Silnik zawsze przyjmie wymiane na lepsze z podziekowaniem :lol:
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
W zasadzie nie, przy okazji sprzedaży oryginalnych części grupy Fiat mam też w ofercie produkty Petronas-Selenia. Eneos wypłynął podczas rozmowy ze znajomym, który mieszka w Japonii i postanowiłem zobaczyć, co to takiego.Zamieszczone przez parasiteCromka, Ty też handlujesz olejami?Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
No to może lepiej tego prawdziwego Mobil 1 ...0W-50 ?
Jeszcze podobna półka jakościowa to Penrite.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Generalnie bardzo ciężka sprawa z materiałami od producenta lub jakimikolwiek na EU. To formulacje na rynek własny i USA, co do aprobat VW, to domyślasz się gdzie je ma mają? Postaram się pomęczyć znajomego o materiały w ludzkim języku. W Japonii to bardzo popularna marka w środowisku dłubaczy-podkręcaczy i ludzi którzy się ścigają. Tak jak pisałem światełkiem w tunelu jest Sustina 5w40 z aprobatą C3. Na Bob Is The Olil Gay jest kilka wątków o tych olejach. Czy będziemy robić analizę - chyba nie, jak jest ktoś chętny do zalania i potestowania, to mogę ściągnąć kilka baniek.Zamieszczone przez leonnCromka, rozumiem, że chodzi Ci o ENEOS SUSTINA API SN W-BASE? --- > http://www.youtube.com/watch?v=tmL1Cwd3PqI , http://www.youtube.com/watch?v=JudB_abckRA , http://www.youtube.com/watch?v=cQgpyU_0rPQZamieszczone przez CromkaLink, który podałeś to zwykłe oleje Eneos bez W-Base i na dodatek na rynek hamerykański. Bardzo ciekawe oleje z olejem bazowym w nowej technologii o zmniejszonych oporach wewnętrznych i dodatkami pozbawionymi siarki, co skutkuje bardzo dobrymi parametrami i długotrwałą ochroną silnika.coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
No ale kiepsko, bo olej oficjalnie nie jest dostępny na rynek europejski i nie ma aprobat VW, chyba że się mylę? O co chodzi z tą bazą W-BASE, to jakieś japońskie a’la PAO? Zainteresował mnie ten 0W50, lepkość w 100C ma 18, ale TBN tylko 6,4, a Lqui Moly 0W40 u mnie miał TBN 6,5 po 8800km, więc do benzyny z Lpg to chyba nie bardzo się nadaje. Znalazłem tylko karty tego oleju z API SM, masz może nowe karty z tej SUSTINY 0W50 z API SN? Cromka, bedziecie ze znajomymi robić badanie tego oleju?
[ Dodano: Nie 02 Wrz, 12 23:36 ]
OK, jak by ktoś chciał, to znalazłem --- > http://neoxon.uw.hu/car/eneos_sustin...data_sheet.pdf Po gwarancji tago 0W50 biorę pod uwagę, lepkość w 100°C-17,29 i TBN 11,2 :shock:Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Milles robi własnie specjalnie na m.ten rynek CFS 5w30 8)
Tam nie uznaja hydrocraków maja zbyt wymagajace maszyny które śmijgaja na SAE 30 i 40.
google translator tez sobie radzi z tłumaczeniem ich "domków" na nasz jezyk :lol:Zamieszczone przez CromkaPostaram się pomęczyć znajomego o materiały w ludzkim językuProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
natash bo slyszalem wlasnie na tym forum ze cos takiego sie robi, nie wiem tylko czy cos takiego pomoze mojej skrzyni na jej dolegliwosci, ktore przejawiaja sie tym ze nie zawsze jedynka wchodzi za pierwszym razem orientuje sie dopidro po glosnym dzwieku zzzzgrzrzzz ze bieg nie wszedl (a jest to dzwiek, ktory powoduje ze moje serce krwawi). Nie wiem czy na to zmiana oleju w skrzyni pomoze.
Komentarz
-
-
Olej w skrzyni sie wymienia tylko tutaj trzeba podejść do tematu bardzo ostrożnie, Robercik Ci powie (Roberto ) zalał coś z ASO co chyba im się zleżało albo mieli coś nie "halo" i był problem .
Niektóre oleje do skrzyn nie mają zamienników niestety.
Ale kazy z wymienianych tutaj olejó ma dobre oleje klasy 75W90 które nadają się do 90% skrzyń.
Ostatnio robiłem analizę Amsoila SVG po 2 krotnym ciągnięciu 2 samochodów po 100km i wyszło w mojej ocenie że olej jest super ale nie ma bola aby jego parametry po takich dwóch akcjach były w normie do 60 000km , widział ktoś tą analizę ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
A ja wymieniam co 100 max150tyś.Zamieszczone przez natashASO powie Ci, że nie, a ja wymieniłem po 200 000.
+1Zamieszczone przez natashJak już coś się dzieje ze skrzynią to napewno nie pomoże, ale profilaktycznie można, chociaż te auta drugie 200 000 nie przejadą
Misialdo Ile ma ta skrzynia naletane, 400-500?
Komentarz
-
-
Nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. Skoro silnikowe wymienia się max co 15tyś, to ile mogą te do skrzyni wytrzymać, mimo to że syntetyczne są? Tylko datę produkcji oleju sprawdż.Zamieszczone przez Misialdo160 tyś ale pytam czysto profilaktycznie i z mojej czystej ciekawsosci, czy takie zabiegi to częsta praktyka czy wręcz przeciwnie.
Komentarz
-
-
nie którzy w ogóle nie wymieniają oleju w skrzyni manualnej i nic sie nie dzieję, czasami jest tak że po wymianie oleju jest gorzej niż przed wymianą :wink:Zamieszczone przez Misialdo160 tyś ale pytam czysto profilaktycznie i z mojej czystej ciekawsosci, czy takie zabiegi to częsta praktyka czy wręcz przeciwnie.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
U mnie jest lepiej. Ten AGR ma sprawdzone 160k km przebiegu? :roll:Zamieszczone przez piramidanie którzy w ogóle nie wymieniają oleju w skrzyni manualnej i nic sie nie dzieję, czasami jest tak że po wymianie oleju jest gorzej niż przed wymianą :wink:Zamieszczone przez Misialdo160 tyś ale pytam czysto profilaktycznie i z mojej czystej ciekawsosci, czy takie zabiegi to częsta praktyka czy wręcz przeciwnie.
Komentarz
-
-
Jeden Holender, mówił że wymiana oleju silnikowego szkodzi silnikowi, więc nie powinno się wogóle wymieniać oleju w silniku :wink:Zamieszczone przez piramidanie którzy w ogóle nie wymieniają oleju w skrzyni manualnej i nic sie nie dzieję, czasami jest tak że po wymianie oleju jest gorzej niż przed wymianą
Komentarz
-
-
Ile oleju wchodzi do 6-cio biegowej przekładni w O1 z silnikiem ASZ?Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---

A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Misialdo, skoro skrzynia dostała w tyłek to polecam do nowego oleju dodać to http://xado.pl/index.php?route=produ...product_id=281
skrzynie w tych silnikach wytrzymują 500-800 tys. km ale ten górny zakres to agonia i wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Wymiana może zaszkodzić jak się zalewa zły olej.Zamieszczone przez piramidanie którzy w ogóle nie wymieniają oleju w skrzyni manualnej i nic sie nie dzieję, czasami jest tak że po wymianie oleju jest gorzej niż przed wymianą
Nexus6, u Ciebie zapewne musi być norma TL 726, TL 521 78, TL 525 12 i lepkość 75W GL4. Są dwie opcje albo ORI VW albo zamiennik (może i to samo) Fuchsa Titan Sintofluid FE 75W GL4 albo Febi FE21829. Najbliżej będzie EP 75W-80 Millersa, choć Synth 75W-90 to inna liga jakościowa.
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 12:32 ]
guzolot, wchodzi ponad 2 L więc kup 3
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 12:50 ]
proponuję się przenieść tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
żeby nie robić OT
Komentarz
-
-
U mnie tak było jak zalałem olej kupiony w ASO- szkoda ze daty produkcji nie sprawdziłęm- zgrzytała mi 3-ka. Wlałem millersa i jak ręką odjął.Zamieszczone przez piramidanie którzy w ogóle nie wymieniają oleju w skrzyni manualnej i nic sie nie dzieję, czasami jest tak że po wymianie oleju jest gorzej niż przed wymianą :wink:Zamieszczone przez Misialdo160 tyś ale pytam czysto profilaktycznie i z mojej czystej ciekawsosci, czy takie zabiegi to częsta praktyka czy wręcz przeciwnie.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
konkon, tak jak piszesz, skrzynie wytrzymuja sporo dlatego nie ma sensu wczesniej niż przy 200kkm wymianiać oleju, co pisze instrukcja obsługi samochodu?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, optymalnie jest 150-200 tys. lub 5-8 lat albo np. przy okazji wymiany sprzęgła. Choć wiadomo czym trudniejsze warunki tym częściej.
Olej tak samo jak w silniku się zużywa czy producent zaleca wymianę czy nie.
Producent przewiduje żywotność podzespołów- jest to ok. 250-300 tys. km. Jeśli ktoś myśli o dłuższej eksploatacji powinien zadbać o to i owo wcześniej.
Aż dziw bierze że ludzie się przekonują do myślenia racjonalnego o olejach LL i wymianie po 30-40 tys. a z olejem w skrzyni przeciwnie.
[ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 18:01 ]
Misialdo, lepkość 75W-90 GL4 np. Motul Gear 300 75W-90, Millers TRX Synth 75W-90, Liqui Moly Getriebeöl GL4+ 75W-90. Potrzebujesz 2L. Do tego jak już wcześniej pisałem dodałbym Xado.
Komentarz
-


Komentarz