ja miałem vartę ori w O1 i były nabite cyfry na słupku
Akumulator
Zwiń
X
-
Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
-
-
Zamieszczone przez niedziela67ja miałem vartę ori w O1 i były nabite cyfry na słupku
Po dokładniejszym oczyszczeniu słupków na "-" pojawiły mi się cyfry 21 04 czyli jeszcze oryginał
Mam teraz świadomość co mam, a miałem nadzieję, że aku było w międzyczasie wymienione w serwisie w Niemczech
P.S.
kabanos również dzięki
Komentarz
-
-
Witam wszystkich serdecznie mam pytanie odnosnie tego akumulatora => http://moto.allegro.pl/akumulator-ex...744777637.html
Otóż moze ktos takowy użytkował użytkuje, Wiem ze jest to produkt Exide/Centra i do tego u szwagra w sklepie miałbym go za 190zł więc cena bardzo atrakcyjna. Moze ktos coś wie, słyszał?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pasiek5Po dokładniejszym oczyszczeniu słupków na "-" pojawiły mi się cyfry 21 04 czyli jeszcze oryginałZamieszczone przez janrekowiczKupiłem w tym roku Octavię II (2005r.) i od nowości aku nie był jeszcze wymieniany.
W poprzednim MK4 oryginalny akumulator (VW - VARTA) jeździł ponad 11 lat (aku z końca 1998 roku, a padł w zimę 2009-2010. Nówka Centra Futura padła po 1,5 roku (gwarancję można sobie w buty włożyć), a potem nastała era niemieckiego MOLL-a, którego z czystym sumieniem mogę polecić
Komentarz
-
-
Powiem wam ,że zadowolony jestem z BOSCHA SILVER.
Kupiłem 2 lata temu tylko ,że do terenówki cena była okazyjna...
Jestem bardzo zadowolony.
Zima u nas nielicha i dał radę to myślę ,że troszkę pożyje.Była O1 Laurin & Klement +
President Johnny II ASC / Sirio Silver Mag 90
_________________________________
Najważniejsze to abyśmy byli zdrowi.....
reszta to CH......
Komentarz
-
-
Witam.
Moja Varta siedziała od nowości, czyli 9 lat. Wymieniłem ją również na Vartę (Silver Dynamic) , ale znacznie mocniejszą. Teraz mam 780A prądu rozruchowego. Wcześniej było gdzieś koło 650A.
Przed wymianą warto sprawdzić prąd ładowania moim zdaniem ma to istotne znaczenie w doborze akumulatora i jego żywotności!!!
Pomiaru dokonujemy w dwóch zakresach:
- wolne obroty- napięcie powinno oscylować w granicach 14V
- obrony około 1500- napięcie powinno oscylować około 14,4V
Jak alternator podaje wyższe napięcie najlepszym rozwiązaniem jest zakup akumulatora z korkami do uzupełnienia wody destylowanej i regularna jej kontrola, oraz uzupełnianie.
Jak alternator podaje zbyt niskie napięcie, lub właściwe to kupujemy bezobsługowy i w okresie zimowym podładowujemy go procesorową ładowarką co najmniej raz w miesiącu.
Taka eksploatacja daje nam szansę na wieloletną, bezawaryjną jazdę.
Pozdrawiam"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Ponieważ mam auto sprowadzone i akumulator jakiś autotechnik, po dłużyszm postoju albo przy -3 , troszkę się zastanawiał przy starcie rozrusznika. Postanowiłem zastosować profilaktykę i zakupiłem Boscha Silver S5 61Ah. Wszystko jest cacy, kręci jak trzeba, tylko zastanawia mnie napięcie spoczynkowe. Jak go kupiłem miał 12,38V. Teraz po tysiącu przejechanym, gdy sprawdzam po 24h od jazdy to ma 12,4V. Zastanawiam się czy może długo stał na magazynie i jest niedoładowany na full?? Czy może jestem przewrażliwiony?
Komentarz
-
-
Ja też zdecydowałem sie na wymieniłem akumulatora,chociaż stary jeszcze kręcił.Był od nowości,tamtą zimę przetrwał, ale w lecie potrafił się zbuntować i dlatego wymieniłem go przed nadchodząca zimą Wybor padł na centra futura 72ah. Kosztował -306zł. Miałem już kiedyś taki akumulator i nie miałem żadnych problemow z tym produktem.
Komentarz
-
-
To może i ja wtrącę swoje 3 grosze odnośnie osławionej Centry Futury 72Ah. Kupiłem ja do poprzedniego swojego wozidła (astra G 2.0DTL). Akumulator przeżył dokładnie 25 miesięcy (odmówił posłuszeństwa niecały miesiąc po ustaniu gwarancji). Co ciekawe stało się to latem tego roku (nie zimą, jak to zwykle bywa) - któregoś dnia pojechałem do pracy rano, a po południu samochód już nie odpalił... Podobno zasiarczyła się jedna z cel (standard w tym akku). Osoba z firmy, w której kupowałem nowy akumulator stwierdziła, że to dość typowe dla Centry i z reguły akumulator pada po ok. 2 latach. Jeśli uszkodzi się w trakcie gwarancji, centra w 80% przypadków stwierdza winę użytkownika i nie uznaje roszczenia.
Dodam tylko, że regularnie kontrolowałem napięcie ładowania i stan alternatora. Biorąc pod uwagę, że za Centrę zapłaciłem ponad 400zł i wytrzymała 2 lata, to chyba nie jest to produkt warty swojej ceny. Dodam tylko, że w firmowej astrze (taki sam motor) miałem jakiś akku noname za 200zł i wytrzymał ponad 6 lat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barthsJeśli uszkodzi się w trakcie gwarancji, centra w 80% przypadków stwierdza winę użytkownika i nie uznaje roszczenia.
Ja używam drugi rok Varta Silver. Jak dotąd zero problemów.Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JacomelliZamieszczone przez barthsJeśli uszkodzi się w trakcie gwarancji, centra w 80% przypadków stwierdza winę użytkownika i nie uznaje roszczenia.
Ja używam drugi rok Varta Silver. Jak dotąd zero problemów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barthsAkumulator przeżył dokładnie 25 miesięcy (odmówił posłuszeństwa niecały miesiąc po ustaniu gwarancji).Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez barthsAkumulator przeżył dokładnie 25 miesięcy (odmówił posłuszeństwa niecały miesiąc po ustaniu gwarancji).
Jeśli uszkodzi się w trakcie gwarancji, centra w 80% przypadków stwierdza winę użytkownika i nie uznaje roszczenia
:twisted:Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez barthsAkumulator przeżył dokładnie 25 miesięcy (odmówił posłuszeństwa niecały miesiąc po ustaniu gwarancji).
Myślę, że kluczowe jest stwierdzenie "kilka lat temu". Ojciec do dziś ma centre w swoim aucie (z 8 lat chyba) i ta dalej działa - zresztą właśnie dlatego kupiłem właśnie centrę. Ale wtedy to jeszcze był prawdziwy, polski akumulator. Jak ja kupowałem to już tylko 2 lata dawali, chyba będąc świadomymi tego co produkują i sprzedają. Assistance też było na 2 lata.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barthsMyślę, że kluczowe jest stwierdzenie "kilka lat temu". Ojciec do dziś ma centre w swoim aucie (z 8 lat chyba) i ta dalej działa - zresztą właśnie dlatego kupiłem właśnie centrę. Ale wtedy to jeszcze był prawdziwy, polski akumulator. Jak ja kupowałem to już tylko 2 lata dawali, chyba będąc świadomymi tego co produkują i sprzedają. Assistance też było na 2 lata.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz