Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    to jaki będzie kolejny?
    olej z biedronki :szeroki_usmiech
    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Orbit to co sprawdzasz po Amsoilu?
      Ja mam aktualnie Millersa u żony w silniku a w kolejce Amsoil AFL czeka do ojca Octavki 1,9 TDI (zmieniam w czwartek) i 5W/20 do Picanto żony (zmiana po wakacjach)...a u mnie za LazerWay'a 0W/30 chyba coś innego z ciekawości będzie :roll: ...a może nie.
      chciałem spróbować LazerWay'a G 5w-30
      ale nie wiem czy w ogole warto zawracać sobie głowę ...

      1) praktycznie nie można tego dostać,
      2) to jest olej HC

      TUTAJ
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz


      • Orbitku: wersja V ma HTHS na poziomie 3.5, ups..dokłądnie 3.5 ! więc sądzę że to może być mega podobny olej.
        Do tego oszczędność palia na V-ce.

        PAOLO: jeździ chyba dalej na wersji V.
        Olej kalsy A3/B4 ale oszczędność na poziomie A5.

        Dobry olej energooszczędny można poiedzieć jeden z lepszych rynkoych w tej klasie lepkosci.
        Ma mega duży potencjał bo układ korobwy ma dużą bezwładność mnie to wk.. ale komuś może nie przeszkadzać a do tego niskie zużycie paliwa
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Orbit
          praktycznie nie można tego dostać,
          :shock: tutaj masz PROFITSTAT.EP – PROFIT-STAT Autoryzowany dystrybutor FUCHS, NAFTOCHEM, CIMCOOL, TOTAL oraz Orlen, Lotos, Castrol, Mobil, Carlube, Shell, Oks, Motip, Mmcc, Molydal, Kluber, K2, Turtle Wax, Permatex, Achtel, Texaco (autoryzowany sprzedawca) lub Oleje ochronne, grzewcze, łańcuchowe, sprężarkowe, obiegowe, inne + 404 strona nie istnieje 104 zł za 4L to odpowiednia chyba cena za ten produkt - nie wspomnę o stacjach Staoil - tam ten olej jest po ponad 30 zł za 1L)
          Zamieszczone przez Orbit
          to jest olej HC
          zgadza się > 70% to wysoko obrobione hydroizomeryzowane węglowodory ( ma to tyle wspólnego ze tarą technologią pozyskiwania HC co i nic). Olej bazujący na wysokoprzetworzonym HC- tak jak 90% pozostałych marek na rynku ale nie można o nim powiedzieć, że to "stary zwykły olej HC" - to nowoczesna formulacja nie ustępująca w niczym pozostałym technologiom a i sam olej to porządny skandynawski produkt ( LazerWay nie jest nigdzie blendowany) Page not found
          Zamieszczone przez Pidziek
          sądzę że to może być mega podobny olej.
          no tak, już po samym ACEA C3 widać, że HTHS nie może być inny niż ≥ 3.5

          Zamieszczone przez loru
          olej z biedronki
          taki jak poniżej ?
          Załączone pliki
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Pidziek napisał/a:
            sądzę że to może być mega podobny olej.
            no tak, już po samym ACEA C3 widać, że HTHS nie może być inny niż ≥ 3.5
            Lazer Way 0W30 wersja V ma równo 3.5 na co mam nawet odpowiedni kwit.
            Nie ięcej i nie mniej ale 3.5

            Do tego zwróć uwagę na lepkosc V-ki niczym solidne 5W30 albo 10W30 :-)))
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Lazer Way 0W30 wersja V ma równo 3.5
              no tak ale mowa jest o LazerWay G 5W/30 - gdzie przy ACEA A3 z "urzędu" HTHS nie może być inny niż ≥ 3.5.

              Zamieszczone przez Pidziek
              zwróć uwagę na lepkosc
              lepkość lepkością ale szukanie produktu tylko ze względu na jak najniższy ten parametr czasami nie jest nalepszym rozwiązaniem (silniki VW to nie jednostki Toyoty, Hondy czy Mazdy) - należy uwzględnić jak wydajny jest układ smarowania i pod jakie parametry oleju został zaprojektowany. Do tego, jak w przypadku 1,9 i 2,0 TDI czy 1,6 TDI CR dochodzi smarowanie turbiny. Po prostu ...trzeba dobrze dobrać olej do swojego samochodu i to zarówno pod względem parametrów jak i warunków eksploatacji a wtedy i silnik i użytkownik będa zadowoleni :wink:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                to jaki będzie kolejny?
                506.01
                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                Komentarz


                • Zamieszczone przez zak14
                  506.01
                  0W/30 do BXE hmmm no rób jak uważasz.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Mnie już od 506.01 odciągneliście, ale niedługo znów szykuje się wymiana oleju...
                    Znów trzeba prześledzić wątek :diabelski_usmiech

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez demmsi
                      Znów trzeba prześledzić wątek
                      zwłaszcza poprzedni... :diabelski_usmiech
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez zak14
                        506.01
                        0W/30 do BXE hmmm no rób jak uważasz.
                        to wcale nie jest zly pomysl, warunek - wymiana max. co 15 kkm
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Nexus6
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez zak14
                          506.01
                          0W/30 do BXE hmmm no rób jak uważasz.
                          to wcale nie jest zly pomysl, warunek - wymiana max. co 15 kkm
                          Biorąc pod uwagę info na forum o problemach z ciśnieniem oleju w tym silniku to niekoniecznie. Było coś na ten temat w poprzednim wątku.
                          Aczkolwiek ja się nie znam tylko przypominam :szeroki_usmiech
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz


                          • parasite, tez czytalem, ale moje praktyka mowi co innego :diabelski_usmiech
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Nexus6
                              parasite, tez czytalem, ale moje praktyka mowi co innego :diabelski_usmiech
                              Chyba, że tak. To może spadnie też spalanie bo kiedyś była o to wielka kłótnia to może i to się wyjaśni

                              Co do wymiany do 15 tyś. km to chyba tyczy się wszystkich olejów.
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez zak14
                                506.01
                                0W/30 do BXE hmmm no rób jak uważasz.
                                ja na zimę tez zaleję 506.01 - Specyfica :twisted:
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Seed
                                  506.01 - Specyfica

                                  Zaleję i dam znać. A co do ciśnienia, to gdzie w początkowych stronach nowej odsłony wątku już zajmowałem stanowisko. Przypomnę tylko, że z moich pomiarów wynika, że w zimie na 5w30 jakąkolwiek temperaturę olej łapie w połowie drogi do pracy (a w zimne dni pod samą pracą). Dlatego uważam, że użycie przeze mnie 506.01 w sezonie jesienno-zimowym jest w pełni zasadne, zresztą zbadamy - się zobaczy.
                                  Pozdrawiam z biwaku w okolicach Rynu.
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz


                                  • Paolo jak amsoil? Zalany już? czekam na informacje

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez elemenateur
                                      Paolo jak amsoil?
                                      dam znać - właśnie jutro jadę do ojca z olejem.

                                      [ Dodano: Czw 16 Sie, 12 21:06 ]
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      właśnie jutro jadę do ojca z olejem.
                                      no to dziś ..k---wa zmieniłem olej u ojca jak ... :klnie: .
                                      Gwint na misce olejowej zerwany :evil: (nie wiem jak VW robi to badziewie) - zamówiłem nową miskę - będzie jutro zmieniona... a chciałem sprawdzić jak silnik będzie na nim pracował. No nic dam znać za kilka dni.
                                      Przy okazji zobaczymy czy i ile syfu nazbierało się w misce. :?
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • no wiec nie ma tego zlego. przynajmniej miske wraz z syfem zmienisz.
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Seed
                                          przynajmniej miske wraz z syfem zmienisz.
                                          no właśnie tego potrzebowałem do pełni szczęścia :zastrzelic

                                          Tak na marginesie sprawdziłem turbinę, dolot i odmę pod względem ewentualnych wycieków... no i ....powiem tylko tyle (oczym już wspominałem wcześniej w poprzednim wątku) że po 0W/30 zaobserowałem małe "ślady oleju" na ściankach silnika od wewnętrznej strony (turbo, dolot, IC,przewód odprowadzający olej z turbo ? któreś z połączeń ? ... pozostałe części silnika idealnie suche). Miałem dwa razy 0W/30 - raz w zimie (owszem silnik pracuje bardzo ładnie) i potem ponowna zmiana wiosna-lato. I uważam że ta druga zmiana była nie trafiona. Zwłaszcza, że leciałem Octavką na Ślask do Łazisk po A4 z niezłą prędkością ... :wink: Po zauważeniu śladów poszedł z miejsca 5W/40 - dzisiejsze sprawdzenie i nie widać postępujących objawów uffff :szeroki_usmiech
                                          Więc ja 0W/30 do 1,9 TDI powtórnie nie zaleję bo uważam, że ten silnik nie jest odpowiednio przystosowany do tej lepkości ale niech każdy zalewa takim olejem, jaki uważa za najlepszy.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Gwint na misce olejowej zerwany (nie wiem jak VW robi to badziewie)
                                            VW robi dobrze ale mechanicy nie używają klucza dynanometrycznego w Intercarsie mozna kupic POLECAM klucz HANSA za 100 czy 200zł z kalibracją moze ASO niech sobie kupi jak dokreca na siłę :roll:

                                            W TDI olej raczej powinien mieć minimalnie wyzszą lepkosc strukturalną min. 3.5 uważam bo raz że to silnik wolnoobrotowy a zeby wytworzyć odpowiednia poduszke filmu na wezłach tarcia potrzebny jest olej o wyzszej lepksoci (min. 5/30) tak te silniki sa konstruowane.
                                            Nie wiem jak ciśnenie bo nikt nie pisze o tymże jakże waznym aspekcie.
                                            Tarcie to nic innego jak ciśnienie powstałe w wyniku tarcia oleju ( a dokładnie jego tarcie wewnętrzne).

                                            Albo mniej CO2 i mniejsze spalanie albo mocniejszy klin smarny i dłuzsza i bezusterkowa jazda komu zalezy na trałosci silnika a komu na emisji CO2 i spalaniu ON ?

                                            Silniki benzynowe krecą sie z reguły dużo wyzej wiec lepkosc jest tam inną sprawą.
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Pidziek
                                              ASO niech sobie kupi jak dokreca na siłę
                                              nie noooo samochód dawno już ASO nie widział - po prostu mechanik przedobrzył przy zmianie oleju ale spoko właśnie miska już jest i auto na kanale... :szeroki_usmiech
                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              ...potrzebny jest olej o wyzszej lepksoci (min. 5/30) tak te silniki sa konstruowane
                                              no nic nowego ale trzeba rozróżnić TDI - "stare" 1,9 ...nowsze 2,0 i najnowsze 1,6 TDI CR nie pakowałbym je do jednego worka bo ich konstrukcja " z góry zakłada stosowanie oleju o danym SAE".

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              mniej CO2 i mniejsze spalanie albo mocniejszy klin smarny i dłuzsza i bezusterkowa jazda komu zalezy na trałosci silnika a komu na emisji CO2 i spalaniu ON ?
                                              zgadza się - właśnie VW kombinował z 0W/30 zalewając 1,9 TDI by ten silnik mógł spełnić coraz nowsze normy emisji spalin ... więc musieli podać oficjalnie 0W/30 w aprobatach ...zobacz, że obecnie VW wogóle nie posiada/ nie zaleca 0W/30 do silników TDI CR z DPF-em (norma VW 507.00 - nie VW 506.01 której nie wolno stosować do silnika z DPF-em) ....a przecież MB, Ford czy inne marki-nie wspomnę o "japończykach" oleje o takim SAE spokojnie dopuszczają do zastosowania w nowoczesnych silnikach diesla z filtrem cząstek stałych. Przypadek czy celowe działanie wymuszone konstrukcją? Zobacz jak długo VW zwleka z wprowadzeniem normy VW 508.00 - miała to być aprobata oleju o SAE 0W/30 do silnika z DPF-em... (tutaj akurat uważam, że nowy silnik 1,6 TDI CR mógłby spokojnie na takim oleju pracować- nawet pisałem przecież o tym kiedyś)... i co i NIC. SAP oficjalnie odcina się od zastosowanie oleju o tym SAE...ponieważ VW nie wydał oficjalnie aprobaty dla takiego oleju. itd...

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              W TDI olej raczej powinien mieć minimalnie wyzszą lepkosc strukturalną min. 3.5
                                              co autor miał na myśli? :roll: CCS, HTHS ...? Coś nie pokręciłeś?
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Paolo zestaw naprawczy do gwintow zalatwia sprawę.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                  zestaw naprawczy do gwintow zalatwia sprawę.
                                                  jak to się mówi "nie lubię rzeźbić w G" :wink: - ojciec ma już miskę nową.
                                                  Auto stoi na kanale tylko mechanik się mota z odkręceniem śrub w głębi przy kole zamachowym... wiem - w kole zamachowym są wyciecia które jak się odpowiednio ustawi powoduja że można te śruby odkrecić bez żadnego problemu typowymi kluczami.

                                                  [ Dodano: Pią 17 Sie, 12 14:12 ]
                                                  ufff micha już zdjęta - syfu w misce brak! uchar (niestety nie mam zdjęć bo jestem 70 km od ojca a trudno mu zawracać przy wymianie d... fotkami) Silnik ma nakręcone od nowości 60 tys km - używany olej Motul Specyfic 5W/40, Elf CRV 0W/30, Liqui Moly TT 5W/40 - za każdym razem praktycznie była robiona płukanka - filtry Knecht/ Mahle, Mann.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    syfu w misce brak!
                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X