drgania silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konos513
    Ambiente
    • 2006
    • 129

    #26
    Witam

    podłącze się po temat

    u mnie drgania występuja tylko podczas przyśpieszania. pomiedzy 1600-3000 obrotami, odczuwam je na pedale sprzęgła i trochę na kierownicy
    na luzie jest ok, podczas gaszenia i odpalania też jest ok.

    - koła wyważone, tarcze przetoczone
    - silnik bez modów 90 KM
    - poduszki silnika i skrzyni też przejrzałem nie widać większego zużycia
    - sprzęgło było wymieniane 30kkm temu

    myślicie, że to może być koło zamachowe ( jest dwumasowe )
    1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
    www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

    Komentarz

    • Pestka
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1208

      #27
      Kurka u mnie też coś takiego jest :!: Mam w miarę nową Octę i zauważyłam że jak np stoję w korku lub na światłach to samochód jakby się trzęsł. Jak była całkiem nowa czegoś takiego nie było a teraz od jakiegoś czasu jest. Myślicie że zgłosić to w serwisie :?:
      Nie chce mi się tam nadaremno jechać...czy moze poczekać do wymiany oleju...okolo 4 miesięcy :wink: :?: :?:
      "Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz." Julian Tuwim
      MOJA OSTATNIA: http://sexikowo.myminicity.com/ - nowy członek
      http://sexikowo.myminicity.com/env - dbamy o środowisko
      http://sexikowo.myminicity.com/sec - bezpieczenstwo
      http://sexikowo.myminicity.com/tra - transport
      http://sexikowo.myminicity.com/ind - praca

      Komentarz

      • lilo
        RS
        • 2006
        • 4317
        • Mercedes-Benz

        #28
        mam pytanko w podobnej kwestji posiadam Octavie II 1.9 TDI 105KM i 2400km przebiegu. Na wolnych obrotach od czasu do czasu silnik się zatrzęsie no i jeszcze jest ten problem że ciągnie dopiero tak od około 2500 obrotów czy to jest normalne czy też nie :niewiem do tej pory miałem Fabie 1.9 SDI i tam nie było tego rodzaju problemu , oczywiście pomijając że ona praktycznie mało co ciągneła do przodu :bigyellow
        Daniel

        Komentarz

        • RODROG
          Drive
          • 2006
          • 96
          • Octavia III (5E3)
          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #29
          Zamieszczone przez konos513
          Witam

          podłącze się po temat

          u mnie drgania występuja tylko podczas przyśpieszania. pomiedzy 1600-3000 obrotami, odczuwam je na pedale sprzęgła i trochę na kierownicy
          na luzie jest ok, podczas gaszenia i odpalania też jest ok.

          - koła wyważone, tarcze przetoczone
          - silnik bez modów 90 KM
          - poduszki silnika i skrzyni też przejrzałem nie widać większego zużycia
          - sprzęgło było wymieniane 30kkm temu

          myślicie, że to może być koło zamachowe ( jest dwumasowe )
          witam
          u mnie jest identycznie i jak byłem na przeglądzie w aso to nic nie stwierdzili mówią, że wszystko dobrze i żeby porządnie diagnozę postawić to trzeba by sprzęgło rozbierać to może stwierdzili w jakim stanie jest koło dwumasowe. Kumpel mówi, że to nastawnik dawki paliwa jest najprawdopodobniej zanieczyszczony. Tak czy inaczej to nie jestem pełen optymizmu bo koszty tych napraw są duże.
          1)1,9 TDI rok 2001
          333 000 km
          110 KM seria - prog. na 135KM

          2)2,0 TD rok 2011 140KM
          po mod. 187KM

          3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
          po mod. 225KM

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez mitmar
            hmm; u mnie jest tak samo; ale podobno te silniki charakteryzują się "niską kulturą pracy" na biegu jałowym;
            chyba przestanę na to zwracać uwagę
            Mitmar nie przejmuj sie moj kumpel ma 2 letnia BMW 525d zapewne charakteryzują się "wysoka kulturą pracy" i na luzie czuje sie jak bym poszedl masaz.

            Komentarz

            • konos513
              Ambiente
              • 2006
              • 129

              #31
              Zamieszczone przez RODROG
              Zamieszczone przez konos513
              Witam

              podłącze się po temat

              u mnie drgania występuja tylko podczas przyśpieszania. pomiedzy 1600-3000 obrotami, odczuwam je na pedale sprzęgła i trochę na kierownicy
              na luzie jest ok, podczas gaszenia i odpalania też jest ok.

              - koła wyważone, tarcze przetoczone
              - silnik bez modów 90 KM
              - poduszki silnika i skrzyni też przejrzałem nie widać większego zużycia
              - sprzęgło było wymieniane 30kkm temu

              myślicie, że to może być koło zamachowe ( jest dwumasowe )
              witam
              u mnie jest identycznie i jak byłem na przeglądzie w aso to nic nie stwierdzili mówią, że wszystko dobrze i żeby porządnie diagnozę postawić to trzeba by sprzęgło rozbierać to może stwierdzili w jakim stanie jest koło dwumasowe. Kumpel mówi, że to nastawnik dawki paliwa jest najprawdopodobniej zanieczyszczony. Tak czy inaczej to nie jestem pełen optymizmu bo koszty tych napraw są duże.
              Witaj RODROG

              myślę, że co do nastawnika dawki paliwa to bym stawiał 20 % pewności trafienia.
              U mnie sprzęgło było wymieniane niedawno i z tego powodu nie będe tego rozbierał, tz. na pewno nie kupie koła dwu masowego (koszty i mała trwałość) jak mi padnie całkiem to sprzęgło od G60 włożę, ponoć pasuje i jest trwalsze niż to moje AHL.

              Jeśli uda Ci się rozwiązać problem daj znać
              [email protected]
              gg 1088972
              1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
              www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

              Komentarz

              • RODROG
                Drive
                • 2006
                • 96
                • Octavia III (5E3)
                • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #32
                Zmieniłem program na (~320Nm przy 2330obr.) i drgania ustały. Okazało się, że miałem max moc ~360 Nm przy ~ 2150obr. Drgawki widoczne były na wykresie hamowni. Co ciekawe, latem kiedy robiliśmy pierwszy program to Tuner ustawił na max 325Nm przy 2150obr.. Po przejechaniu ~ 200km poczułem, że znacznie wzrosła moc, auto samo zwiększyło swoje osiagi.
                1)1,9 TDI rok 2001
                333 000 km
                110 KM seria - prog. na 135KM

                2)2,0 TD rok 2011 140KM
                po mod. 187KM

                3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                po mod. 225KM

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  No to teraz powinno sie lepiej jezdzic

                  BTW Nie moc, a moment obrotowy w Nm :wink:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • RODROG
                    Drive
                    • 2006
                    • 96
                    • Octavia III (5E3)
                    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #34
                    Dużo wygodniej, na poprzednim programie musiałem pilnować żeby obroty nie spadały poniżej 2200obr. i było dobrze, ale to bardzo nerwowa jazda. Nie ma tamtej frajdy kiedy od 130km/h do 170 km/h robił wręcz niezuważanie, ale na pewno jest bezpieczniej dla podzespołów samochodu.
                    1)1,9 TDI rok 2001
                    333 000 km
                    110 KM seria - prog. na 135KM

                    2)2,0 TD rok 2011 140KM
                    po mod. 187KM

                    3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                    po mod. 225KM

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #35
                      Zamieszczone przez RODROG
                      Co ciekawe, latem kiedy robiliśmy pierwszy program to Tuner ustawił na max 325Nm przy 2150obr.. Po przejechaniu ~ 200km poczułem, że znacznie wzrosła moc, auto samo zwiększyło swoje osiagi.
                      Dobre, dobre :haha: :haha: :haha:
                      Po pierwsze to raczej udało mu się osiągnąć a nie ustawił a po drugie to już pisałem:
                      samo się nic nie robi a jak ktoś miesza w sofcie nie mając do końca pojęcia o tym to później chore akcje się zdarzają. Radzę ci zmienić tzw.TUNERA
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • RODROG
                        Drive
                        • 2006
                        • 96
                        • Octavia III (5E3)
                        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #36
                        Dla mnie mój tuner jest dobry, widać, że wie co robi, nie mondrzy się niepotrzebnie, program modyfikowany jest konkretnie pod auto, sprawdzanie wszystkiego na hamowni, na drodze, vagiem, co jeszcze można wymagać.
                        1)1,9 TDI rok 2001
                        333 000 km
                        110 KM seria - prog. na 135KM

                        2)2,0 TD rok 2011 140KM
                        po mod. 187KM

                        3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                        po mod. 225KM

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #37
                          no a czy jest jakas różnica w jeżdzie , odgłosach , wibracjach między kołem jedno a dwumasowym? dlaczego montują dwumasowe skoro jednomasowe jest wytrzymalsze ?
                          piotrus zmieniłes na jednomasowe i jak , są jakies odczuwalne różnice między nimi
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #38
                            Zamieszczone przez RODROG
                            widać, że wie co robi,
                            bez komentarza
                            sory za OT
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • maniek971
                              Classic
                              • 2007
                              • 8

                              #39
                              Jeżeli chodzi o drgania to u mnie też na wolnych obrotach np. stojac na świtełkach lekko drga. Wystarczy dać trochę gazu a drżenie zniknie ale nie na dlugo. Ta dolegliwosć pojawia się w okresie jesienno-zimowym a latem nie jest odczuwalna.
                              maniek971

                              Komentarz

                              • chester121
                                L&K
                                • 2005
                                • 1053

                                #40
                                maniek971, na 90% kolo dwumasowe ci siada
                                mozna z tym jezdzic ale jak ktos napisal
                                jest to poczatek konca tego podzespolu :twisted:

                                Komentarz

                                • maniek971
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 8

                                  #41
                                  Dzięki chester121.Te drgania są od ponad roku i sie nie nasilają. Nie słychać żadnych stuków.Co się będzie działo dalej ? Dodam,że auto ma przejechane 130 000 i jest z 2001r
                                  maniek971

                                  Komentarz

                                  • chester121
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1053

                                    #42
                                    u mnie te drgania zaczely wystepowac przy 60-70 kkm teraz mam 130kkm i sa troche mocniejsze (i czestsze)
                                    ale jezdi normalnie

                                    Komentarz

                                    • Maya82
                                      Drive
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 76

                                      #43
                                      Ja się może tez podłączę.
                                      W mojej problem jest taki,od około dwóch lat czasami kilkukrotnie zadrży(tylko na jałowym biegu zarówno zimna jak i ciepła),wrażenie jest takie jakbyś przy 2500-2800 obr/min np. na dwójce czy trójce gwałtownie puścił z gazu. Obroty przy tym nie "skaczą".
                                      Ma obecnie przejechane jakieś 142kkm.
                                      Jak dodam gazu to nie znika,czy tutaj też jest początek,końca? :?:

                                      Komentarz

                                      • tomil
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 1179

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Maya82
                                        W mojej problem jest taki,od około dwóch lat czasami kilkukrotnie zadrży(tylko na jałowym biegu zarówno zimna jak i ciepła)
                                        Moja motorownia ma tak samo. Tylko na jałowym (najczęściej stojąc na światłach, na hamulcu). Nie zawsze jest, nie ma regularności występowania. Ja mam przebieg 15kkm, więc nie sądzę, żeby to była dwumasa.
                                        Mam wrażenie, że TTTM, ale nie jestem pewien.
                                        Czy ktoś z BXE ma tak samo?
                                        It doesn't matter what we're losing
                                        It only matters what we're going to find!

                                        Komentarz

                                        • chester121
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1053

                                          #45
                                          tomil, watpie ze ten typ tak ma u mnie zaczelo wystepowac po ok 60kkm przebiegu
                                          moze u ciebei wypuscili auto z uszkodzonym, jedz do aso i niech zdiagnozuja i ewentualnie wymienia

                                          Komentarz

                                          • tomil
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 1179

                                            #46
                                            Zamieszczone przez chester121
                                            wypuscili auto z uszkodzonym, jedz do aso i niech zdiagnozuja
                                            W sobotę mam pierwszy przegląd (polecany Carsed), więc chyba się upomnę.
                                            Rozumiem, że diagnoza to wyjęcie dwumasy z samochodu?
                                            A może te drgania są kwestią pracy układu wtryskowego?
                                            It doesn't matter what we're losing
                                            It only matters what we're going to find!

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8044
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #47
                                              tomil, u mnie chyba tego niema (przebieg 16 tyś.km), ale upewnię się i wieczorem napiszę.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez tomil
                                                Tylko na jałowym (najczęściej stojąc na światłach, na hamulcu). Nie zawsze jest, nie ma regularności występowania. Ja mam przebieg 15kkm, więc nie sądzę, żeby to była dwumasa.
                                                Mam wrażenie, że TTTM, ale nie jestem pewien.
                                                Czy ktoś z BXE ma tak samo?
                                                takie chwilowe lekkie szarpnięcie (nie równa praca silnika), tez tak mam i gdzieś na forum było już to opisywane że TTTM, przebieg 7kkm.

                                                W sobotę mam pierwszy przegląd (polecany Carsed), więc chyba się upomnę.
                                                no i daj znać co powiedzieli w ASO.
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • thommeck
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 49

                                                  #49
                                                  Ciekawe ilu z Was ma luzna chlodnice?

                                                  Zdarza sie czesto taki numer w Octach, z tego co slyszalem w serwisie, ze wyrabiaja sie gumy, badz w ogole zle je montuja w fabryce i chlodnica przenosi drgania na karoserie. Sprawdzcie zanim pojedziecie do serwisu, zeby Was pozniej niepotrzebnie nie kasowali:-)

                                                  Komentarz

                                                  • tomil
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 1179

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez thommeck
                                                    Zdarza sie czesto taki numer w Octach, z tego co slyszalem w serwisie, ze wyrabiaja sie gumy, badz w ogole zle je montuja w fabryce i chlodnica przenosi drgania na karoserie.
                                                    Tylko, że to nie są stałe drgania, lecz szarpnięcia, tak jakby silnik delikatnie się przydławiał, na tyle delikatnie, że nie widać tego na obrotomierzu. I nie jest to regularnie.
                                                    It doesn't matter what we're losing
                                                    It only matters what we're going to find!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...