Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Spalanie naszych aut - benzyna

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Ceed1
    Teraz Ci co się ze mnie naśmiewli niech poczytają sobie powyżej. 1,4 TSI
    zupełnie normalne. Ja co prawda mam spalanie rzędu 5.5, ale ostatnio na trasie 40 km przy średniej 70 km/h miałem spalanie 4,8. Jechało 5 osób i klima była non stop włączona

    Komentarz


    • Spalanie 4,6 l, trasa jelenia góra - pobierowo, pobierowo - kołobrzeg, pobierowo międzyzdroje, dwie osoby na pokładzie, delikatne smyranie przepustnicą jazda rekreacyjna 50-90 w porywach. 1170 kilometrów cała trasa

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Ceed1
        Ktoś tu pisał, że 1,8 TSI 4x4 ma inne przełożenia skrzyni biegów. Z tego co wiem 1,4 i 1,8 TSI mają takie same przełożenie. Napiszcie zatem ile 4x4 ma przy 100, 140 itp.
        80km/h:
        III - ok. 3600rpm
        IV - ok. 2700rpm
        V - ok. 2080rpm
        VI - ok. 1800rpm
        z tym, że ja mam nieco większy obwód koła w stosunku do standartu
        O2 Scout 1.8 TSI

        Komentarz


        • 100% Warszawa - 10,69L
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz


          • Wczoraj pobiłem rekord ekojazdy z wynikiem 4,5l/100km na małopolskich drogach - 55 kilometrów po drodze krajowej nr 4, ~10km po drogach gminnych w powiecie brzeskim. Na pokładzie 2 dorosłe osoby i zero bagażu. Po prostu starałem się jechać przepisowo no i nie galopowałem bez sensu do czerwonych świateł, tylko zdejmowałem nogę z gazu.
            korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ary
              VI - ok. 1800rpm
              U mnie troszke wiecej bo nieco ok 1850 rpm. co moze wlasnie byc spowodowane mniejszymi kolami.


              Ostatnie spalnie z tankowania 10,6 wg kompa 10,7 jazda miejsko-wiejska do tego szybko po ekspresowce czasem, pb95, teraz znow zmienie na pb98, ale jak narazie sie potwierdza, ze na pb98 pali mniej.

              Komentarz


              • Tippo, ary, a to przeskalowaliście sobie liczniki, czy podajecie prędkości z GPSa?

                kytutr, pamiętasz jaką miałeś średnią prędkość?
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Zorr
                  kytutr, pamiętasz jaką miałeś średnią prędkość?
                  O widzisz, zapomniałem spojrzeć. No ale jechałem zupełnie przepisowo. Na DK co chwila są ograniczenia do 70km/h. ~65km zrobiłem w godzinę.
                  korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Tippo
                    teraz znow zmienie na pb98, ale jak narazie sie potwierdza, ze na pb98 pali mniej.
                    Chiba u Ciebie :P :roll:
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz


                    • Chiba u Ciebie
                      Zeby nie bylo ,zmieniam tez stacje, zmieniam paliwa i nadal wychodzi ze pb98 pali mniej :P

                      Tippo, ary, a to przeskalowaliście sobie liczniki, czy podajecie prędkości z GPSa?
                      Ja podaje predkosc z licznika, kolega ary chyba tez??

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Tippo
                        Zeby nie bylo ,zmieniam tez stacje, zmieniam paliwa i nadal wychodzi ze pb98 pali mniej
                        Z moich obserwacji na noPb98 pali mniej ale tylko na komputerze.
                        Przy dystrybutorze wychodzi tyle co na noPb95

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Tippo
                          Tippo, ary, a to przeskalowaliście sobie liczniki, czy podajecie prędkości z GPSa?
                          Ja podaje predkosc z licznika, kolega ary chyba tez??
                          w takim wypadku różnica wielkość opon nie ma znaczenia dla prędkości i obrotów.

                          ary Wg car test dla opon 205/55/16 mamy:
                          80km/h:
                          II - ok. 5000 rpm
                          III - ok. 3500 rpm
                          IV - ok. 2700 rpm
                          V - ok. 2120 rpm
                          VI - ok. 1750 rpm
                          biorąc pod uwagę przekłamania liczników, wg mnie masz taką samą skrzynię (przełożenia) w 4x4 jak z napędem na jedną oś.
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz


                          • 205/55 to jest raczej 16" a nie 15".

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Ceed1
                              205/55 to jest raczej 16" a nie 15".
                              słusznie, poprawiłem dzięki.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Zorr
                                Zamieszczone przez Tippo
                                Tippo, ary, a to przeskalowaliście sobie liczniki, czy podajecie prędkości z GPSa?
                                Ja podaje predkosc z licznika, kolega ary chyba tez??
                                w takim wypadku różnica wielkość opon nie ma znaczenia dla prędkości i obrotów.

                                ary Wg car test dla opon 205/55/16 mamy:
                                80km/h:
                                II - ok. 5000 rpm
                                III - ok. 3500 rpm
                                IV - ok. 2700 rpm
                                V - ok. 2120 rpm
                                VI - ok. 1750 rpm
                                biorąc pod uwagę przekłamania liczników, wg mnie masz taką samą skrzynię (przełożenia) w 4x4 jak z napędem na jedną oś.
                                Prędkość licznikowo podaję, z GPS wychodzi ok. 3-4km/h mniej czyli jeśli car test podaje z GPS i chciałoby się to porównywać to musiałbym podciągnąć swoje wartości trochę w górę.
                                Najlepiej jednak byłoby porównywać na takich samych kołach bo jednak rozmiar opony ma znaczenie.
                                Opona standart 205/55/R16 obwód 631.90mm
                                Opona Scout 225/50R17 obwód 656.80mm czyli ok. 2,5cm na obwodzie w stosunku do standartu.
                                Niby niedużo ale zauważmy, że na odcinku 1km opona standart musi wykonać 60 obrotów więcej.
                                Przy prędkości 80km/h kilometr robi się w 45sek. (0.75min) więc, utrzymując tę samą prędkość (80km/h), na kołach mamy odpowiednio 2110rpm dla opony mniejszej i 2030rpm dla opony większej. Dlatego Tippo ma trochę większe obroty silnika od moich. Wynika z tego też, że jednak szóstka jest krótsza w stosunku do ośki (1750rpm vs. 1850rpm). Oczywiście odczyt analogowy z zegarów jest mało dokładny ale skoro jest przy 80km/h 100rpm różnicy to przy 160km/h róznica powinna być wyrażniejsza i będzie wynosić ok. 200rpm
                                O2 Scout 1.8 TSI

                                Komentarz


                                • ary, nie bardzo chce mi się wierzyć aby wrzucili inne przełożenia, z drugiej strony może przekładnia główna jest ciut inna.

                                  dla opon 225/50R17 (na pewno masz 50 a nie 45 bo to jest różnica 8% ?) car test podaje:
                                  80km/h:
                                  II - ok. 4815 rpm
                                  III - ok. 3400 rpm
                                  IV - ok. 2585 rpm
                                  V - ok. 2050 rpm
                                  VI - ok. 1700 rpm
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz


                                  • Zorr, Scout ma profil 50
                                    225/45R17 jest zamiennikiem dla 205/55R16 dla zwykłych O2
                                    Sprawę można wybadać jeszcze w etce, są tam rozpisane wszystkie koła zębate. Ja mam skrzynię o symbolu LHC, a jaka jest w ośce?
                                    O2 Scout 1.8 TSI

                                    Komentarz


                                    • ok znalazłem na skoda.de

                                      1 oś
                                      I - 3,788
                                      II - 2,063
                                      III - 1,455
                                      IV - 1,107
                                      V - 0,875
                                      VI - 0,725
                                      Główne - 3,647


                                      4x4
                                      I - 3,769
                                      II - 2,087
                                      III - 1,469
                                      IV - 1,098
                                      V - 1,108
                                      VI - 0,927
                                      Główne I-IV - 3,944
                                      Główne V-VI - 3,087

                                      dsg
                                      I - 3,765
                                      II - 2,273
                                      III - 1,531
                                      IV - 1,122
                                      V - 1,176
                                      VI - 0,951
                                      VII - 0,795
                                      Główne I-IV- 4,438
                                      Główne V-VII - 3,227

                                      Jeżeli Niemcy w danych czegoś nie pomylili to mamy tutaj zupełnie inne skrzynie.
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz


                                      • Niemiec widać wymyślił do 4x4 "lżejsze" przerzutki, bo jakby nie patrzyć, dodatkowe tryby stawiają większy opór silnikowi :wink:
                                        O2 Scout 1.8 TSI

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez ary
                                          Niemiec widać wymyślił do 4x4 "lżejsze" przerzutki, bo jakby nie patrzyć, dodatkowe tryby stawiają większy opór silnikowi
                                          Niemiec pewno stwierdzil, ze kazdy co bierze 4x4 chce ciagnac lawete... co mnie srednio sie podoba, ale w starej o1 4x4 bylo tak samo...

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Tippo
                                            Zamieszczone przez ary
                                            Niemiec widać wymyślił do 4x4 "lżejsze" przerzutki, bo jakby nie patrzyć, dodatkowe tryby stawiają większy opór silnikowi
                                            Niemiec pewno stwierdzil, ze kazdy co bierze 4x4 chce ciagnac lawete... co mnie srednio sie podoba, ale w starej o1 4x4 bylo tak samo...
                                            no nie zupełnie z jednej strony opony są "niewymiarowe" a z drugiej jest więcej strat przy 4x4.

                                            Maks moment na kołach na II biegu (nie licząc strat) odpowiednio:
                                            1 oś - 6117 Nm
                                            4x4 - 6266 Nm
                                            1 os + DSG - 8201 Nm

                                            Jakby ktoś pytał o wzór to leci to tak:
                                            Moment na kołach = (Moment na silniku * Przełożenie biegu * Przełożenie główne) / Promień koła (m)
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz


                                            • 600 km. Wroclaw - Bydgoszcz - Wroclaw. Spalanie 6,7 z kalkulatora. Jazda normalna z klima, 1 pasażer i 50kg w kufrze.
                                              Dalej bede w opozycji do osob ktore piszą o spalaniu poniżej 5L. Wszystkich potencjalnych kupcow zapraszam na moj motostat, zeby potem nie byli rozczarowani, ze jednak nie pali mniej niz tdi.
                                              Pisałem z telefonu dlatego tak ubogo w polskie znaki
                                              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                              Komentarz


                                              • piociel, eeeeeeeee tam :lol:

                                                Komentarz


                                                • Dziś zrobiłem 750 km - silnik 1,4 16V dwie osby na pokładzie + bagażnik lekko załadowany ... w jedną stronę średnie spalanie 4,8 droga powrotna spalanie 5,2.
                                                  Jazda bez "ekscesów". Klima wyłączona. Ruch płynny bez gwałtownego wytracania prędkości. Wskazówka prędkościomierza oscylowała - jeżeli była taka możliwość - w granicach +- 100km/h (ale jak było trzeba to i 140 ale bywało też w graniach +- 60 w terenie zabudowanym) :wink:
                                                  Po 20 czerwca wyjazd do Włoch (1200 km w jedną stronę) zapakowanym autem - zobaczymy, jakim wtedy apetytem na benzynę wykaże się silniczek.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • piociel, no ale 6,7 z trasy to dużo, właściwie bardzo dużo.
                                                    Jadąc fragment tej trasy tj Wrocław Krotoszyn i jeżdżąc na tempomacie 100-110 poza terenem i jakieś 60 w terenie zabudowanym mam spalanie ~5,8.
                                                    O ile dobrze pamiętam to od Krotoszyna dalej na północ trasa jest nawet bardziej sprzyjająca niskiemu spalaniu.

                                                    a jaką masz typową prędkość poza terenem zabudowanym?
                                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X