Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
    Ja dobrze rozumie, że ten produkt ma zwiekszyć TBN żeby wydłużyć okresy miedzy wymianami? Przecież producenci przy zwiększonych przebiegach TBN obniżają.
    To jest środek który rekompensuje zakwaszenie układu olejowego z powodu paliwa z wysokim wskaźnikiem zasiarczenia.

    Ale coś za coś ... po zastosowaniu tego środka rośnie nam TBN ale i sucha pozostałość po oleju czyli zabija obróbkę spalin (kat. Dpf, Egr)

    moim zdaniem przy naszych paliwach z niska zawartością siarki nie ma bólu w tym obszarze Ale zawsze można tym środkiem jakiegoś cieniasa C3 podbić żeby TBN był na cywilizowanym poziomie ale nowoczesne oleje tez maja detergenty które nie korelują liniowo z TBN czytaj niższy TBN s dobre właściwości czyszczące (ale to jest skrót myślowy i wymaga szerszego wytłumaczenia bo splycilem do jednego zdania)

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

      moim zdaniem przy naszych paliwach z niska zawartością siarki nie ma bólu w tym obszarze Ale zawsze można tym środkiem jakiegoś cieniasa C3 podbić żeby TBN był na cywilizowanym poziomie ale nowoczesne oleje tez maja detergenty które nie korelują liniowo z TBN czytaj niższy TBN s dobre właściwości czyszczące (ale to jest skrót myślowy i wymaga szerszego wytłumaczenia bo splycilem do jednego zdania)
      No właśnie, nie raz już pisałem że w nowoczesnych olejach szczególnie mid/low saps ochrona jest realizowana inaczej....

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Btw nikt nie pisze i nie zwraca uwagi na fakt ze Full SAPS jest projektowo fajnym środkiem smarnym ale swoje ma za uszami w kontekście użytkowym

        zawalaja odmę znacznie bardziej niż C3 i okolice

        przyrtruwaja nowoczesne katy nie wspominając DPF chociaż tutaj uwierzę jak dotknę ... nie wiem czy ktoś robił testy zawalenia dpf popiołem ma fullsaps bo być może to być mit ? Tego nie wiem wole uwierzyć producentom


        egr czarny jak smoła zalakowany na cacy

        zawory ssące zalakowane i zakolegowanie jeśli nie ma obmywania plus patrz odma.

        w innych markach jak BMW odma to jest wyzwanie bo bardzo łatwo ja zawalić wraz z separatorem ale to raczej problem wtórny jak Full SAPS zakoksuje pierścienie ...

        Komentarz

        • marwoo
          Rider
          • 2017
          • 261
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          A co tam, stwierdziłem że pochwalę się moim zestawem - planowany wjazd w sobotę eurol.jpg
          Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

          Komentarz

          • marwoo
            Rider
            • 2017
            • 261
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            Brakuje tylko filtra paliwa ale to się nadrobi

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
              A co tam, stwierdziłem że pochwalę się moim zestawem - planowany wjazd w sobotę eurol.jpg


              Komentarz

              • Rauxel
                Ambiente
                • 2014
                • 238
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Panowie. Obecnie mój klekot chodzi na Castrolu Edge 5W40. Wersja specjalnie dla pompowtryskow. Nasluchalem się opinii, ze to błoto itp. Jakie są Wasze opinie ? Warto pomyśleć nad Motulem albo Millersem ?

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  Zamieszczone przez Rauxel Zobacz wpis
                  Warto pomyśleć nad Motulem albo Millersem ?
                  żeby było i tanio i dobrze poczytaj o olejach Eurola
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                    Brakuje tylko filtra paliwa ale to się nadrobi
                    Przy zmianie filtra można wlać coś do czyszczenia wtrysków do puchy po filtrze i zamiast ropa zalewać (można vcdsem albo 6?razy zapłon włącza i wyłączać)

                    pomyslalem ze pare „kropli” ar 6400 do puchy mogło być dobrym pomysłem ale nie jestem pewien czy przedawkowanie nie będzie szkodliwe -nominalnie roztwór czynny to 1:100.

                    Ale już LM ma już w ofercie puszkę cudów do czyszczenia wtrysków i można tym wypełniać filtr.

                    Po takim zestawie jak na zdjęciu normalnie litr mniej spalania

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis

                      żeby było i tanio i dobrze poczytaj o olejach Eurola
                      ... i o plukankach bo po Castrolu trzeba posprzątać (chyba ze często wymieniany to mniej płukania)


                      a olej... np




                      Mid SAPS ale dobry je ... tani tez
                      505.01 ogarnia do tego AR9100 ochrona jak w żadnym innym oleju.



                      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                      Komentarz

                      • marwoo
                        Rider
                        • 2017
                        • 261
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                        pomyslalem ze pare „kropli” ar 6400 do puchy mogło być dobrym pomysłem ale nie jestem pewien czy przedawkowanie nie będzie szkodliwe -nominalnie roztwór czynny to 1:100.
                        Też o tym myślałem.... Ale stwierdziłem że te 400ml jest przeznaczone na 40-80L, więc jak będzie te +/- 50L to i tak będzie "słuszne" stężenie jak na moją głowę

                        Tylko litr mniej? ja myślałem że będę miał przynajmniej +5 do prędkości

                        Komentarz

                        • Rauxel
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 238
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Plukanke można kupić Liqui Moly dla przykładu ? Ciężko chyba dostać tego Eurola. Jakieś opinie na temat tego ole​​​​ju?

                          Internet mało o nim wie, nigdzie go nie można kupić, nie ma opinii...

                          Olej zmieniam co rok. Nie więcej niż 15 kkm.
                          Ostatnio edytowany przez Rauxel; 36386.

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez Rauxel Zobacz wpis
                            Plukanke można kupić Liqui Moly dla przykładu ? Ciężko chyba dostać tego Eurola. Jakieś opinie na temat tego ole​​​​ju?

                            Internet mało o nim wie, nigdzie go nie można kupić, nie ma opinii...

                            Olej zmieniam co rok. Nie więcej niż 15 kkm.
                            Forum OCP wie o tym oleju najwięcej bo tu się wszystko zaczeło ...wpisz w wyszukiwarkę forumową Eurol FS 0w30 i zobaczysz ile wyników wyskoczy....
                            Olej można kupić bezpośrednio od dystrybutora Eurola na Polskę firma Prager http://www.prager.com.pl/, napisz do nich maila na [email protected] - możesz od razu kupić u nich ten olej w ilości jaką potrzebujesz oraz płukankę do silnika - niezła jest i będziesz miał komplet.

                            Swoją drogą tyle tu piszemy o tym oleju... że aż

                            Komentarz

                            • marwoo
                              Rider
                              • 2017
                              • 261
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              Swoją drogą... Ciekawe dlaczego jeszcze "Piotr Tester" nie wziął tego Eurola na warsztat...

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Jak już chwalimy się ...

                                ... taki skromny zapasik.

                                Najbardziej jestem ciekaw AR6900P. Bo 6900D jest wyśmienite.

                                Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  DE747561-0974-44EA-A7BE-F8CDA281478C.jpegC1724E25-6D03-4480-AB2F-0DD14B242C0F.jpeg

                                  Komentarz

                                  • marwoo
                                    Rider
                                    • 2017
                                    • 261
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    pedros WOW Niezły zapas, to rozumiem że tego Syntence FS 0W30 lejesz wszędzie?

                                    A mógłbyś podzielić się wrażeniami z użytkowania AR6900-D MAX?

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                      pedros WOW Niezły zapas, to rozumiem że tego Syntence FS 0W30 lejesz wszędzie?

                                      A mógłbyś podzielić się wrażeniami z użytkowania AR6900-D MAX?
                                      Syntence tylko do CFGB reszta floty dostaje Full Sapsy choć nie ukrywam ze w sumie FS jest tak uniwersalny ze sam on wystarczyłby do wszystkich moich silników.

                                      AR6900-DMAX

                                      - rzadziej filtr mi się wypala
                                      - lepsza reakcja na dodawanie gazu
                                      - spalanie ... No nie mam pojęcia bo leje od początku i nie mam tych samych warunków żeby porównać ale jak na prawie 200 konne bydlę spalanie mam bardzo satysfakcjonujące
                                      - dostępność momentu i moc - jest poprawa bo kiedys mniej iskry Bożej miał silnik
                                      - korekty na wtryskiwaczach sukcesywnie maleją (tutaj widac powolne ale konsekwentne działanie)
                                      - bardziej miękka praca (efekt akustyczny)

                                      Tankuje z reguły tylko standardowy ON z Lotosu (Cirkle K - Statoil) co w połączeniu z bardzo atrakcyjna cena (dziękuję
                                      tomek evo ) wychodzi znacznie taniej niż rzekome premium.


                                      Natomiast dodanie tego AR do paliwa premium czyni moje auto zmulone (być może to był zbieg okoliczności) ale nie po to kupuje się dodatki żeby dublować.

                                      Ma jedna wadę natomiast - trochę śmierdzi jak nieumiejętnie operuje się butelka - tutaj Millers ma tez wygodne rozwiązanie do dawkowania ale ma dłuższa szyjkę po której ścieka. Plus za patent od AR gdzie jeśli nie używasz przedłużki jest git.


                                      oczywiście również inni użytkownicy diesli raportuja:

                                      mniejsze zadymienie (bez dpf)
                                      lepsza reakcja na dodawanie gazu
                                      wycisza pompę CR
                                      mniejsze spalanie przy rotacyjnej (1,9 TDI)

                                      Ja natomiast jestem ciekaw opinii od naszych większych braci co nie mogą szybciej jeździć niż 90 km/h. Tam jest poligon doświadczalny jeśli chodzi dodatki do ON. Ponadto TIR /autobus prędzej zobaczy różnice w spalaniu.

                                      Dodam ze stosuje w proporcji 1:1000 ale czasami zwiekszalem dawkę do 1:500 (więcej zagęszczać nie ma sensu)

                                      raport pochodzi z kilkudziesięciu tys km. -nie z połowy jednego baku

                                      Komentarz

                                      • marwoo
                                        Rider
                                        • 2017
                                        • 261
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        No to super generalnie, ja przy następnym tankowaniu walę całą butle AR6400-D MAX, a potem będę dolewał AR6900-D Max - 50ml na bak (1:1000 jak pisze pedros powinno być ok) bo nie wiem czy do końca jest sens zagęszczać po AR6400?

                                        pedros A czy używasz jakiegoś depresatora (skyyd czy tam coś innego) w okresie jesienno-zimowym czy tylko AR6900-D MAX i generalnie wszystko daje rade?

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          pedros a nie myślałeś czasem żeby zająć się dystrybucją? Na początek by wystarczyło W związku z tym że przy wtrysku bezpośrednim trzeba stosować środki do czyszczenia wtrysków to raz na kilka kkm na pełny bak leję 2xSTP http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/dod...ow-benzynowych, raz był to Eurol http://www.eurol.com/en/37-products/...n-cleaner.html, efekty podobne pozytywne....ale właśnie myśle o AR 6900-P albo o Techronie http://www.techronworks.pl/oferta/do...us,p1111621158. Ten drugi mocno popularny w U.S.

                                          Aha....bo mało piszemy o Eurolu dostałem od nich za pośrednictwem Pani Anny parametry z ostatniego mojego zakupu Eurola FS chyba w lipcu:

                                          Partia z 09/05/17
                                          Batch: PO1711708
                                          Kv 100°C = 12.2 cSt (test method ASTM D445)
                                          Kv 40°C = 64.2 cSt (ASTM D445)
                                          VI = 190 (ASTM D2270)
                                          CCS & -35°C = 5818 cP (ASTM D 2602)
                                          Sulfated ash < 0.8 wt%
                                          Flash Point = 177 °C (ASTM D 93)
                                          Pour Point = -48 °C (ASTM D 97)
                                          Total Base Number = 8.3 mgKOH/g (ASTM D2896)

                                          Komentarz

                                          • marwoo
                                            Rider
                                            • 2017
                                            • 261
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            A ja mam takie pytanie z innej beczki do kolegów Dieslowców - jak to jest ze świecami żarowymi? Wymieniacie to czy coś, czy jak pali to olewka?

                                            Do czego zmierzam - auto ma 200 tyś i nigdzie w książce (ani poprzedni właściciel) nie mówi nic o świecach żarowych (tak samo jest z klimatyzacją - 6 lat nie była nabijana ani nic jedynie odgrzybianie, a jest ciągle wydajna i nie wiadomo czy to ruszać :P)....

                                            Komentarz

                                            • Rauxel
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 238
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Mnie sprawdził mechanik VCDSem, ze mam wszystkie 4 spalone. Co ciekawe, auto paliło od strzała w mrozie :P Jak masz dobra kompresje to pójdzie bez świec. Meczysz silnik w ten sposób, wiec lepiej mieć je sprawne.

                                              Klime nabijam co rok. 100 PLN to żaden duży wydatek a przynajmniej jest sprawna i czysta.

                                              Komentarz

                                              • andrzej1962
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1306
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                kolego "marwoo" aż się dziwię, że moder Cię nie opier....... za zaśmiecanie wątku. Zrzucam to na karb Twojego początku na forum. Jakbyś poszukał to byś znalazł wątki o świecach żarowych. np:
                                                Jak w temacie. Zajmował się ktoś samemu bez warsztatu? Słyszałem, że potrafią się ukręcić. Auto ma ok 80k przebiegu i zamontowane oryginały w

                                                Zmierz omomierzem wszystkie świece powinny mieć te same wartości. Im większa tym świeca do wymiany. Co do klimy warsztat który odgrzybia powinien mieć w ofercie nabijanie czynnika. W Twoim przypadku zrobiłbym to bez wahania bo koszt sprężarki jest duży a jak nie ma czynnika to jest szansa, że się zatrze. Dlatego w zimie należy z klimy skorzystać od czasu do czasu. Koniec OT

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis

                                                  ... nie wiem czy do końca jest sens zagęszczać po AR6400?

                                                  pedros A czy używasz jakiegoś depresatora (skyyd czy tam coś innego) w okresie jesienno-zimowym czy tylko AR6900-D MAX i generalnie wszystko daje rade?
                                                  Nie ma sensu chyba ze potrzebujesz wyższej liczby cetanowej bo to jest bardzo kompleksowy dodatek.


                                                  Chociaz czasami lubię podwójna dawkę strzelić ale to pod koniec interwału olejowego bo nie wiem jak to wpływa na olej silnikowy


                                                  Depresatory.

                                                  nie używam bo mamy hehe takie zimy
                                                  ale kiedys używałem amsoila impovera z depresatorem - siekiera na max - skrobie bak - filtr paliwa czarny

                                                  na zimę teraz mam kleenflo 993 ( taki zielony ) - w razie W.
                                                  ZTCW Archoil tez ma jakis depres w ofercie.






                                                  Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                                    pedros a nie myślałeś czasem żeby zająć się dystrybucją? Na początek by wystarczyło W związku z tym że przy wtrysku bezpośrednim trzeba stosować środki do czyszczenia wtrysków to raz na kilka kkm na pełny bak leję 2xSTP http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/dod...ow-benzynowych, raz był to Eurol http://www.eurol.com/en/37-products/...n-cleaner.html, efekty podobne pozytywne....ale właśnie myśle o AR 6900-P albo o Techronie http://www.techronworks.pl/oferta/do...us,p1111621158. Ten drugi mocno popularny w U.S.

                                                    Aha....bo mało piszemy o Eurolu dostałem od nich za pośrednictwem Pani Anny parametry z ostatniego mojego zakupu Eurola FS chyba w lipcu:

                                                    Partia z 09/05/17
                                                    Batch: PO1711708
                                                    Kv 100°C = 12.2 cSt (test method ASTM D445)
                                                    Kv 40°C = 64.2 cSt (ASTM D445)
                                                    VI = 190 (ASTM D2270)
                                                    CCS & -35°C = 5818 cP (ASTM D 2602)
                                                    Sulfated ash < 0.8 wt%
                                                    Flash Point = 177 °C (ASTM D 93)
                                                    Pour Point = -48 °C (ASTM D 97)
                                                    Total Base Number = 8.3 mgKOH/g (ASTM D2896)
                                                    Dystrybutor tia ... już mi rozdrapali cześć partii w firmie .. zwłaszcza jak dałem na próbę komuś ... zauważył różnice i poszło .... będę domawial ARy.

                                                    Eurol? Co to? Dobry je?

                                                    i to mi się w nim podoba ze zawsze otrzymuje świeży olej ( ten ze zdjecia jest z .. wrzesnia 2017 )
                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...