Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    Paolo tylko Delvac 1 5W40 to nie jest olej dla dostawcy pizzy. Wszystkie znane mi auta jeżdżace na nim jak odpalą to jadą ciągiem min. 400-500 km a czasem znacznie więcej. Tam ma on szansę pokazać co znaczy stabilna baza i duża rezerwa alkaliczna. Kumpel mój ma parę aut z silnikami VAG-a i z 1,9 DCI Renault (Vivaro i Trafic). Wszystkie zalewa tą oliwą i w szczególności w DCI jest znaczna poprawa ze zdychającymi turbinami. Poza tym w DCI wymienia ten śmiesznie mały filtr oleju w połowie przebiegu oliwy. Koszta symboliczne a poprawa znaczna. Szczególnie, że szoferzy (nie kierowcy) nie traktują tych aut ulgowo i jakby mogli to by cegłę na gazie położyli non stop. Nie ich to hulaj dusza...
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • grygor8427
      Classic
      • 2011
      • 11

      Mam O1 1.9 tdi AHF 2000r przy wymianie mechanik zakrecil sie i wlal Castrol magnatec tylko ze nie do diesla tylko do benzyny. Czy moge spodziewac sie awarii silnika??
      Olej 10w40 Castrol wczesniej tez taki byl tylko z napisem diesel

      Komentarz

      • Seed
        Elegance
        • 2010
        • 875
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        a czy Amsoil ma oficjalne aprobaty VW? Czy to tylko rekomendacje?
        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

        Komentarz

        • elemenateur
          Elegance
          • 2007
          • 803

          Amsoil zapewnia, że spełnia normy VW (nawet na etykietach są one wypisane). Jednak posiadając auto na gwarancji, należy liczyć się z tym, że zalewając olej, który nie ma oficjalnej aprobaty, można ją po prostu stracić.
          PS. Od poniedziałku oleje Amsoil także u nas

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez elemenateur
            Od poniedziałku oleje Amsoil także u nas
            :diabelski_usmiech to ja czekam na oficjalny cennik ...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • elemenateur
              Elegance
              • 2007
              • 803

              Paolo, w naszym wątku komercyjnym jest już zaprezentowana oferta dla OCP.
              Sam jestem ciekaw jak ten produkt wypadnie w naszych samochodach w porównaniu do MOTULA. Liczę że jego popularność nie będzie równie przemijająca jak German Technology aus Gliwice

              Komentarz

              • wojtass
                Rider
                • 2007
                • 473

                Słuchajcie A ja brałem Olej oraz filtry w firmie PETROSTAR Warszawa. Maja aukcje na Allegro. Ktos juz cos bral od nich Jakies opinie ? Powiem ze asortyment maja baaardzo duzy i ceny tez ok
                Jezdziłem teraz na Motulku i powiem ze naprawde bardzo fajny olej. Mało bral itp Taerza tez zaleje go. Filtry oczywiscie MANNa Moje szczescie ze mam autko na VP i wybor jkos wiekszy

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  elemenateur, wreszcie sie doczekalismy


                  bede niedlugo od ciebie zamawial.


                  jak jestes ofcijalnym dealerem amsa to mozesz w stylu pidzka avka wstawic
                  albo sygnature na pol strony :lol:

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Odnośnie max temp na amsoilu, dzisiaj odbyłem kurs Kraków-Szarów-Kraków A4 z prędkościami oscylującymi +/- 1.9zł przez około 50km i temp oleju prawie doszła do 100stopni, temp na zew około 27stopni, brak dolnej osłony silnika, czujnik temp oleju w korku spustowym w misce olejowej.
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez piramida
                      brak dolnej osłony silnika
                      nie liczy się :diabelski_usmiech :lol:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez piramida
                        brak dolnej osłony silnika
                        nie liczy się :diabelski_usmiech :lol:
                        hehe, po co na lato przegrzewać silnik skoro można mieć dodatkowe chłodzenie powietrzem :szeroki_usmiech
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          wiem wiem, żartowałem
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Orbit
                            Rider
                            • 2010
                            • 486

                            Witam ... muszę dolać trochę goryczy dla zwolenników AMSOIL ...
                            No cóż po przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzam ... Olej rzeczywiście sprawuje się dobrze w trasie wręcz SUPER ... ale niestety zawalił mi DPF , pierwsze dwie regeneracje były super ... jednak olej dosyć szybko zrobił się czarny czego nie było na LM 4600 i zaczęła się jazda , czas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEM. nawet w zimę nie było tak HU....owo , słyszę także że silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu .( zwalam to na zawirowania z DPF )
                            Zastanawiam się czy przypadkiem Amsoil nie wchodzi jakoś w reakcje z paliwem
                            .. w Trakcie wypalania DPF do oleju dostaje się trochę ropy ... która to w czasie długiej trasy powinno odparować teoretycznie ..
                            NA trasie jednak widzę definitywnie mniejsze spalanie niż na LM .. , dzisiaj zrobiłem 200 Km Autostrada z włączoną klimą cały czas , 120- 140km/h średnie spalanie 5,8 wiec wynik zadowalający ..
                            pobujam się jeszcze trochę na Amsie i na jesień zaleje LM 4600 lub może jakiś inny wynalazek
                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                            Komentarz

