Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3773
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Nie dopisałem, że cały proces ładowania był w pomieszczeniu o temp. ok 10 st.C.
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • jareckib
      Drive
      • 2014
      • 78

      Jak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Zamieszczone przez jareckib Zobacz wpis
        Jak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.
        Bzdury i reklama
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          I jak już było wałkowane gęstości elektrolitu nie będzie i pełnego naładowania❗
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Przeniosłem swój akumulator do domu i napięcie ładowania ruszyło do góry osiągając na razie max 16.05 V (i 0,4 A). Jeśli dalej nie ruszy, to może tyle wystarczy do w miarę pełnego naładowania?

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
              Przeniosłem swój akumulator do domu i napięcie ładowania ruszyło do góry osiągając na razie max 16.05 V (i 0,4 A). Jeśli dalej nie ruszy, to może tyle wystarczy do w miarę pełnego naładowania?
              Zostaw na 8 godzin i odłącz.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                A kiedy mierzycie gęstość elektrolitu, zaraz po ładowaniu? Bo mi się wydaje, że po ładowaniu 16V to elektrolit jest zgazowany i nie wiem czy to jest miarodajny wynik.

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
                  A kiedy mierzycie gęstość elektrolitu, zaraz po ładowaniu? Bo mi się wydaje, że po ładowaniu 16V to elektrolit jest zgazowany i nie wiem czy to jest miarodajny wynik.
                  Po min 24 godzinach wcześniej nie ma sensu

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                    Zostaw na 8 godzin i odłącz.
                    Tylko uważaj na wodór ....

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Tylko, że stan ładowania powyżej 16 V utrzymywał się może przez ok. 20 minut, po czy napięcie stopniowo spadało.

                      A tak przy okazji, jakie są skutki poza gęstością elektrolitu, jeżeli przed ładowaniem do celi dolejemy nadmiernie wody ??? Czy może to później (po ładowaniu, w trakcie użytkowania ) zakłócić system wentylacji wewnątrz akumulatora, czy też doprowadzić do wycieków elektrolitu (ciśnienie wewnątrz aku, brak przestrzeni wolnej pod korkiem) ?
                      Czy też może jest szansa, że poziom ureguluje się sam w czasie ładowania aku, poprzez odparowanie nadmiaru przy wykręconych korkach ?

                      W tych czarnych obudowach niewiele widać przy dolewaniu wody aby wyrównać w miarę poziom elektrolitu i łatwo o dolanie w nadmiarze.

                      Komentarz

                      • robertowicz
                        Drive
                        • 2016
                        • 97

                        Panowie i mamy porządna ładowarke.

                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                        Sami sobie ustalamy co w danej minucie ma robic jakie napiecie, prad. Naprawde super, na yt u ruskich mozecie zobaczyc inne filmy

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          I wszystko kontrolowane przez wifi.
                          dla świadomego użytkownika -petarda.

                          w innych ładowarkach były próby czytania parametrów przez bluetooth

                          victron - wbudowany moduł pokazujący napiecie

                          ctek oddzielny moduł w cenie 2 ładowarek z lidla/biedry pokazujący jw

                          zawsze brakowało mi narzędzia żeby ręcznie ustawić np 15,6 V przy 2 A dla moich agmow przez polowe okresu odpowiadającego czasowi ładowania od zera do 14,8V
                          a potem wyciszenie ładowania na 0,5A do napięcia buforowego czyli 13,6 a jak maczostac dłużej podpięty pod prąd ro 13,2V


                          Komentarz

                          • Sony
                            Rider
                            • 2015
                            • 342
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
                            Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.

                            Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.

                            Czy takie prostowniki dadzą radę ?

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3773
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                              Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
                              Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.

                              Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.

                              Czy takie prostowniki dadzą radę ?
                              Nie marnuj czasu ładowarkami. Prostownik wykona pracę. Ładowarki (np. Lidlowa) tylko jeżeli elektrolit ma odpowiednio wysoką gęstość. Ładowarka reaguje na różnice napięcia co się nie przekłada na zgromadzoną energię.
                              Sprawdzasz gęstość areometrem swoje akumulatory? Jeżeli tak to zrób test przed podłączeniem ładowarki, odczekaj np. 12 godz., sprawdź ponownie. Wykonaj to samo,pomiar i ładowanie z użyciem prostownika transformatorowego, pomiar i porównaj wyniki obu testów.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
                                ​​​​​​Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kukla za stówe.
                                Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Żeby użyć transformatorowego, to trzeba akumulator wytargać z auta (a przynajmniej odpiąć). A tym "innym badziewiem" ładowarkowym działamy na żywym organizmie, czyli podpinamy i idziemy do domu. Musiałbym się z siusiakiem na głowy pozamieniać, żeby wrócić do starego trybu.

