...jak cena przystępna to ........LOTOS QUAZAR 5W40 :hehe
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
soszek: jak wpadniesz do mnie następnym razem to Ci coś zaimpletuje ze wzmocnimy 2 miejsce tak że będziesz w ciężkim szoku :-)
Albo założymy się o duże piwo że zredukuję Ci spalanie jeszcze o 5% na tym samym oleju :-)
No albo poprawimy tą "zajebistość" tak że już lepiej być nie może 8)
U mnie żaden olej nie daje rady dłużej niż 7000km podobnie z tarczami i klockami więc to co u mnie sprawdza się dobrze jest już naprawdę super.
Ale ja inne obecnie oleje stosuję.
PAOLO: możesz sobie sprawdzić jak masz gdzie oryginała GF-4 z U.S
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
za ~100PLN 5l to biorę na próbęZamieszczone przez endryuLOTOS QUAZAR 5W40 :hehe
Faworyt nie zawiódł
uchar
Paolo - a może zejść z SAE? Coś 0W30 lub nawet 0W20? (z AMSa)Zamieszczone przez PAOLO ESCOAmsoil AFL 5W/40
alacz
Mam mieszane uczucia po Castrolu Edge 5W30 - miałem wtedy serię (90/210) teraz mam więcej (150/340) i oleju 5W40 mi schodzi połowa tego co na 5W30 (mimo większej mocy, częstszych przelotów z prędkościami absurdalnymi na dłuuugich odcinkach, prawie na okrągło ciągnięciu powyżej 4k RPM do 3 biegu [po rozgrzaniu] i notorycznym podpieprzeniu auta przez żonę na dojazdy do pracy obwodnicą Krakowa, gdzie połowica jest odporna na edukację [czyli odpala i but w podłogę do oporu :diabelski_usmiech ]).
Sumując - silnik nie ma lekko, jest zadbany (na ile można), przejechał u nas 100k km i nie wykazuje oznak zmęczenia. Jestem na 99% przekonany na AFL, jednak bym z ciekawości sprawdził coś z niższym SAE - czy faktycznie auto zacznie palić ten 1l mniej?? (moje doświadczenie wskazuje że nie :twisted: )
Co Ty na to Paolo?
PS - idę po ostatnie piwo - mogę już dziś nie odpowiedzieć
Edit - Pidziek - jeszcze posta nie było jak pisałem
Coś pomyślimy. Z XFD będzie ciężko - półka "zajebiste" jest bardzo blisko cenowo więc już nie mam dylematu.
Teraz pytanie - co na tej półce wylądowało obok AFL?
Co do spalania - zależy od mojej prawej nogi
a ta stosuje 3 pozycje - utrzymanie tempa kolumny, 0, oraz cegła na gaz.
PS - pozycja 0 zamienna z tempomatem
Więc spalanie jestem w stanie obniżyć na każdym oleju o min 0,5l/100km (co sprawdzałem wielokrotnie) tylko szkoda mi czasu na taką jazdę (o żonie nie wspomnę 8) ).
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
chyba już nawet GF-5 :idea:Zamieszczone przez PidziekPAOLO: możesz sobie sprawdzić jak masz gdzie oryginała GF-4 z U.S
http://allegro.pl/olej-si...2548854253.html
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
soszek: więc mamy taką płukankę co stosuje się tak
- 15 minut na wolnym biegu
- 15 minut na 1300obr.m
- 15 minut na wolnym biegi
zlew wszyskiego .
Pobór oleju spada o ok. 50% bo wszystkie depozyty i osady raczej znikają .
Koszt płukanki ok. 70zł
To jest pierwsza sprawa.
Następnie olej może być XFD albo AFL jak wolisz albo Trident.
do tego pewien dodatek , przejazd 10-15km aby rozprowadzić wszystko i myślę że ubytek spalanie dodatkowo mniejszy o ok. 0.5L/100km a kultura pracy i lekkość nie do opisania.
Tą płuaknkę robi się raz na jakiś tam ho ho czas ale warto.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
To po ile teraz ten AMS do AGRa chodzi? Już prawie wyjechałem Millersa, zaleje LM 0W40 które mi jeszcze zalega i czas na AMSa :P
soszek81, dlaczego Ci aż tyle oleju ubywa? U mnie gdzieś wchłania litr na 15 tyś. chociaż jak na razie na Millersie chyba troszkę mniej.
Co do 5W30 lub 0W30 jest jakiś olej z normą 505 00 w sensownej cenie? Może na zimę warto spróbować? Jeśli chodzi o spalanie to u mnie już chyba ciężko by było zejść niżej :P
Komentarz
-
-
pierscienie przepuszczają są obrośnięte depozytami podobnie uszczelnienia zaworoweProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
parasite - czy trochę ponad 1l dolewek na 15k km to dużo na ten silnik? Na Castrolu to faktycznie aż oczy przecierałem, teraz wydaje mi się spoko.
Poza tym jak pisałem - korzystam z mocy jaką mam, zużycie oleju mam na podobnym poziomie od ok. 70k km mimo modów z silnikiem. Autem przejechałem już 100k km (licznikowo 162k - 263k km) a ile przejechało wcześniej to kto wie? Sprawdzane było w sterowniku i tam też przebieg jak na zegarach (więc pewnie się ktoś postarał).
Po wypieprzeniu EGRa silnik suchy (separator odmy założony - a właśnie - przez ok 7k km zebrał ok 0,1l oleju).
Ja tam jestem zadowolony.
Komentarz
-
-
No właśnie tyle co u mnie. Ktoś tam mi mówił, że nie powinien brać nic ten silnika, ale już 55 tyś. nim zrobiłem i ciągle tyle samo. Mam program zrobiony ale w poborze oleju to nic nie zmieniło. Wiem tylko, że poci się EGR tylko nie wiem skąd tam olej, czy turbo czy odma, ale na razie póki pobór oleju się nie zwiększa to tam nie grzebie. Jak magicy się za to wezmą to będzie z tego więcej problemów nich pożytku :PZamieszczone przez soszek81parasite - czy trochę ponad 1l dolewek na 15k km to dużo na ten silnik? Na Castrolu to faktycznie aż oczy przecierałem, teraz wydaje mi się spoko.
Poza tym jak pisałem - korzystam z mocy jaką mam, zużycie oleju mam na podobnym poziomie od ok. 70k km mimo modów z silnikiem. Autem przejechałem już 100k km (licznikowo 162k - 263k km) a ile przejechało wcześniej to kto wie? Sprawdzane było w sterowniku i tam też przebieg jak na zegarach (więc pewnie się ktoś postarał).
Po wypieprzeniu EGRa silnik suchy (separator odmy założony - a właśnie - przez ok 7k km zebrał ok 0,1l oleju).
Ja tam jestem zadowolony.
Komentarz
-
-
w ALH :shock: nie noooo daj spokój...Z tym SAE 0W/20 bym nie przesadzał...to nie jest olej do "starego" silnika TDI. Jeżeli już, to masz 5W/20 Amsoila ale też bym go raczej nie zalał do TDI.Zamieszczone przez soszek810W20? (z AMSa)
też bym go zalał do TDI ewentualnie na samą zime możesz coś z 0W/30...ale potem wróć do "normalnej lepkości" dla TDI.Zamieszczone przez soszek81Jestem na 99% przekonany na AFL
Zobacz najpierw AFL a potem zdecydujesz.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOw ALH :shock: nie noooo daj spokój...Z tym SAE 0W/20 bym nie przesadzał...to nie jest olej do "starego" silnika TDI. Jeżeli już, to masz 5W/20 Amsoila ale też bym go raczej nie zalał do TDI.Zamieszczone przez soszek810W20? (z AMSa)
też bym go zalał do TDI ewentualnie na samą zime możesz coś z 0W/30...ale potem wróć do "normalnej lepkości" dla TDI.Zamieszczone przez soszek81Jestem na 99% przekonany na AFL
Zobacz najpierw AFL a potem zdecydujesz.
0W20 do tdi na pompie vp
, ktoś już kiedyś podsyłał testy jakiegoś usera który na 0W20 miał spalanie o kilkanaście procent mniejsze wobec 5W40.
