Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
chciałem spróbować LazerWay'a G 5w-30Zamieszczone przez PAOLO ESCOOrbit to co sprawdzasz po Amsoilu?
Ja mam aktualnie Millersa u żony w silniku a w kolejce Amsoil AFL czeka do ojca Octavki 1,9 TDI (zmieniam w czwartek) i 5W/20 do Picanto żony (zmiana po wakacjach)...a u mnie za LazerWay'a 0W/30 chyba coś innego z ciekawości będzie :roll: ...a może nie.
ale nie wiem czy w ogole warto zawracać sobie głowę ...
1) praktycznie nie można tego dostać,
2) to jest olej HC
TUTAJ1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Orbitku: wersja V ma HTHS na poziomie 3.5, ups..dokłądnie 3.5 ! więc sądzę że to może być mega podobny olej.
Do tego oszczędność palia na V-ce.
PAOLO: jeździ chyba dalej na wersji V.
Olej kalsy A3/B4 ale oszczędność na poziomie A5.
Dobry olej energooszczędny można poiedzieć jeden z lepszych rynkoych w tej klasie lepkosci.
Ma mega duży potencjał bo układ korobwy ma dużą bezwładność mnie to wk.. ale komuś może nie przeszkadzać a do tego niskie zużycie paliwaProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
:shock: tutaj masz http://sklep.profitstatep.pl/index.p...emart&Itemid=1 (autoryzowany sprzedawca) lub http://maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990,...erWay+G+5W+-30 + http://maxoil.eu/pl/strony/1156.html...5D%5Blimit%5D= 104 zł za 4L to odpowiednia chyba cena za ten produkt - nie wspomnę o stacjach Staoil - tam ten olej jest po ponad 30 zł za 1L)Zamieszczone przez Orbitpraktycznie nie można tego dostać,zgadza się > 70% to wysoko obrobione hydroizomeryzowane węglowodory ( ma to tyle wspólnego ze tarą technologią pozyskiwania HC co i nic). Olej bazujący na wysokoprzetworzonym HC- tak jak 90% pozostałych marek na rynku ale nie można o nim powiedzieć, że to "stary zwykły olej HC" - to nowoczesna formulacja nie ustępująca w niczym pozostałym technologiom a i sam olej to porządny skandynawski produkt ( LazerWay nie jest nigdzie blendowany) http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdfZamieszczone przez Orbitto jest olej HC
no tak, już po samym ACEA C3 widać, że HTHS nie może być inny niż ≥ 3.5Zamieszczone przez Pidzieksądzę że to może być mega podobny olej.
taki jak poniżej ?Zamieszczone przez loruolej z biedronkiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Lazer Way 0W30 wersja V ma równo 3.5 na co mam nawet odpowiedni kwit.Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a:
sądzę że to może być mega podobny olej.
no tak, już po samym ACEA C3 widać, że HTHS nie może być inny niż ≥ 3.5
Nie ięcej i nie mniej ale 3.5
Do tego zwróć uwagę na lepkosc V-ki niczym solidne 5W30 albo 10W30 :-)))Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
no tak ale mowa jest o LazerWay G 5W/30 - gdzie przy ACEA A3 z "urzędu" HTHS nie może być inny niż ≥ 3.5.Zamieszczone przez PidziekLazer Way 0W30 wersja V ma równo 3.5
lepkość lepkością ale szukanie produktu tylko ze względu na jak najniższy ten parametr czasami nie jest nalepszym rozwiązaniem (silniki VW to nie jednostki Toyoty, Hondy czy Mazdy) - należy uwzględnić jak wydajny jest układ smarowania i pod jakie parametry oleju został zaprojektowany. Do tego, jak w przypadku 1,9 i 2,0 TDI czy 1,6 TDI CR dochodzi smarowanie turbiny. Po prostu ...trzeba dobrze dobrać olej do swojego samochodu i to zarówno pod względem parametrów jak i warunków eksploatacji a wtedy i silnik i użytkownik będa zadowoleni :wink:Zamieszczone przez Pidziekzwróć uwagę na lepkoscPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Biorąc pod uwagę info na forum o problemach z ciśnieniem oleju w tym silniku to niekoniecznie. Było coś na ten temat w poprzednim wątku.Zamieszczone przez Nexus6to wcale nie jest zly pomysl, warunek - wymiana max. co 15 kkmZamieszczone przez PAOLO ESCO0W/30 do BXE hmmm no rób jak uważasz.Zamieszczone przez zak14506.01
Aczkolwiek ja się nie znam tylko przypominam :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seed506.01 - Specyfica
Zaleję i dam znać. A co do ciśnienia, to gdzie w początkowych stronach nowej odsłony wątku już zajmowałem stanowisko. Przypomnę tylko, że z moich pomiarów wynika, że w zimie na 5w30 jakąkolwiek temperaturę olej łapie w połowie drogi do pracy (a w zimne dni pod samą pracą). Dlatego uważam, że użycie przeze mnie 506.01 w sezonie jesienno-zimowym jest w pełni zasadne, zresztą zbadamy - się zobaczy.
