rezon, mogę też mieć krzywą piastę. Taka piasta skrzywi każdą tarczę jaką założę. Muszę jechać gdzieś gdzie mają sprzęt do mierzenia tarcz i piast.
Pewnie, że możesz mieć. Dlatego warunkiem gwarancji na tarcze w EBC jest pomiar bicia tarczy po założeniu.
Zamieszczone przez Lewian
Toczenie zdecydowanie odpuść, to już nie te czasy. Jeśli ktoś Ci je dobrze wykona to będzie efekt ale krótkotrwały a potem bicie powróci i to ze zdwojoną siłą.
Ja akurat toczyłem bodajże 3 lata temu. Tarcza miała niewiele przejechane i zwichrowało ją po awaryjnym hamowaniu. Po przetoczeniu przejechała jeszcze ponad 20kkm, więc warto było. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji, a nie na zasadzie - to nie te czasy.
Moje też mają masz 15k przejechane. Byłem u dwóch diagnostów i mówili że wyglądają super i pewno by się nadawały do przetoczenia.
Coraz bardziej jestem przekonany że moja reklamacja nic nie da a przedni zestaw nadaje się do kosza. Zrobię test, za 100 zł firma w Bielsku przetacza tarcze i mierzy bicie tarczy i piasty, spróbuje i zobaczę czy to coś daje, najwyżej będę stówkę w plecy. Jak problem powróci wtedy wymienię na nowy zestaw z piastami włącznie.
I tak zrób jak piszesz. Wydać 500-700zł na nowy kpl (bez piast) zawsze zdążysz. WYczyść porządnie piasty przed założeniem przetoczonych tarcz i zobaczysz co się dzieje. Obejrzyj klocki, bo o ile spróbowałbym na pewno przetoczyć tarcze, to poważnie zastanowiłbym się czy zakładać stare klocki, czy jednak nie zainwestować w nowe?
Ja wstawiłem w zeszłym tyg 4 x tarcze i komplet klocków TRW. Bo z tego co rozmawiałem , czytałem to gdzie dwóch Polaków to trzy zdania. Nie ma reguły. Znam przypadki, że te chiny wytrzymywały dłużej od bosh'a. a jak będzie u mnie, się okaże. Ta przyjemność z robocizną kosztowała mnie 660,00 zł tak więc mam nadzieję, że tragedii nie będzie.
Poprzednio w Astrze H miałem brembo i po 1,5 roku tak mi prawy tył zwichrowało, że wstyd było jeździć tak piszczała
namo, Jak nie mają głębokich rys i nie są mocno zużyte to można zostawić. Niestety jak mają głębokie rysy, to tak samo docierają się klocki jak i tarcza
wlasnie szykuje sie do wymiany hamulcow na przodzie. z tego co pamietam to klocki mam ferodo, tarcze nie wiem, ale obstawiam ori (ferodo?)
no i mysle co dac teraz.
Na tyle mam komplet bosha i moze bym dal tez na przod, ale lepiej cenowo wychodzi TRW, ale jak to z nimi jest. Czytam opinie ze lubia piszczec i mocno pylic?!
Generalnie opcje mam 3
1) klocki + tarcze Bosch
2) klocki + tarcze TRW
i 3) opcja klocki i tarcze Ferodo (za tym obstaje poki co)
Cholernie sie zdziwilem cena tarcz, pytalem czy napewno taka - 90 zl za szt. Ferodo tarcza to cena jaka inni podawali za Febi czy cos pokroju Optimala...
Cos powiecie na temat tych kombinacji, jak to jest z TRW i Ferodo?
wlasnie szykuje sie do wymiany hamulcow na przodzie. z tego co pamietam to klocki mam ferodo, tarcze nie wiem, ale obstawiam ori (ferodo?)
no i mysle co dac teraz.
Na tyle mam komplet bosha i moze bym dal tez na przod, ale lepiej cenowo wychodzi TRW, ale jak to z nimi jest. Czytam opinie ze lubia piszczec i mocno pylic?!
Generalnie opcje mam 3
1) klocki + tarcze Bosch
2) klocki + tarcze TRW
i 3) opcja klocki i tarcze Ferodo (za tym obstaje poki co)
Cholernie sie zdziwilem cena tarcz, pytalem czy napewno taka - 90 zl za szt. Ferodo tarcza to cena jaka inni podawali za Febi czy cos pokroju Optimala...
Cos powiecie na temat tych kombinacji, jak to jest z TRW i Ferodo?
Z tych wariantów, które podałeś najlepsza będzie dwójka, ewentualnie do tarcz TRW zastosowałbym klocki Ferodo. Podeślij numer nadwozia, sprawdzę co i w jakich cenach by tam podeszło.
rezon, tarcze gładkie są jak dupcia niemowlaka, to pewno klocki też. Zużycia prawie nie widać.
to przetoczyć tarcze i założyć stare klocki. Tak jak pisałeś - najwyżej będziesz 100zł w plecy, a możesz oszczędzić 500
Zamieszczone przez Golas27
2) klocki + tarcze TRW
i 3) opcja klocki i tarcze Ferodo (za tym obstaje poki co)
obydwie wersje są OK. Fabrycznie w S2 mam TRW, wcześniej też wiele razy zmieniałem na TRW - były OK. CZytałem też wiele pozytywów o Ferrodo. Obecnie jeśli zmieniam klocki to zmieniam na EBC Greenstuff. Lepiej hamują i mniej pylą w porównaniu do TRW, ale niestety są droższe.
Mam O1 1.9TDi 110KM z 2001r i muszę kupić teraz tarcze hamulcowe i klocki na tył. Zastanawiam jakie... Używał ktoś z tańszych np Ms-Sport? Jaki zestaw kupić?
Chyba masz 280 tarcze. Jak masz hajs to kup zestaw Brembo. Ja jeździłem na Brembo, jedną tarcze z przodu pokrzywiłem i oddałem na gwarancję. Na ten czas założyłem nówki ATE na przód, to nie hamuje tylko spowalnia auto.
Ja też delikatnie zrobiłem hamulce, poszedł zestaw cena/jakość.
Tarcze przód/tył Mikoda, klocki przód Ferodo Premier, tył Mikoda.
Przy okazji małe czyszczenie/malowanie:
Całość tarcze, klocki, płyn, pasta do tłoczków prowadnic, hamerite, wyniosło mnie 480pln
Wszystko wyczyszczone, wysmarowane, wylizane na błysk do gołego metalu, przykryte hameritem. Rozwiercone, nagwintowane, nowe śrubki trzymające tarcze. Po pierwszym tysiącu hamulce pięknie się dotarły na lustereczko , nic nie bije nie trzęsie się cała buda , jak to miało miejsce na starym "poniemieckim" zestawie
Nic strasznego, trzeba kupić po dwie podkładki miedziane na jeden zacisk pod śrubę drążoną i przewód żeby była szczelność, jeśli chodzi o zabezpieczenie przed uciekaniem płynu na czas naprawy, ja skręciłem przewód nakrętkami i starymi podkładkami, z przodu nakrętka M10 z tyłu M8
Witam.
W szkodniku 02 BKD szykuje mi się wymiana tarcz oraz klocków. Do wymiany zarówno przód jak i tył. Chciałbym porady co w końcu polecacie? Zimmermana brać w komplecie z klockami czy coś innego? Jakie zestawy obecnie się sprawdzają.
PS. Zastanawia mnie czy nie zrobić SWAP hamulców z RS. Czy naprawdę odczuje zmianę hamulców? o ile więcej trzeba zapłacić. Wspomnieć należy, że myślę przyszłościowo o wirusie mego TDI. Choć nie wiem czy przy przebiegu 177 kkm to się opłaca. Może ktoś również podpowie i na te nurtujące pytanie.
Muszę przyznać, że jazda to miasto 90%. Ale zazwyczaj dosyć agresywnie. i mam ALU 16"
Komentarz