@Mynia, Wszystko rozumiem, czepiam się tylko zdania "Reflektory podnioslem ciut w górę".
Polecam żarówki!!!
Zwiń
X
-
Na opakowaniu jest adnotacja, że posiadają filtr UV.
Ja jestem świeżo po wymianie ich. Szczerze to spodziewałem się większego "WOW" Co prawda nie wyjechałem nimi jeszcze na drogę, póki co tylko zrobiłem próbę podwórkową i porównałem sobie dwa zdjęcia wykonane przed i po wymianie z żarówek standardowych na te osram unlimited. No i cóż, jak za 58 zł to póki co jestem zniesmaczony.
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
A powiedzcie mi ,czy te wszystkie nowe żarówki /niech będzie np. osram night xxx/, mają poprawioną wytrzymałość, jakieś 3 lata temu miałem komplet jedna padła po miesiącu lub dwóch, druga za tydzień.Od tego czasu odpuściłem wymiany na te nowe wysilone cuda, ...ale znowu kusi :szeroki_usmiech.
Poprawiona jest ich wytrzymałość chociażby na rok lub 2 ?
Komentarz
-
-
Napiszę Wam moje spostrzeżenia z użytkowania H-4 Philips X-treme Vision 100%
Przejechałem z tymi żarówkami 71kkm w ciągu 25ciu miesięcy. Po tym czasie spaliła się jedna żarówka co myślę jest dobrym wynikiem w wytrzymałości. Ogólne wrażenia bardzo dobre (wcześniej używałem poprzedni model +80%) światło jest dość białe i intensywne z malutką niebieskawą poświatą co dodaje uroku autku. Jeżeli chodzi o widoczność wieczorem z pozycji kierowcy to naprawdę widać gdzie się jedzie ponieważ oświetlają super pobocze z prawej jak i lewej strony i to dosyć głęboko co daje możliwość szybszego zauważenia pieszego bądź rowerzysty bez lampek :evil: . Po włączeniu długich świateł dysponujemy wtedy w miarę dużą mocą że robi się na drodze jak w dzień co przekłada się na jeden minus ponieważ odbite światło od znaków potrafi czasami troszkę oślepić. Wieczorem w porze deszczowej również radzą sobie superrrr.
Zalety:
- dość długa trwałość (71kkm)
- mocne światło z ładną białą barwą
- bardzo dobre oświetlenie pobocza L i P strona
Minusy:
- cena, niestety za komplet trzeba troszkę wydać od 60-90 zł
Ocena ogólna 4+ ze względu na cenę.
Teraz czekam co Philips wymyśli nowego
Komentarz
-
-
bishop, Auto na ręcznym, statyw z aparatem w tym samym miejscu. Aparat wyzwalany pilotem co by nie było opcji ruszenia go. Ustawienia aparatu manualne, zapomniałem tylko dać balans bieli na manualne dla jakiegoś wzorca przed robieniem tych dwóch zdjęć, dlatego może być zakres tonalny minimalnie różny.
Też mnie to zastanowiło. Raczej nie ma opcji, żebym coś zmienił w reflektorze, przestawił lub żarówki źle zamontował. Mimo że robiłem to pierwszy raz.
edit.
Wrażenia z jazdy. Żarówki rzeczywiście lepiej doświetlają. Teraz jeszcze w weekend czeka mnie 350 km nocnej jazdy, więc będę mógł ostatecznie powiedzieć co i jak. Nie mniej 60 zł za te żarówki to według mnie przesada.Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pixonbishop, Auto na ręcznym, statyw z aparatem w tym samym miejscu.
Komentarz
-
-
Widzę, że muszę doprecyzować bardziej test, bo błędnych teorii cała masa.
Test był robiony jednego dnia,w przeciągu 10 minut. Wybrałem porę późno wieczorową ~20,00, ponieważ wtedy już jest raczej jednolicie ciemno.
Aparat był ustawiony na statywie przy prawym nadkolu. Warunki zdjęcia dla żarówek zwykłych jak i OSRAM te same. Nikt do auta nie wsiadł, żadnej krowy do bagażnika też nie wpakowałem :wink:
Przed wymianą, odpaliłem samochód, włączyłem światła, chwilę poświeciły - cyknąłem zdjęcie. Zgasiłem auto.
Przystąpiłem do zmiany żarówek. Potrwało to ok. 10 minut może nawet nie.
Poszedłem z powrotem do auta odpaliłem, włączyłem oświetlenie i cyknąłem zdjęcie.
Mam nadzieję, że teraz jest juz wszystko jasne.
