co mam zalac.? niedawno zalalem avl. ciekawi mnie czy uwazasz za lepszy avl czy ect. i dlaczego
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez xtremesystemsco mam zalac.? niedawno zalalem avl. ciekawi mnie czy uwazasz za lepszy avl czy ect. i dlaczego
Dalej jak pisaliśmy, oprócz MRV (czy ta różnica będzie odczuwalna - nie wiem, to musiałbyś sam porównać), w parametrach podstawowych lepszy jest ten którego używamy, nieznacznie. Na podstawie wielu kart i voa Shella, produkcja jest powtarzalna, a rozjazd partii pomijalny w badaniach, więc karty są jak najbardziej aktualne. Korci Cię ECT? Spróbuj i opisz różnice jeżeli odczujesz.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec
Każdy ma inne priorytety, dla mnie liczy się przede wszystkim norma 504.00 (auto na gwarancji). więc AV-L czy ECT C2/C3 - akurat AV-L bo mam na niego dobre i sprawdzone źródło i kupuje wsio łącznie z filtrami i innymi rzeczami.
Dalej jak pisaliśmy, oprócz MRV (czy ta różnica będzie odczuwalna - nie wiem, to musiałbyś sam porównać), w parametrach podstawowych lepszy jest ten którego używamy, nieznacznie. Na podstawie wielu kart i voa Shella, produkcja jest powtarzalna, a rozjazd partii pomijalny w badaniach, więc karty są jak najbardziej aktualne. Korci Cię ECT? Spróbuj i opisz różnice jeżeli odczujesz.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmorTe oleje to dokładnie to samo, chyba że mowa o ECT bez dopisku C2/C3.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecWysłany: Sro 04 Lis, 15 10:54
Po niecałych 3 kkm, zrobiłem płukanie silnika LM Proline i zalałem Shella AV-L 0w30. Parametry tego oleju są takie same jak tego wg ludzi z tego forum:
Wg mnie pokazuje to, jaki postęp w olejach nastąpił, bo mimo teoretycznie "słabszego" składu, można zrobić akurat tutaj dzięki technologii GTL + HC olej ze świetnym punktem płynięcia, wysokim jak na 504 TBN, czy wysokim VI, reszta parametrów , Noack, CCS czy MRV też niczego sobie.
Wybór akurat Shella i tego dokładnie oleju był też poprzedzony czytaniem rożnych for internetowych, także zachodnich gdzie też ludzie piszą że grupa VW przechodzi na oleje 0w30 w serwisowaniu aut z tsi nowszych roczników, Shell w aso właśnie oferuje 0w30 AV-L, choć zamiennie może być olej z linku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmorTo ja dorzucę ten C2/C3 żeby był komplecik:
Po co robić 2 różne opakowania tego samego oleju (AV-L i ECT C2/C3)? Podobnie jak oleje do diesla Mobila i Castrola.
Widzisz Paolo i ktorej teraz karcie wierzyc? tej twojej czy tej.
wg jednej ect i avl to to samo wg drugiej jednak nie
Komentarz
-
-
To są 3 różne oleje:
AV-L
ECT
ECT C2/C3
Tu link do karty drugiego:
Z 0w30 macie jeszcze:
Helix Ultra A5/B5 0W-30
Helix Ultra Professional AB-L 0W-30
Helix Ultra Professional AP-L 0W-30
Helix Ultra Professional AV 0W-30
Dwa ostatnie z ww. cienkie, drugi to samo co AV-L i ECT C2/C3 - bierzcie co tańsze.
Ja zaleję AV-L/AB-L/ECT C2/C3 myślę, że jednak w -20 stopniach lepiej się pompuje od ECT.
Komentarz
-
-
mmor, no właśnie nie, ECT 0w-30 C2/C3 i AV-L 0w30 są to te same oleje, z założenia ECT C2/C3 ma być ogólnodostępny na rynku, AV-L jest dla serwisów. ECT 0w30 ma natomiast normę LL04, której nie mają dwa poprzednie. Reszta, które wymieniłeś są z założenia dla innych marek aut.Niech każdy leje co uważa za stosowne, ja natomiast leję z normą 504.00.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsECT 0w-30 C2/C3 i AV-L 0w30 to te same oleje .
łee to Paolo zalał cos bez normy 507.00PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Chyba MRV nie ma związku z turbiną w lecie, jest to parametr dla bardzo niskich temperatur (ważna jest powolny spadek temp. dochodzący do dwóch dni i chyba przerwa w oziębianiu), wprowadzony po to, żeby ludzie wiedzieli, że w misce nie będzie galarety mimo dobrej temperatury płynięcia i CCS - jak miał pewien olej Quaker State w 1981 r. (zniszczył ponad 1000 silników krystalizując).
Dla turbiny latem to chyba HTHS najważniejszy.
Taka ciekawostka:
Większość przypadków w Sioux Falls, gdzie temp. spadała powoli.
Komentarz
-
-
Sorry ze wam jeszcze raz zawrócę głowę, ale jutro chciałem zamówić jakiś olej i jeszcze nam dylemat nad olejem:
Motul specyfic 505.01 5w40
Motul x-clean 5w40
Valvoline SyncPower MTS C3 5w40
Millers Oils EE Longlife 5w40 lub XF
Lotos Quazar hi-tec 5w40
LM Top Tec 4100
Prawdę mówiąc ten nasz lotos bardzo mnie zainteresował.
Który byście polecieli?
I jesli ktos miał styczność, to jakie sa wasze odczucia odnośnie tych olejów?
Chyba żeby zostac przy top tec 4600, ale wydaje mi się ze 5w40 bardziej będzie odpowiedni do awx.
Chyba żeby zalać coś z norma 506.01.Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LGV8VKtóry byście polecieli?
Jak chcesz LM to zalej LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHT TECH 5W40... http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...287969010.htmlZamieszczone przez LGV8VChyba żeby zostać przy top tec 4600
Zamieszczone przez LGV8VChyba żeby zalać coś z norma 506.01.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez LGV8VKtóry byście polecieli?
Mam PD to nie muszę się trzymać norm 505.01 lub 506.01?
Po prostu chce mieć dobrą ochron silnika jak bym chciał czasem przycisnąć szczególnie w lato, oraz szybkie smarowanie podczas rozruchu.
Fuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife Plus
Motul specific 0w30 506.01
Chyba tylko te ewentualnie z normy 506.01Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LGV8VPo prostu chce mieć dobrą ochron silnika jak bym chciał czasem przycisnąć szczególnie w lato, oraz szybkie smarowanie podczas rozruchu.
Przejrzyj archiwalny wątek "Jaki olej do TDI" ...
Zamieszczone przez LGV8VFuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife Plus
Motul specific 0w30 506.01
Do swojego silnika poszukaj coś na dobrej bazie z dobrym pakietem dodatków i z wysoką temperaturą palenia - coś w stylu tego ... http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-le-5w30.aspx#PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Czy do silnika BXE to LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHT TECH 5W40 też będzie dobry wybór ?
Zwłaszcza,że ostatnie 3 zalania to był LM Top Tech 4600? Silnik nie bierze grama oleju.Co wlałem ostatnio (12 tys nalatane) to na bagnecie nie ubyło ani mm.
A może coś takiego http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...835750065.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez thalesteż będzie dobry wybór ?
(osobiście miałem nowe BXE i specjalnie zalewałem go Synthoilem 5W40 olewając specyfikację VW ale to była moja decyzja)
Zamieszczone przez thalesLM Top Tech 4600? Silnik nie bierze grama oleju.
Jak się znudziłeś LM to zawsze warto mieć odniesienie do innych producentów:
Valvoline XL III 5W30 , Statoil LazerWay LL 5W30 , NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-3 itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOrozimiem Ciebie doskonale. ... najpierw wgrywasz program (którego producent nie przewiduje) a potem martwisz się o specyfikację oleju wg zaleceń producenta :wink:
Przejrzyj archiwalny wątek "Jaki olej do TDI" ...Ma program ale z tego co wiem jest to dosyć rozsądne podniesienie mocy, nie zbyt wygórowane.
Zamieszczone przez LGV8VFuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife Plus
Motul specific 0w30 506.01to decydowanie lepsza opcja niż olej w specyfikacji VW 505.01 tylko z tym obniżaniem lepkości w 1.9 TDI nie ma też co przesadzać. Sam musisz ocenić czy silnik jest w takim stanie, że nadaje się pod olej o tej lepkości.
Do swojego silnika poszukaj coś na dobrej bazie z dobrym pakietem dodatków i z wysoką temperaturą palenia
Co do archiwów to moderator mógłby postarać się o naprawienie pewnego błędu, dotyczy to przejścia do konkretnych stron. W tej chwili można od końca po jednej, albo od początku po jednej :/
Właśnie na LM 4600 dużo nie wziął po 12 tyś zaledwie około 400-500ml.
Ale co do obniżonej lepkości, wydaje mi się że będzie za rzadki w specyfikacji 506.01 przynajmniej podczas pałowania
[ Dodano: Sro 16 Gru, 15 00:43 ]
Przeczytałem i sam już nie wiem :/
Może po prostu zalać DuraBlend Diesel 5W-40 przynajmniej piszą uczciwie że to półsyntetyk a nie technologia syntetyczna.
ACEA C3 to ta sama norma co ACEA B3/B4-04?Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
Komentarz