Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez Lewian
    Oczywiście, że tak ale na zasadzie rękojmi, jak już wspomniałem, to samo jest jak kupujesz nowe auto w salonie, jest pewna grupa części eksploatacyjnych, która to właśnie jest objęta wyżej wspomnianą gwarancją.
    nic podobnego - jest to normalna gwarancja producenta na 6 miesięcy lub 16000km. Na dodatek w kilku miejscach wyraźnie zaznaczona konieczność pomiaru bicia jako warunek gwarancji - a nie rękojmi.
    Jest też tabelka do wypełnienia przez zakład montujący tarcze.

    [ Dodano: Wto 27 Sie, 13 22:40 ]
    Zamieszczone przez Lewian
    Spoiwem mieszanki w klockach jest żywica (kiedyś azbest). Dlatego bardzo ważne jest stopniowe nagrzewanie i schładzanie tarcz i klocków by żywica równomiernie rozeszła się i utwardziła całą mieszankę klocka. Czyli jednak istnieje coś takiego jak utwardzanie
    ale nie tarcz, o czym napisałeś
    Zamieszczone przez Lewian
    nie przeprowadzają pierwszej jazdy próbnej w celu wstępnego utwardzenia tarcz
    Jeszcze jedno - azbest nigdy nie był spoiwem. Był materiałem ścieranym/hamującym - żywica nie zastąpiła azbestu. Azbest to luźne włókna - dlatego takie wredne bo się pyli nawet przy demontażu dachu.
    Ta żywica co się ją podgrzewa to gdzie się ma rozejść po tym klocku? Przecież masa ścieralna klocka posiada bardzo zwartą strukturę - na dodatek odporną na wysoką temperaturę. Inaczej to po prostu spłynęłaby przy hamowaniu z powierzchni metalowej części klocka.
    Pierwszy okres delikatnego użytkowania klocków/tarczy ma przede wszystkim znaczenie dla ich prawidłowego wzajemnego ułożenia się i dotarcia. Dlatego klocki na początku mają znacznie niższą skuteczność hamowania niż po dotarciu.

    Komentarz

    • Lewian
      Ambiente
      • 2012
      • 120

      Zamieszczone przez rezon
      nic podobnego - jest to normalna gwarancja producenta na 6 miesięcy lub 16000km. Na dodatek w kilku miejscach wyraźnie zaznaczona konieczność pomiaru bicia jako warunek gwarancji - a nie rękojmi.
      Jest też tabelka do wypełnienia przez zakład montujący tarcze.
      Nie w przypadku elementów eksploatacyjnych takich jak właśnie tarcze, klocki hamulcowe, tarcze sprzęgłowe, docisk sprzęgła itp.

      Zamieszczone przez rezon
      ale nie tarcz, o czym napisałeś
      Powierzchnia tarcz również się utwardza. Tarcie, temperatura, ścierania - wymiana cząsteczek pomiędzy tarczą a klockiem co skutkuje utwardzeniem warstwy powierzchniowej tarczy.

      Zamieszczone przez rezon
      Jeszcze jedno - azbest nigdy nie był spoiwem. Był materiałem ścieranym/hamującym - żywica nie zastąpiła azbestu. Azbest to luźne włókna - dlatego takie wredne bo się pyli nawet przy demontażu dachu.
      Tu ponownie się z Tobą nie zgodzę. Kiedyś kiedy azbest nie był zabroniony żywicy w klockach nie było a funkcję którą teraz spełnia żywica spełniał wtedy właśnie azbest. Między innymi dlatego klocki kiedyś znacznie rzadziej piszczały jak dziś. Dziś wystarczy trochę za mocno przegrzać je w pierwszej fazie, żywica nie rozejdzie się równomiernie po całej mieszance tylko porobią się z niej miejscowe spieki co potem skutkuje piszczeniem.


      Pozdrawiam
      [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
      Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
      Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

      http://www.hamulcesklep.pl
      507-857-074[/center:68c746b02e]

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Lewian
        Nie w przypadku elementów eksploatacyjnych takich jak właśnie tarcze, klocki hamulcowe, tarcze sprzęgłowe, docisk sprzęgła itp.
        uważasz, że lepiej czytasz na odległość niż ja na 40cm? Przecież widzę jaki mam dokument przed sobą. To, że nie macie w sprzedaży tarcz z gwarancją, nie oznacza przecież że dystrybutor EBC na PL tego nie ma. Rozumiem obronę własnego interesu, jeśli nie wydajecie klientom gwarancji, ale nie trzeba innym wpierać, że również inni tego nie robią. Jeszcze raz podkreślę - jako klient, który kupił tarczę (czyli nie jestem bezpośrednio zainteresowany promocją) posiadam dwie karty gwarancyjne (przód i tył) EBC Polska sp. z o.o. tj. przedstawiciela na Polskę istniejącej od 1978r. firmy EBC Brakes. Gwarancja jest na 6 miesięcy lub 16000km. Karty gwarancyjne są podbijane i podpisywane przez Sprzedawcę - data i miejsce sprzedaży tarcz oraz marka i numer tarcz, marka i model samochodu oraz serwis montujący tarcze - data i miejsce montażu, marka i numer klocków hamulcowych, przebieg samochodu, rok produkcji, pojemność silnika oraz BICIE tarczy lewej i prawej po montażu. Dokument ten to nie jest żadna rękojmia sprzedawcy za wady tylko normalna gwarancja.
        Zamieszczone przez Lewian
        Powierzchnia tarcz również się utwardza. Tarcie, temperatura, ścierania - wymiana cząsteczek pomiędzy tarczą a klockiem co skutkuje utwardzeniem warstwy powierzchniowej tarczy.
        nic się tam nie utwardza poprzez wymianę cząsteczek. Na dodatek azbest NIGDY nie był spoiwem - pełnił rolę materiału ciernego z uwagi na odporność na wysoką temperaturę i dobry współczynnik tarcia. Gdyby nie jego rakotwórcze właściwości do dzisiaj stanowiłby główny składnik masy CIERNEJ. świetnie sprawdzał się również w sprzęgłach - jako masa cierna. Również co innego miejscowe zwęglanie spoiwa, a co innego rzekome "rozchodzenie się" żywicy po mieszance ciernej. Wystarczy wpisać w Google do czego służył azbest - ja miałem okazje jeździć na klockach z azbestem czy używać mat azbestowych. Były duże problemy z jakością klocków w momencie gdy został zabroniony, zanim dopracowano się innych składów mieszanki.
        polecam uwadze http://pl.wikipedia.org/wiki/Azbest - jak takie coś jak na zdjęciach ma służyć jako spoiwo. Nie da się tego również stopić w rozsądnych temperaturach.
        "Na osnowę wykorzystuje się termo – lub chemoutwardzalne
        materiały polimerowe, a na wzmocnienie do niedawna stosowano azbest krótkowłóknisty.Jednak ze względu na jego szkodliwość zastąpiono go sukcesywnie m.in. mieszankami z włókien organicznych, mineralnych, szklanych, ceramicznych, i metalicznych w kombinacji z wypełniaczami" a to z kolei stąd http://www.composites.polsl.pl/artic..._PO%20FORM.pdf
        Piszczenie klocków dzisiaj jest częściej spotykane m.in. dlatego, że w skład masy ciernej zamiast azbestu stosuje się obecnie również metale - wystarczy posłuchać hamowania pociągów, żeby wiedzieć że tarcie metalu o metal powoduje piszczenie. W tańszych klockach widać często na powierzchni błyszczące płatki metali - w artykule cytowanym wyżej opisywany jest skład masy ciernej nawet 43% to włókna stalowe czyli 43% "pociągu". . Praktycznie nie piszczą klocki ceramiczne - w których w skład masy ciernej wchodzą przede wszystkim spieki ceramiczne.

        Komentarz

        • Lewian
          Ambiente
          • 2012
          • 120

          Zamieszczone przez rezon
          Zamieszczone przez Lewian
          Nie w przypadku elementów eksploatacyjnych takich jak właśnie tarcze, klocki hamulcowe, tarcze sprzęgłowe, docisk sprzęgła itp.
          uważasz, że lepiej czytasz na odległość niż ja na 40cm? Przecież widzę jaki mam dokument przed sobą. To, że nie macie w sprzedaży tarcz z gwarancją, nie oznacza przecież że dystrybutor EBC na PL tego nie ma. Rozumiem obronę własnego interesu, jeśli nie wydajecie klientom gwarancji, ale nie trzeba innym wpierać, że również inni tego nie robią. Jeszcze raz podkreślę - jako klient, który kupił tarczę (czyli nie jestem bezpośrednio zainteresowany promocją) posiadam dwie karty gwarancyjne (przód i tył) EBC Polska sp. z o.o. tj. przedstawiciela na Polskę istniejącej od 1978r. firmy EBC Brakes. Gwarancja jest na 6 miesięcy lub 16000km. Karty gwarancyjne są podbijane i podpisywane przez Sprzedawcę - data i miejsce sprzedaży tarcz oraz marka i numer tarcz, marka i model samochodu oraz serwis montujący tarcze - data i miejsce montażu, marka i numer klocków hamulcowych, przebieg samochodu, rok produkcji, pojemność silnika oraz BICIE tarczy lewej i prawej po montażu. Dokument ten to nie jest żadna rękojmia sprzedawcy za wady tylko normalna gwarancja.
          Zamieszczone przez Lewian
          Powierzchnia tarcz również się utwardza. Tarcie, temperatura, ścierania - wymiana cząsteczek pomiędzy tarczą a klockiem co skutkuje utwardzeniem warstwy powierzchniowej tarczy.
          nic się tam nie utwardza poprzez wymianę cząsteczek. Na dodatek azbest NIGDY nie był spoiwem - pełnił rolę materiału ciernego z uwagi na odporność na wysoką temperaturę i dobry współczynnik tarcia. Gdyby nie jego rakotwórcze właściwości do dzisiaj stanowiłby główny składnik masy CIERNEJ. świetnie sprawdzał się również w sprzęgłach - jako masa cierna. Również co innego miejscowe zwęglanie spoiwa, a co innego rzekome "rozchodzenie się" żywicy po mieszance ciernej. Wystarczy wpisać w Google do czego służył azbest - ja miałem okazje jeździć na klockach z azbestem czy używać mat azbestowych. Były duże problemy z jakością klocków w momencie gdy został zabroniony, zanim dopracowano się innych składów mieszanki.
          polecam uwadze http://pl.wikipedia.org/wiki/Azbest - jak takie coś jak na zdjęciach ma służyć jako spoiwo. Nie da się tego również stopić w rozsądnych temperaturach.
          "Na osnowę wykorzystuje się termo – lub chemoutwardzalne
          materiały polimerowe, a na wzmocnienie do niedawna stosowano azbest krótkowłóknisty.Jednak ze względu na jego szkodliwość zastąpiono go sukcesywnie m.in. mieszankami z włókien organicznych, mineralnych, szklanych, ceramicznych, i metalicznych w kombinacji z wypełniaczami" a to z kolei stąd http://www.composites.polsl.pl/artic..._PO%20FORM.pdf
          Piszczenie klocków dzisiaj jest częściej spotykane m.in. dlatego, że w skład masy ciernej zamiast azbestu stosuje się obecnie również metale - wystarczy posłuchać hamowania pociągów, żeby wiedzieć że tarcie metalu o metal powoduje piszczenie. W tańszych klockach widać często na powierzchni błyszczące płatki metali. Praktycznie nie piszczą klocki ceramiczne - w których w skład masy ciernej wchodzą przede wszystkim spieki ceramiczne.

