Na zawalone filtry DPF ma nie tylko wpływ olej ale również krótkie odcinki na niedogrzanym silniku oraz kiepskie paliwo olej zazwyczaj schodzi na plan dalszy.
Orbit jaki ty masz dokłądnie silnik do którego był wlany AFL ?
ja, jak ja... ale mam nadzieję, że ojciec będzie - bo on jeździ moją byłą Octavką :P
Zamieszczone przez Pidziek
Orbit jaki ty masz dokłądnie silnik do którego był wlany AFL ?
pewnie taki jak w podpisie- czyli 1,7 CDTI Oplel Astra GTC 125Km
Silnik - turbo z wtryskiem common-rail,bezobsługowy filtr cząstek stałych, jednostka o mocy 92 kW/125 KM pewnie Z17DTR lub A17DTR :roll:
W silniku 1.7 Cdti z filtrem DPF 125 KM bywa fabrycznie ustawiona „zbyt bogata w paliwo” mieszanka. Do tego silnik posiada pulsacyjną pracę układu wtryskowego, która nasila problem częstego wypalania DPF-a ...sam silnik poprzez to pracuje głośno i podnosi się jemu stan oleju...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
hej - jak to jest - jeszcze niedawno Pizdziek trabil, ze jest jedyny w Polsce z Amsoilem i ma na wylacznosc, a tu nasz forumowy kolega sie chwali, ze ma Cert?
jeszcze niedawno Pizdziek trabil, ze jest jedyny w Polsce z Amsoilem i ma na wylacznosc
Wskaż mi takie zdanie bo znowu przekrecasz :diabelski_usmiech
nic tylko się cieszyć że Amsoil zyskuje uznanie a sieć sprzedaży bedzie rosła dzięki głównemu autoryzowanemu dystrybutorowi.
Na pewno zamiesza to za jakis czas w pozycji olejów syntetycznych w PL.
Ja mam stycznosc z Amsoil od ponad 2 lat i wiem co reprezentuje i cóż nic tylko się cieszyć bo to naprawdę dobre oleje, smary i nie tylko.
jak Marcin wróci z urlopu zabierze głos w tej sprawie
Panowie wypada się tylko cieszyć, że możemy kupować oleje porządnych marek...a konkurencja pomiędzy sprzedającymi zawsze kupującym na dobrze wychodzi :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
"Zasadniczo pobieżnie rozchodzi się" o to, żeby sprzedawcy nie zmieniali opinii o oleju,który sprzedają. Nie będę się powtarzał,kto czyta ten wątek - ten wie.
Bo ja rozumiem-skacze euro,dolar itd,ale towar, który miał być super z najwyższej półki może stać się nieopłacalnym do handlu,ale dalej niech będzie produktem z tejże najwyższej półki a nie zmiana,że to coś średniego...
Pozdrowienia dla "forumowego" Guru olejowego ;-)
Bardzo proszę o wyrozumiałość, ale niestety nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Posiadam octavie 2, rok prod. 2006, przebieg 154 tys ( jeśli jest oczywiście prawdziwy) Silnik 1.9 diesel BKC na silniku jest nalepka ze był lany olej long life. Teraz po zakupie auta chce wymienić olej, za bardzo nie wiem czy ma być to syntetyk czy półsyntetyk i dokładnie jaki? Bardzo proszę odpowiedź i wyrozumiałość dla świeżaka
napewno BKC ? W każdym razie masz mieć olej ze specyfikacją VW 505.01 przy wymianach co 15 tys km (lub 506.01 / 507.00 przy LL ...ale i tak zmieniałbym te oleje co 15 tys km).
Co do olejów ze specyfikacją VW 505.01 masz:
Amsoila AFL 5W/40 - elemenateur i pidziek go sprzedają);
Fuchsa GT1 5W/40 XTL lub Fuchsa 5W/30 XTL (elemenateur, RobertM i pidziek je sprzedają);
Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 (elemenateur, RobertM je sprzedają);
Liqui Moly Top tec 4600 5W/30 lub Top Tec 5w40 (elemenateur, RobertM je sprzedają);
do tego Millers XFE PD 5W40 (elemenateur, RobertM i pidziek go sprzedają);
z pozostałych marek Valvoline, Statoil LazerWay C-3 5W/40 http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...542412046.html - dlaczego nie Lotos Trafic Pro 505.01 5W/40 - polecam dobry produkt, nawet w marketach go już kupisz a prócz tego masz go u RobertaM http://sklep-oleje.pl/pl/p/LOTOS-TRA...1-5W-40-4L/558
oczywiście jeżeli chcesz to Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 itd...pewnie długo by mozna było wymieniać :lol:
Zamieszczone przez krzem88
za bardzo nie wiem czy ma być to syntetyk czy półsyntetyk
kategorycznie nie kombinuj z żadnym 10W/40 - nawet o tym nie myśl! Masz mieć olej o SAE 5W/40 lub 5W/30 ...
