Zamieszczone przez Ceed1
Spalanie naszych aut - benzyna
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Ceed1Ktoś tu pisał, że 1,8 TSI 4x4 ma inne przełożenia skrzyni biegów. Z tego co wiem 1,4 i 1,8 TSI mają takie same przełożenie. Napiszcie zatem ile 4x4 ma przy 100, 140 itp.
III - ok. 3600rpm
IV - ok. 2700rpm
V - ok. 2080rpm
VI - ok. 1800rpm
z tym, że ja mam nieco większy obwód koła w stosunku do standartuO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Wczoraj pobiłem rekord ekojazdy z wynikiem 4,5l/100km na małopolskich drogach - 55 kilometrów po drodze krajowej nr 4, ~10km po drogach gminnych w powiecie brzeskim. Na pokładzie 2 dorosłe osoby i zero bagażu. Po prostu starałem się jechać przepisowo no i nie galopowałem bez sensu do czerwonych świateł, tylko zdejmowałem nogę z gazu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aryVI - ok. 1800rpm
Ostatnie spalnie z tankowania 10,6 wg kompa 10,7 jazda miejsko-wiejska do tego szybko po ekspresowce czasem, pb95, teraz znow zmienie na pb98, ale jak narazie sie potwierdza, ze na pb98 pali mniej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoTippo, ary, a to przeskalowaliście sobie liczniki, czy podajecie prędkości z GPSa?
ary Wg car test dla opon 205/55/16 mamy:
80km/h:
II - ok. 5000 rpm
III - ok. 3500 rpm
IV - ok. 2700 rpm
V - ok. 2120 rpm
VI - ok. 1750 rpm
biorąc pod uwagę przekłamania liczników, wg mnie masz taką samą skrzynię (przełożenia) w 4x4 jak z napędem na jedną oś.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrZamieszczone przez TippoTippo, ary, a to przeskalowaliście sobie liczniki, czy podajecie prędkości z GPSa?
ary Wg car test dla opon 205/55/16 mamy:
80km/h:
II - ok. 5000 rpm
III - ok. 3500 rpm
IV - ok. 2700 rpm
V - ok. 2120 rpm
VI - ok. 1750 rpm
biorąc pod uwagę przekłamania liczników, wg mnie masz taką samą skrzynię (przełożenia) w 4x4 jak z napędem na jedną oś.
Najlepiej jednak byłoby porównywać na takich samych kołach bo jednak rozmiar opony ma znaczenie.
Opona standart 205/55/R16 obwód 631.90mm
Opona Scout 225/50R17 obwód 656.80mm czyli ok. 2,5cm na obwodzie w stosunku do standartu.
Niby niedużo ale zauważmy, że na odcinku 1km opona standart musi wykonać 60 obrotów więcej.
Przy prędkości 80km/h kilometr robi się w 45sek. (0.75min) więc, utrzymując tę samą prędkość (80km/h), na kołach mamy odpowiednio 2110rpm dla opony mniejszej i 2030rpm dla opony większej. Dlatego Tippo ma trochę większe obroty silnika od moich. Wynika z tego też, że jednak szóstka jest krótsza w stosunku do ośki (1750rpm vs. 1850rpm). Oczywiście odczyt analogowy z zegarów jest mało dokładny ale skoro jest przy 80km/h 100rpm różnicy to przy 160km/h róznica powinna być wyrażniejsza i będzie wynosić ok. 200rpmO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
ary, nie bardzo chce mi się wierzyć aby wrzucili inne przełożenia, z drugiej strony może przekładnia główna jest ciut inna.
dla opon 225/50R17 (na pewno masz 50 a nie 45 bo to jest różnica 8% ?) car test podaje:
80km/h:
II - ok. 4815 rpm
III - ok. 3400 rpm
IV - ok. 2585 rpm
V - ok. 2050 rpm
VI - ok. 1700 rpmJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
ok znalazłem na skoda.de
1 oś
I - 3,788
II - 2,063
III - 1,455
IV - 1,107
V - 0,875
VI - 0,725
Główne - 3,647
4x4
I - 3,769
II - 2,087
III - 1,469
IV - 1,098
V - 1,108
VI - 0,927
Główne I-IV - 3,944
Główne V-VI - 3,087
dsg
I - 3,765
II - 2,273
III - 1,531
IV - 1,122
V - 1,176
VI - 0,951
VII - 0,795
Główne I-IV- 4,438
Główne V-VII - 3,227
Jeżeli Niemcy w danych czegoś nie pomylili to mamy tutaj zupełnie inne skrzynie.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez aryNiemiec widać wymyślił do 4x4 "lżejsze" przerzutki, bo jakby nie patrzyć, dodatkowe tryby stawiają większy opór silnikowi
Maks moment na kołach na II biegu (nie licząc strat) odpowiednio:
1 oś - 6117 Nm
4x4 - 6266 Nm
1 os + DSG - 8201 Nm
Jakby ktoś pytał o wzór to leci to tak:
Moment na kołach = (Moment na silniku * Przełożenie biegu * Przełożenie główne) / Promień koła (m)Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
600 km. Wroclaw - Bydgoszcz - Wroclaw. Spalanie 6,7 z kalkulatora. Jazda normalna z klima, 1 pasażer i 50kg w kufrze.
Dalej bede w opozycji do osob ktore piszą o spalaniu poniżej 5L. Wszystkich potencjalnych kupcow zapraszam na moj motostat, zeby potem nie byli rozczarowani, ze jednak nie pali mniej niz tdi.
Pisałem z telefonu dlatego tak ubogo w polskie znakiBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Dziś zrobiłem 750 km - silnik 1,4 16V dwie osby na pokładzie + bagażnik lekko załadowany ... w jedną stronę średnie spalanie 4,8 droga powrotna spalanie 5,2.
Jazda bez "ekscesów". Klima wyłączona. Ruch płynny bez gwałtownego wytracania prędkości. Wskazówka prędkościomierza oscylowała - jeżeli była taka możliwość - w granicach +- 100km/h (ale jak było trzeba to i 140 ale bywało też w graniach +- 60 w terenie zabudowanym) :wink:
Po 20 czerwca wyjazd do Włoch (1200 km w jedną stronę) zapakowanym autem - zobaczymy, jakim wtedy apetytem na benzynę wykaże się silniczek.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
piociel, no ale 6,7 z trasy to dużo, właściwie bardzo dużo.
Jadąc fragment tej trasy tj Wrocław Krotoszyn i jeżdżąc na tempomacie 100-110 poza terenem i jakieś 60 w terenie zabudowanym mam spalanie ~5,8.
O ile dobrze pamiętam to od Krotoszyna dalej na północ trasa jest nawet bardziej sprzyjająca niskiemu spalaniu.
a jaką masz typową prędkość poza terenem zabudowanym?Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz