16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kot72
    Rider
    • 2017
    • 705
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #76
    Te korekcje dobrze nie wyglądają . Obie powinny być mniej więcej na zero . Gdy miałem nieszczelność to górną miałem na -0.3 a dolną powyżej + 10 . U Ciebie jest ubogo zarówno w czasie jazdy jak i na biegu jałowym . Wygląda tak jakby dostawał zbyt mało benzyny . I teraz pytanie , czy przepływka źle zlicza masę powietrza czy coś kuleje w zasilaniu paliwem ( pompa , filtr , wtryskiwacz ) Może jakieś brudne paliwo ...

    Komentarz

    • shanzi
      Rider
      • 2016
      • 694
      • Octavia I combi (1U5)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #77
      Jak miałeś niedawno remont silnika to majster mógł coś źle dokręcić albo podwinąć jak u kolegi Kot72 przy UPG.

      Co do odczytu korekty na wolnych obrotach to muszę sprawdzić logi. Wydaje mi się , że do 10% jeszcze nie dobiło.

      Logi wskazują na nieszczelność ale przy max obrotach do jakich doszedł przepływka powinna osiągnąć 80g/s a tam było w maxie 60. Inna sprawa, że nie było robione to pod obciążeniem.

      Komentarz

      • niezal
        Rider
        • 2010
        • 283
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #78
        Dodam od siebie jeszcze, że świst powietrza, syczenie w okolicy przepustnicy to normalna sprawa.
        To nie jest objaw nieszczelności. Przepustnica ma ostre krawędzie wewnątrz i daje to taki efekt.
        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

        Komentarz

        • shanzi
          Rider
          • 2016
          • 694
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #79
          Mój log, z grupą 001 - https://megawrzuta.pl/download/ab130...18bfd181c.html

          a tu log nowej dobrej przepływki, dla tych co szukają dziury w dolocie : https://megawrzuta.pl/download/c0b5b...2830c20ad.html
          Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

          Komentarz

          • zwonko
            Rider
            • 2016
            • 365
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #80
            wrzuć na vaglogi albo malone tuning

            Komentarz

            • luckd
              Rider
              • 2012
              • 311
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Czy lewe powietrze może łapać przez bagnet oleju? Zauważyłem pęknięcie i odpadnięcie kawałka pomarańczowego plastiku rurki prowadzącej bagnet w miejscu gdzie łączy się ona z silnikiem, było tam nawet lekkie zapocenie, posklejałem to taśmą izolacyjną ale przez kiepski dostęp nieciekawie to wyszło. Sprawdziłem później przepływ powietrza w vagu i jakby odrobinę się zwiększył ale nie jestem pewien.

              Komentarz

              • shanzi
                Rider
                • 2016
                • 694
                • Octavia I combi (1U5)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #82
                Tak, może. Jest nawet filmik na YouTube gdzie koleś wyjmuje bagnet i korekty się zmieniaja , a później stabilizują . Dotyczy to tematu Fuel Trim... . Wymiana bagnetu to łatwa sprawa, jedynie co to trzeba uważać żeby resztki nie wpadły do miski olejowej.

                Komentarz

                • shanzi
                  Rider
                  • 2016
                  • 694
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #83
                  Ruszyłeś coś dalej z tematem 16555 ?? nadal masz błąd czy już się z nim uporałeś ??

                  Komentarz

                  • luckd
                    Rider
                    • 2012
                    • 311
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #84
                    Nadal jest, zobaczę co będzie jak wymienię tą rurkę.

                    Komentarz

                    • shanzi
                      Rider
                      • 2016
                      • 694
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #85
                      Rozumiem, że przepływki w dalszym ciągu nie sprawdziłeś...??

                      Moja rada to przy montażu nowego prowadnika bagnetu , dobrze podgrzej koniec wkładany w blok np wrzątek lub nad palnikiem. Wtedy łatwiej wchodzi.

                      Komentarz

                      • luckd
                        Rider
                        • 2012
                        • 311
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #86
                        Nie było okazji do zrobienia logów.

                        Komentarz

                        • shanzi
                          Rider
                          • 2016
                          • 694
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #87
                          Dziś z ciekawości wyciągnąłem bagnet na pracującym silniku z podpietym VCDS'em. Wyskoczył mi błąd 16555, ale nie zapalił się check, także nieszczelny prowadnik bagnetu, też może powodować ten błąd.

                          Komentarz

                          • luckd
                            Rider
                            • 2012
                            • 311
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #88
                            Wymieniłem ten plastik, z góry nie wyglądał tak źle ale po demontażu ukazał się dramat, był mocno spękany. Po nałożeniu nowego od razu zauważyłem poprawę w pracy silnika, po przejechaniu 25km na szybko podpiąłem vaga i przepływka pokazywała 1,9-2 g/s, korekty k32 +2,3 +7,4. Trzeba je wykasować czy same się zmienią? Dodam jeszcze że hamulec stał się nieco twardszy i wyżej bierze. Być może jeszcze gdzieś jest nieszczelność bo parametry nadal nie są za dobre?
                            Ostatnio edytowany przez luckd; 23791.

