Paolo tylko Delvac 1 5W40 to nie jest olej dla dostawcy pizzy. Wszystkie znane mi auta jeżdżace na nim jak odpalą to jadą ciągiem min. 400-500 km a czasem znacznie więcej. Tam ma on szansę pokazać co znaczy stabilna baza i duża rezerwa alkaliczna. Kumpel mój ma parę aut z silnikami VAG-a i z 1,9 DCI Renault (Vivaro i Trafic). Wszystkie zalewa tą oliwą i w szczególności w DCI jest znaczna poprawa ze zdychającymi turbinami. Poza tym w DCI wymienia ten śmiesznie mały filtr oleju w połowie przebiegu oliwy. Koszta symboliczne a poprawa znaczna. Szczególnie, że szoferzy (nie kierowcy) nie traktują tych aut ulgowo i jakby mogli to by cegłę na gazie położyli non stop. Nie ich to hulaj dusza...
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Słuchajcie A ja brałem Olej oraz filtry w firmie PETROSTAR Warszawa. Maja aukcje na Allegro. Ktos juz cos bral od nich Jakies opinie ? Powiem ze asortyment maja baaardzo duzy i ceny tez ok
Jezdziłem teraz na Motulku i powiem ze naprawde bardzo fajny olej. Mało bral itp Taerza tez zaleje go. Filtry oczywiscie MANNa Moje szczescie ze mam autko na VP i wybor jkos wiekszy
Komentarz
-
-
Odnośnie max temp na amsoilu, dzisiaj odbyłem kurs Kraków-Szarów-Kraków A4 z prędkościami oscylującymi +/- 1.9zł przez około 50km i temp oleju prawie doszła do 100stopni, temp na zew około 27stopni, brak dolnej osłony silnika, czujnik temp oleju w korku spustowym w misce olejowej.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piramidabrak dolnej osłony silnikasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Witam ... muszę dolać trochę goryczy dla zwolenników AMSOIL ...
No cóż po przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzam ... Olej rzeczywiście sprawuje się dobrze w trasie wręcz SUPER ... ale niestety zawalił mi DPF , pierwsze dwie regeneracje były super ... jednak olej dosyć szybko zrobił się czarny czego nie było na LM 4600 i zaczęła się jazda , czas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEM. nawet w zimę nie było tak HU....owo , słyszę także że silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu .( zwalam to na zawirowania z DPF )
Zastanawiam się czy przypadkiem Amsoil nie wchodzi jakoś w reakcje z paliwem
.. w Trakcie wypalania DPF do oleju dostaje się trochę ropy ... która to w czasie długiej trasy powinno odparować teoretycznie ..
NA trasie jednak widzę definitywnie mniejsze spalanie niż na LM .. , dzisiaj zrobiłem 200 Km Autostrada z włączoną klimą cały czas , 120- 140km/h średnie spalanie 5,8 wiec wynik zadowalający ..
pobujam się jeszcze trochę na Amsie i na jesień zaleje LM 4600 lub może jakiś inny wynalazek1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitWitam ... muszę dolać trochę goryczy dla zwolenników AMSOIL ...
No cóż po przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzam ... Olej rzeczywiście sprawuje się dobrze w trasie wręcz SUPER ... ale niestety zawalił mi DPF , pierwsze dwie regeneracje były super ... jednak olej dosyć szybko zrobił się czarny czego nie było na LM 4600 i zaczęła się jazda , czas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEM. nawet w zimę nie było tak HU....owo , słyszę także że silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu .( zwalam to na zawirowania z DPF )
Zastanawiam się czy przypadkiem Amsoil nie wchodzi jakoś w reakcje z paliwem
.. w Trakcie wypalania DPF do oleju dostaje się trochę ropy ... która to w czasie długiej trasy powinno odparować teoretycznie ..
NA trasie jednak widzę definitywnie mniejsze spalanie niż na LM .. , dzisiaj zrobiłem 200 Km Autostrada z włączoną klimą cały czas , 120- 140km/h średnie spalanie 5,8 wiec wynik zadowalający ..
pobujam się jeszcze trochę na Amsie i na jesień zaleje LM 4600 lub może jakiś inny wynalazek
spróbuj motula dexosa 5w30 do łopelków jeśli nie próbowałeś i porównaj do konkurencyjnych produktów
Komentarz
-
-
Orbit a uwzględniłeś różnicę temperatur pomiędzy zimą/wiosną a latem? Teraz powstaje znacznie więcej sadzy w procesie spalania i DPF naturalnie szybciej się zapycha. U mnie pomimo dużej pojemności (3.0) i dobrego FMIC widzę, że też motor słabnie chwilami w te upały i DPF się szybciej zapycha.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444Orbit a uwzględniłeś różnicę temperatur pomiędzy zimą/wiosną a latem? Teraz powstaje znacznie więcej sadzy w procesie spalania i DPF naturalnie szybciej się zapycha. U mnie pomimo dużej pojemności (3.0) i dobrego FMIC widzę, że też motor słabnie chwilami w te upały i DPF się szybciej zapycha.
KURDE !!!! CHOLERA!!!!! teraz coś sobie przypomniałem !!!!!
gdy kupowałem AMSA ... ""PAN AMSOIL"" powiedział iz on w SUBARU na tm oleju ma cały czas za niska temperaturę silnika ( nie cieczy ) również w korkach .... dlatego nawet w lato zasłania wloty powietrza DYKTĄ i rzeczywiście miał zasłonięte , pomyślałem ze to chyba nie jest normalne zwłaszcza gdy mamy 30 C na powietrzu teraz wszystko JASNE !!!! ...
xtremesystems : ja mam zalany AFL .
elemenateur : To może być ciekawa konceMpcja1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitpo przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzamZamieszczone przez Orbitże silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu
Zamieszczone przez Orbitczas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEMZamieszczone przez Orbitcały czas za niska temperaturę silnika ( nie cieczy ) również w korkachZamieszczone przez Orbitdlatego nawet w lato zasłania wloty powietrza DYKTĄ
Orbit - ja myślę, że po prostu ten olej Amsoial został źle dobrany i jednak nie pasuje do Twojego silnika :?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO , nie zalał bym silnika olejem który nie jest przystosowany do DPF ...
AMSOIL AFL
Minimizes Exhaust Emissions
AMSOIL European Car Formula is designed for newer vehicle emission control systems. It meets current industry and vehicle manufacturer requirements for long-life protection of gasoline vehicle catalytic converters and diesel particulate filters (DPF).
API SM/CF
ACEA C3 <-------
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
BMW LL-04
Mercedes Benz 229.31, 229.51
Porsche A40
Saab
Volvo
Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
DaimlerChrysler MS-107251,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Orbitpo przejechaniu 4500 km na Amsoil stwierdzamZamieszczone przez Orbitże silnik inaczej pracuje , zaczyna się mocniejsze klepanie od czasu do czasu
Zamieszczone przez Orbitczas miedzy wypalaniem DPF skrócił się o 25 % co jest FATALNYM WYNIKIEMZamieszczone przez Orbitcały czas za niska temperaturę silnika ( nie cieczy ) również w korkachZamieszczone przez Orbitdlatego nawet w lato zasłania wloty powietrza DYKTĄ
Orbit - ja myślę, że po prostu ten olej Amsoial został źle dobrany i jednak nie pasuje do Twojego silnika :?
Orbit serwis leje 5W30, zastanów się nad próbą millersa bądź motula z dexos2 z tą właśnie lepkością
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitJest dokładnie odwrotnie .. w zimę silnik nagrzewa się dłużnej często niedogrzany ... powodem czego jest szybsze zapełnianie sie DPF poza tym ciężko sie wypala ze względu na niska temperaturę w lato jest dokładnie odwrotnie ... dlatego byłem mocno zaskoczony takim zachowaniem sie DPF zwłaszcza iż na początku było SUPER . ....
Może i tak tylko u mnie jest dokładnie odwotnie. Ale nie robię dystansów krótszych jak 200 km po odpaleniu motoru (standard to ok.360-400 km z tego 200 km autostrada), mam dużo większą pojemność, inne auto i bardzo sprawny EGR powodujący błyskawiczne nagrzewanie się motoru, dwuwarstwowe kolektory wydechowe momentalnie nagrzewające katalizator i parę innych elokologicznych bajerów.
Przelecenie 120-150 km ze stałą prędkością 160-180 km/h powoduje u mnie samoregenerację DPF i wypalenie zebranej sadzy bez wymuszonego wypalania. Dzisiaj nawet sprawdzałem poziom oleju i wąchałem zimy olej - zero zapachu ropy, a np. w 2.0TDI PD miewałem ropę w oleju zimą albo jak mi niedomagały pompki latem (czerwiec).
Co do rewelacyjnyjnego przewodnictwa cieplnego oleju i spowodowanego tym wychłodzenia motoru to bym to włożył między bajki. O ile razy większa musiałby być przewodność cieplna oleju aby spowodować takie zjawisko? Sprawne masz wtryski? Bo podlewanie paliwem powoduje wydzielanie większej ilości sadzy a tym samym częstsze wymuszone wypalenia, tak samo jak nie domykający się EGR. Większa ilość sadzy w procesie spalania to bardziej czarny olej. Poza tym oleje klasy 5W40 mają w warunkach normalnej pracy grubszy filtr olejowy jak 5W30 i unoszą w sobie więcej zdyspergowanej sadzy.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitnie zalał bym silnika olejem który nie jest przystosowany do DPF ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
U mnie nie ma dpfa więc w tej kwestii się nie wypowiem ale na amsie jeżdżę od około 60kkm lato/zima i jak dla mnie to ten olej robi robotę, najwazniejsze żeby w lecie temp oliwy nie szybowała zbyt wysoko, film olejowy był dobry a w zimie zawory nie klepały.
Orbit, spróbuj innego oleju ale o tej samej porze roku wtedy będziesz mieć adekwatne porównaniesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz