Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paczka
    Classic
    • 2015
    • 21

    Tak, faktycznie cos malo...

    na ten moment jezdze na Amsoil European Car Formula Improved 5w40 (co za nazwa)



    i tak sie zastanawiam, czy jest sens kombinowac, niby na tym oleju jest ok... nie widze tez, zeby ten 0w40 byl znacznie lepszy... do traktora

    Komentarz

    • BroHen
      Ambiente
      • 2013
      • 125
      • Superb II (3T4)

      Zamieszczone przez Paczka Zobacz wpis
      czy jest sens kombinowac,
      No właśnie .....? Ja stosuję od 4 wymian Neste 5W40, nie ma co narzekać, .... ale coś korci, żeby czego innego spróbować ...., tak, znam to uczucie

      Komentarz

      • BroHen
        Ambiente
        • 2013
        • 125
        • Superb II (3T4)

        To nie lepiej EFM, jeśli juz zmienić? Odparowalnośc lepsza i zasadowość wyższa ... reszta to samo ...

        Komentarz

        • cytrynowiec
          L&K
          • 2015
          • 1056
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Z pedekiem bym uwazal na zakusy innych olejow niz z przeznaczeniem do tego typu silnikow.Warto za to popatrzec na oleje dla ciezarowek chocby delvac czy temu podobne.

          Komentarz

          • BroHen
            Ambiente
            • 2013
            • 125
            • Superb II (3T4)

            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            Z pedekiem bym uwazal
            A może coś bliżej, poproszę, bo jakoś nigdzie nie mogę znależć informacji co ów 505.01 ma w sobie, co go wyróżnia. Auto nie ma DPF-a, jeżdżę spokojnie. A delvac w czym przeważa? TBN? A jak z różnymi obrotami silników osobówek i ciężarwek?
            Dzięki.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Obiecałem że napisze to piszę:

              minelo już ponad 5000 km na Eurol Syntence FS 0W30


              Nie mam uwag a nie dość ze chroni od zimnego startu to jeszcze dobrze sobie radzi z moim stylem jazdy (mocne TDI miota panewkami ze względu na olbrzymi moment) wiec ciut grubszy olej o wysokim indeksie lepkości jest idealny.

              goniłem już go po autostradach jak i po mieście -szybko nabiera temeratury roboczej ale wiadomo jest lato wiec subiektywnie moge sobie opisywać.


              Doprawiony AR 9100 nie przekraczał temperatury 117 stopni gdzie wcześniej miewałem ponad 120...

              Chyba znalazłem docelowy olej do TDI bo przypomnę ma oficjalna normę 507,00 i lepkość w stówce 12,4

              dzięki Cytrynowiec na zwrócenie uwagi na tego producenta !!!


              dodam jeszcze ze cena jest na bardzo akceptowalnym poziomie za 5 litrowy baniak ze starcza jeszcze na przyprawy ze stajni Archoil. Jestem zadowolony a to jakby nie było dla mnie najważniejsze
              Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                BroHen-pisałem w starym wątku co ma w sobie specyfikacja 505.01...





                lepszy będzie http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-le-5w30.aspx#
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez BroHen Zobacz wpis
                  A może coś bliżej, poproszę, bo jakoś nigdzie nie mogę znależć informacji co ów 505.01 ma w sobie, co go wyróżnia. Auto nie ma DPF-a, jeżdżę spokojnie. A delvac w czym przeważa? TBN? A jak z różnymi obrotami silników osobówek i ciężarwek?
                  Dzięki.
                  Istota rzeczy jest tu dość dobrze wyjaśniona: http://www.regeneracja-pompowtryskiw...ow-vw-tdi.html


                  Komentarz

                  • cytrynowiec
                    L&K
                    • 2015
                    • 1056
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    pedros

                    U mnie jak wiesz była już trzecia zmiana..za jakiś czas w odpowiednim wątku opiszę co i jak...

                    Czekam też na wpisy innych userów z tego forum micrusec oraz Nexus6 tym bardziej że w tym przypadku jest nowy biturbo.....a może ktoś jeszcze zalał ten olej?

                    Komentarz

                    • ja4rqu
                      Classic
                      • 2014
                      • 39
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      Panowie, w dlubanym BMN bez dpf co by najlepiej się sprawdziło? Dwa razy w miesiącu robię trasę po 2500 km, a w pozostałe dni około 5-7 km po mieście. Zmiany planuje co 10-12000 tyś. Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika. W poprzednim aucie, Passat z dlubnietym AFN na około 205 km po zalaniu Specol 5w40 przytarlo silnik. Nie wytrzymalo scierwo jednej trasy gdzie valvoline 5w40 spisywał się idealnie. Nie wiem co mnie podkusilo do zmiany. Myślę że coś o lepkości 5w40 sprawdziło by się z tym że nie wiem czy na zimę nie byłoby lepiej 5w30. Co do producenta, millers? Cena ma drugorzędne znaczenie. Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • koka
                        Rider
                        • 2015
                        • 321
                        • Seat

                        Zamieszczone przez ja4rqu Zobacz wpis
                        ... W poprzednim aucie, Passat z dlubnietym AFN na około 205 km po zalaniu Specol 5w40 przytarlo silnik. Nie wytrzymalo scierwo jednej trasy gdzie valvoline 5w40 spisywał się idealnie. Nie wiem co mnie podkusilo do zmiany.
                        aż trudno w to uwierzyć ... jesteś pewien, że to przez Specola ? to dobry olej, sprawdzony "w bojach" przez wielu zadowolonych "olejarzy" ...

                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz

                        • BroHen
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 125
                          • Superb II (3T4)

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                          pisałem w starym wątku co ma w sobie specyfikacja 505.01...
                          Znam te informacje, ten tekst odnośnie b5 też.
                          Jako, że Kol.Cytrynowiec od niedawna udziela się na forum, to miałem nadzieję, że coś nowego napisze.
                          Dzięki za informacje.

                          Komentarz

                          • ja4rqu
                            Classic
                            • 2014
                            • 39
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            Tak jestem pewien. Przy 448 tys włożyłem nowa Turbine gtb20, stara była w środku sucha jak pieprz. Przy tej okazji zmieniłem właśnie olej na specola. Po kilku tysiącach już wiedziałem że coś jest nie tak bo turbo zaczęło gwizdac na zimnym silniku i zaczęły puchnac węże, myślałem że to uszczelka pod głowica jednak nic się nie mieszalo w zbiorniczku itp. Przy 456 tys zacząłem demontaż silnika i jak ściągnąłem dolot to okazało się że turbo pływa. Po ściągnięciu głowicy ukazały się rysy na 2 3 i 4 cylindrze. Pierwszy o dziwo miał minimalne. Najgorzej wyglądał 2. Co mnie również zastanawiało to to, że przy valvoline nie musiałem nawet oleju sprawdzać bo od wymiany ubywalo max 300 ml. Specola poszło 0.5 na 4 tys km. Uprzedzam pytania, auto nieprzegrzane, dbane. Zdaniem kolegi który siedzi dobrze w silnikach jest to tylko i wyłącznie wina oleju. Dalej nie rozbieralem go tzn panewki itp gdyż nie miałem czasu. Kupiłem skode i teraz pytam o olej który zapewni pewną ochronę. Mam ten olej jeszcze w misce olejowej także można by dziadostwo przebadac czy to podróbka czy olej nie nadający się po prostu na trasy.

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez BroHen Zobacz wpis
                              Znam te informacje, ten tekst odnośnie b5 też.
                              Jako, że Kol.Cytrynowiec od niedawna udziela się na forum, to miałem nadzieję, że coś nowego napisze.
                              Dzięki za informacje.
                              Wybacz że Cię rozczarowałem, ale zasady działania silnika PD nie zmienię Pamętam kiedys wpisy jednego z czołowych tunerów na swoim forum (dawno to było) gdzie lał do swojego paska na PD Mobila1 5w50 i był zadwolony ale....nie podjąłem tego ryzyka. ASZ działa jeżdzi na olejach 505.01 choć jak pisałem jedne są lepsze inne gorsze i rożnica dla mnie jest wyczuwalna. Temat olejów heavy-duty jest znany od dawna w osobówkach natomiast olejów lekkobieżnych w pedekach bym nie stosował...no chyba że się komuś nudzi i ma sporo kasy na naprawy


                              ja4rqu a który dokładnie był to Specol?
                              Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                              Komentarz

                              • ja4rqu
                                Classic
                                • 2014
                                • 39
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                Gold 5w40.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez ja4rqu Zobacz wpis
                                  Tak jestem pewien. Przy 448 tys włożyłem nowa Turbine gtb20, stara była w środku sucha jak pieprz. Przy tej okazji zmieniłem właśnie olej na specola. Po kilku tysiącach już wiedziałem że coś jest nie tak bo turbo zaczęło gwizdac na zimnym silniku i zaczęły puchnac węże, myślałem że to uszczelka pod głowica jednak nic się nie mieszalo w zbiorniczku itp. Przy 456 tys zacząłem demontaż silnika i jak ściągnąłem dolot to okazało się że turbo pływa. Po ściągnięciu głowicy ukazały się rysy na 2 3 i 4 cylindrze. Pierwszy o dziwo miał minimalne. Najgorzej wyglądał 2. Co mnie również zastanawiało to to, że przy valvoline nie musiałem nawet oleju sprawdzać bo od wymiany ubywalo max 300 ml. Specola poszło 0.5 na 4 tys km. Uprzedzam pytania, auto nieprzegrzane, dbane. Zdaniem kolegi który siedzi dobrze w silnikach jest to tylko i wyłącznie wina oleju. Dalej nie rozbieralem go tzn panewki itp gdyż nie miałem czasu. Kupiłem skode i teraz pytam o olej który zapewni pewną ochronę. Mam ten olej jeszcze w misce olejowej także można by dziadostwo przebadac czy to podróbka czy olej nie nadający się po prostu na trasy.
                                  Dopytam - dlaczego zmieniłeś turbinę?
                                  bo mam chyba odpowiedz i bynajmniej nie wskazuje ona oliwy.

                                  Komentarz

                                  • ja4rqu
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 39
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    Z powodu pogoni za mocą. Stare turbo co najlepsze oryginalne nie miało najmniejszych oznak zużycia. Luzy w normie, sucha bez wycieków. Sprzedałem ja i lata bez najmniejszych problemów dalej.

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez ja4rqu Zobacz wpis
                                      Z powodu pogoni za mocą. Stare turbo co najlepsze oryginalne nie miało najmniejszych oznak zużycia. Luzy w normie, sucha bez wycieków. Sprzedałem ja i lata bez najmniejszych problemów dalej.
                                      A juz obwinianiem ze resztki turbiny zrobiły bałagan ale po wykluczeniu tego stawiam na zbyt agresywny program.

                                      Mozliwe ze w misce oprócz oleju jest paliwo i to zrobiło robotę....

                                      tak czy inaczej szkoda furacza... (silnika)

                                      Komentarz

                                      • ja4rqu
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 39
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        Nie nie, program pisany przez Darona, gościa który naprawdę ogarnia te klekoty. Moge nawet zdjecie wnetrza silnika dodac gdzie widac jak wtryski idealnie rozpylaja, sa odbite dokladnie 5 punktow na tloku tak jak paliwo bylo wtryskiwane. Plus to, ze tlok czysciutki, wystarczy przetrzec i sie swieci. To dowodzi dobrze dobranym proporcjom miedzi paliwem o powietrzem. Dokładnie, szkoda auta bo było kilkukrotnie przeinwestowane. Ale teraz tak samo będzie ze Skodzinka i dlatego ponownie zapytam jaki olej wlać który zapewni pełną ochronę. Kolega banoff który upala ponad 500km w drifcie jeździ na millersie i jest bardzo zadowolony . Iść tym tropem? Tylko jaka lepkość? Bmn bez dpf
                                        Ostatnio edytowany przez ja4rqu; 35577.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Race Pro S 5W40, 10W50 Pełen syntetyk
                                          Motul 300V lepkości jak wyżej
                                          Millers Tri Ester czyli CFS 5W40 NT (moim zdaniem trochę drogo)

                                          jeśli budżetowo to tylko dopakowane Full Sapsy (może Ravenol albo Eurol coś ma sportowego)

                                          osobiscie trzymałbym się lepkości 5W40.

                                          Do mojej BMki (2.8) leje Fuchsa Pro S 5W40 (mam jeszcze zapas chyba tej lepszej jeszcze serii)
                                          HTHS>4 przy doskonałej pływności.
                                          Vanos go uwielbia.


                                          Przeanalizuj jeszcze kształt zarysowań w cylindrze może to coś podpowie czy to jakiś syf element rysował czy przeciążenia termiczne zjajowily tłok co bycoznaczalo ze odbiór ciepła był niewystarczajacy.

                                          dodatkowo jeszcze jeden trop - nie wiem jaki był stan czystości wnętrza ale jeśli było uwalone spalenizna wszystko to każdy nowy olej z duża dawka detergentów mógł popdlepiac skrawki i pozapychać kanaliki olejowe (to tez daje charakterystyczne przytarcia)



                                          Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                          Komentarz

                                          • Robert1
                                            Ambiente
                                            • 2017
                                            • 170
                                            • Volkswagen

                                            Ciekawi mnie czy ktoś z forum zalewał do osobówki olej Mobil Delvac i jakie ew wrażenia?
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz

                                            • tomek evo
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 474
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              Kolego ja4rqu gdzie kupowałeś tego Specola? Nie kojarzę,żeby u mnie ale jeśli chcesz to możemy spróbować jakiejś interwencji u producenta, choć w takim przypadku jest zbyt dużo zmiennych aby producent oleju wziął winę na siebie o ile to wina oleju w co osobiście jednak wątpię (przynajmniej aby była to wyłączna wina oleju) bo znam przypadki gdzie ten olej jest stosowany w pomodzonych 1.8T VAG oraz 2.0T od Saaba, o mocach grubo ponad 200 KM i daje radę tak jak w mniejszych wozidłach w amatorskich imprezach rajdowych typu KJS, gdzie silniki dostają mocno po du...ie. Co do zużycia oleju na Specolu to regułą jest, że jest ono zdecydowanie niższe niż na większości olejów m.in Motulu x-cessie (sprawdzone na kilku autach)- Z mojego doświadczenia mniej więcej w 8 na 10 przypadkach po zmianie na Specola Golda zużycie oleju spada. Jeśli więc zużycie oleju wzrosło to trzeba by się zastanowić czy to wian samego oleju czy zadziałały inne czynniki. Nie podważając fachowości dokonanych modyfikacji dla świętego spokoju sugeruje jak najdokładniejsze posprawdzanie czego się da aby przypadkiem sytuacja się nie powtórzyła już na innym oleju. Znam kilka przypadków zatarcia silnika na oleju Millersa i 1 przypadek na Amsoilu ale wg. mnie w żadnym przypadku nie zawinił olej. Znam też przypadek, że po regeneracji zatarła się turbina i wina została zwalona na olej a po kolejnej regeneracji został zalany super -hiper olej i sytuacja się powtórzyła bo problem był gdzie indziej. Ale to tak na marginesie bo nie twierdzę, że olej nie jest winny lub współwinny bo tego po prostu nie wiem. Co do olejów zapewniających maksymalną ochronę to dobrym wyborem za w miarę przystępną cenę będzie Fuchs Race Pro S 5W40. Bardziej przystępna cenowo propozycja to syntetyczny Meguin Super Leichtlauf 5W40 lub Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 - olej bardzo dobrze sprawdzony. Lada chwila ma pojawić się nowy modyfikator Archoila zastępujący AR9200 (robocza nazwa AR9200N), który ponoć jest naprawdę "kosmiczny" jeśli chodzi o ograniczenie tarcia/zużycia. Stary AR9200 w duecie z Fuchsem Race Pro S 5W40 sprawdzał się ponoć bardzo dobrze nawet w wyczynowych zastosowaniach więc w klekocie powinien taki zestaw być aż nadto wystarczający. jest też oczywiście nowy Millers CFS NT+ czy Redline. Penrite akurat ma te popowe oleje w lepkościach 0w40, 5W50 i 5W30.

                                              Komentarz

                                              • ja4rqu
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 39
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                Dzięki wielkie za propozycję. Olej brałem u kolegi Maćka z Jarosławia na Podkarpaciu. Autoparts bodajże. Co do fachowości modyfikacji to nie mam powodów aby mieć wątpliwości co do jakosci. Został założony naprawdę duży ic także w tym względzie silnik też był przygotowany. Przejechałem tym autem ponad 250 tyś w 4 lata a ostatnie dwa lata i jakieś 150 tyś głównie po autostradach z obrotami 3-3.5 tyś olej co Max 10 tyś zawsze 5w40. Nie ma opcji aby silnik miał jakiekolwiek zanieczyszczenia. Ale to już po sprawie. Musiałem mieć szybko samochód i kupiłem od kolegi skode. Passat niestety pójdzie na części. Co do ceny to ma ona znaczenie drugorzędne także pewnie spróbuje fuchsa plus dodatek. Archoil stosuje się co kilka wymian czy lejecie przy każdym serwisie? Sprawdziłem parametry, Fuchs ma wysoką lepkość w 40 stopniach, na zimę gdy auto stoi pod chmurką nie lepiej coś z niższym parametrem?
                                                Ostatnio edytowany przez ja4rqu; 35577.

                                                Komentarz

                                                • samtech84
                                                  Elegance
                                                  • 2008
                                                  • 988
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  Co teraz na topie do TDI PD? Lać 505.01 czy 507.00 silnik to ASZ z DPF

                                                  Komentarz

                                                  • Nexus6
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 4847
                                                    • Volkswagen

                                                    Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                                                    Co teraz na topie do TDI PD? Lać 505.01 czy 507.00 silnik to ASZ z DPF
                                                    DPF wskazuje że 507.00, a lepiej MB229.51
                                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...