Wczoraj zmieniłem kapcie bo na letnich po sniegu mozna sie rozbić :szeroki_usmiech więc założyłem goodyeary 225/40R18 i od razu lżej na kierownicy i napędzie bo letnie miałem 235/40R18
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Tobi77, na oponie "Made in... :diabelski_usmiech
przeważnie 2, albo 3 literki oznaczają fabrykę np.
A5 - fabryka TC Dębica S.A. w Dębicy,
B5 - fabryka Michelin w Olsztynie- dawny Stomil Olsztyn S.A,
J3 - fabryka Matador A.S., Puchov, Słowacja,
HW - Barum Continental, Otrokovice, Republika Czeska.
8C – francuska fabryka Firestone- France S.A., FrancjaKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
abstinent, A auto w garazu :wink: Jakos blado widze wyjazd spod domu w strone szpitala
Dzis jezdzilem po okolicy i o ile glowne drogi czarne, to boczne najpierw sie rozjezdzily i roztajaly, a potem zamarzly i boczne sa lodowiskiem - wiec u nas na letnich to blado to widze jak ktos jezdzi tam gdzie potrzebuje, a nie tam gdzie sie da :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
abstinent, Ja wczoraj ok 23 (największe sypanie) leciałem do szpitala w Cieszynie i super się jechało aż do Cieszyna gdzie droga była biała :shock:,a podjazd pod szpital to istna męka bo jest dość stromo i wyłożone kostką brukową na dodatek Ale jak jechałem to widziałem naszych dzielnych drogowców w liczbie 1 samochodu na odcinku 30km :P"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
-
adox, Rumuni, jak to Rumuni
Ale co do wyboru kraju produkcji nie mam zdania.
Myślę, że raczej większej różnicy nie robi, bo przecież właściwości mieszanki powinny być te sameKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Ja już mam oponki, teraz chwilka wolnego (pewnie sobota) bo wybieram się do AUTOLAB to trzeba będzie przerzucić oponki
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, zobaczymy jak praktyka :diabelski_usmiechKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDzis jezdzilem po okolicy i o ile glowne drogi czarne, to boczne najpierw sie rozjezdzily i roztajaly, a potem zamarzly i boczne sa lodowiskiem - wiec u nas na letnich to blado
Zamieszczone przez abstinentczyli w niedziele zmieniłem kapcie
Komentarz
-
-
tak jak mowilem tak zrobilem. potestowalem opony na placyku.
1 plac. - 3st lekki lod plus snieg.
tutaj wylaczylem asr celem pobawienia sie. najpierw jezdzilem po okregu . starajac sie wyprowadzic auto z toru. ogolnie sie nie dalo dzialal esp i zawsze bylo przewidywalnie. (czy to z wlaczonym czy wylaczonym asr.)
wylaczylem asr i na recznym wyprowadzilem auto z toru . po puszczeniu recznego mimo ze przednie kola buksowalny bez asr auto przewidywalne
2plac. - 3st warunki porownywalne.
tutaj na recznym i na gazie robilem to samo z wiekszymi predkosciami. auto przewidywalne. choc wiadomo dalo sie zrobic baczka ale ciezko to w ogole idzie
"abs failure" (po wylaczeniu silnika i parusetmetrach wraca do normy)
3plac - 5st
lod ( plac kolo myjni cisnieniowej wiec kropelki z myjni zrobily idealna tafle lodu)
baczki dalo sie robic. bez problemu
jazda po okregu z asr. :shock: nadal nie wyrzuca.
hamowanie awaryjne. ok . sterownosc na boki niestety na lodzie bardzo niewielka.
po odpuszczeniu hamulca sterownosc 3/5. da sie ominac przeszkode.
rozpedzanie na lodzie . w ok 40-50m mialem na budziku 40km/h
jazda w zakretach maks 20 . przy 30 juz krucho.
ogolnie nokian wrd3 bardzo dobra opona all around.
jakby ktos niewierzyl w cwiczenia na placyku . dzien pozniej pieszy wtargnal mi na ulice (nie na pasach) w ogole nie patrzac w lewo a w prawo. ja hamulec w ziemie , pamietajac co sie dzialo dzien wczesjniej odpuszczam hamulec i przejezdzam za nią po wysepce autobusowej.\
gdybym tylko hamowal ( jechalem gora 53) to udalo by mi sie shamowac gora do 25-30 i przy takiej predkosci babcia dostala by strzala (babcia o lasce tak przechodzila. zaluje ze sie nie zatrzymalem po wszystkim i nie opierdolilem ale bylem w takim szoku ze az w zla strone pozniej pojechalem)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez teresCzy u Was Continentale TS850 ma tendencję do gwiżdżenia? Założyłem dziś u siebie i tak od 70km/h w górę słychać jakby gwizd. Jak przyspieszam to staje się wyraźniejszy, jak odpuszczę gaz, to się wycisza (ale nie znika) :roll: Opony to 195/65R15 91T z Rumunii.
Prowadzą się super, zwiększonego apetytu na paliwo nie zauważyłem, tylko martwi mnie ten gwizd :cry:
co do samej jazdy to czuje sie ze opona jest miekka, ale jak spadnie snieg to napiesze wiecej, bo poki co drogowcy daja rade ps. co rzadko im sie zdarza
Komentarz
-
-
test nokianow ciag dalszy.dzis ok 70 km jazdy po czystym sniegu. ubity niczym nie posypany,
moglem bezpiecznie jechac do 100-110. przy 80 mialem pelna kontrole. zakrety dawalo rade 60-80. pzy ostrzejszych uslizgiwal sie tył. ale esp i z pomoca kierowcy prostowaly auto.
przy sniegu kopnym ruszanie nie stanowilo problemu.
mialem jedna sytuacje awaryjna przy ok 30 km/h podczas sketu o 90 st. na skrzyzowaniu. skrecilem auto pojechalo prosto . ale wyratowalem.
nokiany na sniegu zapewniaja pełna kontrole
jednak odradzam po czystym sniegu jechac szybciej niz 60 komus kto nie cwiczyl takiej jazdy
srednia predkosc aut na czystym sniegu ktore wyprzedzalem to 30-40. wiec 80 to dwa razy wiecej.
radze pierwsze pocwiczyc skrecanie na placyku . przecwiczyc na pustej drodze szybkie łuki kiedy tracimy przyczepnosc.
oczywiscie wybieramy jakies zadupia zeby nie bylo niespodzianki w postaci aut z przeciwka
Komentarz
-
-
Kilka słów o Hankook Winter i*cept RS:
dzisiaj tak na prawde dopiero poczuly snieg pod kolami i nie bylo zbyt kolorowo. Wczesniej uzytkowalem UG7+ i Dunlopy Winter Sport 3d, wiec moge tylko przedstawic porownanie do nich. Hankooki bardzo szybko zrywaja przyczepnosc podczas przyspieszania, na zakretach przod ucieka i dopiero ESP ratuje tor jazdy. Przy hamowaniu jest nieco lepiej, abs lapie dosc pozno i hamuja zdecydowanie pewniej niz przyspieszaja. Poki co nie mam do nich zaufania i nie czuje sie najpewniej. Zobaczymy jak bedzie dalej.
Podsumowujac: bardzo blado wypadaja w porownaniu do UG7+ i Dunlopow. Stojac przed wyborem kupna lub nie tych Hankookow, to zdecydowanie bym ich nie kupil i wolalbym dolozyc kilka $ do sprawdzonej konkurencji.
Komentarz
-
-
Dwa tygodnie temu założyłem nowy komplet opon zimowych Continental ContiWinterContact TS800 175/80 R14 88T. Obiecywałem napisać o wrażeniach z jazdy, gdy tylko je przetestuję w warunkach zimowych. Wczoraj przez cały dzień padał u nas śnieg, więc potestowałem opony na drogach i na pustym placu.
Temperatura: -3 stopnie C
Testy późnym wieczorem, po całodniowych opadach śniegu, częściowo na świeżym śniegu, a częściowo na rozjeżdżonym śniegu (drogi i plac).
Nie mam ESP ani ASR, tylko ABS.
Przyczepność OK. Dało się oczywiście wprowadzić auto w poślizg, ale zasadniczo kontrolę zachowywałem. Były uślizgi przy wykonywaniu jednego zawracania przez torowisko tramwajowe na rozjeżdżonym śniegu przy bardzo małej prędkości i wjeżdżania po tym na trzypasmową drogę, z której pas wewnętrzny był w ogóle nieodśnieżony, a dwa pozostałe pasy trochę rozjeżdżone. Myślę, że takie uślizgi są normalne biorąc pod uwagę warunki. Poza tym były to bardzo małe uślizgi i tylko lekko tył samochodu w bok pojechał, ale wszystko w granicach kontroli. W każdym razie praw fizyki się oszukać nie da. Choćby opony były nie wiadomo jak dobre, to na rozjeżdżonym śniegu nie da się pojechać całkiem bez uślizgów (chyba, że się ma ESP).
Wykonywałem próby hamowania i jest tak:
- przy normalnym hamowaniu nawet ABS się nie włączał
- przy gwałtownym hamowaniu (mocne dociśnięcie hamulca) ABS się włączał, ale rzadziej niż bym mógł się tego spodziewać (np. 1-3 razy w trakcie całego hamowania)
- zasadniczo samochód dość dobrze jak na te warunki hamował
Przy próbach ostrego przyspieszania w trakcie jazdy (nie chodzi mi tu o ruszanie z miejsca) na wyższych obrotach opony czasem lekko się ślizgały, samochód nie przyspieszał tak jak normalnie, ale też nie ślizgał się na boki (jazda na wprost). Nie to, abym musiał jakoś specjalnie wolno się rozpędzać, ale agresywnie się nie dało, tylko tak normalnie.
W porównaniu z poprzednimi oponami (Barum Polaris) chyba trochę lepiej (szczególnie hamowanie), choć nie aż tak, żebym był absolutnie pewien, że są lepsze, czy to tylko kwestia innych warunków. Jeszcze muszę nowe opony trochę potestować w różnych warunkach. Myślę, że jednak rozsądek i umiejętności kierowcy (w szczególności przy braku ESP) są zdecydowanie ważniejsze od nie wiadomo jak dobrych opon.
Komentarz
-
Komentarz