Suma sumarum, drugi raz już bym tych żarówek nie kupił. Za drogie są w porównaniu do efektu jaki prezentują.Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
Pixon, Ci co robili eksperyment z żarówkami to wiedzą o co chodzi.Ci co nie będą dalej zadawać dziwne pytania i robić takie oczy :shock: Tym się nie przejmuj.Osobiście rok czasu mam założone Osram NB+90% i jestem zadowolony.Teraz żonie też założyłem do Polo te żarówki i też zauważyła dużą różnicę.Koszt 57zł.w sklepie.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
rafiki pytanie nie brzmiało "kto może..." a "czy może ktoś..." - ale dzięki za odpowiedź
Jakiś czas temu napisałem post http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25
Jednak rozmowa się nie kleiła.
===========================
Chodziło o to, że w poprzednim aucie -fabia 1, 1.9tdi - h7 wymieniałem 3-4 razy w roku.
Zawsze na te same - Bosch standard z marketu. Raczej zbyt często.
Wydaje mi się, że na żywotność halogenów najbardziej wpływa ilość załączeń.
Chciałem coś zrobić by wydłużyć czas ich świecenia.
W O2 H7 mi padła w listopadzie i poznałem wymianę świateł w O2.
Wpadłem na pomysł - mała płytka montowana bezpośrednio do H7/H4 a do niej wtyczka ze świateł. Takie coś co można szybko zamontować i szybko usunąć/przenieść.
1. funkcja podstawowa --> po podaniu napięcia na żarówkę tranzystor podaje PWM-em napięcie na H7 zapewniając softstart -- powoduje to "nieśmiertelność" żarówki...???
2. funkcja 2 głównie do O1 lub innych aut --> niezbędne jest podanie "+" z żarówki pozycyjnej na płytkę; gdy przełączy się z pozycji 1 na 2 w czasie np. 1 do 4sek, to załączą się światła do jazdy dziennej - połowa napięcia na H7; gdy przełączy się od razu 1-2 (do 1 sek.) lub z 1-2 w czasie > 4sek, to włączą się światła mijania 100%
Testowana H7 na 100% pobierała około 4,5-4,8A, na 60% pobierała 2,5-2,7A (zależnie od napięcia 12-13V).
Płytki wykonałem. W sobotę jak da radę, to zamontujemy je do O1 kolegi i przy odrobinie szczęścia wrzucę to na yt. Efekt testowany na stole wydaje się być super. H4/H7 (jedna pcb) jest rozjaśniana do max w 4sek, do półświatła w 2 sek.
Teoretycznie dowolna halogenka powinna świecić ze 10-100 razy dłużej. Chyba że się mylę...
------------------
Przy okazji by nie rozciągać tematu.
Przy załączaniu na H7 osram standard prąd skacze do 13-14A - i to właśnie powoduje zabijanie halogenek.
Komentarz
-
-
Osram NB unlimited H7 się założyło, i świecą jaśniej od standardowych jakieś 20% /z obiecanych 110% :lol: / barwa, hm... jest mniej zóŁtego jakieś 20%ale nie ma mowy o jakiejś bieli lub pośwatach niebieskich :lol: , po założeniu nie zmienią się wysokość świecenia jak u Pixona wyżej na foto, co do innych parametrów drogowych nic nie powiem , aż nie sprawdzę na trasie w nocy.Co do czasu świecenia , już na opakowaniu jest info ,w postaci paseczków pod "livetime" i jest krótszy o połówke 8) , ale nie ma ściemy,że niby super wytrzymałość, ja np. wiedziałem na co się pisze ,jak wyjdzie w użyciu , coś napisze.
...Czy wie ktoś dlaczego padają H7 lub H4?...
PS
Zarowki porównywałem po założeniu nowej , a zostawieniu starej w drugiej lampie / ori H7 przebieg 17kkm/ w garażu w dzień.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaWpadłem na pomysł - mała płytka montowana bezpośrednio do H7/H4 a do niej wtyczka ze świateł. Takie coś co można szybko zamontować i szybko usunąć/przenieść.
1. funkcja podstawowa --> po podaniu napięcia na żarówkę tranzystor podaje PWM-em napięcie na H7 zapewniając softstart -- powoduje to "nieśmiertelność" żarówki...???
2. funkcja 2 głównie do O1 lub innych aut --> niezbędne jest podanie "+" z żarówki pozycyjnej na płytkę; gdy przełączy się z pozycji 1 na 2 w czasie np. 1 do 4sek, to załączą się światła do jazdy dziennej - połowa napięcia na H7; gdy przełączy się od razu 1-2 (do 1 sek.) lub z 1-2 w czasie > 4sek, to włączą się światła mijania 100%
W żarówkach halogenowych bardzo ważnym zjawiskiem jest parowanie wolframu ze skrętki. Gdzieś czytałem, że obniżenie napięcia zakłóca zaplanowany proces recyrkulacji wolframu i spowoduje pogorszenia żywotności żarówki halogenowej.
Komentarz
-
-
Chodzi tu głównie o niedopuszczenie do skoku prądu podczas startu.
2x14A = 28A - myślę, że to właśnie skraca żywot tych halogenek.
Dalej to 100% lub (tylko w przypadku lampek, które nie mają pwm (jak w O2), można zrobić dokładnie to samo - czyli wysterować tranzystorem polowym napięcie np. na 50%.
Dzisiaj po pracy zamontowałem to u kolegi w dacii sandero stepway (razem z opcją półświateł). Kolega już zamówił tungsramy +90% - mają być jutro.
Moim zdaniem efekt rewelacyjny.
Koszt na jedną lampkę 20-24zł.
Na pcb jest procek, stabilizator napięcia, bardzo dobry tranzystor polowy (10mOhm Ron).
Zrobiłem filmik ale widać rejestrację i samego kolegę .
Jutro będzie w O1 od mojego kolegi.
[ Dodano: Nie 16 Lut, 14 13:14 ]
1. Filmik z dacii sandero - załączenie świateł mijania. Moduł tylko w lampie prawej.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zHckOEZeZ3U[/youtube]
2. Filmik z O1 w nocy - było strasznie zimno...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vUY2nOzMWjE[/youtube]
Jakość trochę marna - SGS2. Pewnie za blisko i za wysoko trzymałem aparat ale nam się spieszyło i powtórki nie było. Aparat nie radził sobie z jasnością. Barierka nie do końca zasłoniła tablicę.
Opis:
Pierwsze załączenie- pozycja 1 od razu, pozycja 2 (mijania) po 3 sek. - kolejne 2 sekundy trwało rozjaśnienie H4 do połowy napięcia (w około 7 sekundzie filmu).
Drugie załączenie- z pozycji 0 na 1 i na 2 od razu (w 9 sekundzie) - załączenie świateł mijania - rozjaśnianie do 100% w 4 sekundy.
W realu wygląda to IMO bardzo fajnie. Na filmie niewiele widać... Trzeba patrzeć na kawałek chodnika przed autem.
Bez lampek pozycyjnych by było widać dokładnie.
Sam moduł wygląda tak - widać, że można dać złączka również dla H7.Załączone pliki
Komentarz
-
-
jestem po dwóch nocnych wycieczkach z Osram Silverstar 2.0 rozmiar H4.
TLTR; POLECAM
teraz konkrety
to chyba pierwsze żarówki które ujeżdżam w O1, gdzie światło nie jest skupione na plamie 20-30m przed autem (oczywiście tam jest go najwięcej), ale bezproblemowo i mocno oświetla również okolice odcięcia (75/50m), również na mokrej drodze. Tego nie robiły zbyt dobrze moje poprzednie philipsy vision+60% (tzn. światła dużo, ale za dużo we wspomnianym miejscu przed autem a za mało w okolicach odcięcia), jeśli chodzi o poziom doświetlania poboczy to oceniam osramy ss2 vs vp+60 na remis - jak na H4 to sporo widać na poboczach; żarówki testowane w nocy (szczęśliwie?) głównie na mokrym i wilgotnym oraz we mgle - bo na suchym to wiadomo
nie żebym tu teraz wychwalał ww. żarówki pod niebiosa - jednakże po zaliczeniu kilku kompletów high-endowych h4 te uważam za obecnie najlepsze, przynajmniej w kategorii żarówek bez kolorowanych baniek i chyba założę na FB grupę "żałoba po wycofaniu philipsów nightguide" - jedyne, które były naprawdę rewelacyjne w każdych warunkach, nawet we mgle
ps. dupne te odbłyśniki w O1FL. swoje wyciągnięte philipsy vp+60 wsadziłem teściom do corsy B i zdziwienie - z tych samych żarówek tam świeci bajecznie, światło rozłożone równo aż do odcięcia :evil:
Komentarz
-
-
Moje Osram NB ostatnio jedna padła i tak długo wytrzymała bo ze 3 auta i dobre 3 lata teraz wsadziłem Osram silverstra (nie mam na 100% pewności jutro sprawdze :P) które jakoś niedawno kupiłem w markecie na wyprzedaży po 5zł sztuka (bardzo dobra cena bo za tyle zwykłe chinole ciężko wyrwać). I na szybko mogę stwierdzić że jak by ciut bielsze światło było albo delikatnie mocniejsze. Niestety nie mogę powiedzieć jak spisują się w trasie bo obecnie nigdzie dalej nie jeździłem po nocy a poza tym i tak lampy w O1 jakoś lepiej świecą niż w poprzednich moich autachByło : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
Komentarz