Pozdrawiam z biwaku w okolicach Rynu.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
dam znać - właśnie jutro jadę do ojca z olejem.Zamieszczone przez elemenateurPaolo jak amsoil?
[ Dodano: Czw 16 Sie, 12 21:06 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOwłaśnie jutro jadę do ojca z olejem.
no to dziś ..k---wa zmieniłem olej u ojca jak ... :klnie: .
Gwint na misce olejowej zerwany :evil: (nie wiem jak VW robi to badziewie) - zamówiłem nową miskę - będzie jutro zmieniona... a chciałem sprawdzić jak silnik będzie na nim pracował. No nic dam znać za kilka dni.
Przy okazji zobaczymy czy i ile syfu nazbierało się w misce. :?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
no właśnie tego potrzebowałem do pełni szczęścia :zastrzelicZamieszczone przez Seedprzynajmniej miske wraz z syfem zmienisz.
Tak na marginesie sprawdziłem turbinę, dolot i odmę pod względem ewentualnych wycieków... no i ....powiem tylko tyle (oczym już wspominałem wcześniej w poprzednim wątku) że po 0W/30 zaobserowałem małe "ślady oleju" na ściankach silnika od wewnętrznej strony (turbo, dolot, IC,przewód odprowadzający olej z turbo ? któreś z połączeń ? ... pozostałe części silnika idealnie suche). Miałem dwa razy 0W/30 - raz w zimie (owszem silnik pracuje bardzo ładnie) i potem ponowna zmiana wiosna-lato. I uważam że ta druga zmiana była nie trafiona. Zwłaszcza, że leciałem Octavką na Ślask do Łazisk po A4 z niezłą prędkością ... :wink: Po zauważeniu śladów poszedł z miejsca 5W/40 - dzisiejsze sprawdzenie i nie widać postępujących objawów uffff :szeroki_usmiech
Więc ja 0W/30 do 1,9 TDI powtórnie nie zaleję bo uważam, że ten silnik nie jest odpowiednio przystosowany do tej lepkości ale niech każdy zalewa takim olejem, jaki uważa za najlepszy.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
VW robi dobrze ale mechanicy nie używają klucza dynanometrycznego w Intercarsie mozna kupic POLECAM klucz HANSA za 100 czy 200zł z kalibracją moze ASO niech sobie kupi jak dokreca na siłę :roll:Zamieszczone przez PAOLO ESCOGwint na misce olejowej zerwany (nie wiem jak VW robi to badziewie)
W TDI olej raczej powinien mieć minimalnie wyzszą lepkosc strukturalną min. 3.5 uważam bo raz że to silnik wolnoobrotowy a zeby wytworzyć odpowiednia poduszke filmu na wezłach tarcia potrzebny jest olej o wyzszej lepksoci (min. 5/30) tak te silniki sa konstruowane.
Nie wiem jak ciśnenie bo nikt nie pisze o tymże jakże waznym aspekcie.
