Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Cromka
    Drive
    • 2011
    • 94

    Zamieszczone przez Seed
    Z tego co słyszałem na forum Audi to Malgorzataa2 już miał policję na karku za handel podrobionym Motulem. A tu widze proboje się bronić rękami i nogami.
    Zadzwonię do gościa i poproszę o 1 litr X-cess`a w dobrej cenie do testów - specjalnie poproszę o ten z pojedyńczą etykietą. Mam prawie litr w 5 litrowym baniaku z poprzedniej wymiany, zobaczymy jak to wygląda.

    Może mamy kogoś ze Szczecina? Mógłby podjechać i porównać te oliwy.
    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

    Komentarz

    • elemenateur
      Elegance
      • 2007
      • 803

      Zamieszczone przez Pidziek
      Cromka fajnie to ująłeś , pisałem juz o tm w formie lakonicznych pytań wiec chyba najwyższy czas przestać mówic o podróbkach Motula.

      Pidziek, zagadujesz do mnie na gg. Jesteś świadomy podróbek.

      Naprawdę dziwi mnie to iż na gg nie masz problemu ze zrozumieniem tematu a tutaj na forumowym gronie do Ciebie to nie dociera i próbujesz mydlić temat.

      Podróbki istnieją, były potwierdzone nawet przez Pana Pyrkę, czy ja Cię dobrze rozumiem czy to Ty manipulujesz informacją w podobny sposób jak kiedyś gdy wszem i wobec w każdym możliwym miejscu robiłeś ludziom wodę z mózgu że motul to hc nie potrafiąc tego póżniej udowodnić.

      Znasz kody CN ? Znasz temat akcyzy? Co nam teraz już nieco bardziej w temacie możesz o tym powiedzieć?



      Przepraszam wszystkich za tą personalną uwagę ale pewne rzeczy nie przechodzą mi przez głowę.

      Ps. Powyższy wątek z bmw bardzo mnie rozbawił i autor wątku w przypadku kolejnego pomówienia będzie rozmawiał z policją i prawnikami. Dowiedziałem się że firma z GDA PPHU Filtry to firma mego brata
      No cóż...

      Komentarz

      • Cromka
        Drive
        • 2011
        • 94

        Zamieszczone przez elemenateur
        Zamieszczone przez Pidziek
        Cromka fajnie to ująłeś , pisałem juz o tm w formie lakonicznych pytań wiec chyba najwyższy czas przestać mówic o podróbkach Motula.

        Pidziek, zagadujesz do mnie na gg. Jesteś świadomy podróbek.

        Naprawdę dziwi mnie to iż na gg nie masz problemu ze zrozumieniem tematu a tutaj na forumowym gronie do Ciebie to nie dociera i próbujesz mydlić temat.

        Podróbki istnieją, były potwierdzone nawet przez Pana Pyrkę, czy ja Cię dobrze rozumiem czy to Ty manipulujesz informacją w podobny sposób jak kiedyś gdy wszem i wobec w każdym możliwym miejscu robiłeś ludziom wodę z mózgu że motul to hc nie potrafiąc tego póżniej udowodnić.

        Znasz kody CN ? Znasz temat akcyzy? Co nam teraz już nieco bardziej w temacie możesz o tym powiedzieć?



        Przepraszam wszystkich za tą personalną uwagę ale pewne rzeczy nie przechodzą mi przez głowę.

        Ps. Powyższy wątek z bmw bardzo mnie rozbawił i autor wątku w przypadku kolejnego pomówienia będzie rozmawiał z policją i prawnikami. Dowiedziałem się że firma z GDA PPHU Filtry to firma mego brata
        No cóż...
        To może kolega trochę rozjaśni temat? Myślę, że wiele osób chętnie posłucha.
        Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez elemenateur
          Zamieszczone przez Pidziek
          Cromka fajnie to ująłeś , pisałem juz o tm w formie lakonicznych pytań wiec chyba najwyższy czas przestać mówic o podróbkach Motula.

          Pidziek, zagadujesz do mnie na gg. Jesteś świadomy podróbek.

