Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #51
    Każdy da radę akumulatorom 200Ah tylko pytanie ile mu to zajmie :P
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #52
      Zamieszczone przez k-pax
      Witam.
      Kilka tygodni temu zakupiłem prostownik impulsowy Yato 8301 (cena ok 150 zł). Używałem go już kilka razy i powiem, że jestem zadowolony z zakupu .
      Możliwość wyboru:
      - 6 i 12V,
      - można ładować 3 rodzaje akumulatorów (gel, agm, wet)
      - 2 tryby pracy: fast (8A) i slow (4A)
      Po zakończeniu ładowania przechodzi do trybu podtrzymania i piszą, że daje radę akumulatorom do 200Ah.
      Pozdrawiam
      Mam też go niestety. Przez minutę podaje 3A, później przez minutę 1,8 A i tak na przemian.
      Prawdopodobnie jest to zabezpieczenie kiepskiej elektroniki przed spaleniem. Ładowanie trwa przez to bardzo długo.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • k-pax
        Drive
        • 2013
        • 96
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Średnio się na tym znam ale być może tak objawia się jego właściwe działanie związane z cyklami pracy? Mój akumulator niestety ma małą pojemność (45 Ah - załadował się szybko) więc nie wypowiadam się co do długości ładowania.
        Hey.
        Załączone pliki
        k-pax

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #54
          Zamieszczone przez k-pax
          Średnio się na tym znam ale być może tak objawia się jego właściwe działanie związane z cyklami pracy? Mój akumulator niestety ma małą pojemność (45 Ah - załadował się szybko) więc nie wypowiadam się co do długości ładowania.
          Hey.
          prawidłowa charakterystyka.
          uparcie twierdzę ze niestety zyjemy w czasach gdzie procesorowe ladowarki przejmuja rolę jaka kiedys pelnily w sumie ciekawe konstrukcję np polowkowe


          kiedys rozladowalem akumulator niemal do zera.... podlaczenie pod tradycyjny prostownik spowodwal podawanie takiego pradu ze kable mi sie prawie potopily. aku pozyl bardzo krótko.



          powtorka z rozladowanego akumulatora i ladowanie ctekiem. tam jest miekki start ktory nie zabija - prąd ładowania rośnie stopniowo.

          ps. oczywiscie to ze mam cteka nie znaczy ze jest on wyrocznią i jestem ślepo zapatrzony.

          miałem lidlowski i moj egzemplarz to byla kpina. zeby jaki kolwiek akumulator mocno rozladowany podniesc trzeba go wzbudzac innym tradycyjnym transformatorowym co i tak dawalo prad udarowy... ctek rusza od 2 v optimate rusza rzekomo jeszcze od niższego napiecia i to jest to co mnie przekonuje.

          ponadto procesorowe laduja znacznje szybciej i do konca. ponadto przeladowanie zabija akumulator a procesor trzyma garde i zamiast pakować nadal prad przechodza w tryb podtrzymania. docenia to posiadacze elektrycznych silnikow.... tam mozna testowac jakosc prostownikow

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            #55
            Zamieszczone przez pedros
            miałem lidlowski i moj egzemplarz to byla kpina. zeby jaki kolwiek akumulator mocno rozladowany podniesc trzeba go wzbudzac innym tradycyjnym transformatorowym co i tak dawalo prad udarowy... ctek rusza od 2 v optimate rusza rzekomo jeszcze od niższego napiecia i to jest to co mnie przekonuje.
            Bosch C7 i inne klony, tak jak lidl/biedronka nie będzie ładować jeśli aku ma poniżej 7,5V.
            W tej chwili była nowa wersja prostownika Lidl z wyswietlaczem napiecia i stanem naładowania. W cenie 59,00 zł.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #56
              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              Zamieszczone przez pedros
              miałem lidlowski i moj egzemplarz to byla kpina. zeby jaki kolwiek akumulator mocno rozladowany podniesc trzeba go wzbudzac innym tradycyjnym transformatorowym co i tak dawalo prad udarowy... ctek rusza od 2 v optimate rusza rzekomo jeszcze od niższego napiecia i to jest to co mnie przekonuje.
              Bosch C7 i inne klony, tak jak lidl/biedronka nie będzie ładować jeśli aku ma poniżej 7,5V.
              W tej chwili była nowa wersja prostownika Lidl z wyswietlaczem napiecia i stanem naładowania. W cenie 59,00 zł.
              i taka informacja jest zawarta w instrukcji obsługi urządzenia :idea:
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • freekon
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 424

                #57
                polecam ctek mxs 5
                Ambiente + pakiet na bezdroża
                było 153,4KM / 349,4Nm jest 176,1KM / 386,7Nm

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez freekon
                  polecam ctek mxs 5
                  najbardziej uniwersalny i motocykla pogoni oraz z pradem do 5A (prawdziwy prąd nie deklarowany) pogoni aku na żaglówie.

                  Komentarz

                  • wesol
                    Rider
                    • 2008
                    • 689

                    #59
                    Ja tam jestem zwolennikiem prostownikow z trafo. Te z elektornika to jesli sie cos skiepszczy to tylko jak ktos mam dobrą glowe i sie orietujeneico w elektornice to naprawi. Poza tym jesli sie cos skiepszczy w takim elektornicznym to jest szansa ze pujdzie prad z sieci na wyjscie co moze skoczyc sie uszkodzeniem elementu tego co zasialmy/ładujemy. Plusem takich prostownikow zaislaczy to niewielka waga i pryz nei duzych gabarytach mamy dosc znaczny prad.
                    Do ladowania takiego zimow apora by aku troszke podladowac i zeby silnik mial lżej to podpinam taki zasilacz zmodzony osobiscie ktory laduje pradem okolo 1 ampera i zakonczony jest wtyczka do gniazda zapalniczkowego. Podpinam z przedluzaczem i pos prawie. DO ladowania takiego awaryjnego jak aku siadl i nie idiz eodpalic to pdopinam ten prostowniczek tez wlasnej konstrukcji ale ten daje przy rozladowanym aku nawet polowicznym okolo 10-12 amper. Przy aku juz naladowanym daje okolo 5 do 6 amper. Wczoraj sprawdzalem i takie orade pkkazal amperomierz taki laboratiryjny z dwoma zakresami 2 i 10A wskazówkowy ktory ma ten tez plus ze nie jest wazne jaka jest czestotliwosc pradu- tak smao pokaxuje dokladnie przy pradzie stalym i przy 50Hz
                    Zrobienie wlasnorecznie prostowniak nie jest jakies mea trudne. Jak sie wydlubie trafo z jakiegos starego TV czy jakiegos radia to mzna sobei juz samemu pomodzić. Kable tylko dalem pozadne przy tym prostowniku plus pozadne krokodylki.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #60
                      Dodam tylko, że teraz był prostownik sena mikroprocesor owy za 50 zł w markecie Real.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • strumyk81
                        Classic
                        • 2012
                        • 27

                        #61
                        Najlepszy prostownik jaki mialem. U mnie w Lidlu ostatnio widziałem sporo na półkach, może rynek się już nasycił. Mieszkam w Koszalinie

                        Komentarz

                        • mattyah4x4
                          Rider
                          • 2013
                          • 664

                          #62
                          Zamieszczone przez wesol
                          Ja tam jestem zwolennikiem prostownikow z trafo. Te z elektornika to jesli sie cos skiepszczy to tylko jak ktos mam dobrą glowe i sie orietujeneico w elektornice to naprawi. Poza tym jesli sie cos skiepszczy w takim elektornicznym to jest szansa ze pujdzie prad z sieci na wyjscie co moze skoczyc sie uszkodzeniem elementu tego co zasialmy/ładujemy. Plusem takich prostownikow zaislaczy to niewielka waga i pryz nei duzych gabarytach mamy dosc znaczny prad.
                          Do ladowania takiego zimow apora by aku troszke podladowac i zeby silnik mial lżej to podpinam taki zasilacz zmodzony osobiscie ktory laduje pradem okolo 1 ampera i zakonczony jest wtyczka do gniazda zapalniczkowego. Podpinam z przedluzaczem i pos prawie. DO ladowania takiego awaryjnego jak aku siadl i nie idiz eodpalic to pdopinam ten prostowniczek tez wlasnej konstrukcji ale ten daje przy rozladowanym aku nawet polowicznym okolo 10-12 amper. Przy aku juz naladowanym daje okolo 5 do 6 amper. Wczoraj sprawdzalem i takie orade pkkazal amperomierz taki laboratiryjny z dwoma zakresami 2 i 10A wskazówkowy ktory ma ten tez plus ze nie jest wazne jaka jest czestotliwosc pradu- tak smao pokaxuje dokladnie przy pradzie stalym i przy 50Hz
                          Zrobienie wlasnorecznie prostowniak nie jest jakies mea trudne. Jak sie wydlubie trafo z jakiegos starego TV czy jakiegos radia to mzna sobei juz samemu pomodzić. Kable tylko dalem pozadne przy tym prostowniku plus pozadne krokodylki.
                          a w jakim języku pisałeś tego posta ? :shock:
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #63
                            Spróbuję to przełożyć na polski ... :P
                            Kolega nie jest zwolennikiem prostowników impulsowych, bo według Niego, istnieje niebezpieczeństwo pojawienia się napięcia sieciowego (zasilania 230V) na klemach i że woli zrobić własnoręczny z transformatora od telewizora.
                            Reszty nie zrozumiałem, ale z całą pewnością Kolega chce jak najlepiej.
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              #64
                              To trzeba wyrzucić wszystko co jest w domu. Telewizor za 5 koła, laptop za 6, telefon za 2, itp itd wszystko to jest zasilane przetwornicami (o wartości paru złotych) i z względu na sprawność i energooszczędność, oraz rozmiary, nie ma sensu grzebać w przeszłości.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                #65
                                to zrób kolego prostownik taki do rozruchu z pradem powiedzmy 200-300 amper na inwentowej konstrukcji. Zobaczymy ile cie wyniesie koszt takiego prostownika. Tak samo jak wzmacniacze audio. Zrob wzmak z moca kilku tysiecy wat na tranzystorach a zrob na lampach. Jak myslisz jak sa zbudowane wzmacniacze sygnalów w nadajnikach radiowych itp spraw jak tam moc jest gigantyczna. Myslisz ze na tranzystorach?? Grubo sie mylisz. Tranzystory pracuja na napieciu kilkudizesieciu voltów wiec by bylo 1000 wat trzeba sporo amperów puścić. Na lampie na ktorej pwoiedzmy jest 600 volt pusc dwa amery i ile masz wat?? 1200 W.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • beatnik
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 226

                                  #66
                                  Re: Dobry prostownik

                                  Zamieszczone przez vaz
                                  Kilka miesięcy temu kupiłem w Lidlu prostownik impulsowy do ładowania akumulatorów.
                                  Przez ten czas miałem okazję sprawdzić go w różnych warunkach na kilku akumulatorach. Wynik moich testów jest bardzo dobry. Przede wszystkim ładuje akumulator automatycznie nie powodując gazowania czy nagrzewania elektrolitu co często zdarza się w przypadku prostowników transformatorowych. Druga istotna rzecz, można nim ładować akumulator bez odłączania klem. Może więc służyć do cyklicznego doładowywania akumulatora. Poza tym jest bardzo starannie wykonany, obudowa jest pyłoszczelna, krokodylki solidne, izolowane. Reasumując, jest to bardzo trafny zakup
                                  hej kupilem to samo na allegro w 12-2010, generalnie ok, ale posluzyl tylko dwa lata i padl ledwo po gwarancji. Pierwsze padl przycisk (po 6m-1rok) musialem go wciskac dwoma kciukami, pozniej caly padl.. Kupilem go za 69zl (ponad 3 lata temu) ze chyba nie jakas straszna promocja w lidlu, moze jakies lezaki.
                                  Najwiekszy minus tego ze nie mozna ladowac na calkowicie rozladowanym akumulatorze - a tak mialem najczesciej jak go potrzebowalem i sie na niego $%^&. Wrocilem do prostego polskiego i jestem zadowolony.
                                  Generalnie, nastepny raz jak bede kupowal prostownik wydam min 200zl.
                                  7.3LPG/100 ~ 60km/h

                                  Komentarz

                                  • shado
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 5315
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #67
                                    Re: Dobry prostownik

                                    Zamieszczone przez beatnik

                                    hej kupilem to samo na allegro w 12-2010, generalnie ok, ale posluzyl tylko dwa lata i padl ledwo po gwarancji.
                                    Dobrze, że ten z Lidla ma 3lata gwarancji
                                    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                    Komentarz

                                    • vulture30
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 59
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #68
                                      Czy ktos z Was pisząc ze ładowarka/prostownik jest ok popiera to sprawdzeniem gęstości elektorlitu po naładowaniu?

