Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sony
    Rider
    • 2015
    • 342
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    A jak oceniacie ładowarkę z Lidla (awaryjność wyświetlacza, awaryjność produktu jako całości) - tą ze wskaźnikiem stopnia naładowania akumulatora i wskaźnikiem napięcia ładowania ?
    Z pewnością są to praktyczne i b.pomocne informacje. Chodzi mi o jej awaryjność w kontekście dokupienia innej osobie tejże z wyświetlaczem lub bez niego.

    Ps. Używam tej bez wyświetlacza i działa OK. Jej mankamentem jest brak wskazań co najmniej stopnia naładowania akumulatora.

    Komentarz

    • aronus
      Rider
      • 2008
      • 643
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Ja mam tą lidlowską z wyświetlaczem a mój ojciec bez. Używamy je już od kilku lat i działają bezproblemowo. Ostatnio ładowałem tą bez wyświetlacza i gdy pokazała full podłączyłem ładowarkę z wyświetlaczem i ta podładowała jeszcze trochę akumulator.

      Komentarz

      • spj
        ***** ***
        ModeratoRS
        • 2009
        • 3534
        • Octavia IV combi (NX5)

        Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
        A jak oceniacie ładowarkę z Lidla (awaryjność wyświetlacza, awaryjność produktu jako całości) - tą ze wskaźnikiem stopnia naładowania akumulatora i wskaźnikiem napięcia ładowania ?
        Z pewnością są to praktyczne i b.pomocne informacje. Chodzi mi o jej awaryjność w kontekście dokupienia innej osobie tejże z wyświetlaczem lub bez niego.

        Ps. Używam tej bez wyświetlacza i działa OK. Jej mankamentem jest brak wskazań co najmniej stopnia naładowania akumulatora.
        Miałem tą bez wyświetlacza, teraz mam tą z wyświetlaczem, obie z Lidla.
        Co do awaryjności to, żeby sama z siebie się popsuła, to nie miałem takiego przypadku.
        Tą pierwszą ktoś mi załatwił podłączając równolegle jakąś ruską ładowarkę i padła.
        Pozdrawiam,
        Paweł

        Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
        Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

        Komentarz

        • Bambek1
          Elegance
          • 2015
          • 963
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
          A jak oceniacie ładowarkę z Lidla (awaryjność wyświetlacza, awaryjność produktu jako całości) - tą ze wskaźnikiem stopnia naładowania akumulatora i wskaźnikiem napięcia ładowania ?
          Z pewnością są to praktyczne i b.pomocne informacje. Chodzi mi o jej awaryjność w kontekście dokupienia innej osobie tejże z wyświetlaczem lub bez niego.

          Ps. Używam tej bez wyświetlacza i działa OK. Jej mankamentem jest brak wskazań co najmniej stopnia naładowania akumulatora.
          Używam chyba już 3 rok. Działa bezproblemowo, nie gazuje elektrolitu, w instrukcji jest napisane, że można utrzymywać podłączoną do aku przez dłuższy czas działa wtedy w trybie podtrzymania czy jakoś tak. Ładowałem nią także aku AGM 120 Ah (do AGM włączamy tryb "zimowy" ładowania taka śnieżynka na wyświetlaczu) i dała radę. Moja wersja jest z wyświetlaczem. Polecam.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Jeszcze jedno, czy wskaźnik naładowania akumulatora działa po podłączeniu ładowarki do aku czy dopiero po przyłączeniu jej do gniazdka ? - czy można sobie podejrzeć na lidlowskim stan naładowania aku pod domem bez dostępu do źródła prądu ?

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Nie działa pozatym wskaźnik jest tylko poglądowy, pozatym aku naładuje do 60-70% to tak jakby zamiast 60Ah mieć w aucie 40Ah. Dla pocieszenia ładowarki za 500 też są takie same
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • vaz
                Elegance
                • 2010
                • 799
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Mam dwa prostowniki z Lidla kupione w 2010 roku, wersja bez wyświetlacza. Oba działają, w obu musiałem wyczyścić Kontaktem włącznik bo nie reagował na zmianę trybów. Akumulatory doładowuję nimi cyklicznie co kilkanaście dni, fabryczną Vartę wymieniłem po prawie 8 latach eksploatacji. Kolejny nowy akumulator też doładowuję w ten sam sposób tym bardziej, że jeżdżę głownie po mieście na krótkich odcinkach.
                Oglądałem zdjęcia w sieci innych tanich prostowników, chyba najlepiej w środku wygląda prostownik z Aldi. Nowe z Lidla z wyświetlaczem wyglądają na odchudzone w porównaniu ze starymi, podobnie jak te z Biedronki, może nie ma to znaczenia skoro działają i elektrolitu nie gotują. Ciekawie prezentują się też prostowniki sygnowane marką Volt.
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz

                • Bambek1
                  Elegance
                  • 2015
                  • 963
                  • Octavia I (1U2)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  Ja podejrzewam, że wszystkie prostowniki (razem z tym z lidla) to mniej lub bardziej tandetna chińszczyzna zaprojektowana i wykonana niemalże identycznie i jak najtaniej ale za to w różnych obudowach, co kto zamówi. Niemniej sam używam tego z lidla i jestem zadowolony.

