Nowiutka O2 FL - niedoróbki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    Mi jedynie po trasie 800km Wawa - Gdynia - Wawa ubyło 1 mm na bagnecie ale leciałem przez moment 200km/h. 2 tygodnie później 750km Wawa - Poznań - Wawa autostrada do 180km/h i nic
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      a jakie macie przebiegi że tak "pociskacie" ??

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        a czy w FL tez gubicie zaslepki spryskiwaczy ksenonów? pytam poniewaz podczas roku juz trzykrotnie kupowałem te zaslepki jak nie z lewej to z prawej lampy :evil:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          piramida, temat już poruszany i rozwiązanie problemu też podane
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            Zamieszczone przez gruto
            a jakie macie przebiegi że tak "pociskacie" ??
            2,5 miesiąca i 4600km
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              Zamieszczone przez gruto
              a jakie macie przebiegi że tak "pociskacie" ??
              ok 9kkm w 4 m-ce.

              Komentarz

              • gruto
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1262
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Noo to wg mnie ja bym sie nie dziwił że łykają olej --- do 10kkm nie zalecane jest osiąganie max prędkości żeby mieć pewność że silnik jest ok . Jak wspomniałem rok albo dwa do tyłu - w jakimś poście o tym że mam znajomego w Wolsburgu w serwisie VW-AUDI jest szefem zmiany na serwisie , i sam to podpowiedział że jak chcesz sie długo cieszyć z silnkika z turbiną --- to do 10kkm obchodź się z nim łaskawie - tzn bez zbytniego dawania w dupę i bez osiągania max prędkości na autostradach .

                Komentarz

                • mati76
                  Drive
                  • 2010
                  • 51

                  Taki jeszcze jeden mankament - w wersji elegance, elektrycznie składane lusterka nie składają się do końca, tzn składając je ręcznie powierzchnia lustra ułożona jest równolegle do szyby, po złożeniu elektrycznym lusterko odstaje pod kątem ok 30 stopni. Do tego odstają nierówno - od strony kierowcy kąt jest większy ale być może zależy to od ustawienia lusterka. Czy u mnie jest z tym coś nie tak czy to tak po prostu działa??

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7460
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    mati76, u mnie tak samo jest z lusterkami
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      U mnie recznie nie da sie przycisnac do szyby, odstaja pod jakims tam katem - dalej nie pojdzie, albo pojdzie ale nie probowalem zeby nie urwac
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        Zamieszczone przez gruto
                        Noo to wg mnie ja bym sie nie dziwił że łykają olej --- do 10kkm nie zalecane jest osiąganie max prędkości żeby mieć pewność że silnik jest ok . Jak wspomniałem rok albo dwa do tyłu - w jakimś poście o tym że mam znajomego w Wolsburgu w serwisie VW-AUDI jest szefem zmiany na serwisie , i sam to podpowiedział że jak chcesz sie długo cieszyć z silnkika z turbiną --- to do 10kkm obchodź się z nim łaskawie - tzn bez zbytniego dawania w dupę i bez osiągania max prędkości na autostradach .
                        Chyba trochę przesadziłeś. Silnik max prędkość obrotową to osiąga już przy próbnym uruchomieniu w fabryce. Instrukcja nawet pisze, że po 1000 km należ stopniowo zwiększać obroty aż do maksymalnych.

                        Jeszcze trochę to usłyszę, że przez pierwsze 6 lat nie należy przekraczac 2500 rpm

                        Komentarz

                        • golibroda
                          Rider
                          • 2009
                          • 530

                          A ja mam jeszcze spostrzeżenie co do wycierania wycieraczek.

                          Lewa wycieraczka (patrząc od strony wnętrza samochodu w kierunku jazdy) jak jest w pozycji skrajnej lewej nie dociera lewego górnego narożnika szyby. Tak jakby w tym miejscu szyba miała za dużą krzywiznę. Po zamianie na inne pióro wycieraczki jest tak samo.

                          A jak u Was ?
                          Pozdrawiam
                          Piotr

                          Komentarz

                          • gruto
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1262
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            po 1000 km należ stopniowo zwiększać obroty aż do maksymalnych.
                            hehe loyd, życzę Ci wszystkiego dobrego , poza tym to nie mój wymysł - tylko cytuje fachowca - po to jest to forum aby sobie pomagać :wink: - a tak nawiasem mowiąc szybko minie u mnie 10kkm - jakies 3 miechy tyle sie przemęczę.....

                            Komentarz

                            • schmidtke
                              Drive
                              • 2010
                              • 97

                              Zamieszczone przez gruto
                              po 1000 km należ stopniowo zwiększać obroty aż do maksymalnych.
                              hehe loyd, życzę Ci wszystkiego dobrego , poza tym to nie mój wymysł - tylko cytuje fachowca - po to jest to forum aby sobie pomagać :wink: - a tak nawiasem mowiąc szybko minie u mnie 10kkm - jakies 3 miechy tyle sie przemęczę.....
                              loyd potwierdzam to, co mówi gruto - ma chłop rację

                              Jeździłem Octavią I 1,9 TDi - służbowo - w ciągu roku przejeżdżałem ok 70 tys km - tak więc te 10 tys km na dotarcie silnika szybko minęło

                              Rozpiszę pokrótce to, co chcę przekazać:

                              Ponad dwa lata temu takie same samochody służbowe Octavia I 1,9 TDi odebrało w tym samym dniu z salonu sześciu pracowników mojej firmy - każdy z nas robi bardzo podobne przebiegi (średnio 70 tys km rocznie)
                              Pięciu z nich uważa, że auto służbowe nie tylko na najwyższy krawężnik bez zwalniania wjedzie, ale może też służyć jako amfibia - w kwietniu u nas sporo wody było - więc zaraz po wyjechaniu z salonu każdy z tych pięciu chłopaków sprawdził ile ten nowy świeżutki "dyzel" wyciąga - no i wyszło, że pod 200 km/h - ale żadne z tych aut nie miało wtedy przejechane jeszcze nawet 50 km (mieszkam akurat blisko płatnej A4)

                              Ponieważ ja miałem zamiar auto wykupić, więc zawsze je traktowałem jak swoje - i tak nim jeździłem - łącznie ze świadomym docieraniem silnika

                              Minęło dwa i pół roku od odebrania aut - czas na wnioski
                              Nie piszę tu o wyglądzie zewnętrznym pozostałych pięciu aut - w tym temacie bez znaczenia - chociaż świadczy o użytkowniku
                              - każde z pięciu służbowych auto miało dwa razy naprawiane sprzęgło
                              - dwa samochody miały naprawiane skrzynie biegów - dodatkowo w trzecim aucie skrzynia biegów była wymieniana
                              - trzy samochody miały stłuczki (w sumie też bez znaczenia - ale świadczy o stylu jazdy) - w tym jedno auto dwukrotnie w ciągu dwóch lat
                              - cztery auta miały problemy z zawieszeniem przednim (ach te wysokie krawężniki)
                              - średnie spalanie w pozostałych pięciu autach (przypomnę tylko: silnik 1,9 TDi) to około 7,5 l/100 km - średni przejeżdżany dystans na pełnym baku to około 650-700 km
                              - spalanie w mojej octavii - kiedy jeszcze nią jeździłem - 5,9 l/100km - liczone od pierwszego tankowania - i wcale nie jeżdżę wolniej od pozostałej piątki - po prostu świadomie i mniej agresywnie - średni przejeżdżany dystans na pełnym baku 850-900 km, rekord to 1040 km - ale to była wyłącznie trasa

                              I najważniejsze:
                              - każdy z tych pięciu pozostałych użytkowników dolewa CO NAJMNIEJ 1 litr oleju między przeglądami, są tacy magicy, którzy kupują czterolitrowe bańki oleju - żeby straczyło na dolewki między dwoma kolejnymi przeglądami - przegląd wypada średnio co 10 - 12 tygodni
                              - od momentu odebrania auta do jego oddania w firmie - nie skorzystałem z opcji zakupu - czyli przez dwa i pół roku i przejechane 170tys km - dolałem dosłownie 2 LITRY oleju silnikowego (dwa litry) - i dla pełnego obrazu - miałem kupioną trzecią bańkę, ale z niej dolałem nie więcej niż 100 ml

                              Oczywiście żadnych problemów ze sprzęgłem czy skrzynią biegów, nie mówiąc o zawieszeniu - w aucie, którym jeździłem - nie było

                              To tyle w temacie poruszonym przez gruto


                              pozdrawiam
                              była: OI 1,9 TDI 170 tys km w dwa lata z hakiem
                              potem: OII FL 1,9 TDI 17 tys km od 23.04 do 29.07
                              teraz: Passat B5 1,9 TDI - mimo wszystko wolę Octavki

                              Komentarz

                              • loyd
                                RS
                                • 2010
                                • 2342

                                schmidtke, wszystko fajnie - ale jest róznica pomiędzy jazdą max po 50 km wbrew instrukcji a jazdą max po 1000 km zgodnie z zaleceniami instrukcji

                                Ja nie twierdze, że nie należy ułożyć silnika - ale trzeba to robić zgodnie z instrukcją a nie zaleceniami pana Kazia czy innego Schmita. Pozaty sądzę, że jazda przez pierwsze 10 kkm bez osiągnięcia maxymalnych obrotów też nie jest zdrowa dla silnika.

