Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojtas_Poznań
    RS
    • 2010
    • 2822

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    "płyną" prawie identycznie, chyba nie widać wielkiej róznicy
    właśnie miałem o tym samym pisać :P nawet bym powiedział że ten czarnuch jakby lepiej "wystartował" ? :idea: albo tylko takie złudzenie miałem :wink:

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Ciekawe, jak by wypadło takie zestawienie AFL z przepracowanymi olejami innych marek.
    należy mieć nadzieję, że wkrótce będą kolejne testy :szeroki_usmiech
    SPOT Poznań:
    .....
    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


    Error 503 Wojtas Unavailable :P

    Komentarz

    • dragster
      Elegance
      • 2009
      • 895
      • Honda

      Zamieszczone przez Pidziek
      pompowalność, MRV :-)
      Jaka powinna być pompowalność dla olejów 0W40 i 5W40 oraz dla 0W30 i 5W30?

      Np. M1 podaje dla 0W40: MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000


      Dobrze to czy za mało?
      Producenci też nie zawsze podają tą informację. Ma ktoś dane dla Lotosa 5W40 i Motula x-cees 5W40?
      Silnik R18A2.
      http://www.dadrl.org.uk
      http://www.lightmare.org

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        musze jednak stwierdzic ze na lazerway jest wieksze spalanie niz na castrolu. przynajmniej po miescie
        nie wiem czemu bo to rzadki olej.


        przeciez castrol nie jest najlepszym olejem na rynku

        [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 18:26 ]
        btw
        lepiej jak ccs w -30 jest wieksza wartoscia czy mniejsza?

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          0W30 to okreslenie oleju, ktore jest teoretyczne.

          - istnieje niestety duza rozbieznosc w konkretnych partiach konfekcjonowania
          - 0W - dotyczy oleju o skrajnie malym przebiegu i od jego jakosci i kompozycji zalezy jak dlugo bedzie to "zero"

          - producenci ostatnio poluzowali sobie cugle i okreslaja oleje 0W... a de facto powinno byc 5W tak samo jak z nazwa - olej syntetyczny....


          generalnie badz tu madry..... i wierz w marketing nie wskazujac konretnie na firme na C. ...

          Komentarz

          • Orbit
            Rider
            • 2010
            • 486

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez Orbit
            Amsoil afl VS Amsoil AFL po 6900 km - 22C 18 H
            "płyną" prawie identycznie, chyba nie widać wielkiej róznicy. Ciekawe, jak by wypadło takie zestawienie AFL z przepracowanymi olejami innych marek.
            Jeśli masz , możemy przetestować ...
            wydaje mi się ze AFL wypada całkiem nieźle jak na prawie 7000 km + kilkanaście wypaleń DPF olej ma naprawdę dobra konsystencje , jak pisałem na samym początku testów .. jest tłusty , zupełnie co innego niż kilka 5w30 które spuszczam z silnika . Najgorszy chyba był Dexos2 , którego mam zalanego obecnie i chyba spłynie jeszcze w tym roku ,
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              za chwile zamieszcze fimik z moimi olejami po 2 dniach w zamrazarce.
              wypadly calkiem niezle . ale po rozmrozeniu cos mnie tknelo i ogladnalem te oleje pod swiatlo. i zdziwienie

              castrol i motul mialy takie cos




              moze nie widac za dobrze na zdjeciu ale chodzi o takie metne smugi. nie sa to zalamania swiatla tylko cos sie z oleju wytracilo. jakby kto w olej gruche zwalil takie biale cos

              jest to tylko w motulu i castrolu. w statoilu brak

              to "cos" mimo poruszania oleju nie znikalo . dopiero po mocnym potrzasnieciu kilka razy zniklo

              ciekawe czy mozliwe jest odkladanie tego czegos przez zime na dnie miski olejowej gdzie az takiego ruchu nie ma.

              [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 20:16 ]
              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=29mNY5amgxI&feature=plcp[/youtube]

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez xtremesystems
                lepiej jak ccs w -30 jest wieksza wartoscia czy mniejsza?
                CCS to lepkość strukturalna oleju (pisałem już o tym, szkoda się powtarzać :wink: ) dla olejów 0W/30 mieżona w -35C dla pozostałych SAE mierzona w -30C ...jeżeli producent podaje "inaczej" to ściemnia :twisted:

                CCS - im bardziej poniżej tym lepiej Oleje ze specyfikacją dla Forda mają często poniżej CCS w granicach 3200 !

                Olej, który będzie miał lepszą-niższą lepkość strukturalną CCS (przy VW 504.00/507.00 podawana jest przy -30C dla 5W/30 ), lepszą temeraturę płynięcia i niższą lepkość kinematyczną w temperaturze 40C - w "teorii" będzie sprawował się lepiejw zimie (zwłaszcza na krótszych odcinkach).
                Oczywiście im mniejsza lepkość strukturalna oleju tym lepiej. Tym szybciej olej zostanie rozprowadzony do wszystkich węzłów tarcia w silniku ale CCS to tylko jeden ze składowych parametrów, którym należy się sugerować. To nie jest główny wyznacznik.

                Zamieszczone przez xtremesystems
                fimik z moimi olejami po 2 dniach w zamrazarce.
                wypadły calkiem nieźle
                łoł naprawdę całkiem porządnie wypadły i to wszystkie trzy! Zarówno Motula jak i Edge bardzo ładnie płyną ...co może kilka osób zaskoczyć, zwłaszcza jeżeli chodzi o Motula, który był podejrzewany o słabsze parametry a tutaj widać, że płynie dobrze! Szkoda, że Motul nie podaje CCS w kartach produktu.

                Zamieszczone przez xtremesystems
                musze jednak stwierdzic ze na lazerway jest wieksze spalanie niz na castrolu.
                ale na Statoil silnik lepiej pracuje ... :wink:
                Jakia różnica w spalaniu? Trzeba brać pod uwagę, że teraz sezon jesienny jest a nie letni. (ps u mnie na Statoil 0W/30 spalanie wróciło do poprzednich, czyli niżej niż na Amsoil 5W/20 ...silnik pracuje bardzo przyjemnie, jak widać ta jednostka benzynowa VW preferuje jednak inną lepkość SAE. :wink:

                Zamieszczone przez Orbit
                Jeśli masz , możemy przetestować ...
                mam te które podawałem czyli LazerWay 0W/30 i 5W/30F - jak chcesz mogę przesłać (ale to świeże oleje, o pozostałę dopiero się postaram - AFL będzie od ojca ... Castrol Edge FST 5W/30 od brata z passata...i jeszce coś dołożę :diabelski_usmiech

                Zamieszczone przez xtremesystems
                ciekawe czy mozliwe jest odkladanie tego czegos przez zime na dnie miski olejowej gdzie az takiego ruchu nie ma
                hmmm ciekawe..., raczej nic takiego nie powinno miec miejsca ale często w niedogrzanych silnikach robi się masło (jazda na krótkich odcinkach na niedogrzanym silniku) ale takie "coś" też napewno nie pomaga :roll:

                Zamieszczone przez xtremesystems
                w statoilu brak
                taaaa co jak co ale Skandynawowie chyba wiedzą jak wyprodukować olej który sprawdzi się w ich zimnym klimacie... (mogę jeszcze dodać - "a nie mówiłem" :wink: ...choć oczywiście nie twierdzę, że to ideał :diabelski_usmiech ).
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  tak .ale lepszy jest olej gdy ta wartosc jest wyzsza czy nizsza

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Za 1000km będe zmieniać olej, więc zleję stary AFL i robimy testy, oprócz tego też mam nie używany AFL więc będzie się działo
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      lepszy jest olej gdy ta wartosc jest wyzsza czy nizsza
                      uzupełniłem poprzedni post.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        Mogę dorzucić Millers XFE-PD 5W40 po przebiegu ~5500km w 1.4HDi (dla dobra ogółu odessam ile trzeba z silnika). W Skodzie AMS AFL 5W40 więc nic tym nie wniosę póki co (przebieg nawet nie 2k km).

                        Pisać szybko - w sobotę mogę siostrze z Passka AVB ściągnąć Castrol Edge 5W30 po 10-12k km przebiegu a tam lekko nie ma (malutkie przebiegi po mieście a po 2-3 tygodniach traska z cegłą na gazie).
                        Jeśli by była chęć to mogę ją "zmolestować" o próbkę
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez piramida
                          robimy testy
                          : ale Was wzięło...to chyba fajnie zobaczyć jak coś sprawdza się "w praktyce" a nie na papierze.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez piramida
                            robimy testy
                            : ale Was wzięło...to chyba fajnie zobaczyć jak coś sprawdza się "w praktyce" a nie na papierze.
                            si!


                            ps. taka mala uwaga to ze plynie dobrze po zamrazarce nie znaczy ze dobrze smaruje [ pisze o przepracowanym oleju....] bo to jest jak PAOLO ESCO pisal - tylko jeden z wielu parametrow....

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              Zamieszczone przez soszek81
                              Mogę dorzucić Millers XFE-PD 5W40 po przebiegu ~5500km w 1.4HDi (dla dobra ogółu odessam ile trzeba z silnika). W Skodzie AMS AFL 5W40 więc nic tym nie wniosę póki co (przebieg nawet nie 2k km).

                              Pisać szybko - w sobotę mogę siostrze z Passka AVB ściągnąć Castrol Edge 5W30 po 10-12k km przebiegu a tam lekko nie ma (malutkie przebiegi po mieście a po 2-3 tygodniach traska z cegłą na gazie).
                              Jeśli by była chęć to mogę ją "zmolestować" o próbkę
                              sciagnij edge . ciekaw jestem. bo znienawidzony tutaj castrol sprawuje sie calkiem niezle w zamrażarce

                              [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 21:56 ]
                              nadal mnie zastanawia co to jest to biale cos co wyrtacilo sie z olejów . najlepiej widoczne na drugim zdjeciu.

                              [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 21:58 ]
                              a druga sprawa . czy zajebisty olej hydrocrackowany nie moze byc lepszy od PAO?
                              bo nie wiem czy nie za bardzo wierzymy w moc PAO

                              Komentarz

                              • Tomato
                                Rider
                                • 2010
                                • 303
                                • Volkswagen
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                "to białe" tak sobie pomyślałem czy to nie jest podobne do tego masła co się może pojawić zimą jak ktoś jeździ na krótkich dystansach??ciekawe czy po rozgrzaniu by to znikło

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  po nagraniu fimku .zostawilem oleje na stole. po godzinie wracam i juz w cieplych olejach takie cos sobie plywa.

                                  krece gora doł . nic . dopiero po porzadnym wstrzasnieciu zniklo.
                                  bylo tylko w butelce z castrolem i motulem,



                                  btw PAOLO czyli jak jeden olej ma ccs 6200 a drugi 5800 to teoretycznie lepszy jest ten drugi?

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Ja też moge podesłać przepracowanego cfs-a 5w40 nowego cfs-a , nieuzywanego M1 5w50, M1 0w40, LM High tech synthoil 5w40. Poprosze tylko o adres do wysylki :P
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      xtremesystems
                                      ile potrzebujesz i gdzie Ci podrzucić (w niedzielę wieczorem 22-23) będę pomykał przez Łódź więc mogę dostarczyć osobiście.
                                      Chcesz też tego Millers'a?
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        po godzinie wracam i juz w cieplych olejach takie cos sobie plywa.
                                        kufaaaa po godzinie :shock: ...dopiero teraz o tym piszesz - nic takiego nie ma prawa być ! Ciekawe co się wytrąciło ...jakieś woskowiny/parafiny :roll:

                                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y8WMITGPGW4[/youtube]

                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        czy nie za bardzo wierzymy w moc PAO
                                        --->
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        bylo tylko w butelce z castrolem i motulem,
                                        sam sobie odpowiedziałeś Statoil LL ma >30% PAO.
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        jak jeden olej ma ccs 6200 a drugi 5800 to teoretycznie lepszy jest ten drugi?
                                        tak - teoretycznie lepszy jest ten, który ma niższą = mniejszą liczbę. (kurcze ale samym CCS się nie sugeruj! - bez przesady).
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          kufaaaa po godzinie :shock: ...dopiero teraz o tym piszesz :twisted:
                                          no po jakies godzinie . wszedlem zrobic herbatke . patrze czy oleje odtajały a tam to plywa. nie wiem po ilu sie to dokladnie wytracilo. ale na pewno bylo tego duzo po godzinie od wyjecia z zamrazry. alej juz byl dobrze cieply

                                          [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:29 ]
                                          a jeszcze co mnie zastanawia . co w tym castrolu siedzi. no i motul i statoil mialy normalny bursztynowy kolor na zimno a castrol zżółkł .

                                          [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:32 ]
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Ciekawe co się wytrąciło ...jakieś woskowiny/parafiny :roll:
                                          na pewno cos z oleju . bo butelki byly czyste i osuszone .

                                          dodatkowo to cos rozpuszczalne jest w oleju bo po wstrzasnieciu zniklo. te wszystkie smugi na zdjeciach to to cos. bylo tego calkiem sporo. tak sobie plywalo jak plesn w napoju

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Ze strony Quaker State:

                                            "OLEJE A PARAFINA".
                                            Oleje produkowanie na bazie surowej nafty zawierające parafiny powodują, że silnik słabnie, a przyczyną jest osadzanie się parafiny na ścianach silnika, a po pewnym czasie silnik wymaga remontu.

                                            FAKT.
                                            Są dwa rodzaje surowej ropy: parafinowa i naftowa - ciężka. Większość popularnych silników jest smarowanych przez oleje produkowane z ropy parafinowej. Ropę tą możemy rozpoznać dzięki jej odporności na rozcieńczenie i zagęszczenie pod wpływem temperatury. Ropa parafinowa służy do produkcji wielu różnych produktów m.in. wosków, benzyn, naft, olejów, asfaltów itd. Każda firma produkująca oleje silnikowe używa do tego celu ropy na bazie parafiny. Wielu ludzi wierzy, że parafiny oznaczają tyle co woski i mogą uszkadzać silniki. NIE JEST TO PRAWDĄ!. Takie myślenie spowodowane jest tym, że molekuły parafiny mogą się wytrącać pod wpływem niskiej temperatury i tworzyć warstwę wosku. W procesie produkcyjnym olejów silnikowych parafina zostaje usunięta proces ten nazywa się "ODPARAFINOWANIEM"). Parafina jest dodatkowym produktem otrzymywanym z surowego oleju Przeważnie używa się baz, które zawierają minimalne ilości parafiny. Końcowy wynik to oleje silnikowe o bardzo wysokiej jakości z wieloma dodatkami uszlachetniającymi. -- > to chyba Castrol I Motul nie postarali się zbyt z usuwaniem parafin...

                                            dalej...

                                            RZADKI KONTRA GĘSTY.

                                            FAKT.
                                            Zamiast mówić, że oleje nie są idealne, porozmawiajmy dlaczego rzadsze oleje są częściej wybierane. Głównym powodem jest to , że producenci samochodów preferują oleje rzadsze lub o mniejszej lepkości ponieważ stwarza to warunki do mniejszego zużycia paliwa podczas pracy silnika. Silnik potrzebuje w tym przypadku mniej energii aby przepompować olej rzadszy niż gdyby miał do czynienia z olejem gęstym. Niektórzy producenci zostali zobligowani przez CAFE (Instytucja monitorująca średnie zużycie paliw w autach) lub nawet przez rząd. Dłuższe używanie olejów rzadszych lub o niższej lepkości daje ogromną różnicę zużycia paliwa. Rzadsze oleje ponadto ułatwiają rozruch silnika, szczególnie podczas zimy. Silnik staje się też bardziej ekonomiczny niż w przypadku użycia olejów gęstszych. Rzadsze oleje takie jak SAE 5W/30 szybciej rozpoczynają smarowanie silnika niż oleje gęstsze, dzięki temu zapewniają lepszą ochronę silnika. Lepkość oleju używanego w danym silniku jest uzależniona od wymogów producenta silnika i jego konstrukcji. Producenci silników wydają mnóstwo pieniędzy na różnego rodzaju eksperymenty związane z lepkością olejów, które będą musieli używać właściciele pojazdów. Niektórzy producenci preferują oleje o lepkości SAE 10W/30 inni z kolei 5W/20, spowodowane jest to różnicami tolerancji silników ich konstrukcji.

                                            [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:36 ]
                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            to cos rozpuszczalne jest w oleju bo po wstrzasnieciu zniklo. te wszystkie smugi na zdjeciach to to cos. bylo tego calkiem sporo. tak sobie plywalo jak plesn w napoju
                                            ale w LazerWay tego nie było?
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              nie bylo w lazer


                                              ja znalazlem cos takiego

                                              dodatki myjąco-rozpraszające (detergenty, dyspergatory) używane w ilościach 0,5 - 10 % i powyżej. Zadaniem tych środków powierzchniowo-czynnych jest utrzymanie stałych produktów starzenia olejów w stanie wysokiego rozdrobnienia, obniżenia tendencji tworzenia laków i osadów głównie w silnikach spalinowych, stosowane głównie do produkcji olejów silnikowych a rzadziej do innych gatunków olejów
                                              moze one sie zestarzaly. castrol stoi rok w bance a motul rok i dwa miesiace.

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                moze one sie zestarzaly. castrol stoi rok w bance a motul rok i dwa miesiace.
                                                hehe to raczej nie to przecież, nie trzymałeś otwartych opakowań tylko zakręcone...kłania się bardziej technologia wytwarzania oleju i jakość stosowanych w nim baz.
                                                Pisałem już wiele razy - Statoil robi dobre oleje. Nie najlepsze, nie hiper rewelacyjne,żadne cuda... ale po prostu dobre.
                                                Tak samo jest z ON zimowym - dodają tam jakiś dodatek, który zapobiega żelowaniu i wytrącaniu się kryształków wody (nie piszę o "dziwnych" przypadkach .. tylko o ON z autoryzowanej stacji tej firmy).

                                                cytat: Panujące niskie temperatury to wyzwanie dla kierowców posiadających samochody napędzane olejem napędowym. Statoil Poland specjalnie na mrozy przygotował arktyczny olej napędowy DieselGold z temperaturą blokady zimnego filtra (CFPP) od -32°C do -40°C.
                                                Arktyczny DieselGold jest oparty na oleju napędowym klasy arktycznej, dzięki czemu zapewnia najwyższą ochronę przed mrozami i zmniejsza ryzyko unieruchomienia pojazdu.
                                                Skład arktycznego DieselGold został skomponowany tak, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe. Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia oraz temperaturze blokady zimnego filtra, uruchomienie pojazdu z tym paliwem będzie możliwe nawet gdy temperatura spadnie do -40°C.
                                                „Standardowe paliwa zimowe dostępne powszechnie na rynku polskim najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych tych paliw, nie dając gwarancji bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia temperatur poniżej -20°C” – tłumaczy Krzysztof Starzec, Dyrektor Działu Zaopatrzenia i Logistyki Statoil Poland.
                                                Paliwa płynne stosowane do napędzania pojazdów spalinowych charakteryzują się zmiennością parametrów fizykochemicznych w zależności od temperatury zewnętrznej. Warunki klimatyczne panujące zimą w Polsce, determinują czasem konieczność stosowania specjalnie przygotowanych arktycznych gatunków paliw gdyż gatunki zimowe nie zawsze sprawdzają się w ekstremalnie niskich temperaturach.
                                                Zimą, gdy temperatury spadają znacznie poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin. Kryształki te powodują, że paliwo mętnieje, a temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia. W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, które skutecznie blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.

                                                + http://www.autoflesz.pl/artykuly/850...niecznosc.html
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  molekuły parafiny mogą się wytrącać pod wpływem niskiej temperatury i tworzyć warstwę wosku.
                                                  tylko tego nie bylo zaraz po wyjeciu. tylko po ogrzaniu. z drugiej strony po wyjeciu moglo nie byc widoczne.

                                                  tak czy siak cos plywalo

                                                  oleje laduja ponownie w zamrazarce. postaram sie odtworzyc ten proces

                                                  [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:52 ]
                                                  jesli wtraca sie w nich parafina to tlumaczy to ze tak mi silnik jeban na castrolu.
                                                  dwie noce na -30 i potem ogrzanie do -10. identyczny proces jak tu w zamrazarce. jesli tyle tego bylo w 125 ml oleju to w 4,5 litrze musiala byc masakra.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    no i ciekawostka :lol:


                                                    Skąd Statoil ma paliwo?


                                                    Listopad 2011r. …………. Grupa Lotos przedłużyła umowę na dostawy paliw dla Statoil Poland...

                                                    W ciągu dwóch lat rafineria sprzeda norweskiemu koncernowi paliwa za 9,17 mld zł. – Tym samym Lotos do końca 2013 r. będzie głównym dostawcą dla sieci stacji Statoil w Polsce – poinformował wczoraj Maciej Szozda, wiceprezes Lotosu.
                                                    Spośród koncernów operujących na polskim rynku Grupa Lotos zaopatruje również sieci: Shell, BP oraz Łukoil i AS 24.

                                                    Hahaha

                                                    czyli "wszystko" rozbija się o dodatki do paliw ...
                                                    i pewien teścik( nie mój) http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...aliw-mr%C3%B3z (Mondeo Klub Polska) kiedyś do niego należałem jak miałem MK III :szeroki_usmiech

                                                    KONIEC o Statoilu już ops:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...