                            • elemenateur
                              Elegance
                              • 2007
                              • 803

                              Zamieszczone przez Orbit
                              Witam ... muszę dolać trochę goryczy dla zwolenników AMSOIL ...
                              No cóż po przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzam ... Olej rzeczywiście sprawuje się dobrze w trasie wręcz SUPER ... ale niestety zawalił mi DPF , pierwsze dwie regeneracje były super ... jednak olej dosyć szybko zrobił się czarny czego nie było na LM 4600 i zaczęła się jazda , czas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEM. nawet w zimę nie było tak HU....owo , słyszę także że silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu .( zwalam to na zawirowania z DPF )
                              Zastanawiam się czy przypadkiem Amsoil nie wchodzi jakoś w reakcje z paliwem
                              .. w Trakcie wypalania DPF do oleju dostaje się trochę ropy ... która to w czasie długiej trasy powinno odparować teoretycznie ..
                              NA trasie jednak widzę definitywnie mniejsze spalanie niż na LM .. , dzisiaj zrobiłem 200 Km Autostrada z włączoną klimą cały czas , 120- 140km/h średnie spalanie 5,8 wiec wynik zadowalający ..
                              pobujam się jeszcze trochę na Amsie i na jesień zaleje LM 4600 lub może jakiś inny wynalazek

                              spróbuj motula dexosa 5w30 do łopelków jeśli nie próbowałeś i porównaj do konkurencyjnych produktów

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                to nieciekawie z tym amsem.

                                orbit ty masz afl czy ael?

                                Komentarz

                                • jaro4444
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 508

                                  Orbit a uwzględniłeś różnicę temperatur pomiędzy zimą/wiosną a latem? Teraz powstaje znacznie więcej sadzy w procesie spalania i DPF naturalnie szybciej się zapycha. U mnie pomimo dużej pojemności (3.0) i dobrego FMIC widzę, że też motor słabnie chwilami w te upały i DPF się szybciej zapycha.
                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                  Komentarz

                                  • Orbit
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 486

                                    Zamieszczone przez jaro4444
                                    Orbit a uwzględniłeś różnicę temperatur pomiędzy zimą/wiosną a latem? Teraz powstaje znacznie więcej sadzy w procesie spalania i DPF naturalnie szybciej się zapycha. U mnie pomimo dużej pojemności (3.0) i dobrego FMIC widzę, że też motor słabnie chwilami w te upały i DPF się szybciej zapycha.
                                    Jest dokładnie odwrotnie .. w zimę silnik nagrzewa się dłużnej często niedogrzany ... powodem czego jest szybsze zapełnianie sie DPF poza tym ciężko sie wypala ze względu na niska temperaturę w lato jest dokładnie odwrotnie ... dlatego byłem mocno zaskoczony takim zachowaniem sie DPF zwłaszcza iż na początku było SUPER . ....

                                    KURDE !!!! CHOLERA!!!!! teraz coś sobie przypomniałem !!!!!
                                    gdy kupowałem AMSA ... ""PAN AMSOIL"" powiedział iz on w SUBARU na tm oleju ma cały czas za niska temperaturę silnika ( nie cieczy ) również w korkach .... dlatego nawet w lato zasłania wloty powietrza DYKTĄ i rzeczywiście miał zasłonięte , pomyślałem ze to chyba nie jest normalne zwłaszcza gdy mamy 30 C na powietrzu teraz wszystko JASNE !!!! ...


                                    xtremesystems
                                    : ja mam zalany AFL .

                                    elemenateur : To może być ciekawa konceMpcja
                                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Orbit
                                      po przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzam
                                      ...
                                      Zamieszczone przez Orbit
                                      że silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu
                                      takie jaja po 4500km :shock:
                                      Zamieszczone przez Orbit
                                      czas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEM
                                      nooo tylko, że AFL nie jest olejem do silnika z DPF-em
                                      Zamieszczone przez Orbit
                                      cały czas za niska temperaturę silnika ( nie cieczy ) również w korkach
                                      Zamieszczone przez Orbit
                                      dlatego nawet w lato zasłania wloty powietrza DYKTĄ
                                      ale jaja, to ciekawe co będzie w zimie ... a dopiero co kolega piramida napisał że ściągnął dolną osłonę silnika by chłodzenie było lepsze ...
                                      Orbit - ja myślę, że po prostu ten olej Amsoial został źle dobrany i jednak nie pasuje do Twojego silnika :?
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Orbit
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 486

                                        PAOLO , nie zalał bym silnika olejem który nie jest przystosowany do DPF ...

                                        AMSOIL AFL

                                        Minimizes Exhaust Emissions
                                        AMSOIL European Car Formula is designed for newer vehicle emission control systems. It meets current industry and vehicle manufacturer requirements for long-life protection of gasoline vehicle catalytic converters and diesel particulate filters (DPF).



                                        API SM/CF
                                        ACEA C3 <-------
                                        ACEA A3/B3
                                        ACEA A3/B4
                                        BMW LL-04
                                        Mercedes Benz 229.31, 229.51
                                        Porsche A40
                                        Saab
                                        Volvo
                                        Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
                                        DaimlerChrysler MS-10725
                                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                        Komentarz

                                        • elemenateur
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 803

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          po przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzam
                                          ...
                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          że silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu
                                          takie jaja po 4500km :shock:
                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          czas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEM
                                          nooo tylko, że AFL nie jest olejem do silnika z DPF-em
                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          cały czas za niska temperaturę silnika ( nie cieczy ) również w korkach
                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          dlatego nawet w lato zasłania wloty powietrza DYKTĄ
                                          ale jaja, to ciekawe co będzie w zimie ... a dopiero co kolega piramida napisał że ściągnął dolną osłonę silnika by chłodzenie było lepsze ...
                                          Orbit - ja myślę, że po prostu ten olej Amsoial został źle dobrany i jednak nie pasuje do Twojego silnika :?

                                          Orbit serwis leje 5W30, zastanów się nad próbą millersa bądź motula z dexos2 z tą właśnie lepkością

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            elemenateur, moglbys sie pokusic o porownanie tridenta ll z amsem ael. bo coraz bardziej zniechecam sie do amsa

                                            Komentarz

                                            • jaro4444
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 508

                                              Zamieszczone przez Orbit
                                              Jest dokładnie odwrotnie .. w zimę silnik nagrzewa się dłużnej często niedogrzany ... powodem czego jest szybsze zapełnianie sie DPF poza tym ciężko sie wypala ze względu na niska temperaturę w lato jest dokładnie odwrotnie ... dlatego byłem mocno zaskoczony takim zachowaniem sie DPF zwłaszcza iż na początku było SUPER . ....

                                              Może i tak tylko u mnie jest dokładnie odwotnie. Ale nie robię dystansów krótszych jak 200 km po odpaleniu motoru (standard to ok.360-400 km z tego 200 km autostrada), mam dużo większą pojemność, inne auto i bardzo sprawny EGR powodujący błyskawiczne nagrzewanie się motoru, dwuwarstwowe kolektory wydechowe momentalnie nagrzewające katalizator i parę innych elokologicznych bajerów.
                                              Przelecenie 120-150 km ze stałą prędkością 160-180 km/h powoduje u mnie samoregenerację DPF i wypalenie zebranej sadzy bez wymuszonego wypalania. Dzisiaj nawet sprawdzałem poziom oleju i wąchałem zimy olej - zero zapachu ropy, a np. w 2.0TDI PD miewałem ropę w oleju zimą albo jak mi niedomagały pompki latem (czerwiec).

                                              Co do rewelacyjnyjnego przewodnictwa cieplnego oleju i spowodowanego tym wychłodzenia motoru to bym to włożył między bajki. O ile razy większa musiałby być przewodność cieplna oleju aby spowodować takie zjawisko? Sprawne masz wtryski? Bo podlewanie paliwem powoduje wydzielanie większej ilości sadzy a tym samym częstsze wymuszone wypalenia, tak samo jak nie domykający się EGR. Większa ilość sadzy w procesie spalania to bardziej czarny olej. Poza tym oleje klasy 5W40 mają w warunkach normalnej pracy grubszy filtr olejowy jak 5W30 i unoszą w sobie więcej zdyspergowanej sadzy.
                                              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Orbit
                                                nie zalał bym silnika olejem który nie jest przystosowany do DPF ...
                                                aaaa zapomniałem, że Ty masz Opla z 1,7 a nie silnik VW z DPF-em gdzie wymagany jest olej z 507.00. Mimo wszystko ja bym się przychylił do propozycji elemenatuer . Do Twojego silnika olej z SAE 5W/30 ---> http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/198/Specific%20dexos2%205W-30%20(GB).pdf?1323967302
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  U mnie nie ma dpfa więc w tej kwestii się nie wypowiem ale na amsie jeżdżę od około 60kkm lato/zima i jak dla mnie to ten olej robi robotę, najwazniejsze żeby w lecie temp oliwy nie szybowała zbyt wysoko, film olejowy był dobry a w zimie zawory nie klepały.
                                                  Orbit, spróbuj innego oleju ale o tej samej porze roku wtedy będziesz mieć adekwatne porównanie
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamówiłem właśnie Amsoila 5W/40 AFL - wleję do ojca Octavki 1,9 TDI AXR (mojej byłej) - zobaczymy jak się zachowa w silniku w porównaniu do poprzedników i co ten olej jest warty :diabelski_usmiech
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...