Zamieszczone przez krzem88
na silniku jest nalepka ze był lany olej long life.
nawet jak amsz ta nalepkę to polecam jednak zmieniać ten olej co 15 tys km... :wink:
Z olejów LL 506.01 5W/30 lub VW 507.00 5W/30 masz:
- Motul Specyfic 506.01
- Fuchs Titan GT1 XTL LL 5W/30
- Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
- Castrol Edge 5W/30
- Valvoline XL III 5W/30
- LazerWay LL 5W/30
- Mobil ESP 5W/30
itd... Millers , Amsoil, Lotos Quazar i wiele innych produktów :lol:
...na stronie nr 2 tego wątku masz tabelkę - odszukaj swój silnik ....
:roll: chyba musze tablekę do 02 zrobić ad:
dziękuje bardzo PAOLO ESCO
Niestety olej muszę jutro kupić i wymienić bo czeka mnie wyjazd, więc niestety odpada kupowanie przez neta.
Ok kupie jakiś 5W 30 castrol, albo mobile one, w sumie nie chce bardzo dużo płacić za olej bo chce wymienić wszystkie filtry jeszcze, myślę, że te marki są ok?
Niestety olej muszę jutro kupić i wymienić bo czeka mnie wyjazd, więc niestety odpada kupowanie przez neta.
w porządnym sklepie z olejami lub w dużych marketach -( np. Auchan) masz Lotos Trafic Pro 505.01 5W/40 lub Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 lub Shell Helix HX7 DIESEL AV (Plus VA) 5W30 (505.01) - ma SAE 5W/30 i specyfikację VW 505.01 ew Mobil 3000xe 5W30 (Synt S Specjal V) 5L (505.01) ale możesz być z niego średnio zadowolony... z w/w Lots, Valvoline, Shell - Mobil ,Castrol wg własnego uznania (zależy jak bardzo jesteś podatny na reklamę).
widziałem podobny syf :evil: w swoim silniku 1,4 16V ale czy benzyniaki też są zalewane Castrolem to na 100% nie wiem - może być Pentosin, Ravenol (choć wątpię) albo zupełnie inny syfollll - w każdym razie nie jestem pewien czy aby napewno ta marka to Castrol. W fabryce VW w Polkowicach owszem do silników TDI zalewany jest obecnie Castrol na pierwsze rozlanie...ale co wlewają do silników benzynowych w innych zakładach np w Niemczech - nie wiem na 100%. Więc nie ma co z góry sugerować nie będąc pewnym - mogą mieć umowę z całkiem "innym" dostawcą. W każdym razie leją syfff!!! Właśnie wczoraj rozmawiałem z bratem w sprawie oleju do Passata (jak ktoś już zapewne wie to zamawiałem mu na forum) i też zwrócił uwagę, że fabryczny syfoll którym zalany ma silnik jest do niczego i dopiero kiedy zmienił (w poprzednim passacie) olej z fabrycznego na inny to silnik "odżył" :roll: ... "walą taniego syfola po kosztach" :x
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Pytanie jeszcze PAOLO czy jak na tym Statoilu jedziesz wolno na 1, 2 biegu i ścigasz nogę z gazu czujesz takie małe kangurki czy autko płynnie wytrąca prędkość ?
Daj znać .
Notabene takie efekty niweluje się olejem ale ...na razie wolę zapytać jak to jest u Ciebie.
:shock: u mnie w Octavce? Nic takiego nie ma. Wszystko odbywa się płynnie, bez szarpania.
Zamieszczone przez Pidziek
czy autko płynnie wytrąca prędkość ?
dokładnie - nie ma żadnego "skakania" ani tym podobnych objawów...bo niby czemu miałoby być? Gdyby coś z 0W/30 LazerWay było nie tak to nie zalewałbym go trzy razy ... ale Ty masz przecież "inny" silnik.
...aha ja mam też pytanie ale to na PW -poszło.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ale czy benzyniaki też są zalewane Castrolem to na 100% nie wiem
Co do Castrola to moje domniemanie po pewnych sugestiach na forum, że wlany był fabrycznie :?:
Szkoda, że nie ma pewnej informacji w temacie fabrycznego oleju w benzyniakach :!:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Pytanie jeszcze PAOLO czy jak na tym Statoilu jedziesz wolno na 1, 2 biegu i ścigasz nogę z gazu czujesz takie małe kangurki czy autko płynnie wytrąca prędkość ?
Daj znać .
Notabene takie efekty niweluje się olejem ale ...na razie wolę zapytać jak to jest u Ciebie.
Takie kangurki to powód zbyt lekkiego koła zamachowego, producenci czasem specjalnie pogarszają płynność jazdy po zdjeciu nogi z gazu- na rzecz lepszego wkrecania sie na obroty po jego dodaniu zwłaszcza w małych silnikach pchanych do stosunkowo ciężkich aut.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Komentarz