                  Mam jeszcze prostownik hertz
                  dokładnie taki: https://www.google.pl/search?q=prost...fYUOyIXc2wJtM:
                  dość prymitywny trafo, mostek i w zasadzie wszystko. Musiałem go nieco zmodyfikować gdyż wraz z biegiem procesu ładowania spadał prąd pobierany przez aku ale bardzo rosło napięcie i zaczynał ostro gotować elektrolit, dlatego trzeba go było pilnować.
                  Fabryczny amperomierz (nie wiem jak im nie wstyd takie gówno montować, szczyt bezczelności galopującej) wywaliłem nie patrząc nawet gdzie spadnie (dokładność była na nim orientacyjna), założyłem dokładniejszy klasy 2.5 i dodatkowo elektroniczny woltomierz aby mieć na bieżąco podgląd. Teraz jest dużo łatwiej pilnować aby nie przekroczyć napięcia.

                  Dobry prostownik jest dziś trudno trafić.
                  Teść ma taki stary prostownik a w zasadzie to chyba jest jakiś zasilacz laboratoryjno-warsztatowy, w którym napięcie reguluje się pokrętłem skokami a natężenie ładowania przekładając zworę między stykami. Ustawisz np 13.5V i 3A to nie da więcej jak 13.5V a natężenie będzie spadać w miarę ładowania i tak IMO powinien działać prostownik.
                  Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  • mzajc
                    Drive
                    • 2016
                    • 58

                    Na duże mrozy, zwłaszcza, jeżeli ktoś z was posiada silnik diesla, który trudno rozruszać przy niskich temperaturach - optymalnym urządzeniem wydaje się być prostownik z rozruchem.
                    Rozruch z prądem 300A powinien dać radę, a więc coś takiego jak ten tutaj: https://kraftdele.info/prostowniki/1...0a-12-24v.html

                    Z ciekawszych rzeczy to wyposażony jest w amperomierz. Obsługuje szeroki zakres akumulatorów bo od 20ah do nawet 750ah.

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Mam pytanie techniczne dot. ładowarki z Lidla bez wyświetlacza.
                      Co oznacza pulsowanie/miganie na zmianę diody zielonej - akumulator naładowany i diody czerwonej - akumulator ładuje się ? W tym też czasie napięcie ładowania skacze pokazując różne wartości od ok. 12,2 V - 15 V, a nawet wyżej pod 16 V. Tak pokazuje w czasie próby naładowania akumulatora do kosiarki -traktorek (przed podłączeniem miał 8 V) - znamionowo aku 12 V 16 Ah. W instrukcji takiego przypadku nie opisano. Możliwe, że aku to złom i nie ma pojemności. Zaciekawiło mnie natomiast miganie na zmianę tych diód. Gdy do zestawu dołączyłem żarówkę 12 V 21W to ładowarka pokazuje normalne ładowanie(nic nie mruga), ale napięcie ładowania stopniowo zaczęło spadać i po ok. 30 min wynosiło 11,7 - 11,8 V. Oczywiście po odłączeniu żarówki napięcie rośnie, a potem znów migają te kontrolki.

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        Bo akumulator zasiarczony i napięcie skacze od razu na 15V i nagle spada, nie naładujesz tym zaniedbany aku. U mnie lidl nie potrafił naładować zaniedbany 11Ah AGM, dopiero jak zostawiłem na noc na 15V na prostownikowym z regulacją to się naładował.
                        Oczywiście takie małe aku to na trybie motocyklowym.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Nie spotkałem się z takim zachowaniem prostownika; w przypadku głęboko rozładowanego akumulatora migała dioda ładowania impulsowego
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • aro_40
                            RS
                            • 2007
                            • 1529
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Cześć, odświeżę trochę temat, bowiem mam dylemat. Muszę kupić prostownik 6/12 V. problem polega na tym, że nie bardzo wiem co dobrać. niektórzy podają do jakiej pojemności akumulatorów dany prostownik jest stosowany i to mój najwiekszy problem. Czy to ma znaczenie (bo nie wszyscy to podają)?
                            Prostownik potrzebuję do traktora, a nie autka. Mam tam 2 x 6 V/195 Ah i dla takiej pojemności aku najtańszy prostownik to cena min 150 zł
                            Możecie podpowiedziec co kupić?
                            If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                            _______________________________________
                            a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Jaki Ciągnik ? Prąd masz 12 v z 2 po 6 czy 6V z balansem? Jakie to sa akumulatory?
                              jak często użytkujesz ( pewnie sezonowo?)
                              Imteresowaloby Ciebie podtrzymanie na okres nieproduktywny?

