Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    co mam zalac.? niedawno zalalem avl. ciekawi mnie czy uwazasz za lepszy avl czy ect. i dlaczego

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez xtremesystems
      co mam zalac.? niedawno zalalem avl. ciekawi mnie czy uwazasz za lepszy avl czy ect. i dlaczego
      Każdy ma inne priorytety, dla mnie liczy się przede wszystkim norma 504.00 (auto na gwarancji). więc AV-L czy ECT C2/C3 - akurat AV-L bo mam na niego dobre i sprawdzone źródło i kupuje wsio łącznie z filtrami i innymi rzeczami.
      Dalej jak pisaliśmy, oprócz MRV (czy ta różnica będzie odczuwalna - nie wiem, to musiałbyś sam porównać), w parametrach podstawowych lepszy jest ten którego używamy, nieznacznie. Na podstawie wielu kart i voa Shella, produkcja jest powtarzalna, a rozjazd partii pomijalny w badaniach, więc karty są jak najbardziej aktualne. Korci Cię ECT? Spróbuj i opisz różnice jeżeli odczujesz.

      Komentarz

      • tasek
        Ambiente
        • 2012
        • 114

        Czy ktoś miał styczność z dodatkiem SX6000?
        Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

        Komentarz

        • mmor
          Ambiente
          • 2014
          • 166
          • Fabia (6Y2)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          Zamieszczone przez cytrynowiec

          Każdy ma inne priorytety, dla mnie liczy się przede wszystkim norma 504.00 (auto na gwarancji). więc AV-L czy ECT C2/C3 - akurat AV-L bo mam na niego dobre i sprawdzone źródło i kupuje wsio łącznie z filtrami i innymi rzeczami.
          Dalej jak pisaliśmy, oprócz MRV (czy ta różnica będzie odczuwalna - nie wiem, to musiałbyś sam porównać), w parametrach podstawowych lepszy jest ten którego używamy, nieznacznie. Na podstawie wielu kart i voa Shella, produkcja jest powtarzalna, a rozjazd partii pomijalny w badaniach, więc karty są jak najbardziej aktualne. Korci Cię ECT? Spróbuj i opisz różnice jeżeli odczujesz.
          Te oleje to dokładnie to samo, chyba że mowa o ECT bez dopisku C2/C3.

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez mmor
            Te oleje to dokładnie to samo, chyba że mowa o ECT bez dopisku C2/C3.
            mowa o Shell ECT 0W30 z C-3 i MB 229.51 http://www.lubexcel.com/repo/docs/A1...ECT%200W30.pdf vs Shell AV-L 0W30 z C-3 i VW 507.00 oraz MB 229.51 https://www.esashop.ch/externalAsset...W-30_TD_DE.pdf
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • mmor
              Ambiente
              • 2014
              • 166
              • Fabia (6Y2)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

              To ja dorzucę ten C2/C3 żeby był komplecik:

              Po co robić 2 różne opakowania tego samego oleju (AV-L i ECT C2/C3)? Podobnie jak oleje do diesla Mobila i Castrola.

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez cytrynowiec
                Wysłany: Sro 04 Lis, 15 10:54
                Po niecałych 3 kkm, zrobiłem płukanie silnika LM Proline i zalałem Shella AV-L 0w30. Parametry tego oleju są takie same jak tego wg ludzi z tego forum:

                Wg mnie pokazuje to, jaki postęp w olejach nastąpił, bo mimo teoretycznie "słabszego" składu, można zrobić akurat tutaj dzięki technologii GTL + HC olej ze świetnym punktem płynięcia, wysokim jak na 504 TBN, czy wysokim VI, reszta parametrów , Noack, CCS czy MRV też niczego sobie.
                Wybór akurat Shella i tego dokładnie oleju był też poprzedzony czytaniem rożnych for internetowych, także zachodnich gdzie też ludzie piszą że grupa VW przechodzi na oleje 0w30 w serwisowaniu aut z tsi nowszych roczników, Shell w aso właśnie oferuje 0w30 AV-L, choć zamiennie może być olej z linku.

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  Zamieszczone przez mmor
                  To ja dorzucę ten C2/C3 żeby był komplecik:

                  Po co robić 2 różne opakowania tego samego oleju (AV-L i ECT C2/C3)? Podobnie jak oleje do diesla Mobila i Castrola.
                  to jest to co wlasnie to co mówiłem


                  Widzisz Paolo i ktorej teraz karcie wierzyc? tej twojej czy tej.

                  wg jednej ect i avl to to samo wg drugiej jednak nie

                  Komentarz

                  • mmor
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 166
                    • Fabia (6Y2)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    To są 3 różne oleje:
                    AV-L
                    ECT
                    ECT C2/C3

                    Tu link do karty drugiego:


                    Z 0w30 macie jeszcze:
                    Helix Ultra A5/B5 0W-30

                    Helix Ultra Professional AB-L 0W-30

                    Helix Ultra Professional AP-L 0W-30

                    Helix Ultra Professional AV 0W-30


                    Dwa ostatnie z ww. cienkie, drugi to samo co AV-L i ECT C2/C3 - bierzcie co tańsze.
                    Ja zaleję AV-L/AB-L/ECT C2/C3 myślę, że jednak w -20 stopniach lepiej się pompuje od ECT.

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      mmor, no właśnie nie, ECT 0w-30 C2/C3 i AV-L 0w30 są to te same oleje, z założenia ECT C2/C3 ma być ogólnodostępny na rynku, AV-L jest dla serwisów. ECT 0w30 ma natomiast normę LL04, której nie mają dwa poprzednie. Reszta, które wymieniłeś są z założenia dla innych marek aut.Niech każdy leje co uważa za stosowne, ja natomiast leję z normą 504.00.

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        łee to Paolo zalał cos bez normy 507.00


                        ECT 0w-30 C2/C3 i AV-L 0w30 to te same oleje .

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          ECT 0w-30 C2/C3 i AV-L 0w30 to te same oleje .
                          na to wychodzi :roll:
                          łee to Paolo zalał cos bez normy 507.00
                          łooooczywiście i od samego początku o tym pisałem, wolę specyfikację MB 229.51 z niższym MRV i temp płynięcia na zimę. :wink: Jak mi silnik "wybuchnie" to zamelduję :diabelski_usmiech
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • mmor
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 166
                            • Fabia (6Y2)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                            Zamieszczone przez cytrynowiec
                            no właśnie nie, ECT 0w-30 C2/C3 i AV-L 0w30 są to te same oleje
                            Pisząc 3 różne oleje miałem tu na myśli akurat 3 różne opakowania

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez mmor
                              Helix Ultra A5/B5 0W-30
                              fajne parametry do "japońskiego" (i nie tylko) benzyniaka
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • mmor
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 166
                                • Fabia (6Y2)
                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                Rzadki fullSAPS, HTHS pewnie bliżej 3 niż 3,5, lałbym do japońca bez turbiny i łańcucha rozrządu .

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  dziwi mnie nizsze mrv tego twojego ect a wieksza lepkosc przy 40 niz avl

                                  a czy wyzsze mrv nie jest zrdowsze dla turbiny latem?

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM


                                    No akurat z puniktem płynięcia przyszaleli, ale znowu GTL :wink:

                                    A co do ECT "zwykłego" to przy C3 krzywdy nie będzie dużej w porównaniu do AV-L czy ECT C2/C3.

                                    Komentarz

                                    • mmor
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 166
                                      • Fabia (6Y2)
                                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                      Chyba MRV nie ma związku z turbiną w lecie, jest to parametr dla bardzo niskich temperatur (ważna jest powolny spadek temp. dochodzący do dwóch dni i chyba przerwa w oziębianiu), wprowadzony po to, żeby ludzie wiedzieli, że w misce nie będzie galarety mimo dobrej temperatury płynięcia i CCS - jak miał pewien olej Quaker State w 1981 r. (zniszczył ponad 1000 silników krystalizując).
                                      Dla turbiny latem to chyba HTHS najważniejszy.

                                      Taka ciekawostka:

                                      Większość przypadków w Sioux Falls, gdzie temp. spadała powoli.

                                      Komentarz

                                      • LGV8V
                                        Classic
                                        • 2015
                                        • 27

                                        Sorry ze wam jeszcze raz zawrócę głowę, ale jutro chciałem zamówić jakiś olej i jeszcze nam dylemat nad olejem:

                                        Motul specyfic 505.01 5w40

                                        Motul x-clean 5w40

                                        Valvoline SyncPower MTS C3 5w40

                                        Millers Oils EE Longlife 5w40 lub XF

                                        Lotos Quazar hi-tec 5w40

                                        LM Top Tec 4100

                                        Prawdę mówiąc ten nasz lotos bardzo mnie zainteresował.
                                        Który byście polecieli?
                                        I jesli ktos miał styczność, to jakie sa wasze odczucia odnośnie tych olejów?
                                        Chyba żeby zostac przy top tec 4600, ale wydaje mi się ze 5w40 bardziej będzie odpowiedni do awx.
                                        Chyba żeby zalać coś z norma 506.01.
                                        Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                        Przebieg:172 000 tyś.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez LGV8V
                                          Który byście polecieli?
                                          a czy ja dobrze widzę, czy masz chipa na 161KM ? Jak masz chipa to te specyfikację VW można w buty sobie włożyć...
                                          Jak chcesz LM to zalej LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHT TECH 5W40... http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...287969010.html
                                          Zamieszczone przez LGV8V
                                          Chyba żeby zostać przy top tec 4600
                                          bez sensu już było wlanie tego oleju do silnika po chipie więc nie ma sensu brnąć dalej. Zalej porządny "syntetyk" a nie syntetyczną technologię ...
                                          Zamieszczone przez LGV8V
                                          Chyba żeby zalać coś z norma 506.01.
                                          no to już będzie olej jakościowo lepszy niż ten z VW 505.01
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • LGV8V
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 27

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez LGV8V
                                            Który byście polecieli?
                                            a czy ja dobrze widzę, czy masz chipa na 161KM ? Jak masz chipa to te specyfikację VW można w buty sobie włożyć...
                                            Tak mam chipa, dlaczego tak uważasz?
                                            Mam PD to nie muszę się trzymać norm 505.01 lub 506.01?
                                            Po prostu chce mieć dobrą ochron silnika jak bym chciał czasem przycisnąć szczególnie w lato, oraz szybkie smarowanie podczas rozruchu.
                                            Fuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife Plus
                                            Motul specific 0w30 506.01

                                            Chyba tylko te ewentualnie z normy 506.01
                                            Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                            Przebieg:172 000 tyś.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez LGV8V
                                              Po prostu chce mieć dobrą ochron silnika jak bym chciał czasem przycisnąć szczególnie w lato, oraz szybkie smarowanie podczas rozruchu.
                                              rozimiem Ciebie doskonale. ... najpierw wgrywasz program (którego producent nie przewiduje) a potem martwisz się o specyfikację oleju wg zaleceń producenta :wink:

                                              Przejrzyj archiwalny wątek "Jaki olej do TDI" ...

                                              Zamieszczone przez LGV8V
                                              Fuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife Plus
                                              Motul specific 0w30 506.01
                                              to decydowanie lepsza opcja niż olej w specyfikacji VW 505.01 tylko z tym obniżaniem lepkości w 1.9 TDI nie ma też co przesadzać. Sam musisz ocenić czy silnik jest w takim stanie, że nadaje się pod olej o tej lepkości.
                                              Do swojego silnika poszukaj coś na dobrej bazie z dobrym pakietem dodatków i z wysoką temperaturą palenia - coś w stylu tego ... http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-le-5w30.aspx#
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • thales
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 36

                                                Czy do silnika BXE to LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHT TECH 5W40 też będzie dobry wybór ?
                                                Zwłaszcza,że ostatnie 3 zalania to był LM Top Tech 4600? Silnik nie bierze grama oleju.Co wlałem ostatnio (12 tys nalatane) to na bagnecie nie ubyło ani mm.
                                                A może coś takiego http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...835750065.html

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez thales
                                                  też będzie dobry wybór ?
                                                  nie... trzymaj się specyfikacji producenta o ile nie masz żadnych chipów/programów ...
                                                  (osobiście miałem nowe BXE i specjalnie zalewałem go Synthoilem 5W40 olewając specyfikację VW ale to była moja decyzja)
                                                  Zamieszczone przez thales
                                                  LM Top Tech 4600? Silnik nie bierze grama oleju.
                                                  no to sam sobie odpowiedziałeś :P
                                                  Jak się znudziłeś LM to zawsze warto mieć odniesienie do innych producentów:
                                                  Valvoline XL III 5W30 , Statoil LazerWay LL 5W30 , NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-3 itd...
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • LGV8V
                                                    Classic
                                                    • 2015
                                                    • 27

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    rozimiem Ciebie doskonale. ... najpierw wgrywasz program (którego producent nie przewiduje) a potem martwisz się o specyfikację oleju wg zaleceń producenta :wink:

                                                    Przejrzyj archiwalny wątek "Jaki olej do TDI" ...
                                                    Taki już kupiłem Ma program ale z tego co wiem jest to dosyć rozsądne podniesienie mocy, nie zbyt wygórowane.


                                                    Zamieszczone przez LGV8V
                                                    Fuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife Plus
                                                    Motul specific 0w30 506.01
                                                    to decydowanie lepsza opcja niż olej w specyfikacji VW 505.01 tylko z tym obniżaniem lepkości w 1.9 TDI nie ma też co przesadzać. Sam musisz ocenić czy silnik jest w takim stanie, że nadaje się pod olej o tej lepkości.
                                                    Do swojego silnika poszukaj coś na dobrej bazie z dobrym pakietem dodatków i z wysoką temperaturą palenia

                                                    Co do archiwów to moderator mógłby postarać się o naprawienie pewnego błędu, dotyczy to przejścia do konkretnych stron. W tej chwili można od końca po jednej, albo od początku po jednej :/

                                                    Właśnie na LM 4600 dużo nie wziął po 12 tyś zaledwie około 400-500ml.
                                                    Ale co do obniżonej lepkości, wydaje mi się że będzie za rzadki w specyfikacji 506.01 przynajmniej podczas pałowania

                                                    [ Dodano: Sro 16 Gru, 15 00:43 ]
                                                    Przeczytałem i sam już nie wiem :/

                                                    Może po prostu zalać DuraBlend Diesel 5W-40 przynajmniej piszą uczciwie że to półsyntetyk a nie technologia syntetyczna.
                                                    ACEA C3 to ta sama norma co ACEA B3/B4-04?
                                                    Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                                    Przebieg:172 000 tyś.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...