1.6 MPI czy 1.6 FSI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robert70
    Rider
    • 2008
    • 499

    ops: widzę że trochę źle sformułowałem pytanie ops: przepraszam :bow chodziło mi o to że jadąc w trasie na 5 biegu jakie mam utrzymywać obroty aby spalić jak najmniej paliwa :?: prędkoś ma tutaj drugorzędne znaczenie :idea: przepraszam za moje pytanie ale nie jestem wielkim fanem motoryzacji i nie znam się na silnikach. W moim poprzednim aucie (fabia 1,4 75KM) było to ~2500 obrotów ale z tego co przeczytałem do tej pory widzę że powinienem utrzymywać ~3800 obrotów. No chyba że coś źle zrozumiałem :? dziękuję za pomoc
    O2 FL 1,6 Mint "MAŁA CZARNA" LPG - LandiRenzo

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez robert70
      ops: widzę że trochę źle sformułowałem pytanie ops: przepraszam :bow chodziło mi o to że jadąc w trasie na 5 biegu jakie mam utrzymywać obroty aby spalić jak najmniej paliwa :?: prędkoś ma tutaj drugorzędne znaczenie :idea: przepraszam za moje pytanie ale nie jestem wielkim fanem motoryzacji i nie znam się na silnikach. W moim poprzednim aucie (fabia 1,4 75KM) było to ~2500 obrotów ale z tego co przeczytałem do tej pory widzę że powinienem utrzymywać ~3800 obrotów. No chyba że coś źle zrozumiałem :? dziękuję za pomoc
      Trochę bez sensu pytanie. Jeżeli nie zależy Ci na prędkości to utrzymuj jak najniższe obroty. Nie wiem jaka jest prędkość na V biegu przy 1000 obr., ale możesz spróbować
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        Zamieszczone przez _tm_
        Zamieszczone przez robert70
        ops: widzę że trochę źle sformułowałem pytanie ops: przepraszam :bow chodziło mi o to że jadąc w trasie na 5 biegu jakie mam utrzymywać obroty aby spalić jak najmniej paliwa :?: prędkoś ma tutaj drugorzędne znaczenie :idea: przepraszam za moje pytanie ale nie jestem wielkim fanem motoryzacji i nie znam się na silnikach. W moim poprzednim aucie (fabia 1,4 75KM) było to ~2500 obrotów ale z tego co przeczytałem do tej pory widzę że powinienem utrzymywać ~3800 obrotów. No chyba że coś źle zrozumiałem :? dziękuję za pomoc
        Trochę bez sensu pytanie. Jeżeli nie zależy Ci na prędkości to utrzymuj jak najniższe obroty. Nie wiem jaka jest prędkość na V biegu przy 1000 obr., ale możesz spróbować
        dokładnie, jak najniższe bez katowania, czyli pewnie 2000 albo trochę więcej, ale jeśli tak jeździsz samochodem, że tego sam nie czujesz, to... to nie wiem co powiedzieć własciwie :roll:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          No i pamiętaj żeby nie przeholować z niskimi obrotami bo są ponoć bardziej szkodliwe dla silnika niż wysokie. A w ogóle to sprawdź specyfikacje silnika : kiedy osiąga maksymalny moment obrotowy i kiedy maksymalną moc. To dużo mówi..
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez Matis68
            No i pamiętaj żeby nie przeholować z niskimi obrotami bo są ponoć bardziej szkodliwe dla silnika niż wysokie.
            Szkodliwe jest dawanie pełnego gazu na niskich obrotach, a nie jazda ze stałymi, niskimi obrotami.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • satoot
              Rider
              • 2008
              • 525

              Zamieszczone przez _tm_
              Szkodliwe jest dawanie pełnego gazu na niskich obrotach, a nie jazda ze stałymi, niskimi obrotami.
              Też mi się zdawało, że jazda na niskich obrotach nie jest szkodliwa. Ważne żeby poprzez akcelerator nie podawać gwałtownie dużej dawki paliwa , której silnik nie zamieni od razu w prędkość.
              Vulgo: nie wciskać pedału gazu nagle do podłogi jadąc na piątym biegu przy 1000obr/min w silniku 1.6PB. Takie wciśnięcie nie przełoży się od razu na wzrost prędkości, duża dawka paliwa nie zostanie przepracowana efektywnie, powstaną tylko niepotrzebnie duże siły w silniku i mechanizmach.

