Witam,
Jak w temacie chodzi o wymianę czujnika liczby obrotów tylnego prawego G44.
Polski vag pokazał taki komunikat. Błąd nr 287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy G44 - zwarcie. Przymierzam się do wymiany sam. Czy mogę natrafić na jakieś trudności, czy powinno raczej pójść gładko i bez problemu. Dodatkowo na zestawie pali się jeszcze kontrolka ABS i ASR. Nawet jak kasuję błąd to dalej się palą. Stało się to po wymianie opon na zimowe, ale to chyba tylko zbieg okoliczności. Zdejmowałem dziś koło i zaglądałem do tego czujnika, ale nic tam nie widzę. Czy on jest do wymiany, czy trzeba tylko coć przeczyścić. Co o tym sądzicie?
Na Allegro już znalazłem taki czujnik. Koszt raczej nie jest wielki.
szukałem, ale nic nie mogę znaleźć, może było coś w tej części gdzie dane zostały utracone niestety
Z drugiej strony coś słyszałem że wyjęcie jest bardzo trudne i wysoce prawdopodobne jest, że czujnik się uszkodzi.
[ Dodano: Czw 12 Lis, 09 11:33 ]
Widzę, że chyba nikt z forum nie wymieniał czujnika ABS-u. Muszę spróbować, zawsze kiedyś musi być ten pierwszy raz. :wink:
stary czujnik na pewno do uszkodzenia podczas demontażu [bardzo zapieczone w gniazdach]. Uszkodzenie czujnika możesz dla pewności sprawdzić mierząc jego oporność po rozłączeniu wtyczki i porównując ją z opornością czujnika np.lewego kołą.
No właśnie czyli przeczyszczenie raczej nie wchodzi w grę, bo i tak go uszkodzę.
Zamówiłem już nowy oryginalny simensa za 40zł. Ma przyjść po niedzieli.
Taki zakupiłem: http://www.allegro.pl/item813495724.html
Jak myślicie pod blokiem dam radę wymienić, czy lepiej w ogóle nie zaczynać i oddać do mechanika. Choć dziś zaśpiewał mi za wymianę prawie 100zł. To chyba troszkę dużo jak za odkręcenie jednej śrubki i odpięcie wtyczki. Jak myślicie?
Kwestia tylko tego jak ciężko go będzie wyjąć.
Czujnik uszkodzisz na 200% .Sprawna i szybka wymiana wchodzi w gre tylko wtedy gdy zdejmiesz zacisk i odręcisz tarcze. Wymieniałem czujnik dokladnie w tym samym kole jakiś miesiąc temu. Nic trudnego tylko zabawy troche z usunięciem starego czujnika.Nie ma sensu gonić do mechanika. Powinno zejsc nie wiecej jak 30 minutek do godzinki. Pozdrawiam i powodzonka
Jak okręcę tą śrubkę co on jest przykręcony to on się jakoś wykręca czy ciągnąć go na siłę do tyłu. Tarcze i zacisk muszę zdjąć? Czy może dam radę bez tego?
Czujnik trzyma tylko jedna srubka.Ja próbowałem bez zdejmowania tarczy. Czujniki te się bardzo mocno "zapiekają". W moim przypadku sie zlamał. Więc zeby uniknąć niepotrzebnych nerwów odkręc zacisk (2 śruby) wymij klocki hamulcowe, a potem odkreć jedną srubkę od tarczy i do dzieła :wink: .
Wydaje się być proste po zdjęciu tarczy. Zacisk raptem dwie śruby i tarcza jedna śrubka, a ile wygodniej. Dzięki za pomoc. Dam znać jak mi poszło jak zdecyduję się na samodzielną wymianę.
Pozdrawiam
Mnie czeka taka sama operacja na tym samym kole. Ja mam u siebie z tyły bębny i nie chciałbym ich zdejmować. Podpowie ktoś jaką śrubką przykręcony jest ten czujnik (typ, rozmiar)?
Czujnik trzyma tylko jedna srubka.Ja próbowałem bez zdejmowania tarczy. Czujniki te się bardzo mocno "zapiekają". W moim przypadku sie zlamał. Więc zeby uniknąć niepotrzebnych nerwów odkręc zacisk (2 śruby) wymij klocki hamulcowe, a potem odkreć jedną srubkę od tarczy i do dzieła :wink: .
Właśnie przy próbie wymiany, czujnik ułamał się. Tak był zapieczony, że ciężko go było ruszyć. Badziewie jedno Trochę go wydłubałem, ale to robota głupiego.
Jak odkręcę zacisk i tarczę - to można go przepchać z drugiej strony ? Bo wyciągnąć nie ma już szans, a nie chce mi się bawić w dłubanie do końca. No i czy jak ściągnę zacisk i tarczę, to poskładanie tego do kupy jest w miarę łatwe ? :twisted:
PS. ok wymieniony czujnik i wszystko ok - kontrolki pogasły. Po uruchomieniu zgasł ASR, a po kilkudziesięciu metrach ABS.
PS Tylko apropo zamiennika: ciężko wchodził i trzeba go było trochę dopasować poprzez oszlifowanie korpusu, który osadza się w otworze.
Troche odgrzeje temat.
Tu Panowie piszecie o tarczach i klockach z tylu, ja mam jeszcze bebny. Jak wtedy z wymiana czujnika i czy to jest taki sam jak do tarczowych hamulcow
U mnie czujnik uszkodzilo jakies lozysko magnetyczne z grzebieniem. czy ktos moze napisac jak to lozysko lub ta czesc sie nazywa bo nie wiem o co sie dokladnie pytac w sklepie ?
Komentarz