Akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_gdy
    RS
    • 2008
    • 7723
    • Volkswagen
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #26
    Zamieszczone przez bzyq
    mowi ze jest lepszy od tego futury gdyz jest obslugowy
    a od kiedy to obslugowe akku sa lepsze?
    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

    Komentarz

    • bzyq
      Ambiente
      • 2009
      • 129

      #27
      Zamieszczone przez piotrek_gdy
      Zamieszczone przez bzyq
      mowi ze jest lepszy od tego futury gdyz jest obslugowy
      a od kiedy to obslugowe akku sa lepsze?
      nie no spokojnie... dlatego pytam w końcu od tego jest te forum przecież
      chce kupić dobry akumulator za rozsądna cene po prostu
      więc chyba zdecyduje sie jednak na Centre Future 77ah
      VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #28
        Zamieszczone przez bzyq
        dobry akumulator za rozsądna cene
        to ja powtórzę-mam 74Ah GigaWata za 250 PLN
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • kriss11
          Drive
          • 2009
          • 49

          #29
          akumulator

          no to masz taką VARTĘ no name. Bosch (bo varta dla nich produkuje) to okleja gigawatt, varta - perion itd. Taki tani, byle nie kupić zbyt długo stojącego na półce w magazynie.

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #30
            Zamieszczone przez kriss11
            no to masz taką VARTĘ
            wiem :diabelski_usmiech
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • oti
              Ambiente
              • 2009
              • 114

              #31
              Panowie nie moge sie zdecydować czy już kupować nowe AKu.
              W Skodzie ASV mam 1j0 915 105 ae akuma - przypuszczam że fabryka i w tedy ma już 5 lat.

              Zrobiłem pomiary:

              2 h po jeździe
              SPOCZYNEK - 12,62 V
              ŁADOWANIE - 14,48 V - 14,53 V
              PO ZGASZENIU - 12,8 V

              po nocy - około 6 st C
              SPOCZYNEK - 12,26 V
              ROZRUCH - 9,98 V
              ŁADOWANIE - 14,48 V - 14,53 V
              Przy temp kolo 0st zdazylo sie ze krecilem 2 x duzej niz zwykle czyli okolo 6 sekund az motor zapalil, jak auto postoi przez noc to przy odpalaniu na kilka sek zapala sie kontrolka ABS czy ASR.

              No i pytanie: Kupować już nowy ? Ten zdechnie lada moment ?
              Do końca miesiąca można kupić centre future CA770 w fajnej cenie np 369 pln.

              Co myślicie o sprawie ?

              Komentarz

              • marlej108
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4976
                • Octavia III (5E3)
                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                #32
                ja polecam bannera - moj egzemplarz byl niezniszczalny :-)

                z centra mam zle doswiadczenia i olewanie gwarancji ze strony producenta....
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • oti
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 114

                  #33
                  Może ktoś się wypowie w temacie 2 posty wyżej ?

                  Komentarz

                  • kriss11
                    Drive
                    • 2009
                    • 49

                    #34
                    czy juz pora na wymianę aku?

                    Zamieszczone przez oti
                    Panowie nie moge sie zdecydować czy już kupować nowe AKu.
                    W Skodzie ASV mam 1j0 915 105 ae akuma - przypuszczam że fabryka i w tedy ma już 5 lat.

                    Zrobiłem pomiary:

                    2 h po jeździe
                    SPOCZYNEK - 12,62 V
                    ŁADOWANIE - 14,48 V - 14,53 V
                    PO ZGASZENIU - 12,8 V

                    po nocy - około 6 st C
                    SPOCZYNEK - 12,26 V
                    ROZRUCH - 9,98 V
                    ŁADOWANIE - 14,48 V - 14,53 V
                    Przy temp kolo 0st zdazylo sie ze krecilem 2 x duzej niz zwykle czyli okolo 6 sekund az motor zapalil, jak auto postoi przez noc to przy odpalaniu na kilka sek zapala sie kontrolka ABS czy ASR.

                    No i pytanie: Kupować już nowy ? Ten zdechnie lada moment ?
                    Do końca miesiąca można kupić centre future CA770 w fajnej cenie np 369 pln.

                    Co myślicie o sprawie ?
                    Myslę, że juz lepiej nie będzie
                    5 lat w dieslu to nieźle. Zależy, czy jeździsz na krótkich dystansach, ile razy auto palone dziennie. Najlepiej sprawdzić w serwisie akumulatorowym pod obciążeniem 400A, wtedy można coś konkretniejszego orzec o kondycji baterii. Raczej przygotuj się na wymianę. Za tę centrę rozsądna cena.

                    Komentarz

                    • oti
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 114

                      #35
                      Zamieszczone przez kriss11
                      lepiej nie będzie
                      zdecydowanie chyba nie

                      zmiękła mi rura i już kupiony CA770 - cena ostateczna 349 zł - brat wysłany po odbiór - Poznań ul. Forteczna -> http://www.sklepcentra.pl (gdyby ktoś reflektował na ceny hurtowe - zawsze można na gg dopytać o cenę przed zakupem)

                      Sprawdziłem że jest z 27 tyg 2004 więc opór zmalał, zwłaszcza że mam rano dziwne dźwięki coś w stylu przesilonego alternatora... mam nadzieje, że wymiana rozwiąże kilka tematów.

                      Dzięki za opinię.

                      Komentarz

                      • hsurim
                        Elegance
                        • 2006
                        • 788
                        • Kia
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez oti
                        (...)
                        Przy temp kolo 0st zdazylo sie ze krecilem 2 x duzej niz zwykle czyli okolo 6 sekund az motor zapalil,
                        (...)
                        Czyżby to był problem z akumulatorem ?
                        Skoro kręci, to sądzę, że bardziej ze świecami żarowymi ...
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz

                        • oti
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 114

                          #37
                          kręci ale ciężej, poza tym świece zasilane z ako, tak sobie wnioskuję

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #38
                            Podgrzej świece dwa razy i dopiero później spróbuj odpalić.
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • oti
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 114

                              #39
                              Zamieszczone przez hsurim
                              Podgrzej świece dwa razy
                              dobry test - napewno przetestuje kiedy się ochłodzi

                              nowe aku i tak bedzie u mnie w sobote - liczę że będzie po wymianie dużo lepiej - wyczytałem w którymś wątku że jeżeli napięcie spada poniżej 10V podczas odpału to aku kaplica - ja tak miałem dziś przy 6-7 oC 9,98 to przy -10 oC pewnie zdechnie.

                              dzięki za porady

                              pozdrawiam

                              Komentarz

                              • hsurim
                                Elegance
                                • 2006
                                • 788
                                • Kia
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #40
                                Z praktyki wiem, iż taki 'manewr' znacząco ułatwia odpalenie.
                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                Komentarz

                                • aldam
                                  L&K
                                  • 2006
                                  • 1036

                                  #41
                                  Mały OT.
                                  Czy po wymianie aku mogą wystąpić jakieś niepożądane objawy typu błędy w komputerze, problemy z alarmem itp.
                                  Audi A4 1.8TFSI

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez aldam
                                    Czy po wymianie aku mogą wystąpić jakieś niepożądane objawy typu błędy w komputerze, problemy z alarmem itp.
                                    mogą, ale najczęściej to szyby przez chwile wariują i nic więcej, przynajmniej u mnie
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • oti
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 114

                                      #43
                                      aku wymienione - problemy zniknely !

                                      Przy wymiania zadnych problemow.

                                      odkrecasz (-) potem (+)
                                      polecam wazelinke pod klemy

                                      podlaczasz pierw (+) potem (-) zdecydowanym ruchem - zeby nie było iskrzenia

                                      no i jedyne co musiałem zrobić to nastaw zegarka i zjechać szybami żeby się skalibrowały.

                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • wojtisek1
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 429

                                        #44
                                        muszę zmienić baterię , bo dzisiaj furmanka ptrzebowala szelek ododplenia.
                                        Narazie wybór padł na Bosch S4 74Ah/ 680 A ( 340 pln ), ale zastanawiam się jeszcze na Centrą Futura o tych samych (342 pln ) . Nie wiem tylko jakie mają okresy gwarancji ??
                                        Co polecacie ??
                                        NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                        Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                        Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                        171 KM ; 402 Nm obr/min
                                        Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                        Komentarz

                                        • krzysiek80
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 182

                                          #45
                                          ja osobiscie kupilem future centra 12v780Ah cena 280 zl i 3lata gwarancji polecam jezeli ktos z bliska przemysla to zalatwie dla klubowiczow w tej cenie lub podobnej bo ja kupowalem w listopadzie.pozdrawiam krzysiek.

                                          Komentarz

                                          • sebu
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1304
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            #46
                                            Ja wczoraj kupiłem CENTRA FUTURA 77Ah 760A za 360zł i dzisiaj też ładnie kręcił
                                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                            jak pomogłem to daj punkcik
                                            sprzęgło od G 60

                                            Komentarz

                                            • kurdesz
                                              Classic
                                              • 2005
                                              • 27

                                              #47
                                              Zamieszczone przez kriss11
                                              Zamieszczone przez aldam
                                              a orientujecie się jakiej firmy jest ori w O1. U mnie wytrzymał 7,5 roku co naprawdę robi wrażenie.
                                              wtedy jeszcze zakładali czeską "akumę". Ale z tego co wiem firma raczej już padła kupiona przez włoskiego "fiamma".
                                              Pierwszy zazwyczaj służy najdłużej - auto jest serwisowane na gwarancji i wszystko jest w nim nowe, nie zużyte.
                                              Hmm, ja przed świętami wymieniałem i kupiłem własnie akumę. Nie za bardzo wiedziałem co to za firma ale jak się okazało, że pod maską mam akumulator tej firmy to się zdecydowałem. Jako, że to 1,6 (AKL) to 360A, 45Ah i tylko 160pln.

                                              A stary padł dwa dni po tym jak mechanika poprosiłem o uzupełnienie elektrolitu. Z drugiej strony miał już 6 lat.

                                              Komentarz

                                              • dragster
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 895
                                                • Honda

                                                #48
                                                Jadąc w nocy widać u mnie wyraźnie różnicę w światłach krótkich, mianowicie, kiedy przejadę kilkanaście km, lub jeśli bardziej ciągnę po obrotach (na rozgrzanej motorowni oczywiście) to światła świecą jaśniej. Aku ori. Akuma (rocznik 2005), wiosną dolałem do niego wody destylowanej. Napięcie w spoczynku prawidłowe, ładowanie również OK. Auto zapala super.

                                                Czy obserwujecie u siebie podobne objawy ze światłami?
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz

                                                • winni77
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2183
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #49
                                                  dragster, bez urazy, ale tak to było w Syrenach i Trabantach :idea: Sprawdziłbym na Twoim miejscu alternator.
                                                  Mój "Batmobil"

                                                  Komentarz

                                                  • janek11
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 150

                                                    #50
                                                    dragster dokładnie: sprawdź ładowanie na niskich obrotach na rozgrzanym silniku, potem sprawdź przy ok. 2000 obr/min. Jak będzie za niskie to masz problem z alternatorem lub dokładniej z regulatorem napięcia. Opisany problem wskazuje, że masz dużo niższe napięcie na niskich obrotach aniżeli na wysokich. Możliwy jest też problem z jakimś odbiornikiem elektrycznym, który pobiera za dużo prądu (to również wyszłoby przy pomiarze napięcia). W słabszych autach taki efekt może np. występować przy włączonej klimie.

                                                    Z doświadczenia jednak wiem, że najprawdopodobniej jest to problem z alternatorem - miałem tak w innym aucie (Corsa B) i jakoś po tygodniu alternator padł mi na trasie...

                                                    Warto też zwrócić uwagę ogólnie na stan aku (napięcie w różnych stanach) - jeśli bowiem okaże się, że pojawiają się problemy, to może wystąpić zwarcie, które w efekcie może uszkodzić alternator, a gdy jest uszkodzony regulator napięcia to może się nawet kontrolka braku ładowania nie świecić...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...