Witam wszystkich. Śledzę ten wątek już od dłuższego czasu.
W poprzednim samochodzie VW Touran z silnikiem BMN jeździłem na oleju Amsoil AEL, generalnie było ok nic się nie działo.
Teraz mam BMW e60 z silnikiem M57N2 i zastanawiam się nad wyborem oleju. Dotychczas auto jeździło w Niemczech na serwisowym Castrolu 5W-30 (zmiany niestety co 30tyś.). Na najbliższą zmianę zaplanowałem również Amsoil AEL 5W-30. Zastanawiałem się jeszcze nad wyborem oleju Red Line Euro-Series 5W-30, którego parametry na karcie są dość zbliżone do Amsoila.
Jak oceniacie te oleje, może polecicie mi coś ciekawszego?
Witam wszystkich. Śledzę ten wątek już od dłuższego czasu.
W poprzednim samochodzie VW Touran z silnikiem BMN jeździłem na oleju Amsoil AEL, generalnie było ok nic się nie działo.
Teraz mam BMW e60 z silnikiem M57N2 i zastanawiam się nad wyborem oleju. Dotychczas auto jeździło w Niemczech na serwisowym Castrolu 5W-30 (zmiany niestety co 30tyś.). Na najbliższą zmianę zaplanowałem również Amsoil AEL 5W-30. Zastanawiałem się jeszcze nad wyborem oleju Red Line Euro-Series 5W-30, którego parametry na karcie są dość zbliżone do Amsoila.
Jak oceniacie te oleje, może polecicie mi coś ciekawszego?
Pozdrawiam
BMW LL-04 - sprawdziłbym ten - https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf
jakoś ten AEL poza ceną niczym szczególnym się nie wyróżnia :roll:
BMW LL-04 - sprawdziłbym ten - https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf
jakoś ten AEL poza ceną niczym szczególnym się nie wyróżnia :roll:
Z tego co widzę to większość olejów 504/507 i LL-04 mają zbliżone parametry. Ten LazerWay jest Mid SAPS, natomiast AEL to Low SAPS. TBN nieznacznie na korzyść LazerWay, ale CCS ma lepszy AEL.
Zastanawia mnie jeszcze ten Red Line. Z tego co wiem to dość nowy olej, więc pewnie jeszcze niewiele osób miało okazję go wypróbować.
BMW LL-04 - sprawdziłbym ten - https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf
jakoś ten AEL poza ceną niczym szczególnym się nie wyróżnia :roll:
Z tego co widzę to większość olejów 504/507 i LL-04 mają zbliżone parametry. Ten LazerWay jest Mid SAPS, natomiast AEL to Low SAPS. TBN nieznacznie na korzyść LazerWay, ale CCS ma lepszy AEL.
Zastanawia mnie jeszcze ten Red Line. Z tego co wiem to dość nowy olej, więc pewnie jeszcze niewiele osób miało okazję go wypróbować.
Testował już ktoś olej ORLEN Platinum MaxExpert V ( 504.00/507.00) w Octavii 2 z silnikiem 1.9TDI?
Jeśli dobrze pamiętam to PAOLO ESCO, porównywał parametry w stosunku do innych olejów i znaczącej różnicy nie było. Może ktoś się wypowie, ktoś kto zalewał już swoją SKODĘ tym olejem.
Podsumowując, warto zwrócić uwagę na oleje:
- RAVENOL VMP SAE 5W-30
- Statoil LazerWay LL 5W-30
- NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30.
Wiadomo coś o bazach, na jakich wykonane są te oleje? Wcześniej w tym wątku było o LazerWay, że ok 30% PAO. Na polskiej stronie Ravenola tutaj podają, że na bazie PAO (nie wiadomo w jakich proporcjach), na niemieckiej już nic nie piszą o bazie.
Nie mogę znaleźć niczego o bazie Neste. Udało się może komuś już dotrzeć do takiej informacji.
Swoją drogą ciekawy jestem, który z tych trzech olejów sprawdzi się najlepiej...
Przejrzałem ofertę olejową Motorex i widzę dwie ciekawe propozycje:
- SELECT LA-X 5W-30 karta normy VW 502/505/505.01, BMW LL-04
- SELECT SP-X 5W-30 karta normy VW 504/507 BMW LL-04.
Oba oleje mają zdecydowanie niższe CCS niż konkurencja. Ciekawe z czego to może wynikać?
Przejrzałem ofertę olejową Motorex i widzę dwie ciekawe propozycje:
- SELECT LA-X 5W-30 karta normy VW 502/505/505.01, BMW LL-04
- SELECT SP-X 5W-30 karta normy VW 504/507 BMW LL-04.
Oba oleje mają zdecydowanie niższe CCS niż konkurencja. Ciekawe z czego to może wynikać?
Można wywnioskować że mają lepszą bazę ale to nie jest pewne - zastanawia trochę fakt skąd w przypadku SELECT LA-X 5W30 przy tak dobrym ccs na poziomie 5300 aż tak niewiarygodnie blisko położony punkt płynięcia na poziomie -33 stopni :roll: myślę że przy bazie PAO przy tak niskim ccs punkt płynięcia oscylował by gdzieś w pomiędzy -55 a -60 stopni.
Rexax: Nie mogę, niestety, wdawać się w analizy wysokości ccs w odniesieniu do punktu płynięcia, brak głębszej wiedzy.
A czy może Kolega znaleźć dane techniczne Profile V-XL 5W40 ??
Rexax: Nie mogę, niestety, wdawać się w analizy wysokości ccs w odniesieniu do punktu płynięcia, brak głębszej wiedzy.
A czy może Kolega znaleźć dane techniczne Profile V-XL 5W40 ??
Prawa strona :], kiedyś dzwoniłem i pisałem do Mobila, jedyna odpowiedz jaką dostałem to że są to takie same oleje, nie potrafiono wytłumaczyć różnicy w nazwie ;]
W zeszłym roku firma Red Line zaoferowała dwa oleje dostosowane do europejskich konstrukcji:
- Red Line Euro-Series 5W30 link (rekomendowany do VW 504/507, BMW LL-04)
- Red Line Euro-Series 5W40 link (rekomendowany do VW 502/505/505.01, BMW LL-04)
Mnie szczególnie interesuje ten 5W-30 (do BMW). Parametry na karcie ma bardzo dobre, szczególnie NOACK 6, to lepiej niż większość olejów 504/507. TBN 6.3 też całkiem przyzwoicie. Tylko ten CCS dość wysoki.
Zastanawiam się nad jego wypróbowaniem.
do BMW (zalezy jeszcze jaki silnik) masz świetny olej tutaj i od pewnego sprzedawcy ...i chyba nie ma sensu kombinować z jakimś RedLine http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...5w30-5l-detail
Ten Silkolene "bije" parametrami RL :P
Mogę osobiście potwierdzić, ze to naprawdę dobry olej. Przejechałęm na nim prawie 6 tys km i nadal jest OK. Jak dla mnie jest też o niebo lepszy niż Amsoil :diabelski_usmiech Za niecałe dwa tygodnie zmiana na inny, przed wyjazdem na wakacje. :wink:
Zamieszczone przez dimpas
Zastanawiam się nad jego wypróbowaniem.
bogatemu wolno
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz