Testowanie 1.8 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • twin
    Rider
    • 2008
    • 288

    #51
    Lelon : Moze nie wyglaszaj zbyt pochopnie opini skoro cie przy tym nie bylo ?
    Gosc nie musialo hamowac do zera , wogole nie musial hamowac, po prostu musial zmienic decyzje co do przeskakiwania pomiedzy pasami gdyz pas byl zajety. Ja mu tego nie utrudnialem gdyz sam zajmowalem jeden pas z trzech dostepnych. Byl to pas skrajny lewy ktory sluzy do szybkiej jazdy a gosc mial do dyspozycji 2 pozostale plus pas wjazdowy. Czy jeszcze masz jakies pytania ? Ja mu drogi nie zajechalem z 2 prostych powodow : poruszalem sie wczesniej po wspomnianym pasie, a ponadto w momencie jak zmienial pas dawno mnie tam nie bylo.
    Napisalem o tym w watku z powodu oceny silnika. Jechalem na VI i sam sie zdziwilem ze po wcisnieciu gazu na tym biegu auto sie tak szybko zbierze. Przygotowany bylem na kazda mozliwosc lacznie z ta ze ktos mi zajedzie droge lacznie z ciezarkowka ktora jechala prawym pasem. Po prostu jadac musisz brac wszystko to ci sie dzieje przed toba na siebie.

    Komentarz

    • Piotr_T
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 479

      #52
      Zamieszczone przez twin
      Moze ocenicie moje spalanie ?
      Chleje jak smok A powaznie to przy tym przebiegu powstrzymalbym sie z ocenami spalania. Po jakims 1000km zacznij sie tym interesowac powaznie.

      Komentarz

      • twin
        Rider
        • 2008
        • 288

        #53
        Interesuje sie i robię pomoary aby potem porównać ile będzie palił po dotarciu. Mam nadzieję że będzie tylko lepiej. Póki co zgodnie z oczekiwaniami.

        Komentarz

        • Piotr_T
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 479

          #54
          twin, a z ciekawosci spytam kiedy uznasz, ze jest dotarta ?

          Komentarz

          • twin
            Rider
            • 2008
            • 288

            #55
            Dokładnie w tym samym momencie w którym producent czyli po przejechaniu 1500 km , czyli jeszcze 1100

            Komentarz

            • Piotr_T
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 479

              #56
              Przez 1500km spalanie sie nie zmieni, a jezeli juz to raczej od Twojego stylu jazdy - czym jezdziles poprzednio ?

              Komentarz

              • twin
                Rider
                • 2008
                • 288

                #57
                Jakto sie nie zmieni ? Juz sie zmiania po 300 km , robie pomiary w naprawde zblizonych warunkach ma tej samej trasie. Poprzednio jezdzilem Lanosem.

                Komentarz

                • Piotr_T
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 479

                  #58
                  twin, Chris ? To zmiana wystepuje zapewne z dostosowania stylu jazdy z wolnossaka na turbo, tez tak mialem, ale wyraznie spalanie sie ulozylo po jakichs 10kkm, te 1500km w instrukcji to bajeczka zeby jakis napalony scigant nie rozpie..yl auta po wyjezdzie z salonu Olej zmienisz przy 1500km ?

                  Komentarz

                  • twin
                    Rider
                    • 2008
                    • 288

                    #59
                    Heh nie zamierzam rozp... autka , w koncu troche kosztowalo...
                    Olej bede wymienial jak pani fabryka przykazala po 15000 km . Dlaczego pytasz ? Nie mow ze sa tacy co wymieniaja po 2 tys... bo to zadnego sensu nie ma ...
                    Dostosowanie stylu jazdy to napewno takze wplywa na zuzycie ale jednak jak napisalem testowalem na tym samym odcinku i naprawde staralem sie jechac mozliwie zblizonym tempem , a jednak zuzycie sie roznilo. Bardzo ciekawy jestem jak mozna zejsc daleko w dol przy dlugich trasach na VI biegu. Poki co nie wybieram sie nigdzie dalej wiec przyjdzie na to poczekac. Niemniej zamierzam robic sobie notatki przez jakis czas aby miec porownanie. Mam tez pytanie co do dokladnosci wskazan kompa odnosnie sredniego zuzycia ma dystansie ? Czy to sa dokladne wskazania ? Gdzies slyszalem ze zaniza zuzycie ? Czy dokladnosc kompa zalezy od silnika ? Zamierzam to zweryfikowac za kazdym razem gdy wyjezdze pelny bak.

                    PS
                    Mowisz ze to zmiana powodowana jest tym ze przesiadka z wolnossaka . Ale przeciez na wolnossacym silniku mozna jezdzic diametralnie roznie np. pilujac na wysokich obrotach albo wykorzystujac elastycznosc silnika. Jak ty jezdzisz 1.8 ?

                    Komentarz

                    • Piotr_T
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 479

                      #60
                      Zamieszczone przez twin
                      Heh nie zamierzam rozp... autka , w koncu troche kosztowalo...
                      Olej bede wymienial jak pani fabryka przykazala po 15000 km . Dlaczego pytasz ? Nie mow ze sa tacy co wymieniaja po 2 tys... bo to zadnego sensu nie ma ...
                      W takim razie malo jestes konsekwentny mowiac o docieraniu, zawsze po docieraniu olej sie zmienia (na tym polega wlasnie docieranie - przez ilestam pierwszych kkm czesci sie docieraja i powstaje wieksza niz zwykle ilosc osadow w oleju), osobiscie zmienilem i uwazam ze ma to ogromny sens - po pierwsze wiem co jest w silniku, a po drugie silnik dostal czysty olej pozbawiony osadow po docieraniu (o ile cos faktycznie sie tam dotarlo bo to w sumie nie jest maluch z lat '70). Po drugie to nie sadze, zebys mial zmiane co 15kkm, zajrzyj w instrukcje.

                      Zamieszczone przez twin
                      PS
                      Mowisz ze to zmiana powodowana jest tym ze przesiadka z wolnossaka . Ale przeciez na wolnossacym silniku mozna jezdzic diametralnie roznie np. pilujac na wysokich obrotach albo wykorzystujac elastycznosc silnika. Jak ty jezdzisz 1.8 ?
                      Obecnie jezdze wolnossacym 1.8 i ciagne na obrotach bardziej niz zaturbione 1.8 - masa wozu jest podobna, moc mniejsza, moment jeszcze mniejszy. Po prostu brak turbosprezarki narzuca inny styl jazdy, tam gdzie Octavia juz ciagnela jak dziki pies, Focus dopiero zaczyna konkretniej przyspieszac, ot po prostu inny rozklad momentu, nie ma turbo - nie ma plaskiego przebiegu momentu i wszystko w temacie. W Octavii dopiero po okolo 3kkm zaczalem czuc jak to auto lubi miec zmieniane biegi i jak je zmieniac zeby nie posypaly sie panewki, a zarazem zeby nie pila jak smok (co w sumie sie udawalo bo auto palilo o wiele mniej niz sie spodziewalem).

                      Komentarz

                      • twin
                        Rider
                        • 2008
                        • 288

                        #61
                        Nie jestem malo konsekwentny , tylko stosuje sie do tego co pisze w manualu .
                        Pisze tam ze mam docierac i nic o zmianie oleju. Wiekszosc nowoczesnych silnikow ktore sie dzis produkuje nie wymaga takiego docierania w dawnym stylu wraz z wymiana oleju co nie znaczy ze tego docierania nie ma. 1500 km to nie jest wielki dystans abym nie mogl silnika troche bardziej poszanowac . W instrukcji mam pierwsza wymiane oleju po 15 tys. wiec nie wiem o czym piszesz ? Silnik jest przystosowany do oblsugi co 30 tys. ale o moge ustawic dopiero po wymianie oleju fabrycznego.

                        Komentarz

                        • sheep
                          Classic
                          • 2007
                          • 16

                          #62
                          tempomat a docieranie

                          Czy częste używanie tempomatu przy nowym samochodzie (przebieg ok 300 km) wpływa na silnik negatywnie podczas docierania.
                          Przyznam się że tempomat to genialne urządzenie

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #63
                            generalnie przy docieraniu niewskazane jest chyba trzymanie przez długi czas takich samych obrotów.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Salvatore
                              Rider
                              • 2008
                              • 282

                              #64
                              Zamieszczone przez sheep
                              Czy częste używanie tempomatu przy nowym samochodzie (przebieg ok 300 km) wpływa na silnik negatywnie podczas docierania
                              Ciężko mówić o częstym używaniu przy przebiegu 300 km ;-) Ale tak, nie powinno się na początku go używać.

                              Komentarz

                              • Piotr_T
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 479

                                #65
                                Zamieszczone przez twin
                                W instrukcji mam pierwsza wymiane oleju po 15 tys. wiec nie wiem o czym piszesz ? Silnik jest przystosowany do oblsugi co 30 tys. ale o moge ustawic dopiero po wymianie oleju fabrycznego.
                                W instrukcji czy w ksiazce serwisowej ? To sa dwie osobne publikacje i potrafia sie czesto roznic okresleniem norm na olej (u mnie tak bylo). Co do zmiany przy 15kkm to jestem na 90% pewien, ze masz ustawiony od razu QG1. A co do docierania to jednak uwazam, ze olej nalezy zmienic po tych 1500km. Zawsze zmienialem i wychodzilo mi to tylko na dobre

                                Komentarz

                                • Salvatore
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 282

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Piotr_T
                                  Zawsze zmienialem i wychodzilo mi to tylko na dobre
                                  Tego akurat nie możesz wiedzieć
                                  Ale na pewno nie zaszkodzi

                                  Komentarz

                                  • Piotr_T
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 479

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Salvatore
                                    Tego akurat nie możesz wiedzieć
                                    Ale na pewno nie zaszkodzi
                                    niby wiedziec nie moge, ale zadne z moich aut nigdy nie cierpialo na jakiekolwiek problemy mechaniczne, wszystkie mialy lepsze osiagi i mniej palily niz to wynikalo z deklaracji producenta - moze przypadek, moze szczescie, ale w moim przypadku o szczesciu to raczej trudno mowic.

                                    Komentarz

                                    • twin
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 288

                                      #68
                                      W ksiazce serwisowej mam naklejke w lewym gornym rogu pisze QG1. Delaer poinformowal mnie ze to oznacza ze silnik jest przystosowany do przegladow co 30 tys al nie oznacza ze jest tak ustawiony. Wg info dealera pierwszy przeglad mam po 15 tys. albo 12 miesiacach zalezy co pierwsze , a po pierwszym przegladzie decyduje jaka obsluge chce miec i zalewaja mi stosowny olej oraz ustawiaja kompa.
                                      Zreszta nie bede mial raczej problemu gdyz wydaje sie ze 15 tys. przeglady beda dla mnie korzystniejsze.

                                      PiotrT : Moge dotychczasowe auta takze nie cierpialy na zadne problemy i takze palily mniej niz producent obiecywal a oleju nie wymienialem po 2 tys...
                                      Zreszta wystarczy przejechac te 2 tys i ocenic jaki olej jest.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #69
                                        Zamieszczone przez twin
                                        Delaer poinformowal mnie ze to oznacza ze silnik jest przystosowany do przegladow co 30 tys al nie oznacza ze jest tak ustawiony. Wg info dealera pierwszy przeglad mam po 15 tys. albo 12 miesiacach zalezy co pierwsze , a po pierwszym przegladzie decyduje jaka obsluge chce miec i zalewaja mi stosowny olej oraz ustawiaja kompa
                                        już IMHO chcą cie naciągnąć na przegląd, wszystkie znane mi nowe auta mają ustawione QG1 i jak ktos chce z tego korzystać to nie ma żadnej potrzeby wcześniejszej wymiany oleum, zresztą jak jest auto ustawione można sprawdzić VAGiem no i możesz też sam wyswietlić sobie czas pozostały do przeglądu/wymiany oleju, nie dajmy się robic w bambuko :?
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Piotr_T
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 479

                                          #70
                                          Zamieszczone przez twin
                                          W ksiazce serwisowej mam naklejke w lewym gornym rogu pisze QG1. Delaer poinformowal mnie ze to oznacza ze silnik jest przystosowany do przegladow co 30 tys al nie oznacza ze jest tak ustawiony. Wg info dealera pierwszy przeglad mam po 15 tys. albo 12 miesiacach zalezy co pierwsze , a po pierwszym przegladzie decyduje jaka obsluge chce miec i zalewaja mi stosowny olej oraz ustawiaja kompa.
                                          Zreszta nie bede mial raczej problemu gdyz wydaje sie ze 15 tys. przeglady beda dla mnie korzystniejsze.
                                          Jak w ksiazce i naklejce na nadwoziu (przy kole zapasowym) jest QG1 to na 90% jest QG1 - przeglad wedle wskazan komputera, zadne 15kkm ani 30kkm tylko wtedy gdy sie zaswieci napis na wyswietlaczu. Marna szansa, ze dealer zmienil cokolwiek - mnie tez takie glupoty gadali, a okazalo sie, ze od samego poczatku bylo QG1. Osobiscie uwazam, ze zdrowiej dla silnika i kieszeni miec QG1 i samemu zmieniac olej co 15kkm, a co 30kkm (bo tak wtedy wypadnie przeglad wedle wskazan komputera) robic ten przeglad w ASO.

                                          Komentarz

                                          • twin
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 288

                                            #71
                                            W takim razie to jest do sprawdzenia.
                                            No i pytanie co jest lepsze co 15 czy co 30 ? Przeglady co 30 tys sa raczej drozsze i to chyba wiecej niz 2 x 15 ?
                                            Ale jezeli jest tak jak napisales to wnioskuje ze auto musi byc zalane fabrycznie tym lepszym olejem i moglbym przejezdzic 30 tys a potem poprosic o zmiane na co 15 tys...

                                            Komentarz

                                            • Piotr_T
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 479

                                              #72
                                              twin, nie sa drozsze, podjedz sobie do ASO i zapytaj. 30kkm nie zrobisz na jednej zmianie oleju, z tego co ludzie tu pisza to "service" wyskakuje przy najpozniej 25kkm. Ja zrobilem 30kkm (rowniotko) bo zmienilem sam olej przy 15kkm i czujnik caly czas widzial czysty olej.

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #73
                                                Zamieszczone przez twin
                                                No i pytanie co jest lepsze co 15 czy co 30 ? Przeglady co 30 tys sa raczej drozsze i to chyba wiecej niz 2 x 15 ?
                                                nie do końca jest tak, po prostu co 30kkm masz przegląd a co 15kkm w trybie QG2 jest TYLKO wymiana oleju.

                                                co jest lepsze - na to nie znajdziesz odpowiedzi, ja jestem przekonany, że do doładowanego motoru lepsze są częstsze wymiany, ale to tylko moje zdanie.

                                                Zamieszczone przez twin
                                                Ale jezeli jest tak jak napisales to wnioskuje ze auto musi byc zalane fabrycznie tym lepszym olejem i moglbym przejezdzic 30 tys a potem poprosic o zmiane na co 15 tys...
                                                tak
                                                ale tutaj dochodzi druga sprawa - nie wiesz co masz, dlatego też, chociazby z tego względu, część ludzi decyduje się na wczesniejszą zmianę (po 1,5, 2, 3kkm)
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • twin
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 288

                                                  #74
                                                  Rozumiem czyli wieksza cena za przeglad po 30 tys. jest uzasadniona nie tylko drozszym olejem.
                                                  Myslisz ze fabryka zalala mi niewiadomo co rownoczesnie ustawiajac przeglady co 30 tys. ?
                                                  Toz to bylaby skrajna nieodpowiedzialnosc.
                                                  Wiec mysle ze wiem co mam , naklejka jest o rodzaju oleju, Castrol , musze spr. dokladnie co i jak , w kolorze przypomina wode

                                                  Komentarz

                                                  • Piotr_T
                                                    Rider
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 479

                                                    #75
                                                    Jak jest Castrol to pewnie Edge 5W-30 lub hardkorowo Edge 0W-30.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...