Zamieszczone przez navigator
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Teraz masz inny silnik chyba więc nie ma co uprawiać czarnowidztwa :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekTeraz masz inny silnik chyba więc nie ma co uprawiać czarnowidztwa :-)superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
No płyny w zbiorniczku w zdrowym silniku się nie dolewa kropka koniec.
Jak ubywa a węże są szczelne znaczy że problem jakiś istnieje.
Przy odpalaniu raczej nie powinno być obłoku może takie "pierdnięcie" jak to diesle mają ale na ciemno i obłoki białe przy obecnych temp. dopiero jak układ łapie temp. po 2-3 minutach sie pojawiają kiedy woda, wilgość z ukłądu paruje i wychodzi przez rurę.
Analize zrób bo tak to jest zgadywanie.
Bedziesz miał porównanie tego co było na AFL-u przy walniętym silniku.
Te głowice po prostu ludzie robią i już nie zwracają uwagi na to że mają bubla :lol:
Ostatnio robiłem analizę 1.8 TSI i wychodzi że te silniki też tak mają i to nowa Skoda Superb .Po 10 000km ilość Sodu w układzie smarowym "4" zawartość paliwa w oleju 2% :xProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaMam zrobione około 5kkm na TT4600 i jak na razie silnik jeszcze cicho pracuje, ciekawe co bedzie przy 10kkm? :szeroki_usmiechOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Pidziek, przyjdzie wiosna, to zalejemny 5w40 a ten wyślemy do analizy, odnośnie głowicy to leży stara głowica w 11 miejscach popękana więc się dowiem czy jest sens ją naprawiać, jeżeli tak to pójdzie na podmiankę :szeroki_usmiech
AdamB, rzeczywiście TT4600 bardzo fajnie wycisza silnik i szybko się nagrzewasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jestem po trasie do Niemiec i z powrotem na LM 4600 5W30.
Zrobiłem 1500km (po 750km w każdą stronę) ze średnią szybkością ok. 120km/h.
Nie zauważyłem różnicy w głośności pracy silnika ani w spalaniu. Z pewnością b.szybko się nagrzewa.
Praktycznie na pracę silnika największy wpływ miało dobre niemieckie paliwo
Na ich ropie autko pracowało jak benzynka :szeroki_usmiechpozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Praktycznie na pracę silnika największy wpływ miało dobre niemieckie paliwoOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_ostudziez AustriiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tippo, nie polecam tego oleju. Zalałem po wielu zachwytach na tym forum i byłem bardzo zawiedziony. Ja się wyleczyłem już z kombinacji olejowych
[ Dodano: Czw 27 Gru, 12 21:17 ]
PAOLO ESCO, zalałem jadąc do Chorwacji na Shellu w Austrii paliwo do pełna i też uważam, że silnik chodził lepiej. Osiągnąłem wtedy wg GPS 197 km/h, wg licznika ponad 200 km/h i nigdy tego wyniku już nie pobiłem na naszym paliwie a parę razy próbowałem ;-)
Komentarz
-
-
W trące swoje zdanie a mianowicie po zakupie auta robiłem cały pakiet startowy i wymieniłem olej na zaproponowany mi przez zaprzyjaźnionego mechanika a mianowicie Gulf i powiem szczerze silnik się bardzo wyciszył chodzi bardzo mięciutko więc polecam.PS. Gulf stara marka holenderska bardzo popularna w latach 70-80 nawet Steve Mcqueen w filmie reklamował go na swoich samochodach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piotrek_ostudziez Austrii
Komentarz
-
-
sw29l, PAOLO ESCO, normalnie tankuję ON zwykły na Orlenie (sprawdzonej stacji), zdarza się że tankuje na Shellu, BP zwykłe paliwa. Tankuję po kilka razy w Austrii pod rząd na różnych stacjach i różnic jakiś zauważalnych nie widzę. To że wydaje wam się że silnik pracuje cicho to złudzenie od długiej jazdy z wysokimi prędkościami autostradowymi. Auto moje stało długo zimą w Austrii i silnik po tygodniowym staniu pracuje tak samo na paliwie naszym jak i ichniejszym. Oczywiście autko moje odpalało od strzała bez jakichkolwiek problemów.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Może wreszcie naskrobię coś o swoim oleju.
Zalany AMS 5W40 AFL. Aktualny przebieg 13k km od wymiany.
Zalałem łącznie 5,2l oleju (wymiana i 2 dolewki), stan prawie max więc do wymiany już nic się nie wydarzy.
Zużycie oleju kapkę większe niż na Fuchs Titan GT1 5W40, porównywalne jak na Millers XFD 5W40 / Motul XCess 8100 oraz niższe jak na Castrolu Edge TD 5W30 (którego już chyba wymienili na coś innego).
Silnik nawet po dobie stania w temp do -10st odpala bardzo chętnie, szybko się wycisza. Nie mam wrażenie "zmęczenia" się oleju z przebiegiem (jak np na Fuchs'ie) - jak działał tak działa. Czy to przy normalnej jeździe czy przy wykorzystywaniu potencjału silnika.
Teraz wrócę do początków
Przed zalaniem oleju wykonana płukanka "Engine Clean BG 109" - dziadostwo śmierdzi że hoho i nie radzę zostawiać pustego opakowania w aucie (metalowa puszka otwierana jak piwo ). Stosowałem to 3x15 min (wolne, 1200RPM i znów wolne obroty) przed zlaniem oleju. Przy zlewaniu żadnych sensacji - olej jak olej.
Jednak teraz najciekawsze. Po zastosowaniu tego specyfiku odniosłem wrażenie że silnik zyskał na wigorze :shock:
Dłuugo byłem zdziwiony i sprawdzałem swoje odczucia (to raczej nie placebo - za dużo autem jeżdżę aby mi się coś przywidywało). Podobna zmiana była przy zmianie rury dolotowej przed turbo na tą z AGRa bez zwężki - tu identycznie.
Silnik żywiej reaguje na gaz od samego dołu i to nim "włączy" się turbo. Czuć to bardzo do 3k obr. nim Nm nie zaczną opadać. Ten dizel zrobił się jeszcze bardziej dizlowaty z rozwijaniem Nm.
Jeśli ktoś ma już znaczny przebieg - szczerze polecam ten zabieg (nie trzeba go stosować co wymianę oleju).
Nie mogę powiedzieć jak to wpłynęło na spalanie, ponieważ po 500km od wymiany dolałem do oleju dwusiarczek wolframu.
Przejechane ponad 12500km, silnik się kręci, nie rzęzi ani nic z tego. Zużycie oleju nie zmniejszyło się, wciąż ten sam poziom.
Spalanie - tu jestem w zagwozdce. Przy spokojnej jeździe mieszanej bez problemu schodzę do 5l/100km, przy żywszej - 5,4l/100km. Wcześniej spalanie oscylowało regularnie w przedziale 5,4-5,7l/100km.
Dodam tylko iż ponad połowa tej wymiany już na zimówkach i do tego przeszedłem z 195/65/15 na 205/50/16 (mus po wymianie hampli na RSowe).
Moje wrażenie jest jednak takie że mniejsze spalanie to nie zasługo dwusiarczku wolframu ale płukanki BG 109.
Następna wymiana będzie więc na "czystym" oleju.
Tutaj dochodzę do kwestii mojego dylematu.
Zalać AMS 5W40 AFL (super zadowolony) czy może
AMS 5W30 AEL
AMS Series 3000 5W30 HDD (klękajcie narody jakie to ma parametry :shock: )
czy może iść kompletnie po bandzie
AMS 0W30 AZO czy może popularny ostatnio
LM TT 4600 5W30???
Olej typowo na zimę - zmiana w połowie stycznia i pewnie z końcem kwietnia/maja wyleci (lub wcześniej jak się nie spisze) - robiąc ~40k km rocznie i tak 3 razy zmieniam olej
Jakie sugestie?
Edit - nie piszcie tylko że muszę mieć olej z aprobatą VW 505/505.01/507. Jednak jeśli jakiś olej będzie jeszcze lepszy ale bez aprobaty
Komentarz
-
-
soszek81, ja mam porównanie tylko ams 5w40 vs TT4600 i powiem tyle, na zimę bardzo fajny ten TT4600, nie zalałbym juz 5w40 na zimę, na wiosnę chcę wrócić do amsa tylko jeszcze nie wiem którego.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
soszek: to bardzo ciekawa opinia.
Olej sam w sobie mimo mogących się pojawiać opinii uważam że ścisłego lidera w tym segmencie (5W40) i sądzę że zostanie przy tym produkcie na pewno sprawi iż Twój silnik bedzie pracował cały czas bardzo fajnie .
Co do płukanki BG to fakt ona śmierdzi dosyć konkretnie ale to produkt serwisowy idący do wyspecjalizowanych warsztatów, serwisów ludzi ktrzy zajmują się profesjonalnie motoryzacją nie ukrywam że to najlepsza płukanka jaka wogóle jest na świecie.
Ale i jej zastosowanie też nie jest zalecane często .
Na pewno obniżenie spalania to jedna ze skłądowych działania tej płukanki, domyła wszystko idealnie, wzrosła nieznacznie sprawność całego silnika itp.
Ani HDD ani AZO tym bardziej nie nadaje się do tego silnika.
AZO to silniki pokroju Hondy i tam gdzie wymaga się podobnej klasy lepkosci a HDD nie spisze się tak dobrze jak AFL, silnik może być głośniejszy na zimno.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekHDD nie spisze się tak dobrze jak AFL, silnik może być głośniejszy na zimno
(Pomijając ACEA i API) to parametry HDD wskazują wprost przeciwnie :roll: Jak dla mnie to HDD zdecydowanie będzie lepszy od AFL - zarówno w lecie jak i w zimie, ma lepsze parametry (CCS i temp płynięcia) do tego znacznie wyższyTBN i pokaźny pakiet dodatków.
"Jedyna" - (pytanie czy znacząca?) poważniejsza różnica to wynik ASTM D4172B ...pozostałe wyniki (na papierze) raczej na + dla HDD 5W/30 a nie AFL...
cytuję ---> "AMSOIL Series 3000 Synthetic 5W-30 Heavy Duty Diesel Oil wytrzymuje załamania termiczne lepiej niż standardowe oleje. Jest wzmocniony przez detergenty i rozproszone dodatki, co zwiększa odporność na osad i utrzymuje silnik w czystości. W przeciwieństwie do normalnych olejów. AMSOIL Series 3000 Synthetic 5W-30 Heavy Duty Diesel Oil został zaprojektowany, aby zatrzymywać cząsteczki sadzy osobno i nie pozwalać im na formowanie większych struktur. Nie zawiera wosku. Zostaje płynny do -50C (-58F) dla poprawienia przepływu oleju w niskiej temperaturze i łatwiejszego rozruchu. + . Zwiększanie lepkości zostało zminimalizowane, co sprawia, że zużycie części pod wpływem sadzy jest niewielkie. + AMSOIL Series 3000 spełnia warunki stawiane przez nowoczesne silniki o wysokiej mocy. Opiera się nagrzewaniu, wysokim poziom kwasowości i dużej ilości sadzy, która pojawia się w silnikach wyposażonych w EGR.
AMSOIL Series 3000 100% Synthetic 5W-30 Heavy Duty Diesel Oil (HDD) przewyższają pozostałe oleje pod względem długotrwałej wydajności i ochrony " stwierdzenie Amsoila - chyba wiedzą co piszą? :P
To jeszcze odnośnie API i ACEA :
HDD ma API CF (dla diesla) - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości. (obowiązująca)
oraz API SL (dla benzyny) Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa. (obowiązująca)
do tego •ACEA A3/B3
AFL ma •API SN/SM i ACEA C3 + deklarowane spełnienie specyfikacji VW 505.01
Może się mylę, ale dla "tak starej konstrukcji silnika" jak 1,9 TDI to ten Amsoil HDD krzywdy silnikowi nie zrobi...Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jakbym miał teraz wybierać Amsoila AFLa czy Millersa XFE-PD to zostałbym przy Amsie. Nagrzewanie na jednym i drugim podobne a olej zmieniłem bo myślałem że Millers będzie szybciej się nagrzewał w zimie. Mam wrażenie że na Amsie silnik lepiej pracował. Przy temperaturze -12 Millers lekko "pofalował" obrotami i tak samo przy -5. Potem spokój. Na Amsie przy -5 nic takiego nie miało miejsca. Paliwo zawsze z tej samej stacji (Statoil diesel gold). Filtr paliwa zmieniany 8tkm wcześniej. Co do płukanki BG to zastosowałem ją w swojej rsce. Nie chcę na razie zapeszać bo zrobiłem dopiero 600km od zmiany oleju. Jak zrobię więcej, to opiszę to w temacie do benzyniaków.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOprzez detergenty i rozproszone dodatki
Zamieszczone przez PAOLO ESCOMoże się mylę, ale dla "tak starej konstrukcji silnika" jak 1,9 TDI to ten Amsoil HDD krzywdy silnikowi nie zrobi
[ Dodano: Sro 02 Sty, 13 23:09 ]
Zamieszczone przez AntCo do płukanki BG to zastosowałem ją w swojej rsce.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a:
HDD nie spisze się tak dobrze jak AFL, silnik może być głośniejszy na zimno
wnioskujesz to na podstawie...?
Na gorącym silniku bedzie fajnie ale na zimnym może być zdecydowanie głośniej .
HDD to olej zarwo do diesla jak i do benzyny.
Choć i to nie jest regułą bo każda konstruka to inny silnik.
Ale w nowszych i starszych common railach robi wrażenie w zimie to rasowy pełnosyntetyczny produkt.
Ant: BG jak wspominałem robi swoją robotę jestem dobrej myśli , nie ma lepszego preparatu.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekna zimnym może być zdecydowanie głośniej .
Ja bym brał jednak 5W/30 HDD :P
Zamieszczone przez Pidziekw nowszych i starszych common railach robi wrażenie
Zamieszczone przez zak14Tłumaczenie ciut kulawe.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz