Nie ma szans kabelkiem bez CAN polaczyc sie z czymkolwiek w OII oprocz silnika
Octawia traci moc - znowu - aczkolwiek czasami
Zwiń
X
-
Octawia traci moc - znowu - aczkolwiek czasami
Witam
Wiem ze temat jest walkowany wiele razy i czytalem na forum troche jednak kazdy przypadek jest poniekad indywidulany
Auto Skoda Octavia 2003 rok 110KM i 170 tys km, mam jakies dwa miesiace (moje pierwsze auto z turbina)
Po pierwszym miesiacu po zakupie spadek mocy, wynik w ASO trzeba wymienic turbine koszt 6 tys, poczytalem troche na forum i w innym miejscu kazalem sobie wymienic n75 i problem znikl na 2000 km, jednak powrocil.
Przy obrotach od 2200 do 3200 w zaleznosci od dnia i godziny odcina turbo
Sa dni ze jedzie sie normalnie a czasem takie ze plakac sie chce
Byc moze to przez PSJ, do pracy mam 30 km a jade 50 minut (remonty :-()
jednak przynajmniej raz na tydzien staram sie przedmuchac turbo
jednak wracajac do tematu
zainwstowalem w interfejs i oto odczyty z vag'a
3 Faults Found:
18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High
P1631 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
moze mi ktos pomoc z dokladniejsza identyfikacja,
z gory dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi
-
-
Dodatkowe opisy spostrzezenia
jestem w stanie podniesc poziom wylanczania turbo poprzez restarty w czasie jazdy
podnosza sie progi odcinanania do 3500 obr a czasem po takim zabiegu przestaje odcinac.
Nie wiem tylko na ile jest to bezpieczne i jak to wplywa na auto
zauwazylem jeszcze male zagiecie na rurce
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzuskor masz vag - zrob logi i wklej - kanal 003 , 008 , 011 jesli nic nie pomylilem
moge odczytac jedynie, 1,3,17,19,46 (byc moze mam za stary soft VAG 3112n)
interfejs mam od piatku, firmy viaken na USB
Komentarz
-
-
Bledy skasowalem jednak powróciły
2 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-00 - -
Do jednego zanlazlem opis
17664- Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego.Przerwa lub zwarcie z potęcjalnym plusem.
-uszkodzony czujnik G62 lub przerwa w ciągłośći przewodu lub zwarcie z potęcjalnym plusem
Odnośnie pierwszego mozliwości jest wiele
Wykres kawalka jazdy po miescie (mi nie specjalnie mi to mówi)
przerwy to restart samochodu po odcięciu turbo
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Jutro wieczorem wezmę go na wycieczkę i coś przycisne bo dzisiaj nie mam ochoty sie denerwowac.
Komentarz
-
-
pierwszy błąd to błąd pedału gazu, jeśli się nie powtórzy to olej go
kolejny to błąd czujnika temp. jeśli powrócił oznacza że czujnik jest do wymiany
ostatni błąd to przepompowanie pokarze się przy każdym zmuleniu auta
zagięcie w tej formie co na fotce na nic nie wpływa
Sądzę że wężyki obejrzałeś dokładnie więc>
Podnieś maskę, zerknij na sztangę przy turbinie czy jest wysunięta max do góry,
odpal motor i sprawdź czy sztanga poszła na max w dół.
Przed tym sprawdzeniem możesz ręką (palcem) spróbować nacisnąć na omawianą sztangę i sprawdzić czy da się nią ruszyć. Powinna iść do dołu z oporem pochodzącym od sprężyny. Oczywiście jak będą zatarte kierowniczki to powinieneś to wyczuć
stawiam 50% na mieszek i 50% na kierowniczki :wink:
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 01:20 ]
jeśli zmienisz na wykresie wartość na 15 pixeli będzie on duuużo bardziej czytelniejszyNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
LordVere, wczoraj miałem podobny przypadek , ASV 125 tys , jade na 3 i 2,5 tys obrotów i nagle szarpnięcie od razu tel do splawika i badamy , przejechaliśmy się kilka razy mocniej i notlauf 3 tys max muł i 120 nie przekroczysz.
