Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.
Watek się rozwija chyba z predkościa światła :shock: Ledwie co wczoraj przebrnąłem przez cały watek a już kolejne posty doszły.
Fakt pomyliłem się ale szukam dla siebie hymm tzn dla mojej czeszczki nowego smarowidła. Jeżdżę chyba 4 rok z rzędu na mobilu esp. I jak narazie żadnych problemów. Dziwi mnie tylko że na początku bez problemu mogłem dostać bańkę 5 litrową ( etykieta cała po niemiecku i nic po polsku) teraz same czwórki i pełno ich w hipermarketach z pełnym naszym tłumaczeniem. Szukałem też karty charakterystyki i zamiast na stronie mobila znalazłem ja hymm.... na Julce :P Reasumując, ale mogę byc w błędzię ze ta banka 5 litrów to oryginalny olej natomiast te 4 litrowe są rozlewane w Polsce.Może to efekt placebo ale wydaje mi się ze jak lałem z tych baniek 5 litrowych to silnik jakoś lepiej pracował...
No nic, przychodzi kolejny czas na zmiane i chce spróbować cos nowego. Spróbuje tego TopTeca 4600. Czy będzie dobry to sie okaże. Jeżdze dużo głównie sa to trasy ok 140 km dziennie. Poczytałem jeszcze na temat różnic pomiedzy syntetykiem a technologią syntetyczną( czyli różnica baz). Czy ma to jakiś wpływ na silnik? czy tylko działa na kieszeń producenta a nas robią w bambusa :twisted: .
Poszukałem po hurtowniach w Gdańsku i cena tego oleju waha się od 238 do 273zł. Macie jakieś pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
W ostateczności pozostaje mi jeszcze zakupic jakiegoś MIllersa.
W Tczewie jest przedstawiciel Statoila, Lazerway LL 5W30 4L ostatnio kupowany dla kolegi za 120zeta, z rabatem nie bylo wiekszych problemow z dostepnoscia tez
Szukam oleju na zimę, mam 4 typy i właściwie kompletnie nie wiem co wybrać.
Biorę pod uwagę, Statoil LazerWay C3 5w40, Millers XF longlife 5w40, AMS AFL 5W-40 no i ewentualnie LM 4100.
Pytanie teraz, który będzie najlepszy na zimę ? ( auto będzie stało pod chmurką, do tej pory garażowałem je w zimie )
Statoil ma najniższą lepkość w 40stC - 74 ale nie znane jest CSS, natomiast AMS ma ekstra CSS - 5314 i najwyższy TBN 8.
Millersa biorę pod uwagę bo teraz mam XFE-PD i jestem bardzo zadowolony ale nie wiem jak te nowe oleje się spisują. Zostaje jeszcze LM 4100, którego miałem i był porównywalny z xfe-pd.
aa i na czasie zmieniam panewki , jak by to komuś miało pomóc w poradzie, który olej wybrać :P
Miałem XFE poprzedniej zimy i było ok, ale szukam dalej, bo wydaje mi się, że może być jeszcze lepiej, dlatego teraz zalałem Lazerwaya LL i czekam na mrozy z nadzieją że będzie lżej przy odpalaniu
..większego ścierwa jak Fuchs TITAN GT1 to u mnie nie było... :szeroki_usmiech a pośledniość jakości stwierdziił sam...Fuchs aus Gleiwitz okraszając to jednakże formułą standard, iż.....widmo oleju nie odpowiada...bla bla bla....w każdym bądź razie gówno niemożebne imho
Dzieki za podpowiedz, bardziej sklanialem sie ku zachwalanemu w archiwum Fuchsowi :szeroki_usmiech ale navigator wybil mi go z glowy :szeroki_usmiech
Wjedie Lotos 5w30 polecany przez PAOLO
ja tam nie wiem jak "nasz Robert" ale shella 5W/30 (ultra extra czy jakoś tak) kupowałem po 88 PLN za bańke 4l... shell gorszy od lotosa, czy jak ? :roll:
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
Wjedzie Lotos 5w30 to daj znać na forum jak się ten olej będzie sprawował. KONIECZNIE !
Bedzie Pan zdowolony Lotos jak i nasz Orlen robią naprawdę doskonałę bazy olejowe bo sam widziałem nie tylko dostawy ale badania spektralne nie tylko PAO ale i HC :-)
Nie widzę sensu kupować czegoś no name bez info skąd to jest.
Ja polecam oleje na którym wyraźnie pisze skąd on pochodzi a nie kupowanie czegoś made in EU !
Lotosa spokojnie można kupić u Roberta sądzę że ceny będzie miał na pewno lepsze niż sklepy
Chwalony jest Fuchs TITAN Supersyn 0W-30, a co powiecie o Fuchs TITAN Supersyn 5W-40? Czy też jest na takich dobrych bazach robiony jak 0W-30? Jeździł ktoś na nim? Bo przymierzam się do niego przed zimą. Zależy mi szczególnie na dobrym smarowaniu węzłów tarcia (wałka turbiny, krzywek na wałku rozrządu, panewek, łożysk i gładzi cylindrów) zaraz po uruchomieniu silnika. Będę brał olej 5W-40 i właśnie chodzi o wybór pomiędzy Motul X-Cees 5W40, Fuchs TITAN Supersyn 5W-40, Orlen Platinum 5W40, Elf Excellium 5W40 i Total Quartz Energy 5W40. Ma też mieć niski Noack, wysoki TBN, HTHS min. 3,7 no i dobrą pompowalność.
dragster: 5W40 Supersy to inna baza nie jest tak dobry jak 0W30 ale też niezły.
Do ASV bym zalał 0W30 z Supersyn ale są również inne konkurencyjne marki.
Robisz duże przebiegi ?
co powiecie o Fuchs TITAN Supersyn 5W-40? Czy też jest na takich dobrych bazach robiony jak 0W-30? Jeździł ktoś na nim? Bo przymierzam się do niego przed zimą.
Jak ma być na zime zmieniany to jest TITAN Supersyn 0W-40, na mrozy lepszy niż 5W :wink: Motul i Orlen też mają w swojej ofercie 0W-40
Komentarz