                            Komentarz

                            • shanzi
                              Rider
                              • 2016
                              • 694
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #89
                              A co z tą odpowietrzeniem odmy, kleiłeś ją tą taśmą ? Widocznie znalazłeś miejsce gdzie zaciągał to powietrze. Kupiłeś oryginalny prowadnik bagnetu z ASO czy zamiennik ?

                              Komentarz

                              • luckd
                                Rider
                                • 2012
                                • 311
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #90
                                Owinąłem taśmą teflonową rurkę wlotową i nałożyłem na to odmę, ciasno weszła. Kupiłem oryginał, jest tam jeszcze oring, gdybym wiedział też bym go wymienił.

                                Komentarz

                                • shanzi
                                  Rider
                                  • 2016
                                  • 694
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #91
                                  Oring ?? W ktorym miejscu sie go zaklada ?? Ja kupilem prowadnik bagnetu z Febi i był tylko plastikowy prowadnik.

                                  Komentarz

                                  • luckd
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 311
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #92
                                    Oring jest na rurce która wystaje z silnika.

                                    Komentarz

                                    • Kot72
                                      Rider
                                      • 2017
                                      • 705
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #93
                                      Może jeszcze przewód podciśnieniowy od serva ? Czasem przy pękniętym przewodzie lub uszkodzonym zaworku zwrotnym też może zasysać lewe powietrze do kolektora . Sprawdzaj korekty krótkoterminowe w grupie 001 . W grupie 032 po odpięciu aku lub kasowaniu błędów powinny się wyzerować .

                                      Komentarz

                                      • luckd
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 311
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #94
                                        Znalazłem następną nieszczelność przy wtryskiwaczu, czeka mnie kolejny demontaż kolektora i wymiana gumek na wtryskach. Macie jakieś rady odnośnie ich wymiany? Wymienić tylko dolne czy od razu wszystkie 8? ELRING 893.889 będą ok bo oryginały były chyba z Boscha i są 2x droższe?

                                        Komentarz

                                        • shanzi
                                          Rider
                                          • 2016
                                          • 694
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #95
                                          Czym sprawdzasz tą nieszczelność ? Papierosem czy kadzidełkiem ?

                                          Komentarz

                                          • luckd
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 311
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #96
                                            To sprawdzanie dymem tak nie za bardzo mi wychodziło, zastosowałem inną metodę. Trzeba zdjąć rurę powietrza od strony przepływomierza i założyć na nią rękawice z cienkiej gumy (można inaczej zaślepić tą rurę, byle było szczelnie), następnie z drugiej strony silnika zdejmujemy cienki wężyk z regulatora paliwa i dmuchamy w niego (można wspomóc się dymem z papierosa) do momentu aż rękawica napompuje się (nie można przesadzać z ciśnieniem bo rękawica spadnie), zatykamy wężyk palcem i obserwujemy rękawice czy schodzi z niej powietrze. U mnie po napompowaniu od razu było słychać syczenie ale nawet przy pomocy dymu nie byłem w stanie dojrzeć czy to leci z wtrysku czy z uszczelki kolektora, dopiero jak popsikałem wodą to zaczęło bulgotać z pod wtrysku.

                                            Komentarz

                                            • shanzi
                                              Rider
                                              • 2016
                                              • 694
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #97
                                              Powiem Ci luckd, że masz nieźle płuca albo dobry słuch i wzrok . Zrobiłem za twoim przykładem i szukałem nieszczelności z pomocą pompki rowerowo-samochodowej. Kiedy tylko rękawica się napompowała, odłączałem wąż i szukałem nieszczelnośći, jednak powietrze szybciej schodziło z rękawicy niż znalazłem cokolwiek ;D. Nie mniej brawa za "patent" .

                                              Komentarz

                                              • luckd
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 311
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #98
                                                Chyba użyłeś rękawicy z za grubej gumy, moja była bardzo cieniutka i łatwo się pompowała i trzymała ciśnienie, może dało by się prezerwatywę w rozmiarze XXXL założyć.

                                                Komentarz

                                                • shanzi
                                                  Rider
                                                  • 2016
                                                  • 694
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #99
                                                  Założyłem dwie rekawice naraz, może stąd ten efekt. Z drugiej strony bałem się troche pryskać woda z płynem bo pełno tam elektryki wszędzie i o zwarcie czy jakiś błąd nie trudno. A co do gumek w rozmiarze XXXL , chyba łatwiej znaleźć rękawice

                                                  Komentarz

                                                  • luckd
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 311
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Wracam ponownie do tematu, sporadyczny błąd 16555 nadal występuje pomimo znalezionych nieszczelności. W międzyczasie wymieniłem przepływomierz ale to nic nie dało, wskazania na nowej przepływce nadal schodzą poniżej 2 g/s na wolnych obrotach. Czy powinienem się skupić na szukaniu dziury w dolocie? Czy można wykluczyć układ paliwowy w takiej sytuacji skoro wartości zasysanego powietrza są zaniżone? Jak zrobi się cieplej będę dalej działać ale może ma ktoś jeszcze pomysł gdzie ta nieszczelność może być?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...