A ja proponuje takie gdzie cały czas jest ruch i dużo auta, znaczy to że paliwo cały czas schodzi i nie będzie raczej niespodzianek np. co do waletującego paliwa letniego w zimie :P W praktyce mam cztery takie stacje (po 2 BP i 2 Shella) na których tankuje od lat wymiennie i jak na razie nie było problemów, fakt faktem że często trzeba tam poczekać bo jest kolejka ale gdyby była jakaś kicha to by tylu klientów nie mieli. Sprawdziłem te stacje też kiedyś w raporcie chyba UOKiK i były ok, paliwa nie chrzcili.
Gdzie tankujemy paliwo do TDI?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
-
-
Zamieszczone przez SkfarekA ja proponuje takie gdzie cały czas jest ruch i dużo auta, znaczy to że paliwo cały czas schodzi i nie będzie raczej niespodzianek np. co do waletującego paliwa letniego w zimie :P W praktyce mam cztery takie stacje (po 2 BP i 2 Shella) na których tankuje od lat wymiennie i jak na razie nie było problemów, fakt faktem że często trzeba tam poczekać bo jest kolejka ale gdyby była jakaś kicha to by tylu klientów nie mieli. Sprawdziłem te stacje też kiedyś w raporcie chyba UOKiK i były ok, paliwa nie chrzcili.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaja z koleji tankuje zazwyczaj pod tesco na kapelance juz drugi rok i nic sie nie dzieje
Napisze w skrócie tak.Nie ważne kto je sprzedaje,ważne kto je dostarcza.Najepsze jest jak na rafinerie-rozlewnie wpadaja cysterny i sie tankują.Każda następna ma napisaną inna bzdure na beczce ... :lol:
Ja staram się tankować tam ,gdzie jest duży ruch.Mniejsze prawdopodobieństwo oszustwa z wzgledu na utrate obrotów.
Komentarz
-
-
Więc ja tankowalem do tej pory gaz-na orlenie i bylem bardzo zadowolony.Wyczówalna różnica między gazem np.z BP ale......
Po zakipie mojego pierwszego TDI przeczochrałem kilka forów internetowych odnośnie jakości paliw z powodu obawy unieruchomienia diesla w zimie. Mogę wyciągnąć nast.wniosek: Jakość paliwa w największym stopniu zależy od wymagań właściciela stacji pod tym względem.Bywały przypadki, że paliwo z renomowanych stacji było dużo gorsze od tego z dystrybutora pod krzakiem. Powodem tego jest to, że nie ma jednakowej normy dla konkretnej sieci stacji-poszczególni właściciele niejako sami określają taką normę.Oczywiście żaden kierowca się o tym nie dowie, jednakże były przypadki nakrycia takiego właściciela stacji podczas tankowania swojego pojazdu u konkurencji-to o czymś świadczy. Wniosek: należy dowiedzieć się od innych na jakiej stacji w mieście jest dobre paliwo(nikt się nie skuł) a gdzie lepiej nie tankować i lać paliwo w miarę możliwości ta sprawdonej stacji.
Pytanko; W zimie lejecie ON zwykły czy podrasowany ze względu na niższą temp. zamarzania ?Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij
Komentarz
-
-
Odnośnie jeszcze stacji firmowych i ajenckich. Sprawa jest szersza i wygląda mniej wiecej tak: cyt. z forum: http://www.maxbimmer.pl/archive/index.php/t-12558.html
Użytkownik: Nobody Man:
"W Polsce mamy 4 grupy stacji. Są to:
1) Stacje No Name - tu nie muszę tłumaczyć. Paliwo tu jest różnego pochodzenia, tak więc i różne rzeczy mogą się dziać z Naszymi autami.
2) Stacje Sieciowe - najlepsze z możliwych stacji. Należą do koncernu i są zarządzane przez kierowników, którzy w kwestii jakości paliwa muszą być wyjątkowo sumienni. Na bieżąco kontrolują ile jest wody w zbiornikach stacji i przy przekroczeniu określonego stanu (u mnie jest to 20 litrów na np 35 000 litrowy zbiornik) wraz z centralą (która otrzymuje alarm z urządzenia kontrolnego znajdującego się na stacji i zbierającego sygnały z sond w zbiornikach) podejmują odpowiednie działania mające na celu jej jak najszybsze usunięcie.