          Naprawdę dziwi mnie to iż na gg nie masz problemu ze zrozumieniem tematu a tutaj na forumowym gronie do Ciebie to nie dociera i próbujesz mydlić temat.

          Podróbki istnieją, były potwierdzone nawet przez Pana Pyrkę, czy ja Cię dobrze rozumiem czy to Ty manipulujesz informacją w podobny sposób jak kiedyś gdy wszem i wobec w każdym możliwym miejscu robiłeś ludziom wodę z mózgu że motul to hc nie potrafiąc tego póżniej udowodnić.

          Znasz kody CN ? Znasz temat akcyzy? Co nam teraz już nieco bardziej w temacie możesz o tym powiedzieć?



          Przepraszam wszystkich za tą personalną uwagę ale pewne rzeczy nie przechodzą mi przez głowę.

          Ps. Powyższy wątek z bmw bardzo mnie rozbawił i autor wątku w przypadku kolejnego pomówienia będzie rozmawiał z policją i prawnikami. Dowiedziałem się że firma z GDA PPHU Filtry to firma mego brata
          No cóż...
          Czyli autor małgorzata postradał zmysły kompletnie ?... :lol: - Jakis świr kompletnie odjechany ?
          To jakiś wariat biznesmen ?

          Proceder podróbek powinien być oczywiscie pietnowany jak najbardziej traca na tym wszyscy ...

          Dla mnie obecność bazy HC czy PAO przestała byc obiektem badań i testów bo praktyka weryfikuje przydatnośc danego oleju do konkretnego zastosowania ...
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • tryton
            Elegance
            • 2008
            • 935

            Koledzy nie wiem czy już było ale nie chce mi się czytać całego wątku . Jakie macie zdanie o Mobil 1 5/50 . Warto sobie tym olejem głowę zawracać ?

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              Zamieszczone przez tryton
              Koledzy nie wiem czy już było ale nie chce mi się czytać całego wątku . Jakie macie zdanie o Mobil 1 5/50 . Warto sobie tym olejem głowę zawracać ?
              Do AGRa? Daj sobie spokój.
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              • tryton
                Elegance
                • 2008
                • 935

                Do AGRa? Daj sobie spokój.
                A coś więcej ? dlaczego do AGR nie polecasz

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Zamieszczone przez tryton
                  A coś więcej ? dlaczego do AGR nie polecasz
                  Więcej to jest w tym wątku. Też mam AGRa i do niego to minimum 5W40, a niektórzy tutaj namawiają nawet na W30. W tej cenie można spokojnie znaleźć coś z 5W40, a może nawet 0W40 na którym obecnie jeżdżę.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    Zamieszczone przez parasite
                    a może nawet 0W40 na którym obecnie jeżdżę.
                    Czyli zły bo ty jeżdzisz na 0/40 dobre

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      Zamieszczone przez tryton
                      Czyli zły bo ty jeżdzisz na 0/40 dobre
                      Nie jest dobry bo ja jażdże tylko jeżdżę na 0W40 dlatego, że taki jest polecany i ok do tego silnika.
                      Dobry to jest Twój brak umiejętności przeczytania ze zrozumieniem tego wątku. Skoro wiesz lepiej to po co się pytasz. Zalej sobie Castrola 10W40 albo jakiegoś minerała bo masz już pewnie ponad 200 tyś. :lol:
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • tryton
                        Elegance
                        • 2008
                        • 935

                        Zamieszczone przez parasite
                        albo jakiegoś minerała bo masz już pewnie ponad 200 tyś. :lol:
                        Muszę cie zmartwić w przeciwieństwie do ciebie nie mam 300 tyś tylko 130 i dlatego pytam Fachowców czy 5/50 będzie odpowiedni czy może zastosować coś innego . A ty widzę że do swojej lejesz tylko 0/40 więc chyba nie bardzo jesteś autorytetem w dziedzinie zalania innym olejem AGRa

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          Zamieszczone przez tryton
                          Muszę cie zmartwić w przeciwieństwie do ciebie nie mam 300 tyś tylko 130
                          bueheheheh zazdroszczę Ci. Pewno jeżdzone tylko do kościoła co niedzielę. :diabelski_usmiech
                          Dawno mnie nic tak nie rozbawiło.

                          Zamieszczone przez tryton
                          dlatego pytam Fachowców czy 5/50 będzie odpowiedni czy może zastosować coś innego . A ty widzę że do swojej lejesz tylko 0/40 więc chyba nie bardzo jesteś autorytetem w dziedzinie zalania innym olejem AGRa
                          Skoro ma 505.00 to jaki fachowiec Ci powie, że nie można? Jakiej odpowiedzi oczekiwałeś? Nie lej bo Ci silnik wybuchnie? Wystarczy poczytać wątek.
                          Wyobraź sobie, że lałem i 5W40, 0W40 i 10W40, a teraz zastanawiam się nad W30, więc tak jakbyś nie trafił.
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          • Seed
                            Elegance
                            • 2010
                            • 875
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Zamieszczone przez tryton
                            Zamieszczone przez parasite
                            albo jakiegoś minerała bo masz już pewnie ponad 200 tyś. :lol:
                            Muszę cie zmartwić w przeciwieństwie do ciebie nie mam 300 tyś tylko 130 i dlatego pytam Fachowców czy 5/50 będzie odpowiedni czy może zastosować coś innego . A ty widzę że do swojej lejesz tylko 0/40 więc chyba nie bardzo jesteś autorytetem w dziedzinie zalania innym olejem AGRa
                            co za tupet
                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez tryton
                              nie chce mi się czytać całego wątku
                              Jeśli nie chcesz znać opinii innych, to po co zadajesz pytanie? Kolega parasite dobrze ci doradza, a jeśli Ty uważasz, że nie, to poczytaj wątki olejowe co inni piszą o 5w50 i nie śmieć lenistwem. Kolega parasite tak jak ja, leje 0w40 bo tak poradzili nam znający temat oleii z tego forum.

                              [ Dodano: Sro 09 Maj, 12 16:05 ]
                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Dla mnie obecność bazy HC czy PAO przestała byc obiektem badań i testów
                              A dlaczego? Sam przytoczyłeś tu wykład Pani Baran, która uważa, że syntetyki grupy IV i V mimo wszystko są lepsze niż HC.

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez leonn
                                A dlaczego? Sam przytoczyłeś tu wykład Pani Baran, która uważa, że syntetyki grupy IV i V mimo wszystko są lepsze niż HC.
                                Bo są lepsze ale ich obecność jest coraz bardziej marginalna.
                                Koszty, koszty ....

                                Napisałem badań i testów.
                                Znam dobre syntetyki znam gorsze "syntetyki" i lepsze HC z niewielką domieszką PAO itp.

                                Będe się skupiał w wolnej chwili na aspektach praktycznych, drogowych bo to ile syntetyka w syntetytyku z kraju X czy kraju Y i skąd baza i dodatki to tak jakby sie chciało kijem wisłe zawrócić rozmowa do nikąd.

                                Sam zalewam 5W50 do kilku Transporterów, LT używanych w trudnych warunkach na pompowtryskach, mysli ktos że coś się dzieje ....?

                                Skupmy sie na zimnym rozruchu i tym co smaruje silnik przez pierwsze 15 km ....dalej to róznice bardzo małe są


                                Beran nie Baran.
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • zak14
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 605
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Na stronie Afton Chemicals pojawiła się nowa wersja Specification Handbook.
                                  Jest tam sporo fajnych informacji, natomiast moją uwagę przyciągnęła uaktualniona wersja specyfikacji VW 504 / 507 (wskazuję te specyfikacje łącznie, bo są w jednej ‘approval sequence’).

                                  Co się zmieniło w stosunku do wersji z 2008:
                                  1. Dopuszczono nową lepkość: 0w30, przy zachowaniu wymogu min. HTHS 3.5
                                  2. Nastąpiła zmiana stosowanego testu z M111 Sludge (CEC L-53-T95) na M271 Sludge MB In-house Metod
                                  3. W teście VW Fuel Economy Test (PV 1451) dla 5w30 minimalny spadek spalania (względem oleju referencyjnego) wynosi 2% (bez zmian), natomiast dla oleju 0w30 minimalny spadek spalania określono na 2.5%. Wprowadzono też normy dla każdej z 3 faz testu.
                                  4. Wprowadzono wymóg przeprowadzenia testu VW FSI (Direct Injection Gasoline) (PV 1481)
                                  5. Wprowadzono wymóg przeprowadzenia testu VW ICTD (PV 1431)

                                  Po szczegóły odsyłam tu (str. 108):


                                  Na końcu książeczki krótkie opisy dużej liczby stosowanych testów.

                                  [ Dodano: Sro 09 Maj, 12 19:23 ]
                                  Zamieszczone przez tryton
                                  Jakie macie zdanie o Mobil 1 5/50
                                  Do cywilnych zastgosowań lepkość zbyt wysoka. Negatywne konsekwencje:
                                  - optymalną dla silnika lepkość, zwłaszcza w zimie, olej osiąga po długim czasie (w zimie, w jeździe miejskiej najprawdopodobniej nie osiągnie jej wcale)
                                  - w konsekwencji powyższego m.in. wyższe spalanie

                                  [ Dodano: Sro 09 Maj, 12 19:26 ]
                                  To tak na szybko, bo argumentów przeciw w tym i archiwalnym wątku przewinęło się niemało (np. przy tak dużej rozpiętości lepkości - trwałość parametrów oleju będzie słabsza gdyż silnie zależy od zużywających się modyfikatorów lepkości -polimerów).
                                  5w50 to wybór do bardzo obciążanych silników (np. holowanie przyczepy w lecie / po górach).
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez leonn
                                    syntetyki grupy IV i V mimo wszystko są lepsze niż HC
                                    bo syntetyki oparte na PAO przeważają nad olejami opartymi na starszej technologii HC - kosztowne to fakt...ale należy uwzględnić zarówno samą bazę jak i pakiet dodatków które zawiera dany olej. Może się okazać, że olej na PAO ze zbyt małą zawartością dodatków może szybko stracić swoje właściwości i będzie ustępował nowoczesnemu olejowi wykonanemu w technologii syntetycznej z pokaźnym pakietem dodatków przeciwzużyciowych - technologia poszła do przodu - należy wziąć pod uwagę, żę świetna praca Pani dr Elżbieta Beran pochodzi z 2008 roku --- > http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/Beran.pdf

                                    Gulf Oil jest jednym z wiodących dostawców paliw i środków smarnych dla sektora samochodowego, motocyklowego, morskiego, rolniczego i przemysłowego.


                                    Zamieszczone przez zak14
                                    Jest tam sporo fajnych informacji,...uaktualniona wersja specyfikacji VW 504 / 507 (wskazuję te specyfikacje łącznie, bo są w jednej ‘approval sequence’).
                                    Co się zmieniło w stosunku do wersji z 2008:
                                    1. Dopuszczono nową lepkość: 0w30, przy zachowaniu wymogu min. HTHS 3.5
                                    no to jest ciekawa informacja - (strona 123 wskazanego przez zak14 dokumentu...żebyście nie szukali zbyt długo :wink: ) chyba pierwsza oficjalna - dla silnika wymagającego oleju oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 pojawiła się opcja z SAE 0W-30.
                                    Ciekawe kiedy VW oficjalnie wykaże w aprobacie VW 504.00/507.00 możliwość zastosowania olejów 0W/30.

                                    xtremesystems - nareszcie będziesz mógł sprawdzić spokojnie tą lepkość (chyba pamiętasz jak pisaliśmy na PW :wink: ---> post z lutego
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Na temat stosowania oleju 0W/30 w silniku 1,6 TDI CR SAP odpisał mi :

                                    W przypadku wskazanego samochodu o nr VIN xxxxx (Skoda Fabia 1,6 l/77 kW TDI CR), symbol silnika CAYC, stały tryb przeglądów QG2, Producent zaleca stosowanie oleju o normie jakościowej zgodnej z VW 507 00.
                                    Producent nie wskazuje normy lepkościowej, co należy interpretować w ten sposób, że pozostawia w tym zakresie wybór Klientowi, czy personelowi serwisu, którzy w odniesieniu do wyboru konkretnego oleju (konkretnej marki), w danej klasie lepkościowej, kierują się swoim doświadczeniem i preferencjami.
                                    Innymi słowy nie jest możliwe zastosowanie w tym pojeździe oleju o specyfikacji niższej aniżeli VW 507 00.
                                    Jednocześnie informujemy, że na chwilę obecną nie ma olejów o lepkości SAE 0W30 ze specyfikacją VW 507.00 dostępnych na rynku polskim i oficjalnie zatwierdzonych przez koncern VW.
                                    Z wyrazami szacunku,
                                    Zespół ©koda INFO

                                    Tyle w temacie 5W/30 i VW 507.00 - VW do tych silników na chwilę obecną nie przewiduje wg VW Oil Quality Standard VW 504 00 / 507 00 oleju o innej lepkości niż 5W/30....(dotyczy silników na gwarancji...bo po gwaarancji możecie lać na własną odpowiedzialność co chcecie).

                                    Osobiście myślę,że olej 0W/30 LowSaps z aprobatą BMW czy Mercedesa do silników CR też powinien spełnić w silniku VW swoje zadanie - co do pytania czy jednostka taka jest przystosowana do oleju 0W/30 - nie wiem nie dostałem info z VW Polska - czekam nadal.
                                    SAP - odcina się od zastosowania oleju 0W/30 innego niż ze specyfikacją VW 507.00...a takiego nie ma ... trzeba poczekać na normę VW 508.00.
                                    :lol:

                                    Ciekawe kiedy pojawią się oleje 0W/30 ze specyfikacją VW 507.00 ( a może będzie to jednak oznaczenie VW 508.00) :roll:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      świetna praca Pani dr Elżbieta Beran pochodzi z 2008 roku
                                      A duża część cytowanych w niej publikacji jest istotnie starsza
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      strona 122 wskazanego przez zak14 dokumentu...żebyście nie szukali zbyt długo
                                      Strona 123 pdf-a, ale w stopce strony jest numer 108
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Ciekawe kiedy VW oficjalnie wykaże w aprobacie VW 504.00/507.00 możliwość zastosowania olejów 0W/30
                                      Ja rozumiem, że już wykazał, tylko żaden producent nie wypuścił jeszcze takiego oleju. Może dlatego, że trzeba połączyć 0w30 z HTHS >=3.5 ?
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez zak14
                                        Strona 123 pdf-a
                                        no tak...numeracja stron jest na dole a nie u góry :hammer (poprawiłem w poście).

                                        Zamieszczone przez zak14
                                        żaden producent nie wypuścił jeszcze takiego oleju
                                        tz żaden z producentów nie postarał się chyba jeszcze o specyfikację VW 504.00/507.00 dla oleju o SAE 0W/30 bo mamy np CASTROL EDGE PROFESSIONAL z MB 229.31 / 229.51, VW 502.00 / 503.01 / 505.00, BMW LongLife-04 - 0W-30 z ACEA C3 , Millersa XF Longlife 0w30 z ACEA B3 , VALVOLINE SYNPOWER MXL 0W30 z ACEA A3/ B4.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          no wlasnie. ciekawe kiedy wyjda oleje 0w30. ja mam do zmiany jakies 2-3 miechy..
                                          i nie moge sie doczekac jak bedzie 0w30.
                                          ciekawe czy VI w tych z norma 507 bedzie tak imponujace jak to w tych obecnych 0w30

                                          Komentarz

                                          • zak14
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 605
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            tz żaden z producentów nie postarał się chyba jeszcze o specyfikację VW 504.00/507.00 dla oleju o SAE 0W/30 bo mamy np CASTROL EDGE PROFESSIONAL z MB 229.31 / 229.51, VW 502.00 / 503.01 / 505.00, BMW LongLife-04 - 0W-30 z ACEA C3 , Millersa XF Longlife 0w30 z ACEA B3 , VALVOLINE SYNPOWER MXL 0W30 z ACEA A3/ B4
                                            O ile te oleje mieszczą się w wymogach nowego VW 507 (np. fuel economy przy HTHS>=3.5).
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez zak14
                                              O ile te oleje mieszczą się w wymogach nowego VW 507 (np. fuel economy przy HTHS>=3.5).
                                              np CASTROL EDGE PROFESSIONAL ma MB 229.31 / 229.51 - czyli:

                                              - MB 229.31- olej do silników typu diesel nowej generacji z filtrem cząstek stałych ( mid. SAPS)
                                              - MB 229.51 – do silników benzynowych i typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)

                                              do tego ma ACEA C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV.

                                              Teoretycznie mógłby być, jednak VW zażyczy sobie zapewne dodatkowych testów przed nadaniem mu oficjalnej aprobaty.

                                              Na moje pytanie czy konstruktorzy VW przewidzieli możliwość zastosowania oleju 0W/30 w silniku 1,6 TDI CR, SAP do tej pory mi nie odpisał.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • zak14
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 605
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                - MB 229.31- olej do silników typu diesel nowej generacji z filtrem cząstek stałych ( mid. SAPS)
                                                - MB 229.51 – do silników benzynowych i typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)
                                                Nie bez powodu pisałem o fuel economy. W przypadku VW 507 ma być min 2,5%, a MB 229.51 to bodaj 1% względem tego samego oleju referencyjnego, choć chyba w innych testach (nie mam teraz pod ręką kwitów).
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Na moje pytanie czy konstruktorzy VW przewidzieli możliwość zastosowania oleju 0W/30 w silniku 1,6 TDI CR, SAP do tej pory mi nie odpisał
                                                Mój stan korespondencji z SAP urwał się ostatnio na takim stwierdzeniu z ich strony:

                                                Szanowny Panie.

                                                Wiedza, o którą Pan zabiega znacząco wykracza poza zakres informacji przekazywanych Klientom przez SKODA AUTO Polska SA.

                                                Stąd z przykrością informuję Pana, że Skoda Auto Polska SA nie może wyjść naprzeciw Pana oczekiwaniom.


                                                Najwyraźniej usiłowali mi powiedzieć spier... w możliwie taki sposób, żebym czuł narastające podekscytowanie przed czekającą mnie podróżą
                                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Na moje pytanie czy konstruktorzy VW przewidzieli możliwość zastosowania oleju 0W/30 w silniku 1,6 TDI CR, SAP do tej pory mi nie odpisał
                                                  Oni dostosowali olej do RYNKU a nie do silnika.
                                                  Tak samo jest z Mazdą

                                                  Tylko pytanie czy medialny HC bedzie na tyle stabilny aby zapewnic rekomendowany interwiał min. 15 000km ....wątpię.
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    MB 229.51 to bodaj 1% względem tego samego oleju referencyjnego
                                                    1,7 % a przy MB 229.31 jest 1% względem oleju referencyjnego. Akurat kwestię dodatkową, jaką jest wykazanie procentowej oszczędności paliwa po zastosowaniu w/w oleju traktuję jako "poboczną" - główna, czyli ochrona silnika (HTHS) i filtra cząstek stałych (SAPS) powinna być zachowana zarówno w przypadku zastosowania oleju MB 229.51 jak i MB 229.31 pozostaje kwestia dodatkowych testów dla VW 504.00/507.00 ( w tym wspominany przez zak14 650 godzinny test RNT Wear Test - "Baumusterprufung": Gasoline Engine Tests, Diesel Engine Tests ). --- strona 46 wklejałem tabelkę OEM Specyfication VW.

                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    Wiedza, o którą Pan zabiega znacząco wykracza poza zakres informacji przekazywanych Klientom przez SKODA AUTO Polska SA.
                                                    :shock: ... ad: nawet mi się nie chce komentować ... ja pier... traktują klientów jak idiotów. :box
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...