[O1] Awaria turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wesol
    Rider
    • 2008
    • 689

    #26
    turbin vnt sie nie regenruje bo nie ma do nich czesci dostepnych poza podróbkami. Zadzwon do Moto-remo to sie wypytasz bo sa jedynym przedstawicielem garretta na Polske. A pompo wtryski sie bardzo dobrze regeneruje a bardzo dobrym powidzeniem.
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz

    • mpiotr1984
      Classic
      • 2012
      • 27

      #27
      Czyli, że tej turbiny w mojej Octavii nie da się zregenerować?? Trzeba zbierać kasę na nową?? Bo już nie wiem

      Komentarz

      • Puchacz
        Moderator
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1192
        • Superb III (3V3)

        #28
        mpiotr1984, nie czytaj bzdur idiotów. Normalnie się regeneruje turbiny ze zmienną geometrią.
        Ja tu tylko sprzątam...

        Komentarz

        • mpiotr1984
          Classic
          • 2012
          • 27

          #29
          Puchacz, dzięki

          Ponownie spytam: ma ktoś może jakiś warsztat warty polecenia w Koszalinie lub okolicy, który zajmuje się takimi problemami??

          Jak nie to może sklep/firmę do polecenia, która regeneruje/sprzedaje turbiny??

          Komentarz

          • looker
            RS
            • 2008
            • 1886
            • Octavia II (1Z3)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #30
            Puchacz, ale po co ta agresja i napastliwy ton ?
            Tak, regeneruje się. Szyby przednie też się szlifuje Każdy chciałby jednak turbinę DOBRZE zregenerowaną. A to już nie takie oczywiste.
            Potwierdzam, że Garret nie dostarcza części zamiennych do turbin. Przerabiałem temat dość dokładnie i w końcu stanęło na nowej. Co w takim razie wkłada się do "regenerowanej" turbiny ? Może coś z Renaulta, a może z czegoś innego - jakoś się "ułoży".
            Żeby nie było - gwarancja to fikcja. Zwrot klucz to "uszkodzenie z winy użytkownika". Koszt fachowej expertyzy, która BYĆ MOŻE wykaże coś innego - "cirka ebałt" 1000zł. Ci ludzie o tym wiedzą. Chyba, że ktoś zna trochę prawo i powoła się na niezgodność towaru z umową... Inaczej nic z tego.
            Są przypadki ludzi zadowolonych z takich wytworów. Tacy co wygrali w totka podobno też są... Ale czego to dowodzi ?
            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

            Komentarz

            • Kejup
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 533

              #31
              Hejka!
              Miałem też O1 z silnikiem AHF i w ciągu sześciu lat dwa razy posypała się grucha sterująca łopatkami turbiny, za drugim razem dosłownie cała zgniła. Taki pech :wink:
              Nie wyjmuj turbiny, zacznij diagnostykę od najtańszych rzeczy.
              Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
              Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #32
                Kejup, dokładnie. Grucha jest w takim miejscu, że naprawdę czasem ma ciężko...
                U mnie na starym turbo wyczyszczenie jej pomogło.
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  #33
                  Zamieszczone przez wesol
                  turbin vnt sie nie regenruje bo nie ma do nich czesci dostepnych poza podróbkami. Zadzwon do Moto-remo to sie wypytasz bo sa jedynym przedstawicielem garretta na Polske. A pompo wtryski sie bardzo dobrze regeneruje a bardzo dobrym powidzeniem.
                  A ze stałą geometrią się regeneruje i są do nich części czy też wkładają do nich nie wiadomo co?
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • wesol
                    Rider
                    • 2008
                    • 689

                    #34
                    Do tych ze stala geometrią na zaworz eupustowym WG sa dostepne czesci do regeneracji ( mowa o ori) a nawet dostepny jest tez sam koras nowy do kupienia. Poprostu Garrett zmienil polityke. Chce zarabiac na sprzedazy turbin a nie marne pieniądze na samych czesciach zamiennych.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz

                    • NuTiiiiii
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 117

                      #35
                      Podłączę się pod temat. W mojej skodzie była wymieniana ta gruszka (zawór ciśnieniowy turbiny) i czyszczona turbina z rok temu. Teraz z rzadka mam tak, że chcę przydusić i samochód idzie do 130km/h i nic dalej a pedał gazu w podłodze.
                      Jak zjadę na bok i zgaszę samochód i odpalę jedzie dalej ciągnie ponad 130km/h.
                      Słyszałem, że to jakiś czujnik czy przekaźnik się wiesza? co wy na to ?

                      Komentarz

                      • wesol
                        Rider
                        • 2008
                        • 689

                        #36
                        poszukaj na forum bo napewno bylo o not laufie setki razy. Masz AGR wiec tam jest nieco inaczej jak w tych na VNT ale podobnie sie sprawdza. Nie polecam ci tak jezdzic bo moze sie to zle sknczyc. Na poczatek trzbea by auto zlogowac to bedziemy widizec co tak naprawde dolega. Logujemy dynamicznie bloki od przeplywki, MAP oraz dawke paliwa. Najlepiej na 4 lub 5 biegu i wszytskie grupy osobno.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        • NuTiiiiii
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 117

                          #37
                          Szukam i szukam, ciężko znaleźć gdyby ktoś mnie wyprzedził to proszę tu napisać.