                                      Ja mam jeden stary prostownik transformatorowy, mam tez Lidla i pożyczałem tego od kolegi tez od kolegi łądowarke elektorniczną ale z tych droższych. I nigdy nie udało mi się naładowac akumulatora do końca (wg aerometru). Probowąłem ładowac akumulatory stare, roczne tanie (jenox), roczne drogie (banner).

                                      A oddałem kiedyś jenoxa do serwisu zeby mi go podładowali to moj aerometr wskazywał pełne naładowanie.
                                      o co chodzi?

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        #69
                                        Jak wygotujesz wode z aku to tez bedzie pokazywac duza gestość elektolitu a aku moze byc na zlom. To tez nie jest wyrocznia sprawdzanie gestosci elektrolitu.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • vulture30
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 59
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez wesol
                                          Jak wygotujesz wode z aku to tez bedzie pokazywac duza gestość elektolitu a aku moze byc na zlom. To tez nie jest wyrocznia sprawdzanie gestosci elektrolitu.
                                          To jak Ty sprawdzasz czy akumulator jest naładowany?

                                          Komentarz

                                          • mattyah4x4
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 664

                                            #71
                                            nie wiem jak On, ale ja normalnie, znaczy się woltomierzem :lol:
                                            Diesel Service Śmietana
                                            43-210 Kobiór
                                            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                            uwaga
                                            nie robimy pompowtryskiwaczy

                                            Komentarz

                                            • Pixon
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 541
                                              • Fabia (NJ3)

                                              #72
                                              Warto zapłacić za tego CTEK 5 ok. 220 zł? i mieć go na "lata" Czy budżetowy prostonik z lidla jak będzie w gazetce jakiejś też da radę?
                                              Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                #73
                                                Ja posiadam coś takiego:



                                                Oprócz tego, że wiatraczek trochę hałasuje to właściwie dobry sprzęt.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Pixon
                                                  Warto zapłacić za tego CTEK 5 ok. 220 zł? i mieć go na "lata" Czy budżetowy prostonik z lidla jak będzie w gazetce jakiejś też da radę?
                                                  Warciej Optimate, jeśli chcesz tyle dawać, za takie coś.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • wesol
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 689

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez vulture30
                                                    Zamieszczone przez wesol
                                                    Jak wygotujesz wode z aku to tez bedzie pokazywac duza gestość elektolitu a aku moze byc na zlom. To tez nie jest wyrocznia sprawdzanie gestosci elektrolitu.
                                                    To jak Ty sprawdzasz czy akumulator jest naładowany?
                                                    Generslnie nie sprawdzam. Laduje go ze tak powiem na czas. Czyli jesli podaje mu prad powiedzmy 5 amper i zostawiam tak aku podpiety na powiedzmy dobe to taki akumualtor ktory byl wyladowany powiedzmy w 30% czy nawet nei ch bedzie w 50% to dostanie tyle energii ze wystarcza to w zupelnosci. Oznaką naladowania aku jest silne gazowanie. TO wie kazdy. co do sprawdzania ogolnie akumulatorow to sa testery ale ze ja kasy nie lubie wydawac na zbedne mi rzeczy to sobie robie taki szybki test wlasnoroka. JEs to spirala zrobiona z drutu stalowego nawinieta w sprezyne. Do koncowek podpinam voltomierz i jak przykladam do slupków aku to ta opornica stanowi obciazenie dla aku tak mniejwiecej okolo 50 maper czy nawet wiecej i jak na voltomeirzu mam napieci ena poziomie 11 volt to aku jest okej. Jelsi napiecie spada np na okolo 9 volt to albo wylaodwany ten aku albo trup.
                                                    Samym woltomierzem to nic nie sprawdzisz bo to pomiar siły elektromotorycznej.

                                                    Nie wiem jak wy ale ja na studiach motoryzacyjnych ktore ukonczylem z tytlem inż. mialem laborki na warsztatach i mielismy do dyspozycji akumulatorownie gdzie łądowalo sie akumulatory.
                                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...