Tarcie to nic innego jak ciśnienie powstałe w wyniku tarcia oleju ( a dokładnie jego tarcie wewnętrzne).
Albo mniej CO2 i mniejsze spalanie albo mocniejszy klin smarny i dłuzsza i bezusterkowa jazda komu zalezy na trałosci silnika a komu na emisji CO2 i spalaniu ON ?
Silniki benzynowe krecą sie z reguły dużo wyzej wiec lepkosc jest tam inną sprawą.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
nie noooo samochód dawno już ASO nie widział - po prostu mechanik przedobrzył przy zmianie oleju ale spoko właśnie miska już jest i auto na kanale... :szeroki_usmiechZamieszczone przez PidziekASO niech sobie kupi jak dokreca na siłę
no nic nowego ale trzeba rozróżnić TDI - "stare" 1,9 ...nowsze 2,0 i najnowsze 1,6 TDI CR nie pakowałbym je do jednego worka bo ich konstrukcja " z góry zakłada stosowanie oleju o danym SAE".Zamieszczone przez Pidziek...potrzebny jest olej o wyzszej lepksoci (min. 5/30) tak te silniki sa konstruowane
zgadza się - właśnie VW kombinował z 0W/30 zalewając 1,9 TDI by ten silnik mógł spełnić coraz nowsze normy emisji spalin ... więc musieli podać oficjalnie 0W/30 w aprobatach ...zobacz, że obecnie VW wogóle nie posiada/ nie zaleca 0W/30 do silników TDI CR z DPF-em (norma VW 507.00 - nie VW 506.01 której nie wolno stosować do silnika z DPF-em) ....a przecież MB, Ford czy inne marki-nie wspomnę o "japończykach" oleje o takim SAE spokojnie dopuszczają do zastosowania w nowoczesnych silnikach diesla z filtrem cząstek stałych. Przypadek czy celowe działanie wymuszone konstrukcją? Zobacz jak długo VW zwleka z wprowadzeniem normy VW 508.00 - miała to być aprobata oleju o SAE 0W/30 do silnika z DPF-em... (tutaj akurat uważam, że nowy silnik 1,6 TDI CR mógłby spokojnie na takim oleju pracować- nawet pisałem przecież o tym kiedyś)... i co i NIC. SAP oficjalnie odcina się od zastosowanie oleju o tym SAE...ponieważ VW nie wydał oficjalnie aprobaty dla takiego oleju. itd...Zamieszczone przez Pidziekmniej CO2 i mniejsze spalanie albo mocniejszy klin smarny i dłuzsza i bezusterkowa jazda komu zalezy na trałosci silnika a komu na emisji CO2 i spalaniu ON ?
co autor miał na myśli? :roll: CCS, HTHS ...? Coś nie pokręciłeś?Zamieszczone przez PidziekW TDI olej raczej powinien mieć minimalnie wyzszą lepkosc strukturalną min. 3.5PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo zestaw naprawczy do gwintow zalatwia sprawę.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
jak to się mówi "nie lubię rzeźbić w G" :wink: - ojciec ma już miskę nową.Zamieszczone przez rOBERTO795zestaw naprawczy do gwintow zalatwia sprawę.
Auto stoi na kanale tylko mechanik się mota z odkręceniem śrub w głębi przy kole zamachowym... wiem - w kole zamachowym są wyciecia które jak się odpowiednio ustawi powoduja że można te śruby odkrecić bez żadnego problemu typowymi kluczami.
[ Dodano: Pią 17 Sie, 12 14:12 ]
ufff micha już zdjęta - syfu w misce brak!
uchar (niestety nie mam zdjęć
bo jestem 70 km od ojca a trudno mu zawracać przy wymianie d... fotkami) Silnik ma nakręcone od nowości 60 tys km - używany olej Motul Specyfic 5W/40, Elf CRV 0W/30, Liqui Moly TT 5W/40 - za każdym razem praktycznie była robiona płukanka - filtry Knecht/ Mahle, Mann.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-

Komentarz