) i silnik jest niedogrzany, ale z drugiej strony komp nie odczytuje tego jako niekorzystne warunki eksploatacji.
                        Kasper66

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Ja pier.... 97 za litr mają tupet k...wa.
                          Dlaczego ?
                          Jeżdząc po serwisach 90% ludzi uważa Castrola za najlepszy olej na świecie

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Oleje SLX były szeroko testowane w naszych laboratoriach i hamowniach
                          Polecam zadać takie pytanie komus z Castrola:
                          - Prosze wskazać jedno lub dwa stanowiska badawcze albo hamownie gdzie testowano te oleje.

                          - Gdzie blenduje sie castrola kupionego w Polsce i tego z Niemiec, konkret nazwa miasta.

                          Potwierdzam to co piszę PAOLO: Castrol ma fenamenalny rynek i marketing gdzie by człowiek nie pojechał castrol namber one :-)
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Pidziek
                            PAOLO ESCO napisał/a:
                            Ja pier.... 97 za litr mają tupet k...wa.



                            Dlaczego ?
                            Jeżdząc po serwisach 90% ludzi uważa Castrola za najlepszy olej na świecie
                            PAOLO ESCO napisał/a:
                            Oleje SLX były szeroko testowane w naszych laboratoriach i hamowniach



                            Polecam zadać takie pytanie komus z Castrola:
                            - Prosze wskazać jedno lub dwa stanowiska badawcze albo hamownie gdzie testowano te oleje.

                            - Gdzie blenduje sie castrola kupionego w Polsce i tego z Niemiec, konkret nazwa miasta.

                            Potwierdzam to co piszę PAOLO: Castrol ma fenamenalny rynek i marketing gdzie by człowiek nie pojechał castrol namber one
                            tu nie o marketing tylko o kasę chodzi.

                            widziałeś Pidziek kiedykolwiek umowę olejową castrola ? Pewnie niejedną, ja także. To właśnie odpowiedź dlaczego Castrol jest wszędzie.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez elemenateur
                              widziałeś Pidziek kiedykolwiek umowę olejową castrola ?
                              Hehe bez komentarza wiem co masz na mysli

                              Ale są tez inne serwisy gdzie jedno auto "zadowolone" przyprowadza 5 kolejnych , szkoda tylko że tak mało włodarzy serwisów to dostrzega ...
                              Rodzi się pytanie które pare razy zadałem osobom w serwisach ...
                              Ile pieniążków jest z jednego auta które przyjezdza na std. wymianę oleju w/w marki a ile przyniesie klient który wyjedzie z serwisu i po kilkunastu km lub kilku tys km zauwży że oleju mniej pali, cos mniej stuka i jakoś silnik lepiej chodzi ....i tym samym przprowadzi 5 aut kolegów, znajomych itp..
                              Mało osób idzie tym tropem, i niestety większość woli lukratywne umowy z konkretną firmą dające im wiele korzyści (zapewne wiesz jakich i o co sie rozbija temat).

                              Zasada jest w 90% prosta olany spuszczony po przysłowiowej brzytwie to stracowny klient, klient zadowolony to 5 nowych klientów, oczywiscie te 5 to taka cyferka umowna ale to w jakiś sposób działa i nie tylko w gałęzi produktów o jakich dywagujemy.

                              Bo jak komuś wyperswadować że Lotos czy Fuchs mineralny jest 100x lepszy do koparki od superola CC 30 nie da się w wielu przypadkach ...
                              Ludzie wolą zalewać prawie gołą baze olejową bedąc przeświadczeni o doskonałej jakości taniego oleju , wolą remontować silniki , dyfry itp. a szkoda wydać kilka zł wiecej ..
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz


                              • Czy jest sensownym rozwiązaniem wymiana oleju bez wymiany filtra tzn okresy zmienne to ok 27.000 km. (w moim wypadku) w połowie tego okresu wysysamy olej i zalewamy silnik takim samym (a może niekoniecznie ?) olejem ale kupionym poza serwisem a w terminie przeglądu robimy wymianę oleju i filtra. (założenie takiego postępowania takie, że chcę częściej wymieniać olej - raz na rok - ale koszty serwisu są lekko wygórowane. Czy między pełnymi serwisami olejowymi może być inny olej bez wymiany filtra?
                                Kasper66

                                Komentarz


                                • kasper66, nawet największy laik w temacie czyli ja powie Ci, że nie ma. No kurka wodna, silnik za kilkanaście tysięcy PLNów a tu się zastanawiać czy wydać 60PLNów na filtr oleju, bez którego silnik nie żyje. Rzadko bywam złośliwy ale to się kwalifikuje do "złotej myśli roku".

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kasper66
                                    wymiana oleju bez wymiany filtra
                                    zawsze wymieniamy olej+filtr oleju inaczej to się mija z sensem...
                                    Zamieszczone przez kasper66
                                    w połowie tego okresu wysysamy olej i zalewamy silnik takim samym (a może niekoniecznie ?) olejem ale kupionym poza serwisem a w terminie przeglądu robimy wymianę oleju i filtra.
                                    jeśli już to kup w ASO sam filtr oleju :wink: pojedz do stacji wymiany i zmień olej+filtr ...proste... Będziesz miał filtr z ASO ( jak by sprawdzili) a oleju nie są w stanie sprawdzić (tylko nie przyczepiaj pod maską karteczki z wymiany poza ASO). :wink:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Ja nie wiem - moje ASO od poczatku honorowało moje widzimisie co do czesci od pierwszego przegladu gwarancyjnego. Przywiozlem Motula X-clean - nie pisneli i nawet na ori kartce Motula wypisali jaki olej i kiedy zmiana. Przywiozłem ostatnio klocki TRW i płyn hamulcowy ATE - tez nie pisneli slowem - ładnie wymieniaja i pieczętują w ksiażce.
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz


                                      • Witam,
                                        Czy do mojej Octavii spokojnie moge wlac Shell Helix Ultra AV-L 5W-30?
                                        Chcialem kupic 5w40 ale mi sprzedawca powiedzial ze to stara linia olei i zeby wziasc ten 5w30. Jego parametryL:
                                        ACEA: C2, C3 (A3/B3/B4)
                                        VW 504.00 - 507.00;
                                        Olej wymieniam co 15tys km (wylaczylem obsuge olejowa long life) a ten olej podchodzi pod teopcje, ktorej ja nie uzywam.
                                        Czy to takiego jak mam, konstrukcyjnego staruszka lac taki olej? Cenowo jest ok, za 5l chca 135zl. a sprzedawca z allegro (OilCars - moze ktos ma o nim jakies opinie?), u ktorego juz kilkakrotnie kupowalem wiec olej powinien byc raczej OK
                                        Co sadzicie?
                                        pozdrawiam
                                        dab

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez dab
                                          Witam,
                                          Czy do mojej Octavii spokojnie moge wlac Shell Helix Ultra AV-L 5W-30?
                                          Chcialem kupic 5w40 ale mi sprzedawca powiedzial ze to stara linia olei i zeby wziasc ten 5w30. Jego parametryL:
                                          ACEA: C2, C3 (A3/B3/B4)
                                          VW 504.00 - 507.00;
                                          Olej wymieniam co 15tys km (wylaczylem obsuge olejowa long life) a ten olej podchodzi pod teopcje, ktorej ja nie uzywam.
                                          Czy to takiego jak mam, konstrukcyjnego staruszka lac taki olej? Cenowo jest ok, za 5l chca 135zl. a sprzedawca z allegro (OilCars - moze ktos ma o nim jakies opinie?), u ktorego juz kilkakrotnie kupowalem wiec olej powinien byc raczej OK
                                          Co sadzicie?
                                          Do twojego silnika lej 5W-40 - sprzedawca ma dodatkowe punkty ze sprzedazy Shella i wciaska go kazdemu. Po co kupujesz na Allegro? Tam jest masa podróbek. Ja kupuje tylko u kolegi elemenateur z naszego forum. Ma w ofercie juz wszystkie dobre oleje - Motul, Liqui Moly, Amsoil i Fuchs.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Seed
                                            Do twojego silnika lej 5W-40 - sprzedawca ma dodatkowe punkty ze sprzedazy Shella i wciaska go kazdemu. Po co kupujesz na Allegro? Tam jest masa podróbek. Ja kupuje tylko u kolegi elemenateur z naszego forum. Ma w ofercie juz wszystkie dobre oleje - Motul, Liqui Moly, Amsoil i Fuchs.
                                            Wiem, ze 5w40 jest ok.
                                            Pytanie czy moge zamiennie uzyc 5w30 z tymi nowszymi normami?
                                            Na allegro sa podrobki i oszusci ale ten sprzedawca na hurtownie w mojej miejscowosci i osobiscie olej odbieram a sprzedaje je od kilku juz lat wiec raczej przekretow juz mu sie nie oplaca robic...
                                            pozdrawiam
                                            dab

                                            Komentarz


                                            • Mozesz użyc oleju o wyższej normie zawsze.
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz


                                              • thx

                                                a jaka jest technologiczna roznica miedzy parametrem 30 a 40? chodzi o zakres pracy w dodatniej temperaturze czy tez o lepkosc oleju?
                                                pozdrawiam
                                                dab

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez dab
                                                  jaka jest technologiczna roznica miedzy parametrem 30 a 40? chodzi o zakres pracy w dodatniej temperaturze czy tez o lepkosc oleju?
                                                  dab czy czytałeś ten watek o olejach do benzyny? ...zerknij no na stronę nr 3 :roll:
                                                  Chyba już o tym napisano a jeśli to mało to zapraszam do lektury ... Forum - Octavia Club Polska najlepiej tak od 40 którejś strony a potem ew pytania ... "we wrześniu" ...jak przebrniesz przez te tematy :wink:

                                                  Specyfikację opracowaną przez firmę Volkswagen, określającą wymogi jakościowe oleju niezbędne do stosowania w modelach tej firmy, można podzielić na trzy duże grupy:

                                                  I. Specyfikacja olejów smarnych podwójnych
                                                  500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
                                                  501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
                                                  Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.


                                                  II. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach benzynowych
                                                  502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km
                                                  503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości
                                                  503.01 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI
                                                  504.00 Do silników benzynowych spełniających wymaagnia Euro IV

                                                  III. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych

                                                  505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana co 15.000 km
                                                  505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana co 15.000 km
                                                  506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
                                                  506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
                                                  507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV

                                                  Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji. itd ...ble ble ble..
                                                  Załączone pliki
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • szybkie pytanie do uzytkownikow Nowej Octavii Tour 1.6 z LPG o zmiennej dlugosci okresow obslugi QG1, jaki olejem fabrycznym zalewany jest nasz silnik? Ostanio zauwazylem, ze zblizam sie do minimum, a do wymiany mam jeszcze 7000km, wiec raczej bede musial minimalnie uzupelnic olej, ale nie wiem jaki kupic.
                                                    Rafał

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X