Nie dopisałem, że cały proces ładowania był w pomieszczeniu o temp. ok 10 st.C.
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Jak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jareckib Zobacz wpisJak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sony Zobacz wpisPrzeniosłem swój akumulator do domu i napięcie ładowania ruszyło do góry osiągając na razie max 16.05 V (i 0,4 A). Jeśli dalej nie ruszy, to może tyle wystarczy do w miarę pełnego naładowania?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronus Zobacz wpisA kiedy mierzycie gęstość elektrolitu, zaraz po ładowaniu? Bo mi się wydaje, że po ładowaniu 16V to elektrolit jest zgazowany i nie wiem czy to jest miarodajny wynik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
Zostaw na 8 godzin i odłącz.
Komentarz
-
-
Tylko, że stan ładowania powyżej 16 V utrzymywał się może przez ok. 20 minut, po czy napięcie stopniowo spadało.
A tak przy okazji, jakie są skutki poza gęstością elektrolitu, jeżeli przed ładowaniem do celi dolejemy nadmiernie wody ??? Czy może to później (po ładowaniu, w trakcie użytkowania ) zakłócić system wentylacji wewnątrz akumulatora, czy też doprowadzić do wycieków elektrolitu (ciśnienie wewnątrz aku, brak przestrzeni wolnej pod korkiem) ?
Czy też może jest szansa, że poziom ureguluje się sam w czasie ładowania aku, poprzez odparowanie nadmiaru przy wykręconych korkach ?
W tych czarnych obudowach niewiele widać przy dolewaniu wody aby wyrównać w miarę poziom elektrolitu i łatwo o dolanie w nadmiarze.
Komentarz
-
-
Panowie i mamy porządna ładowarke.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Sami sobie ustalamy co w danej minucie ma robic jakie napiecie, prad. Naprawde super, na yt u ruskich mozecie zobaczyc inne filmy
Komentarz
-
-
I wszystko kontrolowane przez wifi.
dla świadomego użytkownika -petarda.
w innych ładowarkach były próby czytania parametrów przez bluetooth
victron - wbudowany moduł pokazujący napiecie
ctek oddzielny moduł w cenie 2 ładowarek z lidla/biedry pokazujący jw
zawsze brakowało mi narzędzia żeby ręcznie ustawić np 15,6 V przy 2 A dla moich agmow przez polowe okresu odpowiadającego czasowi ładowania od zera do 14,8V
a potem wyciszenie ładowania na 0,5A do napięcia buforowego czyli 13,6 a jak maczostac dłużej podpięty pod prąd ro 13,2V
Komentarz
-
-
Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.
Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.
Czy takie prostowniki dadzą radę ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sony Zobacz wpisIle czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.
Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.
Czy takie prostowniki dadzą radę ?
Sprawdzasz gęstość areometrem swoje akumulatory? Jeżeli tak to zrób test przed podłączeniem ładowarki, odczekaj np. 12 godz., sprawdź ponownie. Wykonaj to samo,pomiar i ładowanie z użyciem prostownika transformatorowego, pomiar i porównaj wyniki obu testów.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kukla za stówe.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Gość
Żeby użyć transformatorowego, to trzeba akumulator wytargać z auta (a przynajmniej odpiąć). A tym "innym badziewiem" ładowarkowym działamy na żywym organizmie, czyli podpinamy i idziemy do domu. Musiałbym się z siusiakiem na głowy pozamieniać, żeby wrócić do starego trybu.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNo to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kulonie za stówe.
Ostatnio edytowany przez vaz; 12363.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sony Zobacz wpisIle czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.
Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.
Czy takie prostowniki dadzą radę ?Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Ten pierwszy z nich (60 Ah) miał wczoraj sprawdzaną gęstość aerometrem - było na czerwonym. Pływak w aero praktycznie nie oderwał się od dna. Ładuje się już 2 doby bez bąbelkowania. Cały czas ok. 3 A.
Te dwa pozostałe aku są dużo większe (nie widać schowanej naklejki, a nie chcę ich odłączać od instalacji). Ładując jeden z nich automatycznie ładuje się ten drugi w szeregu.
Dopiero pojadę sprawdzić napięcia ładowania i ten jeden aerometrem. Zobaczę czy cokolwiek się tu ruszyło.
Skoro się ładują to chyba odżyją?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNo to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kulonie za stówe.
jak ktoś ma wiedzę to transformatorem ogarnie znacznie bardziej ale to bywa czasochłonne i niebezpieczne (wodór)
chetnie odkupie Optimate za stówkę
Komentarz
-
-
Jakby komu padł Bosch C3 lub C7 (objawy ze nie reaguje na naciśniecie przycisku MODE), to mogę naprawić.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Z tym 60 Ah będzie chyba ciężko. Ładowany jest prostownikiem transformatorowym ADLER START - 50/1. Prąd ładowania bez zmian ok. 3 A i napięcie też raczej bez zmian 12,34 - 12,35 V.
Gęstość elektrolitu w celach po 2 dobach ładowania wynosi około : 1,15 ; 1,13 (3 cele) ; 1,125 -1,126 (2 cele) - czyli bardzo kiepsko ?
Co o tym sądzicie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Owszem ale trzeba mieć wiedzę żeby akumulatora nie przeładować bo nie każdy wie kiedy jestcten moment.
Komentarz
-
-
Szkoda czasu na ta regeneracje w takim stylu. Ja zrobiłem tak. Akumulator kiepski stan, wiele prob ładowania nie podnioslo gestosci w skrajnych celach. Skrajne cele gestosc 1.10 srodkowe okolo 1.18. Czas rozładowania żarówką H4 około 80min.
1. Wylałem elektrolit. 2. Zalałem wode destylowana mieszając i wylałem caly syf. 3. Znow wode zalalem i ladowalem do pełna. 4. Wylalem mieszajac. 5. Powtorka z woda. 6. Zalalem swiezy elektrolit 1.28 i naladowalem. Czas rozladowania wydluzyl sie do okolo 300min
Komentarz
-
Komentarz