                                Co do reszty "rzeczy" o których pisałeś to nie mają one nic wspólnego z dotarciem auta a jedynie świadczą o sposobie jego użytkowania.

                                [ Dodano: Sob 07 Sie, 10 08:34 ]
                                PS - z tego co piszesz to ewidentnie większe zużycie oleju u Twoich kolegów wynika z tego, że oni "bardziej cisną" auta a Twoja jazda przypomina PSJ. Nie zdziwię się, jak Twoja wypieszczona skodzina zażyczy sobie wkrótce wymiany dwumasy a auta Twoich kolegów jeszcze pośmigają.

                                Komentarz

                                • genesis
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 232

                                  Zamieszczone przez loyd
                                  że oni "bardziej cisną" auta a Twoja jazda przypomina PSJ
                                  Spokojnie. Można jeździć dynamicznie dieslem i zarazem oszczędnie. Na pewno taka jazda nie przypomina przemieszczania się niedzielnego kierowcy. Każdy wie jak jeżdżą przedstawiciele handlowi. Taką jazdę można nazwać agresywną, bo często jadąc dużo spokojniej można się przemieszczać w podobnym tempie.
                                  DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    wg instrukcji po 1000 km nalezy stopniowo przeciagac obroty, po 1500 dotarcie powinno byc zakonczone. jak tak napisali to znaczy ze tak jest i jakies pierdzielenie panow z aso do mnie nie przemawia
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    • voltar
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1107
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      Zamieszczone przez gruto
                                      hehe loyd, życzę Ci wszystkiego dobrego , poza tym to nie mój wymysł - tylko cytuje fachowca -
                                      To dlaczego VW group nie uzywa tego fachowca przy tworzeniu zalecen eksploatacyjnych. Gdyby tak bylo zapis o 10 tys. znalazlby sie przeciez w instrukicji obslugi ...

                                      [ Dodano: Sob 07 Sie, 10 12:22 ]
                                      Zamieszczone przez schmidtke
                                      Pięciu z nich uważa, że auto służbowe nie tylko na najwyższy krawężnik bez zwalniania wjedzie, ale może też służyć jako amfibia - w kwietniu u nas sporo wody było - więc zaraz po wyjechaniu z salonu każdy z tych pięciu chłopaków sprawdził ile ten nowy świeżutki "dyzel" wyciąga - no i wyszło, że pod 200 km/h - ale żadne z tych aut nie miało wtedy przejechane jeszcze nawet 50 km (mieszkam akurat blisko płatnej A4)

                                      50 km a 10000 km to spora roznica wiec raczej nie piszecie o tym samym.


                                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                      Komentarz

                                      • loyd
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2342

                                        Bo to taki sam fachowiec jak mój dziadek, który uparcie twierdzi, że:

                                        - w zimie należy doczekać 10 min na wlacznym silniku przed jazdą - oczywiście intrukcja zaleca jazdę natychmiast po uruchomieniu,

                                        - w trakcie jazdy na luzie zużywa się mniej benzyny niż w trakcie jazdy na biegu bez gazu (jak mu pokazałem wskazania komputera to stwierdził, że komp się zapsuł),

                                        - nowe auto należy docierać przez 5 kkm,

                                        - po pierwszym 1 kkm należy zmienić olej

                                        A wie ktoś z was wogóle skąd się wzieła wymiana oleju po pierwszym 1 kkm ? (kiedyś rzeczywiście tak się robiło).

                                        Komentarz

                                        • arekban
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 208

                                          Zamieszczone przez voltar
                                          Zamieszczone przez gruto
                                          hehe loyd, życzę Ci wszystkiego dobrego , poza tym to nie mój wymysł - tylko cytuje fachowca -
                                          To dlaczego VW group nie uzywa tego fachowca przy tworzeniu zalecen eksploatacyjnych. Gdyby tak bylo zapis o 10 tys. znalazlby sie przeciez w instrukicji obslugi ...
                                          Choćby prawdą było, że lepiej wypadnie docieranie silnika przez 10tys km to i tak w producenta interesie nie będzie pisanie prawdy w instrukcji.


                                          Co jest w dzisiejszych czasach lepsze dla producenta - aby auto przejechało 300 tys km czy 600 tys km ? Raczej to pierwsze...

                                          Komentarz

                                          • voltar
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1107
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            Zamieszczone przez arekban
                                            Co jest w dzisiejszych czasach lepsze dla producenta - aby auto przejechało 300 tys km czy 600 tys km ? Raczej to pierwsze...

                                            Tu juz sie opierasz o spiskowa teorie dziejow
                                            JA odpowiem ze oczywiste jest ze dla producenta jest lepiej zeby silnik przejechal 600 tys. km bo tak sie buduje marke, zaufanie i dowodzi jakosci auta.
                                            Producent ktory swiadomo umieszczal by bledne zalecenia co do eksploatacji auta wczesniej czy pozniej zaplacilby za to.


                                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                            Komentarz

                                            • arekban
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 208

                                              Zamieszczone przez voltar
                                              Zamieszczone przez arekban
                                              Co jest w dzisiejszych czasach lepsze dla producenta - aby auto przejechało 300 tys km czy 600 tys km ? Raczej to pierwsze...

                                              Tu juz sie opierasz o spiskowa teorie dziejow
                                              JA odpowiem ze oczywiste jest ze dla producenta jest lepiej zeby silnik przejechal 600 tys. km bo tak sie buduje marke, zaufanie i dowodzi jakosci auta.
                                              Producent ktory swiadomo umieszczal by bledne zalecenia co do eksploatacji auta wczesniej czy pozniej zaplacilby za to.
                                              VOLTAR obawiam się, że się mylisz. Twoja teoria może aktualna była 10 czy 15 lat temu, ale dziś (w dobie kryzysu) gdzie koncernami rządzą księgowi jest całkiem inaczej.

                                              Wcale producent nie musi umieszczać w instrukcji błędnych zaleceń, ale dziś gdy każdemu się spieszy docieranie auta przez 10 tys km mogło by być uciążliwe. Z pewnością producent założył że zalecenenie spokojnej jazy do 1000 km wystarczy właśnie na bezawaryjne przejechanie X km - bo włąśnie tyle ststystyczny Niemiec przejezdza w ciągu 4 lat - a później wymienia model na nowy.

                                              Miałem trochę styczności z dużym producentem części na pierwszy montaż i co nieco słyszałem.

                                              Komentarz

                                              • voltar
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1107
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                arekban : Pozwole sie nie zgodzic. Wlasnie w czasach kryzysu jakosc nabiera tym bardziej duzego znaczenia. Bo jak producent X ma przekonac klienta by wybral wlasnie jego wyroby a nie producenta B czy C. Zreszta ostatnie lata potwierdzaja to o czym pisze.
                                                Jakosc produkowanych samochodow generalnie ciagle rosnie. Przyklady to np. auta koreanskie 5 lat temu a dzis. Firma Fiat , kiedys notoryczne problemy jakosciowe , nieuznawanie np. padnietych na gwarancji alternatorow a dzis jakosc Fiata jest diametralnie inna. Jesli chodzi o zalecenia to wielu producengtow uzywajacych np. paskow gumowych napedzajacych rozrzad pozmienialo zapisy eksploatacyjne nakazujac wczesniejsza wymiane przy mniejszym przebiegu. Zgadnij dlaczego tak zrobili ? Przeciez wiekszosc takich rozwalonych silnikow byla juz po gwarancji wiec wg. Twojej teorii te firmy motoryzacyjne dzialaly na swoja szkode ?


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz

                                                • winni77
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2183
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez arekban
                                                  ststystyczny Niemiec przejezdza w ciągu 4 lat - a później wymienia model na nowy
                                                  arekban możesz podać źródło tej statystyki, czy to kolejna tzw. urban legend?
                                                  Mój "Batmobil"

                                                  Komentarz

                                                  • voltar
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1107
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                    Zamieszczone przez arekban
                                                    ststystyczny Niemiec przejezdza w ciągu 4 lat - a później wymienia model na nowy.
                                                    Tylko co to jest statystyczny Niemiec ? jJak statystyczny to musio byc w1/3 pewnie Turkiem ktory kupuje tylko BMW albo Mercedesa tyle ze 10 letnie bo na takoie go stac.
                                                    Zapewniem cie ze wielu Niemcow nie stac na nowe auta i tez kupuja kilkuletnie i jezdza nastepnych kilka lat wiec tutaj teoria sie jakby zalamuje bo auat te przejezdzaja spore przebiegi.


                                                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...