Błąd : 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Skasowaliśmy i samochód dobrze chodzi. Drugi tel do dobrygrzeswawa co jest, poruszaliśmy kierownicami , Niestety przy odpaleniu kierowniczki stoją w miejscu , natomiast gdy wyłączam silnik na chwilę idzie do góry wajcha i wraca do góry ( trwa to może 2 s) Sprawdziliśmy szczelnosc mieszka i jest ok ale musieliśmy jakiś przewód obok poruszyć bo samochód przestał jeździć i hamować :evil:
W tej chwili doładowanie bylo 1,5 bara czyli tyle co ARL pompuje gdzie w ASV powinno być 1,1.bar
Otworzyliśmy maskę i głosno syczało , podjechaliśmy poźniej z grzybkiem do Borysa i się okazało że przewód od jakiegoś ciśnienia spadł , i hamulce powróciły , moc troszeczkę ale nie zupełnie. Wracając przepałowałem troche samochód i jakoś chodzi.
Grześ mieszek jest cały ale dziś jadę do borysa żeby sprawdził jak reszta.
Teraz pompuje 1.1 więc tyle co powinien i nic się nie dzieje.
Zobaczymy co będzie dalej , chciałbym żeby to była pierdzielona przepływka , wtedy bym wymienił i tyle a teraz nie wiem czy znowu mi notlauf nie wywali. :|
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 13:41 ]
AAA i mam prośbę możecie panowie krok po kroku napisać jak zrobić loga ? To zrobię dziś.
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 19:55 ]
PO dzisiejszych testach chyba padło na czujnik doładowania :xByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Witam
Po wczorajszych wylaczeniach turbo nie ma sladu.
Pozostal po nich blad
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Niestety trzy razy kasowalem i za kazdym razem powraca
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Bede musial wymienic ten czujnik
Pojawil sie nowy blad
1 Fault Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Nie da sie wykasowac, kasuje a przy zapalonym silniku pojawia sie w przeciagu paru sekund (nie testowalem przy wylaczonym)
Moze ze on wystepuje samochod jedzie ? nie szukalem jeszcze opisu bledu
Na sztange nie patrzylem
Wyjechalem dzisiaj specjalnie na A4 aby troche przepalic autko
bez problemu ciagnal 2 paczki.
Caly czas byl podpiety do VAG'a jak obrobie logi to podzuce
w kazdym razie rozpedzalem autko od 1 do 5 przy zmianie biegow przy 4,5 tys obrotów i nic. Przy 2 paczkach przez chwile mrugala przez chwile kontrolka - akumlatora ??? ktos wie o co chodzi.
Ciekawa sprawa z tym turbo pojawia sie i znika jakby cos sie zawieszalo
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 23:02 ]
Oto zrzut wykresu
od biegu 1 postój do biegu 5 (koncowka obcieta - nie weszla) i kolo 2 paczek
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 23:17 ]
Witam
Chcialem wladowac to do excela dokladniej do openoffica, ale tam jest tyle kolumn ze w zaden sposob nie jest to czytelne przynajmniej jak dla mnie. Nie wiem tez ktore sa najistotniejsze aby czesc wyrzucic. Dlatego umiescilem log na serwerze ftp, podaje link: ftp://skoda:[email protected]
Z góry dziekuje za to jezeli ktos sciaghnie loga i przepatrzy o co tam chodzi, a co najistotniejsze podrzuci jaka mysl
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 23:19 ]
Odnosnie ostatniego bledu znalazlem informacje jak ponizej:
19561/P3105/012549 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
Possible Symptoms
* Engines shakes at shutdown
Possible Causes
* Wiring Open Circuit or Short to Ground
* Valve for Intake Manifold Flap (N239) faulty
Possible Solutions
* Check Wiring for Open Circuit or Short to Ground
* Check Valve for Intake Manifold Flap (N239) > Output Test
Jak zwykle z gory dziekuje za rady
[ Dodano: Wto 04 Gru, 07 23:31 ]
Witam
Znalazlem jeszcze jeden opis bledu (tym razem po polsku):
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-00 - -
(zawór przełączeniowy N239 przepustnicy powietrza - twarde uderzenie przy wyłączeniu silnika )
brzmi nieciekawie wie ktos o co chodzi ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LordVereN239
najlepiej log zrobic majac wbity 3 bieg , predkosc 40km/h i rura - daje najwiecej wiedzy
z tego co widac jesli dobrze interpretuje przeladowuje chwilowo i pewnie stad te skoki mocy - sprawdzales jak chodza kierownice spalin??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzuZamieszczone przez LordVereN239
Odnosnie logow tylko z 3 w sposób jaki opisałeś postaram sie zrobić to dzisiaj
Te co zrobiłem wczoraj wrzuciłem do tabelki (okroilem do biegu 3 i 4) moze cos z tego wyczytacie:
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Odnosnie kierowniczek postaram sie sprawdzic dzisiaj, opis znalazlem tutaj (jak pisalem autkiem dopiero zaczynam sie bawic od tej strony i jeszcze go nie znam zbyt dobrze)
jak zwykle dziekuje za odpowiedzi i sugestie
Komentarz
-
-
Kurde mnie wczoraj dopadł taki sam ból - nagły spadek mocy - klasyczny notlauf
tylko, że po resecie komputera wszystko wróciło do normy
w błędach klasycznie:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Przegoniłem auto "zapominając co to czwórka i piątka" :diabelski_usmiech
i niby jest ok, tylko czasami czuję takie jakby "szarpnięcia" mocy - nie klasyczny notlauf, tylko na chwilę mi znika troszkę mocy i za chwile szarpnięcie i jest moc i odwrotnie: jest-nie ma. Jak zredukuję i przygazuję to się na chwilę uspokaja.