3) Stacje Ajenckie - również pracują pod logiem BP / Shell / Orlen itd, jednak nie ma tu tak ścisłej kontroli. Do zbiorników stacji trafia paliwo wprost z naftobazy - tak jak w stacjach sieciowych - jednak to ajent kontroluje stan zbiorników i odczytuje sygnały z sond. A że są ludzie i ludziska - jeden będzie dbał, by waha była pierwsza klasa, a drugi będzie miał to w (_!_) i na np 50 000 litrowy zbiornik ON będzie mu chlupotało w środku 3 500 litrów wody (znam takiego).
4) Stacje Partnerskie - stacje całkowicie prywatne, których właściciel płaci haracz (:P)... znaczy się płaci jakąś tam $$ za to, że ma logo koncernu, ale sam decyduje niemalże o wszystkim - łącznie z tym skąd bierze paliwo! I tak jak w poprzednim przypadku - ludzie bywają różni i jedna będzie tak dobra, jak sieciówka, a druga - sami wiecie.
Przykład:
BP Europa SE Oddzial w Polsce, Kraków
Jasnogórska 1, 31-358 Kraków
BP Akademia 422, Wroclaw 50-337
ul.Plac Grunwaldzki 34
NIP 972-086-54-31
To stacja Sieciowa. Dzisiaj dopiero zlustrowałem paragony ze swojej stacji i u mnie jest:
BP Europa SE Oddzial w Polsce, Kraków
Jasnogórska 1, 31-358 Kraków
BP Odra 242, Raciborz 47-400
ul.Reymonta 22
NIP 972-086-54-31
Jak widzisz NIP jest ten sam, a reszta jest tak, jak pisałem: Nazwa koncernu: BP Europa SE, jego siedziba: Oddział w Polsce, Kraków Jasnogórska 1, 31-358 Kraków, a pod spodem nazwa stacji i jej numer BP Akademia 422 / BP Odra 242 wraz z (o czym zapomniałem napisać) jej adresem.
Mam też inny paragon i jest na nim coś takiego:
BP Service Center
Jacek Gintowt
50-337 Wrocław, Pl. Grunwaldzki 34
NIP 648-118-17-21
Jak widać nie ma tu ani adresu BP w Polsce, ani jego NIPu, tylko NIP imć Jacka G. więc jest to najprawdopodobniej stacja Ajencka (choć paliwo było na niej dobre ) Ale widzę, że adres jest tu identyczny - Wrocław, Plac Grunwaldzki 34, więc od mojej wizyty tam (20,09,2010) coś się zmieniło. Może tak jak z moją stacją było - z ajenckiej, stała się sieciówką."
i jeszcze jeden cytat z innego forum, odnośnie ajentów: http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=5...637722d05fd998
Użytkownik: Viper_PDT:
"Bez obrazy, ale najpierw radze przeczytać definicję słowa "ajent". Odpowiem Ci na przykładzie BP - dzielą się na sieciówki i ajenckie. Sieciówka to taka, która w całości należy do BP (czyt. paliwo, sklep, myjnia itd), a ajencka stacja to paliwo należy do BP, a sklep, myjnia itd do prywatnego właśniciela. A wszystko jest pod jednym szyldem BP, więc nie ma mowy o jakimkolwiek chrzczeniu paliwa. Tak samo jest z Shellem, Orlenem etc."
Komentarz
-
-
ŁUKOIL ... to chyba trzeba omijać ... szerokim ŁUKOILEM - CZYTAJ !!! przynajmniej GAZOWO1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokTylko ,że dostawcą gazu jest ktoś inny Czesto tu wychwalany :lol:
Wiekszosc mysli,ze jak zatankuje na najdroższej stacji to maja najlepsze paliwo.
Tylko na Opolszczyźnie kontrolerzy nie stwierdzili przekroczeń norm na żadnej stacji. W pozostałych województwach uwagi dotyczyły zarówno małych stacji, jak i tych należących do dużych koncernów. Najwięcej zastrzeżeń Inspekcja Handlowa miała
na Mazowszu, Pomorzu i w Wielkopolsce --- CZYTAJ ! artykuł z 22-12-200101,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shoki masz racje po co przepłacać.
Napisze w skrócie tak.Nie ważne kto je sprzedaje,ważne kto je dostarcza.Najepsze jest jak na rafinerie-rozlewnie wpadaja cysterny i sie tankują.Każda następna ma napisaną inna bzdure na beczce ... :lol:
Ja staram się tankować tam ,gdzie jest duży ruch.Mniejsze prawdopodobieństwo oszustwa z wzgledu na utrate obrotów.
U mnie na St1 (stacja automatyczne) ON jest po 4,39, a na Shellu kilometr dalej 4,59.
Poza tym do powyższych stacji dostarczane jest paliwo z rozlewni w Radzionkowie.