Soszek chcesz być pierwszy? Oszczędności z paliwa chyba nie zniwelują kosztów związanych z wymianą silnika
Komentarz
-
-
soszek: 5w40 ale z pewna formulacjąoszczednosci jak na 0w20Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
takZamieszczone przez pskoszzmieniać na 5w40
??? No wiesz, to ja nie rozumiem pytania... nawet się nei zastanawiaj nad półsyntetykiem!Zamieszczone przez pskoszOleju nie bierze.
nie, nie słuchaj co opowiadają. Jeżeli z silnikiem nic się nie dzieje a ubytki oleju sa w normie to nie zalewaj 10W/40. Nawet gdyby ubytki były większe to należy usunąć ich przyczynę a nie "leczyć" zmianą na półsyntetyk. TDI powinne ze względu na turbinę jeździć max na 5W/ xxx.Zamieszczone przez pskoszinni mówią o półsyntetyku.
Kupuj od naszych forumowych sprzedawców Amsoila 5W/40 i będziesz zadowolony a jak nie to porządny 5W/40 (ten 5W/50 trochę za "cięzki" na zimę dla silnika i turbiny - daj im lżej popracować).
Zamiast 5W/50 ja bym wolał ---> http://allegro.pl/listing.php/search...ng=delvac+5w40 ---> http://achtel.pl/strony/oleje_l/spc/...01%205W-40.pdf albo Mobil Delvac 1 ESP 5W-40 ---> http://www.imperialoil.ca/Canada-Eng...1_ESP_5W40.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No to teraz pojechałeś, ale z drugiej strony to taki olej w osobówce to chyba ma lajtowe życie? Co ile olej wymieniają w ciężarówkach bo chyba nie co 15 tyś. km.Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamiast 5W/50 ja bym wolał ---> http://allegro.pl/mobil-d...2559714550.html ---> http://achtel.pl/strony/o...201%205W-40.pdf albo Mobil Delvac 1 ESP 5W-40 ---> http://www.imperialoil.ca..._1_ESP_5W40.pdf
Szkoda,że wcześniej nikt o o nim nie wspominał bo cena kusząca.
Komentarz
-
-
było wspominane nie raz :hmm ... już wiele osób pisało pozytywne opinie o tym oleju na różnych forach - zwłaszcza w kontekście zastosowania w TDI. Zobacz, że parametry ma naprawdę dobre.Zamieszczone przez parasiteSzkoda,że wcześniej nikt o o nim nie wspominał
ps. Dzisiejsza promocja w TESCO :twisted: ---> Mobil Super 2000 10W/40 przeceniony z 132,99 zł za 4L !!!!!!!! na 65,99zł!!!! Ożesz ku---fa!!! Chętnie pogadałbym z kimś z kierownictwa Tesco na temat robienia z Klienta IDOTY! :evil:
Jak mi się uda to zapodam fotkę z komórki, bo aż sobie zrobiłem zdjęcie tej zajebistej promocji :los
aaaa i sory za błędy bo często poprawiam w postach
ops: - klawiatura na laptopie mi się przycina... dzieciaki załatwiły ją na grach w necie :?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Hmm chyba nie tutaj bo dość dokładnie czytam od ponad roku i sobie nie przypominam żeby ktoś tym wspominał.Zamieszczone przez PAOLO ESCObyło wspominane nie raz ... już wiele osób pisało pozytywne opinie o tym oleju na różnych forach - zwłaszca w kontekście zastsowania w TDI. Zobacz, że parametry ma naprawdę dobre.