Ale cały czas czuję, że coś się dzieje
Błędy się już nie pojawiają w kompie.
Myślę, że to fizyczna przyczyna - przypieczone kierownice, które zaczynają słabo reagować na ruch wodzika mieszka podciśnienia, ale znowu za krótko to trwa, żeby złapać błąd
Mam rację - dobrze kombinuję?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
witam
Zauważyłem dziwna przypadłość mojego samochodu. podczas przyspieszania w okolicach 3000 obrotów mam takie chwilowe odcięcie mocy (lekkie szarpnięcie) i po przekroczeniu tych obrotów autko dalej płynnie przyspiesza. nie wiem za bardzo o co chodzi
druga rzecz to wskaźnik temperatury zaczął sie dziwnie zachowywać. jak ruszam na zimnym silniku to powoli wskazówka idzie do 90 st i tak przy ok 70 st potrafi spać do 50 potem wzrasta do 80 i znów potrafi spaść do 60. jak silnik osiągnie 90 to już tak trzyma. wcześniej temperatura płynnie rosła od 50 do 90 teraz pojawiły się dziwne wahania temp. czyżby termostat kończył swój żywot ?
pozdr All
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolMyślę, że to fizyczna przyczyna - przypieczone kierownice, które zaczynają słabo reagować na ruch wodzika mieszka podciśnienia, ale znowu za krótko to trwa, żeby złapać błąd
Mam rację - dobrze kombinuję?pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
rob555 czyli na początek postaram się rozruszać kierownice i zobaczę...
A tak na marginesiesłyszałem, że jesteś chory - szybkiego zdrówka życzę.
Miałem się z Lecem spotkać, jakby był u Ciebie, ale nie wyszło - to za tydzień
A ja się do Ciebie przymierzam gdzieś na wiosnę na wirusika :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Arti23witam
Zauważyłem dziwna przypadłość mojego samochodu. podczas przyspieszania w okolicach 3000 obrotów mam takie chwilowe odcięcie mocy (lekkie szarpnięcie) i po przekroczeniu tych obrotów autko dalej płynnie przyspiesza. nie wiem za bardzo o co chodzi
Odczytaj błędy z vaga.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arti23druga rzecz to wskaźnik temperatury zaczął sie dziwnie zachowywać. jak ruszam na zimnym silniku to powoli wskazówka idzie do 90 st i tak przy ok 70 st potrafi spać do 50 potem wzrasta do 80 i znów potrafi spaść do 60. jak silnik osiągnie 90 to już tak trzyma. wcześniej temperatura płynnie rosła od 50 do 90 teraz pojawiły się dziwne wahania temp. czyżby termostat kończył swój żywot ?
[ Dodano: Sro 05 Gru, 07 13:21 ]
Zamieszczone przez LordVeremarekzu napisał/a:
LordVere napisał/a:
N239
odpowiada za gaszenie silnika - steruje przepustnica odcinajaca doplyw powietrza
Powinienem sie zaczac martwić ?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Arti23, dobrze prawisz tylko dodałbym że w AGRze nie ma łopatekNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzualbo stopic na kolektorze wydechowym :diabelski_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz