Turbina efekt sowy,oraz jadacej karetki.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #26
    panowie, radyjko podkręcic i gra gitara
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • hubi2000
      Rider
      • 2010
      • 601

      #27
      Zamieszczone przez piramida
      panowie, radyjko podkręcic i gra gitara
      a moze jakos obudowac ta turbinke od spodu.... wyciszenie zrobic...

      [ Dodano: Sro 24 Lut, 10 20:43 ]
      Zamieszczone przez daroel
      Witam, ja też miałem takie gwizdanie w O2 w przedziale ok 1200-1700 obr/min pojawiło się po przejechaniu 75 tyś km, pojechałem szybko do ASO i wymienili na gwarancji turbine-gwizdanie ustało. Niestety w ostatnich dniach przejechane 132 tyś km pojawło sie identyczne ponownie, tylko gwarancja juz sie skonczyla, chyba narazie nie bede nic z tym robił

      Znalazlem watek odnosnie turbiny :
      ktos pisal ze wymienil turbo a po 2 tygodniach zaczelo sie to samo ( efekt sowy)....


      Jezeli wymienia sie turbo ,nalezy wymienic takze uszczelki te które były odkrecone na wydechu. W bardzo duzo przypadkach to "wycie karetki" cichnie lub wogóle zanika . Sprawdzone w kilku samochodach TDI lecz nie w autach Vag

      co wy na to....
      Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

      https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

      Komentarz

      • Jacraz
        Classic
        • 2010
        • 34

        #28
        Odświeżę temat. Właśnie efekt sowy (jak łądnei go nazywacie) skłonił mnie do zarejestrowania sie na forum. Naprawde to normalne? Czy wszyscy którzy pisaliście w tym wątku nadal macie sprawne turbo? Ja mam 35tyś O2 2008 2.0TDI. Jak miała miesiąc, miałem drobną stłuczkę i od momentu odebrania auta z serwisu zacząłem słyszeć tą sowę. Wydawało mi się raz mocniej raz słabiej. Dziś wiozłem kumpla i od razu zauważył i pytał o ten dźwięk. Twierdzi że w zeszłym roku w zimie jak ze mną jeździł to nie słyszał tego.
        Przeczytałem trochę na forum i mam jedną wątpliwość odnośnie łączenia tego z turbiną. Przecież turbo włącza się od (poprawcie mnie jesli sie mylę) 1.6...1.8k a sowę słyszę już od 1k. Czy to nie raczej jakieś łożysko, np. alternatora albo rolka napinacza albo jescze jakieś inne? Gdy załącza się turbo śłychac charakterystyczny świst a sowa występuje dużo dużo wcześniej.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez Jacraz
          Przecież turbo włącza się
          nie ma czegoś takiego, że się "turbo włącza".

          Zamieszczone przez Jacraz
          Naprawde to normalne?
          zasadniczo nie jest to normalne, aczkolwiek w większości 2.0TDI ten efekt występuje, więc nie pozostaje nic innego jak uznać to za swoistą normę.
          niekoniecznie musi się to wiązać z jakąś awarią, u mnie powodem był jakiś paproch w dolocie, który dziabnął wirnik, potem regenerowana sprężarka również dawała ten dźwięk, a następna - nówka, albo nie dawała, albo nie zdążyła bo sprzedałem auto.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Jacraz
            Classic
            • 2010
            • 34

            #30
            Po drodze z pracy wjechałem do dwóch ASO w Bydgoszczy. W pierwszym (Bieranowski), mechanik posłuchał i stwierdził że to normalny odgłos, jednym słowem TTTM. Twierdził, że pewne elementy zużywają się podczas eksploatacji i wchodzi taki odgłos i że jest to odgłos przepływającego gdzieś tam powietrza. Powiedział, że nie ma powodu do obaw i mozna spokojnie jeździć.
            Następnie pojechałem do drugiego ASO (Konarzewski). Tam niestety mechanik nie był wolny i auto wstępnie "wysłuchał" pan przyjmujący zgłoszenia. Potwierdził że coś tam słychać. Umówił mnie na jutro, porobią jakieś pomiary, nawet bezpłatnie (gwarancja skończyła mi się miesiąc temu). Napiszę jak bedzie po.
            Mam jescze swoją teorię, nie wiem czy okaże się prawdziwa. Turbina o ile dobrze pamiętam (gdzieś wyczytałem) posiada zmieną gemetrię, czyli zmienia ustawienia łopatek wirnika w zależności od obrotów. Dziś pomeczyłem jescze moje autko i wyraźnie słyszę, że po rozpędzeniu się, przy obrotach trochę powyżej 2k, puszczam gaz i częstotliwość dźwieku zaczyna się obniżać, aż w pewnym momencie (pomiedzy 2k a 1,5k) częstotliwość dźwieku nagle wzrasta i nastepnie dalej maleje (trzeba probowac kilka razy bo ni zawsze tak sie dzieje). Wygląda jak by w tym momencie zmienialo sie wlasnie ustawienie lopatek a tym samym zwiekszyla sie predkosc wirnika. Tak wiec to wskazyaloby na odglos spowodoany jakims łożyskiem? Nie znam dokladnie budowy turbiny ale chyba jest tam jakies lozysko na ktorym obraca sie wirnik. moze to wlasnie to lozysko, które po wygrzaniu zaczyna buczeć (u mnie gdzies po miesiacu od zakupu).

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #31
              z sową bedziesz walczył jak donkichot z wiatrakami, szkoda twojego czasu bo i tak nic nie wymyslisz, czym zimniej tym głosniejsza bedzie sowa, pozostaje ci sie przyzwyczaic, zmienic auto tylko nie 2.0 tdi zz grupy vag albo zmienic turbo na wieksze
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • Jacraz
                Classic
                • 2010
                • 34

                #32
                Zamieszczone przez piramida
                z sową bedziesz walczył jak donkichot z wiatrakami, szkoda twojego czasu bo i tak nic nie wymyslisz, czym zimniej tym głosniejsza bedzie sowa, pozostaje ci sie przyzwyczaic, zmienic auto tylko nie 2.0 tdi zz grupy vag albo zmienic turbo na wieksze
                Czyli szkoda ludzi, który wydali kasę na wymianę turbiny na taką samą :?

                Komentarz

                • OctaviaRS TDi
                  Elegance
                  • 2009
                  • 771

                  #33
                  U mnie świszczy od momentu kiedy wyrzuciłem DPF. Stopniowo się nasilało, a teraz świszczy jak w filmach z youtube w autach, które mają po 2500 KM

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #34
                    Zamieszczone przez Jacraz
                    Zamieszczone przez piramida
                    z sową bedziesz walczył jak donkichot z wiatrakami, szkoda twojego czasu bo i tak nic nie wymyslisz, czym zimniej tym głosniejsza bedzie sowa, pozostaje ci sie przyzwyczaic, zmienic auto tylko nie 2.0 tdi zz grupy vag albo zmienic turbo na wieksze
                    Czyli szkoda ludzi, który wydali kasę na wymianę turbiny na taką samą :?
                    co gorsza, niektórzy wymienili na nową i za chwile to samo :evil: nic tylko jezdzić, jak sie zacznie nasilac, brac olej to wtedy albo nowa albo wieksza :diabelski_usmiech
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • sew1981
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10986
                      • Fiat

                      #35
                      Jacraz, mi też mechanik coś kiedyś mamrotał, że "sowa" jest związana z geometrią łopatek lub przyczyną egr-a wadliwego.
                      piramida, myśle że "sowa" to przypadłość wszystkich tdi, tylko 2.0 wypada szczególnie "sowiaście" w rodzinie

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #36
                        Zamieszczone przez sew1981
                        Jacraz, mi też mechanik coś kiedyś mamrotał, że "sowa" jest związana z geometrią łopatek lub przyczyną egr-a wadliwego.
                        piramida, myśle że "sowa" to przypadłość wszystkich tdi, tylko 2.0 wypada szczególnie "sowiaście" w rodzinie
                        egra mam wywalonego a sowe nadal gdzies w oddali słychac :P pewnie geometria łopatek tak jak wspomniałes lub ewentualnie nieszczelny układ i wtedy podobnie słychac
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • hubi2000
                          Rider
                          • 2010
                          • 601

                          #37
                          Trzeba ten problem rozwiazac raz na zawsze...

                          moze jakos razem dojdziemy co to jest
                          Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                          https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                          Komentarz

                          • Jacraz
                            Classic
                            • 2010
                            • 34

                            #38
                            Jestem po wizycie w drugim ASO. mechanik stwierdził że to normalny odgłos turbiny ale "wysłuchał" jakies nadmierne syczenie i znalazł małą dziurkę w rurze dolotowej (nie wiem jak to się fachowo nazywa, taka rura w części zharmonijkowana, przez ktora podawane jest powietrze). Po oklejeniu taśmą samowulkanizującą faktycznie troche mniej syczy pod maską, choć syczenie mi specjalnie nie przeszkadzało. Sowa pozostała, dziś jakby cichsza. Chyba faktycznie szkoda czasu na to. Ja raczej już odpuszczam. W dwóch ASO powiedziano mi, ze to normalny odgłos turbiny i nie ma się czym przejmować.
                            Tak jak ktoś wcześniej pisał, prawdopodobnie jest to jakis blad konstrukcyjny (niedopasowanie turbiny do silnika). Być może ktoś znajdzie jakiś "domowy" sposob ale to nie będe ja. Ja sie nie znam na tyle żeby samemu grzebać.

                            Komentarz

                            • hubi2000
                              Rider
                              • 2010
                              • 601

                              #39
                              Witam szukalem troche na necie i znalazlem takie info :

                              czasem słychać bardziej czasem mniej, zależ w jakim miejscu i jak duża dziura
                              u mnie najpierw nie było słychać prawie wogóle, potem coraz bardziej.

                              wąż od intercoolera - to pewna diagnoza - zwłaszcza jak na postoju cisza.
                              Sam wymieniałem w zeszłym tygodniu, tylko dobrze zdiagnozujcie który wąż i dobrą część zamówice, najczęściej pęka ten pionowy idący od zaworu EGR w dół do Intercoolera (w kształcie takiej rozciągnietej litery S trochę, długość około 40cm). Koszt wymiany z wytargowanymi rabatami w ASO to 220zł (wąż z wymianą) wąż polecam tylko ORYGINAŁ !!!

                              UWAGA! nie można z tą usterką jeździć, bo turbina zasysa lewe powietrze i możecie ją szybko uszkodzić.
                              Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                              https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                              Komentarz

                              • Jacraz
                                Classic
                                • 2010
                                • 34

                                #40
                                Zamieszczone przez hubi2000
                                Witam szukalem troche na necie i znalazlem takie info :

                                czasem słychać bardziej czasem mniej, zależ w jakim miejscu i jak duża dziura
                                u mnie najpierw nie było słychać prawie wogóle, potem coraz bardziej.

                                wąż od intercoolera - to pewna diagnoza - zwłaszcza jak na postoju cisza.
                                Sam wymieniałem w zeszłym tygodniu, tylko dobrze zdiagnozujcie który wąż i dobrą część zamówice, najczęściej pęka ten pionowy idący od zaworu EGR w dół do Intercoolera (w kształcie takiej rozciągnietej litery S trochę, długość około 40cm). Koszt wymiany z wytargowanymi rabatami w ASO to 220zł (wąż z wymianą) wąż polecam tylko ORYGINAŁ !!!

                                UWAGA! nie można z tą usterką jeździć, bo turbina zasysa lewe powietrze i możecie ją szybko uszkodzić.
                                To wszystko to info, które znalazłeś? czy wymieniłeś u siebie i pomogło?
                                Gdyby ktoś mógł pokazać gdzie ten wąż "siedzi"?

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #41
                                  Witam wszyskich .Kiedys niałem taki sam przypadek w golfie po wymianie turbiny .Powodem tego był łoncznik elastyczny układu wydechowego .Obecie mam o1 rs i jesto tez słyszalne na zimnym silniku i łoncznik tez juz na oko wyglonda leko zmeczony życiem to znaczy siatka jest juz popekana .Wiec moze sprawcie panowie swoje łonczniki elastyczne bo moze tam byc pies pogrzebany :roll:
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    U mnie wyje jak na postoju kilka razy nacisnie sie na hamulec, a wiec co to ma wspolnego ja nie mam pojecia :twisted:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      kurde muszę w końcu nagrać moją karetkę :P , a wyje zawsze, zimny czy gorący,ale tylko podczas jazdy

                                      Komentarz

                                      • andriu21tg
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 1499

                                        #44
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        tutaj macie takie lepiej słyszalne gwizdanie, akurat w ASV
                                        ale to i tak slabo... ostatnio slyszalem karetke z prawdziwego zdarzenia..choc co tu duzo mowic - jest świst jest zabawa :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • Space99
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 275
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #45
                                          Dzis byłem u mechnika i w sumie nie miał czasu dokładnie grzebać ale stwierdził że to Vacum pompa może jęczeć. W sumie za krótko mam autko aby coś stwierdzić.
                                          Tak czy inaczej dołączam do grona sowich rodzin z ASV
                                          pozdrawiam Marcin

                                          Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                          Komentarz

                                          • zagan
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 32

                                            #46
                                            Re: Turbina efekt sowy,oraz jadacej karetki.

                                            Ile Ja się na otwierałem szyby żeby zlokalizować sygnał radiowozu. Ile razy na początku zwalniałem bo rzeczywiści wydawało mi się ,że to Policja.
                                            Mechanik i moja narzeczona stwierdzili,że ktoś mi coś doczepił pod nadwozie i przy prędkości wydaje sygnał .
                                            Trwało to 3-4 miesiące i od tamtej pory (jesień 2009) NIC.


                                            Nie znam do dziś przyczyny
                                            Zagan

                                            Komentarz

                                            • laurin
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 727

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Space99
                                              Vacum pompa może jęczeć
                                              przez króciec czy jak?

                                              Komentarz

                                              • Space99
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 275
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #48
                                                Stracił wiarygodnośc w moich oczach więc nawet nie dopytywałem. Nie miał czasu dodatkowo i na szybko spojrzał. A jak mu mówiłem że autko z dołu nie ciągnie a później wyrywa jak głupie to nawet nie spojrzał na turbo czy kierowniczki pracują.
                                                pozdrawiam Marcin

                                                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                                Komentarz

                                                • makog
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 345

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Space99
                                                  Stracił wiarygodnośc w moich oczach więc nawet nie dopytywałem. Nie miał czasu dodatkowo i na szybko spojrzał. A jak mu mówiłem że autko z dołu nie ciągnie a później wyrywa jak głupie to nawet nie spojrzał na turbo czy kierowniczki pracują.
                                                  No to wyglada nato ze kierowniczki nie pracuja
                                                  http://www.wimeb.markomp.net
                                                  Już nie moja Skodzina
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                                  Komentarz

                                                  • Marek Kwiecień
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 107

                                                    #50
                                                    Miałem podobny problem ze świszczeniem i pomogła wymiana elastycznego złącza wydechu. Tyle, że u mnie świszczało trochę mniej.

                                                    MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...