          Wydaje mi się, że dalsza dyskusja mija się z celem, ja mam swoje zdanie, Ty masz prawo mieć również swoje dlatego przy nich zostańmy :lol:
          Myślę, że po kilkudziesięciu latach doświadczenia w tej branży, spędzeniu wielu godzin w fabrykach czołowych producentów itp itd pewne teorie już mam wyrobione i mam zamiar się ich trzymać


          Pozdrawiam
          [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
          Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
          Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

          http://www.hamulcesklep.pl
          507-857-074[/center:68c746b02e]

          Komentarz

          • rezon
            RS
            • 2006
            • 1894
            • Volvo
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez Lewian
            Myślę, że po kilkudziesięciu latach doświadczenia w tej branży, spędzeniu wielu godzin w fabrykach czołowych producentów itp itd pewne teorie już mam wyrobione i mam zamiar się ich trzymać
            to oprócz zwiedzania fabryk warto jeszcze się pouczyć, aby nie robić z azbestu spoiwa, którym nigdy nie był. Jak się wpakuje zamiast azbestu wełnę stalową w ilości 43% masy ciernej to mogą zacząć piszczeć klocki, a trudno wełnę stalową określić jako spoiwo.

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Docierania, ograniczanie gwarancji i inne cuda wianki, mają zakryć, ewentualnie usprawiedliwić coraz niższą jakość produktu. Wyginanie tarcz, rozpadanie się klocków, to coraz częstsze przypadki u "znanych" producentów, chwalących się swoją "wysoką jakością".
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Dlatego kupując klocki EBC Greenstuff kupowałem też tarcze EBC i u tego samego sprzedawcy, na montaż pojechałem do dobrze wyposażonego ASO innej marki, które ma taki przerób, że raczej nie chcieliby z nim zadzierać jako z potencjalnym klientem zarzucając mu brak fachowości. Po 4 miesiącach od montażu i całych 4kkm (trochę mało jeździ ) nie ma żadnych niepokojących objawów i hamuje wyraźnie lepiej niż ori klocki SX4, co nawet moja żona zauważa - to zresztą jej samochód.
                BTW - pisemną gwarancję producenta na tarcze dostałem pierwszy raz. Wcześniej kupowałem najczęściej TRW, rzadziej ATE czy Blueprint i nigdy takiego papieru nie miałem. Ale tym razem jest , mimo że Lewian nie widząc jej twierdzi, że to rękojmia :lol:

                Komentarz

                • Lewian
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 120

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  Docierania, ograniczanie gwarancji i inne cuda wianki, mają zakryć, ewentualnie usprawiedliwić coraz niższą jakość produktu.
                  O kwestii docierania pisze każdy producent tarcz czy klocków więc chyba oni wiedzą najlepiej, że tak właśnie musi być i nie ma w tej kwestii na logikę nic niezrozumiałego.

                  Jeśli chodzi o ograniczenie gwarancji to akurat wymysł producentów aut, nie producentów tarcz czy klocków.

                  Wystarczy wybierać produkty dobrych marek i nie martwić się o to czy gwarancja jest na 1000 km czy też na 16000 :lol:


                  Pozdrawiam
                  [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                  Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                  Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                  http://www.hamulcesklep.pl
                  507-857-074[/center:68c746b02e]

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez Lewian
                    nie martwić się o to czy gwarancja jest na 1000 km czy też na 16000
                    to taka "drobna" różnica czy tarcza ma być objęta gwarancją właściwie tylko na okres docierania czy na 20-30% swojego okresu eksploatacji. Ja tam zdecydowanie wolę jednak 16kkm niż 1kkm

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM



                      Czy ktos testowal to cos z linka??
                      Zdaje sie ostatnio skrzywilem tarcze w kaluzy na autobahnie :/
                      Wogole zestaw Boscha na 288 tarcze jak i klocki to niezle g... :twisted:

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        Przy tej kwocie to zacznij od przesiadki na 312mm, a bedzie to z duzo wiekszym efektem.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          Przy tej kwocie to zacznij od przesiadki na 312mm, a bedzie to z duzo wiekszym efektem.
                          No tez biore to pod uwage, bo cena taroxa troche miazdzy :P
                          Ale... z 288 na 312 niby tylko jarzma musze zmienic, z tym ze nikt na 100% mi tego nie potwierdzil, a same jarzma wogole gdzies dostane?? Przy 312 to bym sie nie bawil w zadne ciete tylko wsadzil gladkie EBC lub zimmermanny . Opcja druga, 100% pewna , wsadzic ciete black diamond lub EBC tudziez wariant budzetowy te nowe EBC gladkie ale ponoc z jakiegos super hiper stopu odpornego na giecie.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            No same jarzma, przeciez od od 10 lat wiadomo

                            Jarzma to ASO, same jarzma na allegro, kombinacja z zakupem zaciskow z jarzmami na allegro i zaciski do smieci
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • witachu
                              L&K
                              • 2011
                              • 1319

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              zacznij od przesiadki na 312mm
                              potwierdzam ja juz własnie zrobiłem taką przesiadkę i jest ok bardzo
                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                              (znajdź również na fb)

                              Komentarz

                              • Tippo
                                L&K
                                • 2009
                                • 1349
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                Zamieszczone przez witachu
                                potwierdzam ja juz własnie zrobiłem taką przesiadkę i jest ok bardzo
                                Ale z 288 czy 280, bo to tez istotne...

                                Poza tym, czy przy zmianie z 288 na 312 nie trzeba czegos elektronice auta??

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  Elektronicznie mozna, ale nie trzeba - przyjedziesz to Ci przestawie.

                                  BKD ma 288, wiec to przesiadka na 312mm to tylko jarzma.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • fernando
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1890

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Elektronicznie mozna, ale nie trzeba - przyjedziesz to Ci przestawie.
                                    Napisz, jak to wygląda, bo słyszałem coś, ale nigdy nie widziałem w szczegółach, co trzeba przeprogramować...

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      W pompie ABS byla mozliwosc zmiany ustawienia hamulcow. Czy to dziala to nie wiem. Nie testowalem na sobie. Zalozylem 312 zamiast 280 i byla roznica :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        Maicroft, zrób jakiś skan, jak będziesz to przestawiał koledze Tippo (albo przy innej okazji).

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          fernando, http://forum.octaviaclub.pl/printview.php?t=64157

                                          W tym temacie sa rozpisane rozne kodowania, tym trzeba sie kierowac
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • witachu
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1319

                                            Tippo, ja przesiadłem sie z 288 na 312 mm i uwazam ze przy tym ze wystarczy zmienic jarzma na wieksze to warto. bo czuc róznice
                                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                                            (znajdź również na fb)

                                            Komentarz

                                            • Tippo
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1349
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              W pompie ABS byla mozliwosc zmiany ustawienia hamulcow. Czy to dziala to nie wiem. Nie testowalem na sobie. Zalozylem 312 zamiast 280 i byla roznica
                                              Ja mam zmienione to kodowanie na "wzmocnienie sily hamowania" i czuc roznice, hamulec jest bardziej czuly.

                                              Komentarz


                                              • Wiecie co się stało? Powymieniałem gumy w zawieszeniu w przodzie i tarcze przestały bić

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez Tippo
                                                  Ja mam zmienione to kodowanie na "wzmocnienie sily hamowania" i czuc roznice, hamulec jest bardziej czuly.
                                                  Czy w wersji Ambiente też można to zrobić ?

                                                  Ktoś się orientuje ?

                                                  Komentarz

                                                  • raventes
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 343

                                                    Zamieszczone przez namo
                                                    Wiecie co się stało? Powymieniałem gumy w zawieszeniu w przodzie i tarcze przestały bić
                                                    A co ma piernik do wiatraka :?:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...