[EDIT]
Cofam, jednak ktoś wspominał. :szeroki_usmiech
W tych supermarketach to wszystkie te oleje mają ceny z kosmosu. Pamiętam, że rok temu kupiłem ten olej za 50 parę złotych w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym.Zamieszczone przez PAOLO ESCOps. Dziejsza promocja w TESCO ---> Mobil Super 2000 10W/40 przeceniony z 132,99 zł za 4L !!!!!!!! na 65,99zł!!!! O żesz ku---fa!!! chętnie pogadałbym z kimś z kierownictwa Tesco na tema robienia z Klienta IDOTY!
jak mi się uda to zapodam fotkę z komórki bo aż sobie zrobiłem zdjęcie tej zajebistej promocji
Komentarz
-
-
Dzwonił przed chwilą brachol. Jedzie z Niemiec do Rewala (odebrać żonę a ja jutro też śmigam po moją z dzieciakami, bo obie siedzą nad morzem). Załał Edge FST 5W/30 silnik pracuje lepiej niż na oleju, którym był od nowości zalany (przejechane ma 15 tys km). Trochę ciszej i mniej pali - tz nie całe 6L/100km w tej chwili-pytam się "to ile jechałeś" a on 160-180km/h prawie przez całe 800km trasy... :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
silnik
Sorry że z innej beczki ale w tym wątku znam najwięcej forumowiczów.
Czy ktoś wie jaki silnik jest montowany w VW Caddy Maxi Life C20 2.0tdi 140KM z października 2011r. Chodzi mi o to czy to PD i z DPF-em. Dzieciaki w Szkocji takiego zakupują i takich szczegółów nie znają a chciałbym ich trochę pokierować w temacie ochrony silnika
ops:
pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Mój pracodawca wymyślił, że teraz flota będzie serwisowana w FeuVert. Udaliśmy się tam dzisiaj z kumplem porzucić nasze Focusy 1.8 TDCI (totalna seria) na przegląd roczny. Jako, że zarobiony jestem pod czapkę, to postanowiłem nie kombinować, tylko zostawić auto – niech działają. Pro forma spytałem jaki olej zaleją. Propozycja: 5w40. Nie przystałem
Ok., to stanęło na tym, że jakikolwiek 5w30, z normą do Forda. Już wychodziłem, ale mnie tknęło, więc zawróciłem spytać, który dokładnie mi wleją. Odpowiedź: 5w30. Ale jaki 5w30 drążę ? Castrol Edge. A to Edge spełnia jakąkolwiek normę z serii WSS ???. Pan nie wiedział, więc ruszyliśmy do beczki, a tam Castrola Edge FST 5W/30 VW 504.00/507.00. Skoro już byliśmy przy beczkach, to rozpocząłem poszukiwanie czegokolwiek z HTHS <3.5. Zero – null. Udałem się do półek z bańkami – olejów z niskim HTHS zero - null. Tylko oliwy odpowiednie do VW/Opel/MBW itd. Stanęło na tym, że podskoczą za róg, kupią i zaleją Motorcrafta.
Morał natomiast jest taki: w całym FeuVert nie było żadnego oleju odpowiedniego do Fordów, japońców itd. Ludzie przyjeżdżają, zmieniają i wyjeżdżają zadowoleni, że zalano im właściwy olej. Byłem pierwszym typem, który wydziwiał.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
interes się kręci - KRĘCI - wszyscy zadowleni - ZADOWLENIZamieszczone przez zak14Ludzie przyjeżdżają, zmieniają i wyjeżdżają zadowoleni, że zalano im właściwy olej.
to takie polskieeee ja nie wiem o co Ci chodzi....się ciesz, że wogóle zmienili olej na świeży :diabelski_usmiechZamieszczone przez zak14Byłem pierwszym typem, który wydziwiał.
:haha: k-waaa jak pomyśle, jakie jeszcze numery odchodzą w ASO
ad:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Skoro silnik od 232 000km, zima /lato jeżdzi na Mobilu 5W50 i nic się nie dzieje złego, po takim przebiegu na tym oleju. To ja mam pytanie. Po co wogóle zmieniać markę i SAE oleju? Moim zdaniem olej się sprawdził, czy się mylę?Zamieszczone przez pskoszWitam
Koledzy zbliża mi się wymiana oleju mam przelatane ponad 232 000 km. Silnik AHF.
Do tej pory jeżdziłem na oleju który był od początku tj Mobil 1 5w50. Oleju nie bierze.
Teraz niektórzy mówią zmieniać na 5w40 inni mówią o półsyntetyku.
Sam już nie wiem
Komentarz
-

w poście... już poprawiłem
Komentarz