witachu, czyżby p. Lech na widok skody się skrzywił :?: ja z nim rozmawiałem o tym co chcę wsadzić do auta, to podsumował to stwierdzeniem, że to nie porsche... kolega halpor tu handluje częściami do hampli.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
szkoda, ok to po zmianie na letnie zrobimy testa na suchym. Ja mam zwykle Michelin i 16", nic wydziwionego. Moze ktos jeszcze sie do testu dołączy z np. 288 i jakims mega drogim zestawem super hiper tarcz i klocków? Żeby test był miarodajny, poza równoległym przydałaby się jeszcze droga hamowania ze 100 km/h, ma ktoś jakiś G-Tech, Godula, RaceLogic?
Puchacz, jak ci się jeździ na tych 16" mając hamulce 312mm? bo ja jestem w trakcie rozmów z p. Lechem z hamulce.net i powiedział mi ze przy takim rozmiarze tarcz to koła 17" cali to minimum, bo w 16" musi byc specjalne odsadzenie felgi, ramiona felg wychodzące na zewnątrz. kolejnym argumentem jest to 16" mają zbyt mało miejsca miedzy zaciskiem a felgą i zimą mogą być klopoty z nabijającym się sniegiem.
bardzo mnie kusi przejscie na 312 mm tymbardziej ze nie ma z tym duzo zachodu
jak tobie się jeździ? czy jestes zadowolony?
wszelkie info i uwagi mile widziane
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Puchacz, jak ci się jeździ na tych 16" mając hamulce 312mm? bo ja jestem w trakcie rozmów z p. Lechem z hamulce.net i powiedział mi ze przy takim rozmiarze tarcz to koła 17" cali to minimum, bo w 16" musi byc specjalne odsadzenie felgi, ramiona felg wychodzące na zewnątrz. kolejnym argumentem jest to 16" mają zbyt mało miejsca miedzy zaciskiem a felgą i zimą mogą być klopoty z nabijającym się sniegiem.
bardzo mnie kusi przejscie na 312 mm tymbardziej ze nie ma z tym duzo zachodu
jak tobie się jeździ? czy jestes zadowolony?
wszelkie info i uwagi mile widziane
312 na seryjnym zacisku ATE54 wchodzą w 16", gdy wrzucimy 4 tłoczek np z porsche boxtera to mogą sie pojawić problemy z ET.
witachu, podobno czasem mogą być problemy ze zmieszczeniem. Rzeczywiście miejsca niewiele zostaje pomiędzy zaciskiem a felgą. Maicroft już napisał na felgach Sirius ori i Dezent nie ma problemu. W Dezentach na zimę nieco więcej miejsca.
Przód:
Tył:
Co do zimy. Wewnątrz felgi nie zbiera się śnieg tak jak w nadkolu czy na chlapaczach. A jeździłem też w świeżym, wysokim i ciężko przejezdnym śniegu.
Przez chwilę myślałem o 17" na lato, jeśli bym podnosił moc ponad 200KM, inaczej nie widzę powodu. Wolę komfort polegający na jeździe bez obaw o dziury, wyrwy i inne typowo Warszawskie zjawiska drogowe. Nie wiem jakim cudem, ale na 16" wjechałem na dość wysoki krawężnik przy ~120 km/h i jakimś cudem opona przetrwała, a i felga jest nieruszona.
Ze średnią oponą bardzo rzadko ABS włącza się na suchym więc przyczepności nie brakuje.
Ja polecam bo dobre hamulce dają przewagę na drodze i wtedy z grubsza pozostaje ewentualnie obserwacja wstecznego lusterka na światłach. Chyba, że test ze szkoda wykaże, że ten mój zestaw wcale nie jest tyle lepszy od serii. Jeśli masz czas możesz poczekać, na ostateczne rozstrzygnięcie.
Sev, Maicroft, szkoda, Puchacz, wielkie dzięki za info
jestem zdecydowany przejść na 312mm, tylko własnie potrzebowałem jak to będzie się miesić w 16", bo ja póki co mam 16" ori Vega i ATT które ma wieksze odsadzenie niż ori bo bardziej wystaje na zewnątrz niż Vegi więc póki nie zdobęde 17" na lato, powinno dać spokojnie radę.
tylko musze jeszcze skądś dorwać jarzma.
a czy tył w porównaniu z RS a BKD miały tez większe hamulce?
na test moge poczekac jeszcze mi się nie pali, bo klocków jeszcze troche jest, nie jeździ sie zbyt dużo, wiec troche czasu jest póki co rozumiem, że czekacie na ładną pogodę?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Moim zdaniem, nawet na idealnie suchej i gładkiej nawierzchni, większy wpływ niż hamulce (oczywiście mowie o tych konkretnych, które zamierzacie porównywać) będą miały opony...
fernando,
Oczywiście, dopiero jak 3 razy przyspieszysz do 150km/h w 10 sekund i zhamujesz do zera w 3 sekundy, za 4 razem do gry przystąpią "lepsze" hamulce.
taaaa, u mnie teraz znowu śniegu nawaliło, pewnie w drugiej połowie kwietnia się ogarniemy, sam jestem bardzo ciekaw, tym bardziej że moje hamulce się kończą, zobaczymy
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
witachu, zdjęcia, które zamieściłem to komplet od RS 312 przód i 286 tył. Szczegóły w wątku o "swap hamulców BKD" czy coś takiego. W skrócie różni się tylko jarzmo i tarcza. Klocki są takie same. Czekamy na letnie opony i suchą pogodę, bo inaczej to będzie test ABSu i opon.
fernando, dlatego zrobimy test na zwykłych 16", bo to że szersza opona na 17" zapewni lepsze hamowanie to raczej pewne.
Puchacz, no rozumiem, że w jednym rozmiarze, ale nawet w takim przypadku duży wpływ będą miały opony, a tam zmiennych jest bardzo dużo. Już nie mówię o modelu, bo to oczywiste, ale nawet niewielkie różnice w głębokości bieżnika, wieku gumy czy ciśnieniu w oponie, mają spore znaczenie. Niemniej jednak test popieram
Jeszcze porownajcie 280mm :lol: Wyjdzie jakie to cuda do takiego monstrum o mocy 200KM.
Jezdzilem na wszystkich 3 wiec ja porownanie mam :diabelski_usmiech
Komentarz