                              Komentarz

                              • aro_40
                                RS
                                • 2007
                                • 1529
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                12 z 2 po 6
                                C 328, a aku sa jakies no name i raczej do wymiany bo szybko padają; oczywiście nie byłyby podpięte non stop na podtrzymanie, ale co jakiś czas podładowanie
                                If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                                _______________________________________
                                a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Najlepsza opcja w takim razie to transformatorowy mocny 12V ok 15-20A -pod warunkiem ze masz korki i łączysz je na 12 V

                                  jesli znajdziesz typowo na 6V to będzie nawet lepiej a takie sa np StefPole

                                  jesli idziesz w kierunku szczelnych akumulatorów to pozostaje elektroniczna ładowarka albo prostownik ograniczający napięcie do ok14,5 v


                                  np. StefPol 6A 6/12V kupisz za ok 100pln tylko 6A to wieczność przy ładowaniu mimo wszystko warto mieć mocniejszy.

                                  Chyba ze masz gdzieś w archiwum transformatorowy to możesz go spokojnie użyć majac na uwadze policzenie akumulatorów w szereg aby mieć 12V.

                                  Komentarz

                                  • kabi_007
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 412
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    27.10.2018 kolejna akcja w lidlu na prostowniki, mam zamiar zakupić to cudo, bo w O3 już niestety akumulator typu EFB wsadzony.
                                    Stary mam jakiś transformatorowy 6/12V z funkcją rozruchu. Do klasycznego akumulatora sprawdza się bardzo dobrze.
                                    O1-->O3--> ?

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      EFB to tez konstrukcja klasyczna która lubi 16V. Przy dobrej obsłudze konstrukcja bardzo żywotna.

                                      16V poza autem !

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Niestety każdy współczesny aku kwasowy potrzebuje 16V. Nawet mój moto agm potrzebował 15,5V żeby się naładować bo przy 14,7 miał jakieś 50%.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • rodro
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 238
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Za niezbyt duże pieniądze można samodzielnie zmontować prostownik, który pozwoli na ładowanie akumulatora odpowiednim prądem i napięciem w zależności od potrzeb



                                          Do tego obudowa z tworzywa za 20 zł, kabel zasilający, zabezpieczenie, przewody na wyjściu, dwie żabki i mamy całkiem fajny prostownik.

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Dobry patent dla dlubaczy. Ciekawe czy da radę utrzymać np 16,2V pod koniec ładowania -ale chyba po to jest ten regulator

                                            Komentarz

                                            • rodro
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 238
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                              Dobry patent dla dlubaczy. Ciekawe czy da radę utrzymać np 16,2V pod koniec ładowania -ale chyba po to jest ten regulator
                                              Nie ma z tym najmniejszego problemu. Ustawiamy maksymalne napięcie np. 16,2 v i jednocześnie możemy ustawić maksymalne natężenie prądu. Ustawione wartości nie zostaną przekroczone.
                                              Używam takiego prostownika i jest OK.

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Bajka i to jest patent na kwasowe stare kontrukcje wapniowe -dziękuje za zwrócenie uwagi na takie klamoty.

                                                Komentarz

                                                • kabi_007
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 412
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  No i pierwsze użycie ładowarki z Lidla za mną. Podpiąłem ją na noc do O1, aku Varty 7 letnie, auto teraz więcej stoi niż jeździ, a jak jeździ to krótkie trasy, więc doładowanie co jakiś czas wskazane. Podpięcie i obsługa banalna. Skorzystałem z programu zimowego "śnieżynka".
                                                  Ładowarka podpięta była na noc, z rana aku doładowany i ładowarka przeszła w stan Standby. Zobaczymy jak będzie dalej z jej używaniem, ale sprawia wrażenie solidnej.
                                                  Mam tylko dylemat z aku w O3, bo tam siedzi Moll typu EFB i nie wiem czy lepiej ładować na "samochodziku" czy "śnieżynce".
                                                  O1-->O3--> ?

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Śnieżynka daje subtelnie mała różnice w napięciu pod koniec ładowania 14.4 samochodzik versus 14,7(8) na gwiazdce.
                                                    Majac na uwadze ze akumulator nieżelowy i nieAGM powinno ładować się 16V wiec opcja 14,7 V więcej wtłoczy energii.

                                                    Ponadto poniżej plus 5 stopni Celsjusza powinno właśnie ładować się tym podwyższonym napięciem aby skompensować sobie mniejsza zdolność przyjmowania ładunki w niższej tepmeraturze.

                                                    Jednym zdaniem -używaj gwiazdki.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...