Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dero
    Drive
    • 2008
    • 53

    Zamieszczone przez verso
    Zamieszczone przez micrusec
    Skąd taka informacja nie widzę na stronie żadnej informacji ?
    Jest w wersji "papierowej" - strona 29, 64,90 PLN od 14 stycznia.



    http://gazetka.lidl.pl/ad8e1371-aaa4...dce03ad01/#/28

    Wielkie dzięki za info. Właśnie przed chwilą, jak zobaczyłem Twojego posta, podskoczyłem do najbliższego Lidla i jestem szczęśliwym posiadaczem takowego ustrojstwa
    WCI

    Komentarz

    • demmsi
      Elegance
      • 2011
      • 966
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Jak ja podskoczyłem do lidla to nawet kurzu nie było w koszach... Wszystko wymietli łączenie z testerami akumulatorów :shock:

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        Przyjedź do Lublina.Byłem po 20.00 i były.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • bishop
          L&K
          • 2012
          • 1430

          Zamieszczone przez demmsi
          Jak ja podskoczyłem do lidla to nawet kurzu nie było w koszach... Wszystko wymietli łączenie z testerami akumulatorów :shock:
          Bo lezały od kilku dni wcześniej, w poniedziałek były sterty, pomimo że gazetka mówiła że będą od czwartku, a testery to może brali z rozpędu z nadzieją że chociaż trochę nim doładują :lol: , po co komu to , jak za zwykły multimetr zapałcisz podobnie.

          Komentarz

          • robertowicz
            Drive
            • 2016
            • 97

            Witam, akumulator 60aH po dluzszym postoju ma napiecie w okolicy 11.95V. Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie. Po odlaczeniu, napiecie wynosi 12.5, w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V. Wystarczy uruchomic postojowki i zgasic i aku ma 12.10. Czy to oznacza ze aku padniete czy ladowarka nie do konca go laduje? Czy warto zwyklym prostownikiem go podladowac do okolo 16,5V?

            Komentarz

            • kazik4x4
              RS
              • 2008
              • 2728

              Zamieszczone przez robertowicz
              Witam, akumulator 60aH po dluzszym postoju ma napiecie w okolicy 11.95V. Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie. Po odlaczeniu, napiecie wynosi 12.5, w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V. Wystarczy uruchomic postojowki i zgasic i aku ma 12.10. Czy to oznacza ze aku padniete czy ladowarka nie do konca go laduje? Czy warto zwyklym prostownikiem go podladowac do okolo 16,5V?
              to znaczy ze dopóki nie masz problemu z rozruchem to ni dotykaj się akumulatora bo mu tylko krzywdę zrobisz. 16,5v ...

              Komentarz

              • robertowicz
                Drive
                • 2016
                • 97

                Zamieszczone przez kazik4x4
                16,5v ...
                Miałem już wiele prostowników transformatorowych i one mają tak że ładują duzym pradem na poczatku i potem napiecie wzrasta a prad maleje i tak dochodzi do 16V pod koniec ladowania i je zawsze trzeba kontrolowac miernikiem i szybko odlaczyc .

                Szukam w internecie prostownikow z dokladna regulacja pradu ale nie moge znalezc. Chodzi mi o taki zeby dokladnie ustawic te 1/10 wartosci akumulatora.

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  Zamieszczone przez kazik4x4
                  (...)
                  ni dotykaj się akumulatora bo mu tylko krzywdę zrobisz. 16,5v ...
                  Dokładnie ...
                  To jest prostownik do starych akumulatorów.
                  Jeżeli masz w nim regulację prądu lądowania, to ustawiając na np. minimalny, obniżasz napięcie na klemach.
                  Zmierz tę wartość podczas ładowania i jeżeli nie będzie znacząco przekraczało 14,5V to możesz go użytkować.
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • robertowicz
                    Drive
                    • 2016
                    • 97

                    ok to narazie bede ladowal tym mikroprocesorowym, a zakupie np bosch c3
                    Ten drugi transformatorowy ma przelacznik na akumulatory od 5ah-25ah i tam laduje na napieciu 13,5V.

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez robertowicz
                      Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie.
                      Zamieszczone przez robertowicz
                      w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V
                      Myślę, że czas na nowe aku bo ten aku kończy swój żywot.
                      Nie czepiałbym się ładowarek, nie sądzę aby obie były niedobre i wskazywały na potrzebę zakończenia procesu ładowania.

                      Jeżeli pod koniec ładowania ładowarka jest w stanie podać napięcie rzędu 15,5 - 16,5 V to podobno jest to dobra ładowarka i można nią sprawnie naładować aku - trzeba tylko kontrolować napięcie, dla bezpieczeństwa elektroniki w aucie ładowanie tylko po odłączeniu klemy.

                      robertowicz, co to za aku i ile ma lat ?

                      Komentarz

                      • robertowicz
                        Drive
                        • 2016
                        • 97

                        Varta 60aH, 2,5 roku, krotkie odcinki glownie.

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          Zamieszczone przez robertowicz
                          Varta 60aH, 2,5 roku, krótkie odcinki glownie.
                          Ale sa jakies problemy z rozruchem auta? Są problemy z działaniem osprzetu??

                          Bo jeśli są, to raczej wina nie akumulatora a instalacji elektrycznej która byc moze jest niesprawna i ma za duży podbór pradu lub wina lezy w alternatorze.

                          Bo tak to sobie możesz ładować do końca świata i nic to nie da.
                          Nie usuwasz przyczyny tylko objaw.

                          No chyba, że masz małe natręctwo w postaci kontrolowania napiecia aku i masz lepsze samopoczucie jak masz naładowany lepiej...

                          Co do tego ładowania, ładowania, ładowania, że niby 14, 15, 16V a po odpieciu prostownika i mignięciu światłami dalej 11,95V - obrazowo powiem - akumulator to takie wiaderko do którego nalewasz wodę, ile byś nie lał i jakim strumieniem i tak więcej nie nalejesz niż ma ono pojemności.
                          A że po użyciu ma nie 14 V a 11,95? No cóż, taka jest konstrukcja aku, że z jednej celi można uzyskac max 2V. 6 cel x 2V = 12V przy założeniu 100% sprawności.
                          Dopóki aku trzyma prąd kilka dni i nie ma problemu z rozruchem auta to po prostu nie dotykać.

                          Z racji tego czym się zajmuję mam zazwyczaj ok. kilkunastu aut. I w żadnym nie trzeba ładować aku. A duży porządny prostownik służy mi jedynie to tego, żeby uruchomić auto które stało miesiąc, dwa i po prostu aku w nim padł.

                          Na codzień używam zazwyczaj dwóch aut na zmianę, kilka dni jednym, potem drugim itp.
                          Jeżdżę odcinki 4-6km.... Ani latem, ani zimą nie ma problemów z niedoładowaniem.
                          W jednym aku ma 6 lat w drugim x???

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez robertowicz
                            Varta 60aH, 2,5 roku, krotkie odcinki glownie.
                            Z korkami?

                            Jak tak to śmiało do 16v można podejść. ... niech delikatnie gazu je.
                            Varta stosuje dodatki do elektrolitu zapobiegające utracie wody ale może warto sprawdzić .


                            Jak Varta nie ma dostępu do wnętrza nie przekraczaj 14.7v

                            Ladujesz podpięty do instalacji auta?

                            Automaty muszą być naprawdę dobre które potrafią dostosować program ładowania do rezystancji układu i odpowiedzi napięcia. ... inaczej można sobie podladowywac przez pół roku i nic.

                            [ Dodano: Sob 23 Sty, 16 00:27 ]
                            Zamieszczone przez robertowicz
                            Zamieszczone przez kazik4x4
                            16,5v ...
                            Miałem już wiele prostowników transformatorowych i one mają tak że ładują duzym pradem na poczatku i potem napiecie wzrasta a prad maleje i tak dochodzi do 16V pod koniec ladowania i je zawsze trzeba kontrolowac miernikiem i szybko odlaczyc .

                            Szukam w internecie prostownikow z dokladna regulacja pradu ale nie moge znalezc. Chodzi mi o taki zeby dokladnie ustawic te 1/10 wartosci akumulatora.
                            Polecam Optimate 6 albo Ctek MX 5.0 jeśli finanse pozwolą

                            Mam oba i biją na głowę inne w podobnej cenie.

                            Optimate lepiej odsiarcza i testuje akumulator Ctek jest bardzo czytelny ale trzeba wiedzieć jaki program włączyć ...

                            Ctek juz opanowalem na wylot teraz Opti jest meczona

                            Bardzo ładnie stare baterie od upsow odzyskał. ...

                            Oba nadają się do ładowania AGM
                            Oba wstają od 2V a nawet mniej.

                            Oba dostosowuja prąd do aktualnej! !!! Pojemności akumulatora.
                            Nie wierz w to że masz 60Ah :diabelski_usmiech po takim czasie i tu przychodzą na początku ładowarki z dobrym prockiem :diabelski_usmiech

                            Jeden wydatek na lata :diabelski_usmiech

                            [ Dodano: Sob 23 Sty, 16 00:34 ]
                            Zamieszczone przez robertowicz
                            Witam, akumulator 60aH po dluzszym postoju ma napiecie w okolicy 11.95V. Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie. Po odlaczeniu, napiecie wynosi 12.5, w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V. Wystarczy uruchomic postojowki i zgasic i aku ma 12.10. Czy to oznacza ze aku padniete czy ladowarka nie do konca go laduje? Czy warto zwyklym prostownikiem go podladowac do okolo 16,5V?
                            Sądzę że jest zasiarczony i pojemność zgubił.
                            Jak nie ma zwartych celi (a z opisu wynika ze nie ma) to można podjąć próbę reanimacji.

                            Komentarz

                            • Sony
                              Rider
                              • 2015
                              • 342
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Niższe napięcie na aku może być wynikiem mrozów.

                              robertowicz, ładuj aku tylko w dodatniej temperaturze otoczenia i po ogrzaniu w pomieszczeniu jeżeli aku był w aucie na mrozie (w dodatniej temperaturze aku ładuje się lepiej i pełniej, jeżeli tak to można ująć).

                              Komentarz

                              • PiotreQ
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 224
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                rozumiem ze tym z lidla mozna ładowac na aucie bez odpinania klem ?

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  W takich temperaturach ładuje się w trybie zimowym, nie potrzeba wyjmować. Ale ten złom to możesz nawet w łóżku trzymać i tak mu nic nie pomoże.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • PiotreQ
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 224
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    Sebastian_M26, Jaki złom

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez PiotreQ
                                      rozumiem ze tym z lidla mozna ładowac na aucie bez odpinania klem ?
                                      Można. Ale startuje od 7 V. :diabelski_usmiech
                                      Ładuj na "gwiazdce" bo kompensuje temperaturowo napięcie (ręcznie ) i podaje 14.7 V .... na chłodny akumulator w sama raz.

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Zamieszczone przez PiotreQ
                                        Sebastian_M26, Jaki złom
                                        Ten aku co był opisywany.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • robertowicz
                                          Drive
                                          • 2016
                                          • 97

                                          Zamieszczone przez pedros
                                          Z korkami?
                                          Tak z korkami, dokladnie to jest ori GM Made by Varta. Problemów z odpaleniem jeszcze nie bylo ale rozrusznik slabiutko krecil i od tego momentu sie nim zainteresowalem, po naladowaniu kreci elegancko ale napiecie spada do tych 11.90. Wezme go wyciagne i podladuje porzadnie jeszcze raz.
                                          Zamieszczone przez pedros
                                          Polecam Optimate 6
                                          Poczytałem o nim i przegladnalem instrukcje, wydaje sie bardzo dobry. Mysle ze sie na niego skusze ale Ctec tez wydaje sie ze ma ciekawy program ladowania.

                                          Komentarz

                                          • Sony
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 342
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            robertowicz,
                                            zrobisz jak zechcesz, ale nie wiem po co Ci kolejny prostownik.

                                            Mijają mrozy, weź aku do domu. W pomieszczeniu się ogrzeje przez parę godzin. Po ogrzaniu sprawdź napięcie na zaciskach aku. Potem doładuj aku prostownikiem mikroprocesorowym lub transformatorowym. Po kilku godzinach od wyłączenia prostownika zmierz napięcie na zaciskach aku.

                                            Dla pewności można jeszcze raz ponowić doładowanie (czasowo będzie krótko). Po ok. 1 godz. sprawdzić kontrolnie napięcie na zaciskach aku i aku zamontować w aucie.

                                            Po doładowaniu można też podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o diagnostykę aku pod obciążeniem (z użyciem testera do aku).

                                            Swoją drogą, w moim ori aku VARTY 44 Ah (7. zima) są pod naklejką korki. Ładowałem go w domu kilka razy bez odkręcania korków prostownikiem transformatorowym 4A do wzrostu napięcia na poziomie 16-16,5 V przy spadku natężenia prądu ładowania do ok. 0,4 A (wraz ze spadkiem natężenia prądu wzrastało napięcie).
                                            W okresie ostatnich mrozów brak problemów z uruchamianiem auta po nocy.
                                            Auto jeździ na b. krótkich odcinakach miejskich. Doładowuję go co kwartał i ostatnio 3 tyg. temu. profilaktycznie ze względu na mrozy.

                                            [ Dodano: Sob 23 Sty, 16 22:50 ]
                                            robertowicz,
                                            zrobisz jak zechcesz, ale nie wiem po co Ci kolejny prostownik.

                                            Mijają mrozy, weź aku do domu. W pomieszczeniu się ogrzeje przez parę godzin. Po ogrzaniu sprawdź napięcie na zaciskach aku. Potem doładuj aku prostownikiem mikroprocesorowym lub transformatorowym. Po kilku godzinach od wyłączenia prostownika zmierz napięcie na zaciskach aku.

                                            Dla pewności można jeszcze raz ponowić doładowanie (czasowo będzie krótko). Po ok. 1 godz. od wyłączenia prostownika sprawdzić kontrolnie napięcie na zaciskach aku i aku zamontować w aucie.

                                            Po doładowaniu można też podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o diagnostykę aku pod obciążeniem (z użyciem testera do aku).

                                            Swoją drogą, w moim ori aku VARTY 44 Ah (7. zima) są pod naklejką korki. Ładowałem go w domu kilka razy bez odkręcania korków prostownikiem transformatorowym 4A do wzrostu napięcia na poziomie 16-16,5 V przy spadku natężenia prądu ładowania do ok. 0,4 A (wraz ze spadkiem natężenia prądu wzrastało napięcie).
                                            W okresie ostatnich mrozów brak problemów z uruchamianiem auta po nocy.
                                            Auto jeździ na b. krótkich odcinakach miejskich. Doładowuję go co kwartał i ostatnio 3 tyg. temu. profilaktycznie ze względu na mrozy.

                                            Komentarz

                                            • PiotreQ
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 224
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Zamieszczone przez PiotreQ
                                              rozumiem ze tym z lidla mozna ładowac na aucie bez odpinania klem ?
                                              Można. Ale startuje od 7 V. :diabelski_usmiech
                                              Ładuj na "gwiazdce" bo kompensuje temperaturowo napięcie (ręcznie ) i podaje 14.7 V .... na chłodny akumulator w sama raz.
                                              moja skode odpalam najczęsciej raz na tydzien więc może się ładować 2 dni spoko ;]

                                              [ Dodano: Nie 24 Sty, 16 06:26 ]
                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              Zamieszczone przez PiotreQ
                                              Sebastian_M26, Jaki złom
                                              Ten aku co był opisywany.
                                              najgorsze ze ten złom ma lekko ponad rok ;/

                                              Komentarz

                                              • micrusec
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 559

                                                Jeśli ktoś chciałby sobie poczytać (skan)








                                                Coś na temat regeneracji :

                                                Komentarz

                                                • JanuszSz
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 2835
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  Z testów wynika,że najbardziej polecanym jest CTEK MX 5.0.
                                                  Z czego wynikają takie poważne różnice w cenach tych prostowników?
                                                  Czyżby część,to były podróbki,bo czym wytłumaczyć prawie 100 procentowe różnice w cenach.
                                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                  Komentarz

                                                  • wesol
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 689

                                                    wszystko sprawdzili tylko nie to jakim pradem laduja te prostowniki. Fajnie. Ja bym chcial wiedziec jak szybko postawi mi na nogi taki akumualtor tradycyjny 60 Ah i taki 100Ah czy chocby 180 Ah.

                                                    Skoro te sprzety sa tak dobre to powiedzcie mi jedna rzecz bo ktos tam w tym artykule poruszyl teat dosc wazny dla nowoczesnych akumualtorów typu agm zelowe itd. a mianowicie temperature. Tylko z enie temperature otocenia a temperature akumualotra. Mielismy kiedys w firmie taki dosc fajny prostownik do ladowania aku nawet akumualtorow zasadowych np do sprzetów takich jak wózki transportowe itd. Ten prostownik mial taki fajny kabelek dodatkowy ktory przykladalo sie do akumualtora lub kladło na nim. Mianowicie czujnik temperatury akumualtora. Sprzet był na tyle inteligentny ze widzial jaka jest temperatura aku wiec i w razie koniecznosci ograniczal prąd ladowania. To bylo potrzebne przy ladowaniu tzw szybkim by akumulatora nie uszkodzić.
                                                    A pamietam kieds mielismy taka maszynke do bandowania tasmą polipropyleniowa makity na aku. Zgadnijcie jaka nam dali ladowarke do ladowania na zmiane dwóch akumualtorów do tego sprzetu- chodzi o czas ladowania takiego akumualtorka trdycyjnego jak we wkretarkach starszego typu czyli Ni-Cd czy Ni-MH ??
                                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...