                                  Komentarz

                                  • vaz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 799
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                    No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
                                    ​​​​​​Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kulonie za stówe.
                                    zobacz zalecenia producenta dotyczące ładowania tego akumulatora:

                                    Ostatnio edytowany przez vaz; 12363.
                                    Antyfotoradar Valentine1
                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                    Komentarz

                                    • vaz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 799
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                                      Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
                                      Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.

                                      Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.

                                      Czy takie prostowniki dadzą radę ?
                                      Sąsiad ładował ostatnio akumulator 52Ah rozładowany do około 11V moim prostownikiem z Lidla, zajęło to jakieś 15h w temperaturze pokojowej. Jeśli czas nie goni to dobrze jest jeszcze pozostawić podpięty prostownik na ładowanie konserwujące na kilka godzin lub dłużej.
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz

                                      • Sony
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 342
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Ten pierwszy z nich (60 Ah) miał wczoraj sprawdzaną gęstość aerometrem - było na czerwonym. Pływak w aero praktycznie nie oderwał się od dna. Ładuje się już 2 doby bez bąbelkowania. Cały czas ok. 3 A.
                                        Te dwa pozostałe aku są dużo większe (nie widać schowanej naklejki, a nie chcę ich odłączać od instalacji). Ładując jeden z nich automatycznie ładuje się ten drugi w szeregu.
                                        Dopiero pojadę sprawdzić napięcia ładowania i ten jeden aerometrem. Zobaczę czy cokolwiek się tu ruszyło.
                                        Skoro się ładują to chyba odżyją?

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                          No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
                                          ​​​​​​Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kulonie za stówe.
                                          Owszem ale trzeba mieć wiedzę żeby akumulatora nie przeładować bo nie każdy wie kiedy jestcten moment. Elektroniczne ładowarki są świetne i robią robotę szczególnie ze są bezobsługowe. Ale to jest kompromis i lepiej taka niż żadna.

                                          jak ktoś ma wiedzę to transformatorem ogarnie znacznie bardziej ale to bywa czasochłonne i niebezpieczne (wodór)

                                          chetnie odkupie Optimate za stówkę

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            Miało być "na Kukla za stówe"
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • Rosomak
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1365
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Jakby komu padł Bosch C3 lub C7 (objawy ze nie reaguje na naciśniecie przycisku MODE), to mogę naprawić.
                                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                              Komentarz

                                              • Sony
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 342
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Z tym 60 Ah będzie chyba ciężko. Ładowany jest prostownikiem transformatorowym ADLER START - 50/1. Prąd ładowania bez zmian ok. 3 A i napięcie też raczej bez zmian 12,34 - 12,35 V.
                                                Gęstość elektrolitu w celach po 2 dobach ładowania wynosi około : 1,15 ; 1,13 (3 cele) ; 1,125 -1,126 (2 cele) - czyli bardzo kiepsko ?
                                                Co o tym sądzicie?

                                                Komentarz

                                                • aronus
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 643
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                                  Owszem ale trzeba mieć wiedzę żeby akumulatora nie przeładować bo nie każdy wie kiedy jestcten moment.
                                                  OK, ale jak określić, że akumulator jest w pełni naładowany skoro gęstośc można zmierzyć dopiero po 24 godzinach od ładowania?

                                                  Komentarz

                                                  • robertowicz
                                                    Drive
                                                    • 2016
                                                    • 97

                                                    Szkoda czasu na ta regeneracje w takim stylu. Ja zrobiłem tak. Akumulator kiepski stan, wiele prob ładowania nie podnioslo gestosci w skrajnych celach. Skrajne cele gestosc 1.10 srodkowe okolo 1.18. Czas rozładowania żarówką H4 około 80min.
                                                    1. Wylałem elektrolit. 2. Zalałem wode destylowana mieszając i wylałem caly syf. 3. Znow wode zalalem i ladowalem do pełna. 4. Wylalem mieszajac. 5. Powtorka z woda. 6. Zalalem swiezy elektrolit 1.28 i naladowalem. Czas rozladowania wydluzyl sie do okolo 300min

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...