Zamieszczone przez pedros
Zobacz wpis
Jakie tarcze kupic
Zwiń
X
-
Gość
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisCzyli właściwie nie wiadomo jakich, bo dostawca/producent tych "ori" zmienia się w zależności od aktualnie podpisanej umowy.
Lepiej napisać, że jesteś zwolennikiem marży pudełkowej.
zeby sprostać warunkom OEM to trzeba mieć dojrzałość technologiczna wiec sam producent jest rzecza wtórna. Na pierwszy montaż idą rzeczy jakościowe, które nie zawsze sa tożsame z jakością oferowana przez producenta którego logo jest na oemie.
Jasne ze sa firmy specjalizowane i jeśli ASO (lub inny kontakt) wyceni znacznie drożej niż komplet tarcz np DBA to biorę DBA.
zalezy jeszcze od stylu jazdy - trzeba uwzględnić swój temperament bo klasę hebli można poznać po trzecim hamowaniu z 200 do 90 na autostradzie oraz czy sa skuteczne bez rozgrzewania.
Wracajac do nawierconych tarcz - musza być bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane żeby miały sens - dla mnie tanie tarcze nawiercane to generator pęknięć i nigdy nie wiadomo kiedy osłabienia konstrukcji spowodują pęknięcie tarczy.
Dobre gładkie albo Ew z nacięciami do nieceramicznych klocków. Dziury do sportu ale tarcza 1000 plus.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
Ori to 500zł za sztukę, więc przesada. Zamówiłem Zimmermana z dziurami i klocki Zimmermana. Jeździ ktoś na takim zestawie? Mam jeszcze możliwość zmiany zamówienia, więc proszę o radę czy zmienić z nawiercanych na gładkie?
Gładkie sa bezpieczniejsze - jak już to nacinane.
w cenie niższej niż ASO masz Black Diamond Grooved (6)
Zimmerman to nieadekwatny producent do temperamentnego stylu jazdy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisZimmerman to nieadekwatny producent do temperamentnego stylu jazdy
Czy te Brembo będą lepsze od Zimmermana ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpisMasz na myśli hamowanie z 200 do 100? Jeśli tak, to nie zdarza mi się to często
Czy te Brembo będą lepsze od Zimmermana ?
https://hamulcesklep.pl/o/09.9772.75
wracajac do skuteczności autostrada posłużyłem się jako przykładem gdzie w Passacie na ori klockach nie miałem hebli już po drugim hamowaniu przed nierozgarniętym kierowca tira ( na 100 mnie nie widział w lusterku inaczej nazwałbym to działaniem z premedytacja )
nie bagatelizuj tylnego kompletu który odciąża przód i wspomaga ESP
Komentarz
-
-
Nawiercane tarcze mają sens jedynie przy mocnym i częstym nagrzewaniu. Jeśli nie jeździsz z dużą prędkością po drogach szybkiego ruchu przy dużym natężeniu ruchu lub po torach bierz tarcze gładkie. Osłabienie tarczy o którym tu wspomniano raczej nie bierz pod uwagę.. Tarcze nie pękają po byle przegrzaniu. Osobiście jeżdżę na gładkich zimmermanach plus klocki ferrodo i jest bardzo dobrze, mogę śmiało polecić do dynamiczniejszej jazdy.180km / 300Nm
Komentarz
-
-
Jeżdże kilka razy w roku trasę ok 1400km po autostradzie z prędkościa w przedziale 150-180km/h
zdsrzyło mi się, że lecę 180 i nagle tir wjeżdża na mój pas. Po hamowaniu ze 180 do 80 miałem wrażenie, że hamulce są na skraju wytrzymałości. Rozmawiałem z Lewianem przez tel i stwierdził, że warto założyć z dziurami, bo są skuteczniejsze. Nie znam się na tym, posłuchałem fachowca i zamówiłem na tyl gładkie Zimmermany, a na przód nawiercane. Po tym co piszecie, zastanawiam się czy nie zmienić na gładkie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpisJeżdże kilka razy w roku trasę ok 1400km po autostradzie z prędkościa w przedziale 150-180km/h
zdsrzyło mi się, że lecę 180 i nagle tir wjeżdża na mój pas.
Bierz nawiercane, najwyzej zdejmiesz i sprzedasz.180km / 300Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Klima Zobacz wpisGładka, dobra tarcza + bardzo dobry klocek.
Jeździłem w innym aucie na nacinanych i nic więcej poza dodatkowym hałasem.
Klocek robi większą robotę niż tarcza, ale tarcza to pojemność cieplna.
Powiem tylko ze dobry klocek to taki który mocno trzyma fason i nie zdziera nadmiernie tarczy.
Dobry klocek również nie przejmuje się kierowca który beztrosko trzyma nogę na hamulcu jak stoi na światłach a na tarczy wszystko gotuje się niemiłosiernie.
Homologacją uliczna tez by była ok chociaż te najlepsze jej nie posiadają a robią robotę.
Kazdy podejmuje swoje decyzje dodam tylko ze dołożenie 500 pln żeby żyć całe życie to relatywnie dobra inwestycja a prędzej czy później ma ona potwierdzenie (niestety) w życiu - pisze na swoim przykładzie wiec głoszę słowo...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpisPrzyszły tarcze. Nowe i od razu z nalotem rdzy
wazne żeby powierzchnia styku z Piasta była zawsze czysta
Komentarz
-
-
Gość
Serio AEB, a nie ABE? Bo jeśli rzeczywiście, to jakaś bezczelna podróbka.
A że zimmermann zardzewiały, to nic dziwnego, bo ta ich coatZ to pomyłka i wstyd.
Komentarz
-
Gość
No to wszystko się zgadza. Na stronie producenta przeczytasz:- Not subject to registration: general ABE certification supplied with disc
Ale że nawet papierem nie owinięte? To trąci dziadostwem.
Nie kupiłbym tego, wolałbym brembo xtra (jeśli nie ma już maksów).Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
ja jak swoje zimmermany zobaczyłem to od razu zwrotka do sprzedawcy -nawet mechanik mi mówił ze mi tego nie założy bo nie chce stracić klienta (dosłownie)
Naprawdę odpytajcie różne ASO tarcze akurat to jakość trzymają. Często zdarza się za obce ASO z grupy VAG ma lepsze ceny ....
Komentarz
-
-
Ja założyłem je i już 1500km przejechałem i nie mam nic do zarzucenia. Jeszcze traktuję je delikatnie, więc extremum nie przeżyły. Zobaczymy jak wyjdzie w użytkowaniu. Dam znać jak się sprawują. P.S Gdzie szukać zacisku tylnego do RS-ki? Na allegro czy macie jakieś sprawdzone źródło? Mam problem bo jedne koło mi się lekko grzeje. Zacisk rozebrany, wyczyszczony, tłoczek wyjęty i sprawdzony. Nowe gumki poszły i dalej to samo. Czy pasują zaciski od RS III?
Komentarz
-
Komentarz