Zamieszczone przez mrfazi
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORA lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech
PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
Komentarz
-
-
Mi ostatnio w służbówce padł aku to pożyczyłem od kolegi ten sprzęt
Też powoli zastanawiam się nad zakupem urządzeniabyła Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.Zamieszczone przez pedrosNie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech
PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
No i powiem ci z ema u siebie w aucie taki latek z portem COM u siebie w analogowej instalacji w sharanie czyli takiej jak w golfie 4 czy octavi 1 i spokojnie dziala wszystko i ladowanie jest prawidlowe tylko zapalaja sie kontrolki od ABS bo nie ma lini diagnostycznej tylko prawidlowej. Wymieniam regulator na analogowy i dziala juz diagnostyka. ŁĄdowanie jest takie samo i na analogu i na cyfrówce. Technologia aku jest taka sama praktycznie od wiekow. Tu sie nie da wiele zmienic i tak samo z alternatorami.
Konstrukcyjnie taki altek z nowej Q7 jaki mam niczym sie nie rozni od takie altka z octavi 1.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolZamieszczone przez pedrosNie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech
PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.
Poprawiłem oczywistą omylke pisarska :diabelski_usmiech
U mnie nie wolno ładować minusem przy aku. Można jedynie przez wyprowadzony specjalny słupek.
Wesol . Zajrzyj jak będziesz miał okazję pod mache Passata z AGM sam zobaczysz.
A to ze aso ładu nieswoje auta, tak technicznie, bez uczucia to wiem bo geniusze z pewnego aso rozwalili AGMa kolegi 2 miesięcznego superba aż jajo zrobiło się. Z resztą faktycznie patrze na zdjęcia CDTI insygni i nic ani śladu takich wskazówek.
Wracajac do tematu plus minus przy akumulatorze tez mnie to zdziwiło. Moja aso (VW) potwierdziła ze tylko w ten specyficzny sposób wolno. :roll:
[ Dodano: Wto 12 Sty, 16 21:59 ]
Jestem sam ciekaw jak w praktyce wypadnie.Zamieszczone przez Sebastian_M26Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.
Ctek tez nie jest głupi. Daje prawdziwe 4.97A ale brakuje mi funkcjonalności nowej wersji z puprpurowym przyciskiem czyli wszelkie warianty i kombinacje trybów jak RECOND w trybie MOTOR albo R w AGM.
Tecmate 6 ma znacznie ciekawsze kompozycje prądowe podchodzi nawet do 22V jak impedancja wskazuje że dołączony od auta. Ma również na czym mi zależało funkcję testowania.
Komentarz
-
-
Zepsuć można wszystko . Mówią ze polak to i kulke stalową zepsuje. Te takie wymysly z odpinaniem aku to też nie wiem po co i kto to wymyśla. Pewnie ze nie zaszkodzi no i można wkoło odłożyć jeszcze gasnicami. Nigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.
Pozwolę sobie nie zgodzić się. Pomijam ton wypowiedzi koncentrując się na merytorycznej stronie wiele aut ma system zarządzania energią stąd alternator takiego auta (BMW, Mercedes Benz jako pierwszy w EU) ma regulacja stopnia ładowania wykonywaną juz na laternatorze a konkretnie na sprzegle alternatora kiedy podczas przyspieszania alternator jest dołączany na moment by pozwolić nie obciążać dodatkowo układu.
W BMW (juz od dawna) natomiast jest tzw inteligenta klema (może przekręcilem nazwę ale jest częścią systemu zarządzania energią) która dokładnie bada parametry ładowania i uwzględnia starzenie się akumulatora dając inne napięcie ładowania w funkcji czasu.
Wymiana akumulatora w nowych autach to nie tylko plug and Play ale jeszcze wkodowanie akumulatora do systemu. Brak tej czynności uwali nowy akumulator znacznie szybciej.
Niby 30 lat a jednak co wymyślili. I nie jest technologia NASA lecz zwykła fizyka w dobie wszechobecnej elektroniki.
Komentarz
-
-
CTEK posiada w ofercie prostownik takowy.Zamieszczone przez Sebastian_M26mają prostowniki do akumulatorów li-pol
CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.
Komentarz
-
-
Jakosc cteka jest nieporównywalna z zadnym innym. Jakość przewodów spasowanie obudowy szczelność i jakosc samego tworxywa jest ns b wysokim poziomie. Ko,ega ktory rozbieral cteka potwierdza zexsa niuanse w konstrukcji i nie ma sensu porownywac z lidlowskim i sama jakosc elemententow jak i samego montazu to blizej Japonii.Zamieszczone przez micrusecCTEK posiada w ofercie prostownik takowy.Zamieszczone przez Sebastian_M26mają prostowniki do akumulatorów li-pol
CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.
Ctek jest dodatkowo znacznie czytelniejszy - bez instrukcji wiadomo co sie dzieje i co maszyna robi.
Do Optimate koniecxna jest instrukcja do interpretacji wskazań ale za to robi swoja robotę (jeszcze troche czasu minie kak rzetelnie przetestuję)
Komentarz
-
-
Ładowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?Zamieszczone przez wesolNigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.
Czy bez obaw o elektronikę można doładować aku w aucie bez odpinania klem np. takim prostownikiem z Lidla, czy też małą ładowarką transformatorową ?
Komentarz
-
-
Pod klemy akumulatora podpinany. Podpina sie kable rozruchowe pod mase silnika bo chodzi oto by nie robic szoku dla akumualtora odbiorcy. PRzy roznicy napięć 2-3 V miedzy akumulatorami na solidnych kablach takich jak maja tirowcy to poleci z jednego aku do drugiego jakies 300-500 Amper. To raczej slaby pomysl spinania akumualatorów. Generalnie nas uczono na zajeciach ze akumualtorow nie wolno spinac rownolegle. My takie oczy robilismy i gadamy chyba cos pan profesor pomyli bo szeregowo nie powinno sie laczyc aku bo wiadomo jeden stary kibel drugi nowy jeden ma 44Ah drugi 180 Ah i wiadomo co sie potem dzieje. Otóż nie bo szybko nam wyliczyl co sie dzieje z akumualtorami powiedzmy takimi wiekszymi co maja pojemnosc 220 Ah i niech jeden ma roznice napiecpowiedzmy 1 V tylko. Przeliczcie sobie ile amper poleci jesli do prawa ohma podlozymy opor wewnetrzny obu akumualtorow na poziomie 0.001 ohma, opor kabli 0.01 ohma. Ile amper pleci??Zamieszczone przez SonyŁadowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?
Jak odpalamy drugie auto z kabli to wlasnie mamy podpiac ta mase na silnik bo tu troszke "wiecej ohmow" bedzie. Kiedys zony fiata bravo tak odpalalem i z mojego zapodalem kable takie konkret nie takie z marketu tylko takie co to waza na wadze 9 kg Tak wiec troszke grubsze jak od spawarki elektrodowej. I podpialem akumualtory a moje auto chodzilo, odczekalem z minute dwie i fiacik odpalil jak nowy w lato . Odpinam kable a one gorące. Troszke sie zdziwilem.
Jeszcze fajna lektura z elektrody na temat akumulatorow duzych:
G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Reasumując: auta w których nie można ładować/podpinać bezpośrednio prostownika mają odpowiednie końcówki, pod które podpina się jeden lub dwa bieguny.
A co do podpinania kabli:
Kable podpinamy do + i - dawcy, a w przypadku biorcy:
- minus do silnika/masy lub pina biorcy
- plus do aku/pina biorcy
I nic więcej. Jesli auto nie ma pinów to nie marszczymy się zbytnio i podpinamy do aku.
A z tym rzekomym szokiem prądowaym dla aku birocy to tez nie do końca tak
Komentarz
-
Komentarz