etr ja w swojej O1 AXR obecny przebieg 135tys miałem już różne oleje, 5w30/5w40 a teraz 0w40 niby nie ma specyfikacji 505.01- lecz nie jest to istotne bo parametrami przewyższa nie jeden z normą 505.01, lepiej płynie w niskich temperaturach, przez co szybciej smaruje m.in turbo
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
2 zimy jeździłem na Amsoil-u AFL, teraz pierwsza zima na Enviro+ 5W40.
Parametry porównywalne. Enviro podaje na polskiej stronie (karta u nich to staroć z 2013 roku) NOACK 8,6 a z kolei AMSOIL podaje 10. W praktyce nie widzę różnicy w zużyciu oleju.
Latem nie zauważałem różnicy. Obecnie moje odczucia są takie że zimą Amsoil lepiej się sprawował. Silnik jak by cichszy po uruchomieniu, i bardziej "mięko" pracował.
A może tylko mi się tak wydaje
Penrite ma aprobatę VW 505.01 dla tego oleju, a Amsoil deklaracje producenta że spełnia wymagania 505.01.
Komentarz
-
-
xtremesystems - 0W40 (listę polecanych olejów z tym SAE masz w wątku olej do benzyny - producent wg. uznania).
Ja obecnie testuję od dwóch tygodni MAXWAY ULTRA 5W-30 (kupiłem ostatnio LazerWay LL i tak jak pisałem bańkę 20L MAXWAY ULTRA ) - oczywiście dalej nie mogę wklejać fotek )
Temperatura palenia 228
Temeratutra płyniecia - 63
HTHS 3,6
TBN 16
CCS 6200
http://www.lube.ge/links/MAXWAY%20ULTRA%205W-30.pdfOstatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Część Wszystkim,
Jako że ostatnio mamy srogi mróz, a wczoraj o poranku podczas rozruchu, mój samochód prawie zafundował mi palpitacje serca. Jakże metaliczny odgłos podczas rozruch mu towarzyszył i nierówna praca silnika, że aż moja żona się przestraszyła i zapytała co to?
A wiec do rzeczy.
Paolo Esco i inni jaki olej byście polecili do C5 2.0 HDI 140km?
Nie chce już tego ścier.. od Totala, szukam jakiegoś dobrego oleju z normą B71 2290
Zastanawiam się nad:
Motul eco-clean 5w30 https://www.motul.com/system/product...pdf?1444139742
Valvoline SynPower ENV C2 5w30 http://www.valvolineeurope.com/engli...r_env_c2_5w-30
NESTE 5W30 CITY PRO C2 https://www2.neste.fi/doc/013911_ru.pdf
Millers Oils XF LONGLIFE C2 5w30 http://www.millersoils.pl/produkty/p...glife-c2-5w30/Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
-
LGV8V - z w/w które podałeś ja bym brał Valvoline lub Neste
Proponuję też https://cglapps.chevron.com/sdspds/P...&docFormat=PDF - http://allegro.pl/texaco-havoline-pr...560166159.htmlPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisxtremesystems - 0W40 (listę polecanych olejów z tym SAE masz w wątku olej do benzyny - producent wg. uznania).
Ja obecnie testuję od dwóch tygodni MAXWAY ULTRA 5W-30 (kupiłem ostatnio LazerWay LL i tak jak pisałem bańkę 20L MAXWAY ULTRA ) - oczywiście dalej nie mogę wklejać fotek )
Temperatura palenia 228
Temeratutra płyniecia - 63
HTHS 3,6
TBN 16
CCS 6200
http://www.lube.ge/links/MAXWAY%20ULTRA%205W-30.pdf
Do którego silnika/silników zalewasz ten olej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisDo którego silnika/silników zalewasz ten olej?Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpiszalewam nim : Octavia 1,4 16V- 100% Picanto 1.0- 100% i Caddy 1,6 CR ( z tym że w Caddym jest mix Lazerway LL 50% + MaxWay 50% - na razie nie widać różnic w wypalaniu się DPF).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisciekawiła mnie sprawa tego Maxwaya właśnie w z dieslem z DPF
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisw chwili obecnej nie widać różnic w wypalaniu się DPF-a, jeżeli coś będzie nie tak dam znać.
Komentarz
-
-
Podobno Valvoline jest jakościowo słabszy, od NESTE 5W30 CITY PRO C2 lub
Millers Oils XF LONGLIFE C2 5w30.
Neste ma świetne parametry opalania w mrozy. Spostrzeżenia od jednego forumowicza to że na Millersie olej się wolniej nagrzewa i dpf rzadziej wypala po przejściu z Valvoline. I tak wachami się na co postawić.
A jeśli chodzi o wymiane, to na lepszym oleju mogę zmieniać olej co 20 000 tyś jak producent podaję czy lepiej ograniczyć się do 15tyś?Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
-
Paolo Esco- Co myślisz o oleju TITAN GT1 PRO C-2 5W-30 http://www.yuvesta.ru/userfiles/File...-2%205W-30.pdf
Co sądzicie również o stosowaniu płukanek i dodatków do oleju np. AR9100? Warto je stosować?
Tak się zastanawiam czy lepiej kupić droższy olej bez płukanki i dodatku, czy tańszy z dodatkiem i płukanką.Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LGV8V Zobacz wpisPaolo Esco- Co myślisz o oleju TITAN GT1 PRO C-2 5W-30 http://www.yuvesta.ru/userfiles/File...-2%205W-30.pdf
Co sądzicie również o stosowaniu płukanek i dodatków do oleju np. AR9100? Warto je stosować?
Tak się zastanawiam czy lepiej kupić droższy olej bez płukanki i dodatku, czy tańszy z dodatkiem i płukanką.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpisCzy jest jakiś olej 5W40 z normą 505.01 chociaż zbliżony parametrami do Lazerwaya LL 5W30 ?
http://www.oil-club.ru/forum/topic/21655-21655/
Komentarz
-
-
-
Zainteresował mnie ten olej jakiś czas temu bo może być idealnym rozwiązaniem dla zawirusowanych klekotów, w których jednak właściciel nie zdecydował się na usunięcie dpf-u. Myślę, że takich aut będzie przybywać na drogach bo po woli (bardzo powoli) stacje diagnostyczne się wezmą za sprawdzanie norm emisji spalin a jak ktoś jeździ po europie to "ekoterroryści" są coraz bardziej aktywni i w stosunkowo młodym aucie (od euro5) brak dpf-u nie przejdzie w razie jakiejś wnikliwszej kontroli. Na pewno jakaś alternatywa do millersa z nanodrive czy innego dobrego oleju z modyfikatorem typu Archoil/Motor Protect.
Komentarz
-
-
No jest interesujący, bo marka i linia zobowiązują, ale faktycznie VOA by się przydało bo temp. -42 i pao/estry? Może zbyt asekuracyjnie podchodzą do sprawy.
PAO i Estry w C3 to jest np. taki:
http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1480940958.jpg,
zresztą bardzo blisko niego jest też taki:
Komentarz
-
-
Nie chciałbym być złym prorokiem ale posłużę się analogia ze świata spożywczego
sok z pomarańczy skład: sok naturalny 1%, aromat identyczny z naturalnym, woda
PAO I ESTRY w sosie HC (może bardziej zupa HC)
czekam na UOA.
mam podejrzenia ze już nawet Race Pro S w srebrnych bankach jest już "polepszone" przez producenta (ale to są moje odczucia, subiektywne)
Komentarz
-
-
Pany ,wiem że zostanę zlinczowany :P , ale jak mam przegrzebać cały topic to mi życia braknie mam dylemat czym zalać na wiosnę motor. liqui molly top tec 4100 5w-40 czy motul x-clean 5w-40? lałem już motula i było ok lecz liqui molly jest chyba lepszy. poradźcie proszę co wg. Was będzie lepszym wyborem. dzięki z góry....a w garażu "zielona kura"...
Komentarz
-
Komentarz