                          Komentarz

                          • kabanos
                            RS
                            • 2011
                            • 4544
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #38
                            NuTiiiiii, wpisz w wyszukiwarce "notlauf" i poczytaj trochę. Przyczyn może być kilka od niesprawnych zaworów, po nieszczelne wężyki.

                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                            Komentarz

                            • NuTiiiiii
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 117

                              #39
                              Zamieszczone przez kabanos
                              NuTiiiiii, wpisz w wyszukiwarce "notlauf" i poczytaj trochę. Przyczyn może być kilka od niesprawnych zaworów, po nieszczelne wężyki.
                              No przeglądałem. U mnie inne objawy, niektórym samochód muli już na niskich obrotach. Ja miałem rok temu czyszczoną turbinę i ten zawór ciśnieniowy wymieniony. Poza tym wężyki także były robione. Auto traci moc od 130km/h wzwyż i jak pisałem wystarczy odpalić ponownie samochód i już działa.
                              Dzieje się tak raz na miesiąc/dwa.

                              Komentarz

                              • kabanos
                                RS
                                • 2011
                                • 4544
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #40
                                To bez logów ciężko będzie coś więcej powiedzieć.

                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  #41
                                  kolego zrob logi okej.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • Krzych
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 671

                                    #42
                                    Tryb awaryjny "notlauf" może wystąpić zarówno przy zbyt niskim ciśnieniu lub zbyt wysokim ciśnieniu doładowania w stosunku do tego ciśnienia jaki wymaga sterownik.

                                    Logi "prawdę" powiedzą
                                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                    www.chiptuning.katowice.pl
                                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      #43
                                      Do tego rok czasu to aż nadto aby PSJtem znów załatwić turbo.

                                      Żona kolegi potrzebowała 5 miesięcy i 2k km do tego w Leonie ASV 8)
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • NuTiiiiii
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 117

                                        #44
                                        a o co chodziz tymi logami, jak to się robi ?

                                        Komentarz

                                        • Iqwan
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 758

                                          #45
                                          NuTiiiiii, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=65312&start=0 tutaj mi koledzy ładnie wytłumaczyli
                                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                          Komentarz

                                          • NuTiiiiii
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 117

                                            #46
                                            No widzę, że Ci wypisali ale mi chodzi jak ja mam to zrobić ? VAGiem u mechanika czy jak ?
                                            Tu trzeba wytłumaczyć jak zielonemu

                                            Komentarz

                                            • kabanos
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 4544
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez NuTiiiiii
                                              No widzę, że Ci wypisali ale mi chodzi jak ja mam to zrobić ? VAGiem u mechanika czy jak ?
                                              Tu trzeba wytłumaczyć jak zielonemu
                                              VAG, lub VCDS jest potrzebny i robisz tak jak napisane wyżej. Jeśli masz jakiegoś znajomka z kompem i kabelkiem to bez problemu temat do ogarnięcia.

                                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                              Komentarz

                                              • NuTiiiiii
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 117

                                                #48
                                                Zamieszczone przez kabanos
                                                Zamieszczone przez NuTiiiiii
                                                No widzę, że Ci wypisali ale mi chodzi jak ja mam to zrobić ? VAGiem u mechanika czy jak ?
                                                Tu trzeba wytłumaczyć jak zielonemu
                                                VAG, lub VCDS jest potrzebny i robisz tak jak napisane wyżej. Jeśli masz jakiegoś znajomka z kompem i kabelkiem to bez problemu temat do ogarnięcia.
                                                No akurat mam znajomego z VAGiem.
                                                To jakie błędy mam spisać ? Z diagnostyki silnika tak ?

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  #49
                                                  kolego poszukaj w dziale diagnostyki itp jak sie robi logi i jakie masz grupy logowac. Jesli nawet tu nie ma na forum to w google wpisz i znajdziesz. Szkoda naszego czasu by kazdemu z osobna tlumaczyc co i jak. Zreszta zawsze mozesz posukac w regionalnym bo moze ktos ma sprzecik i wiedze to ci zrobi co trzeba i moze nawet oceni co nie gra.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • mlody88
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 23

                                                    #50
                                                    mpiotr1984, kolego mi tez zdiagnozowal turbo na kompie ale ... okazalo sie ze ti nie turbo ... wienil "gruszke" i zawór n75 i kosztowało mnie 550zl z robocizna a nie 1600 zl!slyszalem ze przez kompa nie jest w stanie sprawdzic czy turbo jest padniete... polecam dobrego mechanika zeby ci to sprawdzl...
                                                    z volvo na skode strzał w 100

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...