Więc wszystko to samo
Komentarz
-
-
105hz, dokladnie. Ja dalej kolejna zime na NESTE i wsio OK,nic nie zamarzlo itd.Mysle,ze lepiej dbac o przeglady,filtry itp a auto nas nie zawiedzie.Oczywiscie zdarzaja sie przypadki lewego paliwa,ale mysle,ze taki ajent stacji ma za duzo do stracenia,zeby kombinowac.To nie komuna i jak bylo w Zmiennikach,straz pozarna kradla rope z wagonow i pozniej na stacje CPN :-)
A jak sie ma 1 stacje,z ktorej sie korzysta i bierze sie faktury,to i ew. dochodzenie praw latwiejsze.
Taknowalem nie raz na poczatku te rozne "super extra" i naprawde nie bylo zadnej roznicy.Dla mnie to zagrywka marketingowa-na tone paliwa litr uszlachetniacza i cena 30 gr wyzsza.
Komentarz
-
-
Owrone, No wlasnie na fakturce, pewnie jeszcze nie swojej wlasnej firmy
No i matematycznie to nie 5zl, a 11zl
Jesli auto jezdzi na jakims paliwie i nie ma z nim problemow, to nie ma co kombinowac. Ja mierzylem auto na paliwie na jakim jezdze i trzyma spokojnie parametry, a wielokrotnie byl juz przewalkowany temat uszlachetnionych paliw, ktore ze wzgledu na wyzsza temp spalania ograniczaly moc w takim BMNie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lashlo,.Mysle,ze lepiej dbac o przeglady,filtry itp a auto nas nie zawiedzie.Oczywiscie zdarzaja sie przypadki lewego paliwa,ale mysle,ze taki ajent stacji ma za duzo do stracenia,zeby kombinowac.To nie komuna i jak bylo w Zmiennikach,straz pozarna kradla rope z wagonow i pozniej na stacje CPN :-).1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Owrone105hz, kolego czy zaplacisz 4.39 czy 4.59 to przy calym zbiorniku masz moze 5 zł różnicy... Ja osobiscie nie patrze na cene tankuje na BP i nie mam problemów. A czy na fakturce bedzie 245zł czy 255zł to mam to gdzieś zdrowiej dla silnika:P
jeśli zatankuje za 4,59 a moge za 4,39? Nie miałem na myśli "lepszych" paliw tylu V-Powery itp
Komentarz
-
-
105hz, Ja sie odniosłem cenowo do sprawy w której czytam na forum że ludzie wyszukują paliw patrząc na cene a nie na ich jakość. dlatego napisałem w odniesieniu do twojego posta. Niekiedy kierowcy pokonują 5 czy 10 km do stacji bo jest tam tańsze paliwo o kilka groszy, majać pod nosem stację ciut droższą.. dla mnie to jest bez sensu gdyż pokonanie tych km. wyniesie tyle samo pieniedzy co zatankowanie na stacji pod nosem... ale to tylko moje skromne zdanie...
Maicroft, dla uscislenie na własna firme i za własne cieżko zarobione pieniążki... nie trafiłeś :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Od października do połowy grudnia tankowałem tylko ON Verva, z racji promocji na stacji zlokalizowanej w sąsiedztwie robót drogowych (+ 4 gr do ceny zwykłego ON). Nie zauważyłem żadnych różnic w spalaniu czy "werwie" silnika, ale liczyłem po prostu na lepszą jakość paliwa, mniej osadów, itd. Przyszły mrozy, autko zapalało jak trzeba. Promocja się skończyła, ceny paliw skoczyły w górę i od ostatniego tankowania jeżdżę na zwykłym ON z Orlenu, a auto zachowuje się i zapala dokładnie tak samo jak w czasach, gdy karmiłem je Vervą. Filtr paliwa wymieniany 8 kkm temu. Nie warto dopłacać, chyba że trafi się promocję, wtedy można przeprowadzić "kurację oczyszczającą"
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Owrone105hz, Ja sie odniosłem cenowo do sprawy w której czytam na forum że ludzie wyszukują paliw patrząc na cene a nie na ich jakość. dlatego napisałem w odniesieniu do twojego posta. Niekiedy kierowcy pokonują 5 czy 10 km do stacji bo jest tam tańsze paliwo o kilka groszy, majać pod nosem stację ciut droższą.. dla mnie to jest bez sensu gdyż pokonanie tych km. wyniesie tyle samo pieniedzy co zatankowanie na stacji pod nosem... ale to tylko moje skromne zdanie...
h
Wole napić się za to piwa z kolega, niż podarować Shellowi, nie tracąc na jakości paliwa.
Komentarz
-
Komentarz