dobra panowie. to co polecacie do tego co pisałem wczesniej? 288 tarcze i klocek? oraz 312 mm tarcze i klocek? czy połączenie tych ATE z ferodo ds bedzie oki?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
witachu,
Jak lubisz zapierdalać to DS2500 będzie dobrym rozwiązaniem, nad tarczą bym się nie spinał, płaska do 150km/h, powyżej rowkowana/wiercona bo nie będzie typowego efektu buczenia przy hamowaniu z prędkości >200 na granicy przyczepności opon.
Na łące pasie się wielki byk. Odgania ogonem muchy i szczypie zieloną trawkę. W pewnym momencie zauważa kątem oka wychodzącego zza pagórka białego królika, który coś krzyczy.
Byk wraca do jedzenia, a zbliżający się królik wrzeszczy:
- Z drogi, bo idzie królik, król zwierząt.
Byk dalej spokojnie zajada trawę i macha ogonem. Królik staje za nim i mówi:
- Jak zaraz nie odejdziesz to gorzko tego pożałujesz. Liczę do trzech... Razzzz, dwaaaa....
W tej chwili byk wali wielkiego placka i to tak, że trafiła prosto w królika, po czym wraca do jedzenia. Po kilku minutach z kupy wynurza się cały brązowy królik i mówi:
- No i co, zesrałeś się ze strachu cwaniaczku?
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Standardowy zestaw ATE jest dla mnie rozczarowujący. Używam w Oplu Vectra C.
Przede wszystkim twardy, brakuje ostrej reakcji przy niewielkim naciśnięciu. Po przesiadce do Octavii hamulce w niej wyraźnie ostrzej łapią, co mi bardzo odpowiada (a w Skodzie mam to, co proponuje ASO, czyli TRW lub Textar, sam nie wiem dokładnie).
Twardość ATE wychodzi również w powolnym zużyciu klocków. Samochód przejechał 50 kkm, raczej nie oszczędzany (w tym sporo po drodze ekspresowej o dużym natężeniu ruchu), a klocki z przodu nadal grube.
Z kolei nowy zestaw ATE z tyłu po kilku tys. km z jednej strony miał już bruzdy na tarczy. O ile przód po (wówczas) 40 kkm lśnił jak lustra, to tylne tarcze zrobiły się nieco "rzeźbione".
I wreszcie rozczarowanie największe, czyli skutki obecnej zimy i soli na drodze. Mimo że po oględzinach grubość klocków i tarcz jest OK, to znacznie osłabła siła hamowania, pojawiło się takie dudnienie przy hamowaniu z większej prędkości, a na tarcze wystąpiły czarne plamki, które wcale się nie wytarły podczas ubiegłotygodniowej "zapowiedzi wiosny". Do tego jeszcze wyczuwalne bicie kierownicy przy hamowaniu. To była ich trzecia zima (dla przodu), a pierwsza dla tyłu. Mimo zupełnie jeszcze poprawnej grubości elementów, na wiosnę muszę wymienić hamulce. I daję sobie spokój ze zwykłą serią ATE, gdyż ani wcześniej ani teraz nie pokazała się z dobrej strony.
Jak lubisz zapierdalać to DS2500 będzie dobrym rozwiązaniem
az tak to nie, ale czasem jeżdzę szybko, w trasie jak warunki pozwolą, ale w miescie tez czasem. tak sobie mysle ze moze by ATE PD + DS Performance lub własnie DS 2500(tylko one chyba sporo droższe są?) co myslicie o takim zestawie? bedzie lepiej niż seria, ale nie wyczynowo? aha no i zeby nie pyliło za mocno i nie piszczało
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Co myślicie o tarczach Mikoda, te wiercone pękają, a te płaskie i/lub nacinane?
osobiście nie testowałem ale widziałem parę kompletów, przeważnie krzywych. Tak więc poszukałbym czegoś innego. zlociutki999, zestaw ATE i klocki Ferodo Premier po cenach z allegro wyjdzie pewnie lekko powyżej 400zł
Odnośnie klocków hamulcowych bosch to pomijaj je przy wyborze :wink:
DGW skąd to połącznenie? Ferodo z Ate
Nie lepiej kompet tarcz i klockow TRW bądź ATE?
DGW napisał/a:
Sebastian_M26 napisał/a:
Co myślicie o tarczach Mikoda, te wiercone pękają, a te płaskie i/lub nacinane?
osobiście nie testowałem ale widziałem parę kompletów, przeważnie krzywych. Tak więc poszukałbym czegoś innego.
zlociutki999, zestaw ATE i klocki Ferodo Premier po cenach z allegro wyjdzie pewnie lekko powyżej 400zł
Odnośnie klocków hamulcowych bosch to pomijaj je przy wyborze :wink:
DGW skąd to połącznenie? Ferodo z Ate
Nie lepiej kompet tarcz i klockow TRW bądź ATE?
również się podlaczam do pytania. czy dobre bedzię połączenie DS Performance z gładką ATE? czy może do tego dać ATE PD?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
ja kupowałem Zimmermany + klocki tej firmy do Octavki ojca...po wymianie tarcz, klocków i płynu hamulcowego ATE, wyjeżdżając z garażu i naciskając hamulec prawie "wylądowałem" na przedniej szybie - ori nawet się nie umywa.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Nexus6, o takim połączeniu nawet nie myślalem mozesz mi powiedzieć jak to bedzie sie sprawoać jesli chodzi o piszczenie? i jak ze żuzywaniem się? a no i jaki płyn hamulcowy mozesz polecić?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
witachu,
Zamontujesz DS Performance, a potem pomyślisz: mogłem jednak założyć DS2500. Tarcza płaska od producenta Zimmermanna będzie dobrym wyborem, ewentualnie wybierz pakowacza ATE, bo on też korzysta z dobrych producentów.
Nexus6,
udało Ci się kiedyś przegrzać płyn? Ja próbowałem po górskich serpentynach w dół w jeździe 5 km typu 150-40-150-40... (hamowania co 5-10 sek. na granicy przyczepności) i się nie udało przegrzać ATE typ200.
no i jako płyn tez chyba tego Motul RBF660 co ty masz
i tak sobie pomyślałem ze moze bym to kupił u p. Janusza z hamulce.net bo jest z Łodzi i ja też, to bym miał odbiór osobisty a i może by coś doradził jeszcze . chyba ze mozecie polecić jakis dobry sklep internetowy gdzie moge kupić ten zestaw
Sebastian_M26, DS2500 chyba na razie dam spokój bo skoro jeździ Nexus6, na Performance a on ma wieksze hamulce i szybszą gablotę i u niego ten zestaw się sprawdza to u mnie też powinien.
aczkolwiek podjade do p. Janusza z hamulce net i pogadam co by doradził coś jeszcze
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Jakie tarcze kupić do O1? Mam teraz brembo (zwykłe) + klocki.. nie pamiętam jakie :diabelski_usmiech Zaczynają lekko bić przy hamowaniu z większej prędkości i powoli rozglądam się za jakimś zestawem. Zaznaczę, że wolę jakieś lepsze.. bo nieraz zdarzy się mocniej przyhamować więc żeby nie było zdziwienia :P Zimmerman? Ate?
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz