Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vaz
    Elegance
    • 2010
    • 799
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez mrfazi
    wracając do tematu, kupiłem dwa lata temu prostownik firmy BESTER model HECTOR 1208

    Obrazek

    Mega prosta konstrukcja i pewne działanie, znany producent wszelakich układów zasilająco-prostujących.
    Jakie napięcie generuje pod koniec ładowania akumulatora?
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz

    • samtech84
      Elegance
      • 2008
      • 988
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      Ja mam taki z 1967 roku :P

      Komentarz

      • mrfazi
        • 2010
        • 3103
        • Superb III (3V3)
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        Zamieszczone przez samtech84
        Ja mam taki z 1967 roku :P
        Jeżeli jest na selenach to jest petarda

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          pewnei tak bo ja mam bardzo podobny tylko nizszy. Przelacznik 6/12/24 V i wybór pradu tez jest 7dmio stopniowy. dwa bezpieczniki. Ten maly czarny to do zasialnia czyli 230 V z sici a ten duzy bialy porcelanowy to do pradu wyjsciowego.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • samtech84
            Elegance
            • 2008
            • 988
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            Zamieszczone przez mrfazi
            Zamieszczone przez samtech84
            Ja mam taki z 1967 roku :P
            Jeżeli jest na selenach to jest petarda
            Nie inaczej

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              Jeśli to 1967r, to w 99% jest na selenie.
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez mrfazi
                Zamieszczone przez samtech84
                Ja mam taki z 1967 roku :P
                Jeżeli jest na selenach to jest petarda
                Ze dopytam w czym tkwi owa petardowosc?
                W latach 50 ubiegłego wieku przed era diodi germanowych owszem byłyone stosowane. ...

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  Wystarczy takowy podłączyć do aku podpiętego pod instalacje z wieloma sterownikami i robi się petarda. Szczelne akumulatory to kochają.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • hsurim
                    Elegance
                    • 2006
                    • 788
                    • Kia
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    Jak wybuchnie petarda, to nasze nozdrza to znoszą/wytrzymują.
                    Ale jak spali się selen, to ... lepiej unikać takich pomieszczeń. :wink:
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORA lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
                      Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech

                      PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • Iqwan
                          Elegance
                          • 2010
                          • 758


                          Mi ostatnio w służbówce padł aku to pożyczyłem od kolegi ten sprzęt
                          Też powoli zastanawiam się nad zakupem urządzenia
                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            Zamieszczone przez pedros
                            Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
                            Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech

                            PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
                            Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Oj różni się znacznie sterowanie alternatorem w Insygni od golfa3.
                              Poprawa efektywności różnych układów we współczesnych samochodach zależy w znacznej mierze od ich współpracy z tzw. inteligentnymi systemami ładowania.


                              Co to szkoleń wam nie robią, zapraszam na szkolenie do Katowic.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                No i powiem ci z ema u siebie w aucie taki latek z portem COM u siebie w analogowej instalacji w sharanie czyli takiej jak w golfie 4 czy octavi 1 i spokojnie dziala wszystko i ladowanie jest prawidlowe tylko zapalaja sie kontrolki od ABS bo nie ma lini diagnostycznej tylko prawidlowej. Wymieniam regulator na analogowy i dziala juz diagnostyka. ŁĄdowanie jest takie samo i na analogu i na cyfrówce. Technologia aku jest taka sama praktycznie od wiekow. Tu sie nie da wiele zmienic i tak samo z alternatorami.
                                Konstrukcyjnie taki altek z nowej Q7 jaki mam niczym sie nie rozni od takie altka z octavi 1.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  Bo to generator 3 faz wymyślony 100 lat temu ale sterowanie poszło do przodu. W tej chwili montuje się czujniki akumulatorów wbudowane w klemy a ładowanie jest w oparciu o mapy programu.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez wesol
                                    Zamieszczone przez pedros
                                    Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
                                    Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech

                                    PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania



                                    Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.

                                    Poprawiłem oczywistą omylke pisarska :diabelski_usmiech

                                    U mnie nie wolno ładować minusem przy aku. Można jedynie przez wyprowadzony specjalny słupek.
                                    Wesol . Zajrzyj jak będziesz miał okazję pod mache Passata z AGM sam zobaczysz.

                                    A to ze aso ładu nieswoje auta, tak technicznie, bez uczucia to wiem bo geniusze z pewnego aso rozwalili AGMa kolegi 2 miesięcznego superba aż jajo zrobiło się. Z resztą faktycznie patrze na zdjęcia CDTI insygni i nic ani śladu takich wskazówek.

                                    Wracajac do tematu plus minus przy akumulatorze tez mnie to zdziwiło. Moja aso (VW) potwierdziła ze tylko w ten specyficzny sposób wolno. :roll:

                                    [ Dodano: Wto 12 Sty, 16 21:59 ]
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.
                                    Jestem sam ciekaw jak w praktyce wypadnie.
                                    Ctek tez nie jest głupi. Daje prawdziwe 4.97A ale brakuje mi funkcjonalności nowej wersji z puprpurowym przyciskiem czyli wszelkie warianty i kombinacje trybów jak RECOND w trybie MOTOR albo R w AGM.

                                    Tecmate 6 ma znacznie ciekawsze kompozycje prądowe podchodzi nawet do 22V jak impedancja wskazuje że dołączony od auta. Ma również na czym mi zależało funkcję testowania.


                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      Zepsuć można wszystko . Mówią ze polak to i kulke stalową zepsuje. Te takie wymysly z odpinaniem aku to też nie wiem po co i kto to wymyśla. Pewnie ze nie zaszkodzi no i można wkoło odłożyć jeszcze gasnicami. Nigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.

                                        Pozwolę sobie nie zgodzić się. Pomijam ton wypowiedzi koncentrując się na merytorycznej stronie wiele aut ma system zarządzania energią stąd alternator takiego auta (BMW, Mercedes Benz jako pierwszy w EU) ma regulacja stopnia ładowania wykonywaną juz na laternatorze a konkretnie na sprzegle alternatora kiedy podczas przyspieszania alternator jest dołączany na moment by pozwolić nie obciążać dodatkowo układu.

                                        W BMW (juz od dawna) natomiast jest tzw inteligenta klema (może przekręcilem nazwę ale jest częścią systemu zarządzania energią) która dokładnie bada parametry ładowania i uwzględnia starzenie się akumulatora dając inne napięcie ładowania w funkcji czasu.

                                        Wymiana akumulatora w nowych autach to nie tylko plug and Play ale jeszcze wkodowanie akumulatora do systemu. Brak tej czynności uwali nowy akumulator znacznie szybciej.

                                        Niby 30 lat a jednak co wymyślili. I nie jest technologia NASA lecz zwykła fizyka w dobie wszechobecnej elektroniki.

                                        Komentarz

                                        • micrusec
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 559

                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          mają prostowniki do akumulatorów li-pol
                                          CTEK posiada w ofercie prostownik takowy.

                                          CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez micrusec
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            mają prostowniki do akumulatorów li-pol
                                            CTEK posiada w ofercie prostownik takowy.

                                            CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.
                                            Jakosc cteka jest nieporównywalna z zadnym innym. Jakość przewodów spasowanie obudowy szczelność i jakosc samego tworxywa jest ns b wysokim poziomie. Ko,ega ktory rozbieral cteka potwierdza zexsa niuanse w konstrukcji i nie ma sensu porownywac z lidlowskim i sama jakosc elemententow jak i samego montazu to blizej Japonii.

                                            Ctek jest dodatkowo znacznie czytelniejszy - bez instrukcji wiadomo co sie dzieje i co maszyna robi.
                                            Do Optimate koniecxna jest instrukcja do interpretacji wskazań ale za to robi swoja robotę (jeszcze troche czasu minie kak rzetelnie przetestuję)

                                            Komentarz

                                            • Sony
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 342
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez wesol
                                              Nigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.
                                              Ładowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?

                                              Czy bez obaw o elektronikę można doładować aku w aucie bez odpinania klem np. takim prostownikiem z Lidla, czy też małą ładowarką transformatorową ?

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Zwykłego prostownika nie podłączył bym nawet pod skuter. Lidla zostawiam nawet na 2 tygodnie.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  Zamieszczone przez Sony
                                                  Ładowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?
                                                  Pod klemy akumulatora podpinany. Podpina sie kable rozruchowe pod mase silnika bo chodzi oto by nie robic szoku dla akumualtora odbiorcy. PRzy roznicy napięć 2-3 V miedzy akumulatorami na solidnych kablach takich jak maja tirowcy to poleci z jednego aku do drugiego jakies 300-500 Amper. To raczej slaby pomysl spinania akumualatorów. Generalnie nas uczono na zajeciach ze akumualtorow nie wolno spinac rownolegle. My takie oczy robilismy i gadamy chyba cos pan profesor pomyli bo szeregowo nie powinno sie laczyc aku bo wiadomo jeden stary kibel drugi nowy jeden ma 44Ah drugi 180 Ah i wiadomo co sie potem dzieje. Otóż nie bo szybko nam wyliczyl co sie dzieje z akumualtorami powiedzmy takimi wiekszymi co maja pojemnosc 220 Ah i niech jeden ma roznice napiecpowiedzmy 1 V tylko. Przeliczcie sobie ile amper poleci jesli do prawa ohma podlozymy opor wewnetrzny obu akumualtorow na poziomie 0.001 ohma, opor kabli 0.01 ohma. Ile amper pleci??

                                                  Jak odpalamy drugie auto z kabli to wlasnie mamy podpiac ta mase na silnik bo tu troszke "wiecej ohmow" bedzie. Kiedys zony fiata bravo tak odpalalem i z mojego zapodalem kable takie konkret nie takie z marketu tylko takie co to waza na wadze 9 kg Tak wiec troszke grubsze jak od spawarki elektrodowej. I podpialem akumualtory a moje auto chodzilo, odczekalem z minute dwie i fiacik odpalil jak nowy w lato . Odpinam kable a one gorące. Troszke sie zdziwilem.

                                                  Jeszcze fajna lektura z elektrody na temat akumulatorow duzych:
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • kazik4x4
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2728

                                                    Reasumując: auta w których nie można ładować/podpinać bezpośrednio prostownika mają odpowiednie końcówki, pod które podpina się jeden lub dwa bieguny.

                                                    A co do podpinania kabli:

                                                    Kable podpinamy do + i - dawcy, a w przypadku biorcy:
                                                    - minus do silnika/masy lub pina biorcy
                                                    - plus do aku/pina biorcy

                                                    I nic więcej. Jesli auto nie ma pinów to nie marszczymy się zbytnio i podpinamy do aku.

                                                    A z tym rzekomym szokiem prądowaym dla aku birocy to tez nie do końca tak

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...