              Komentarz

              • Matis68
                Ambiente
                • 2006
                • 195

                Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - w Małopolsce sie nie da jezdzic nigdzie ze stałymi niskimi obrotami, może przez krótką chwilkę. Chyba ze ktoś ma drezyne i pusty tor przed sobą :szeroki_usmiech
                http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                Komentarz

                • gosmo
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 201

                  No... co do tych niskich obrotów... to w poprzednim aucie miałem nieco "mało zadbany" silnik i przy niskich obrotach zapalała się lampka ciśnienia oleju. Co oznaczało, że smarowanie nie najlepsze.
                  Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo

                  Komentarz

                  • battas
                    Classic
                    • 2009
                    • 3

                    Cześć
                    Jestem tu Nowy i dopiero od wczoraj mam oktawię z silnikiem 1,6 FSI i.....?????
                    I już nie wiem co lać do tego samochodu 95 czy 98 ?????

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      Zamieszczone przez battas
                      już nie wiem co lać do tego samochodu 95 czy 98 ?????
                      Mozesz lac zarówno 95 jak i 98. Róznica jest jednak taka, ze przy paliwie o liczbie oktan 95 mozesz miec nieznacznie gorsze osiagi, ale na pewno nie wpłynie to na trwałośc jednostki napędowej.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1085
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - w Małopolsce sie nie da jezdzic nigdzie ze stałymi niskimi obrotami, może przez krótką chwilkę. Chyba ze ktoś ma drezyne i pusty tor przed sobą
                        I to od razu widać. W Zachodniopomorskim, gdy tylko pojawi się samochód z rejestracją na P..., to zaraz wiadomo, że to z poznańskiego, że wariat będzie bez przerwy siedział na zderzaku, i że będzie wyprzedzał przy każdej nadarzającej się okazji. Niestety, w pagórkowatym terenie tak się nie da jeżdzić na dłuższą metę.

                        Komentarz

                        • satoot
                          Rider
                          • 2008
                          • 525

                          Zamieszczone przez Marian 2
                          I to od razu widać. W Zachodniopomorskim, gdy tylko pojawi się samochód z rejestracją na P..., to zaraz wiadomo, że to z poznańskiego, że wariat będzie bez przerwy siedział na zderzaku, i że będzie wyprzedzał przy każdej nadarzającej się okazji.
                          Wydajesz w arbitralny sposób nieprawdziwe oceny, a uogólniając i wrzucając wszystko do jednego worka... mijasz się z prawdą, i sprawiasz wielu osobom przykrość określając ich niezasłużenie wariatami.

                          Komentarz

                          • Ciacho102
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 132

                            Aha zaczęło się Nie no fakt faktem że każdy w każdym rejonie Polski jeździ inaczej. Jeden narzeka na drugiego, fakt nie jest to regułą ale wiadomo że krakusy na warszawiaków, poznaniacy na gdańszczanów, ślązacy na warszawiaków a warszawiacy na wszystkich Oczywiście nikogo tutaj nie posądzam chodzi o to że każdy w swoim rejonie inaczej jeździ. Ja mogę powiedzieć z ręka na sercu że denerwuje mnie jak ktoś jeździ wolno po mieście. Oczywiście 50 teren zabudowany ale sztuką jest przemieścić się z punktu A do punktu B w jak najkrótszym czasie nie dostając mandatu Na Śląsku jest skupisko miast i wiadomo że tutaj ludzie pędzą przez miasto. Na Mazurach znowu nie potrafię jeździć tak jak "oni" z tego powodu że jest mnóstwo dróg wąskich zarośnietych i krętych. A tamtejsi kierowcy wręcz taka drogę uważają za autostradę Pewnie jak jadą za mną to lecą epitety takie których jeszcze nie słyszałem
                            Pozdrawiam, Sebastian

                            Komentarz

                            • bzyq_74
                              RS
                              • 2008
                              • 3467
                              • Volkswagen
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                              Zamieszczone przez Ciacho102
                              Na Mazurach znowu nie potrafię jeździć tak jak "oni" z tego powodu że jest mnóstwo dróg wąskich zarośnietych i krętych. A tamtejsi kierowcy wręcz taka drogę uważają za autostradę Pewnie jak jadą za mną to lecą epitety takie których jeszcze nie słyszałem
                              Ciacho102, zawsze jest tak że wolniej się jeździ po nieznanych drogach.
                              Jak pracowałem w Warszawie (jeszcze nie było GPS-ów) i kierowca z W-wy miał jechać na Śląsk to był na przemian czerwony i siny :szeroki_usmiech , bo nie wiedział, w którym mieście się znajduje.
                              MARCIN
                              Mój szkodnik

                              Komentarz

                              • Ciacho102
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 132

                                heh to fakt że niby Katowice a to już Chorzów Po nieznanych drogach to też racja.
                                Pozdrawiam, Sebastian

                                Komentarz

                                • battas
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 3

                                  Dzięki Big za info.

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    Stary temat, ale może odświeżę.

                                    Do zagazowania 1.6 MPI. Czy jeszcze jakiś inny silnik wchodzi w rachubę? Czy są różne wersje silników MPI, chodzi mi o oznaczenia literowe, które są bardziej, a które mniej wadliwe/awaryjne?

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez natash
                                      Do zagazowania 1.6 MPI. Czy jeszcze jakiś inny silnik wchodzi w rachubę? Czy są różne wersje silników MPI, chodzi mi o oznaczenia literowe, które są bardziej, a które mniej wadliwe/awaryjne?
                                      zadajesz to pytanie już trzeci raz :!:
                                      w O2 gazuje się jeden silnik -> 1,6MPI -> BSE
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Zamieszczone przez natash
                                        Do zagazowania 1.6 MPI. Czy jeszcze jakiś inny silnik wchodzi w rachubę? Czy są różne wersje silników MPI, chodzi mi o oznaczenia literowe, które są bardziej, a które mniej wadliwe/awaryjne?
                                        zadajesz to pytanie już trzeci raz :!:
                                        w O2 gazuje się jeden silnik -> 1,6MPI -> BSE
                                        Dziękuje za odpowiedź.
                                        Czy są różne wersje 1.6 MPI? Jak sprawdzić czy jest to BSE? Szukałem na forum odpowiedzi bez rezulatatów.

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          Zamieszczone przez natash
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Zamieszczone przez natash
                                          Do zagazowania 1.6 MPI. Czy jeszcze jakiś inny silnik wchodzi w rachubę? Czy są różne wersje silników MPI, chodzi mi o oznaczenia literowe, które są bardziej, a które mniej wadliwe/awaryjne?
                                          zadajesz to pytanie już trzeci raz :!:
                                          w O2 gazuje się jeden silnik -> 1,6MPI -> BSE
                                          Dziękuje za odpowiedź.
                                          Czy są różne wersje 1.6 MPI? Jak sprawdzić czy jest to BSE? Szukałem na forum odpowiedzi bez rezulatatów.
                                          tak jak napisałem - "jeden silnik" w O2 jest tylko jeden silnik 1,6 MPI (nazwa "handlowa") i nosi oznaczenie BSE, sprawdzić w standardowych miejscach - książka serwisowa, wlepka w bagażniku, ale wystarczy rzucić okiem pod maskę.

                                          to jest silnik, który się do gazu nadaje, oczywiście ludzie gazują wszystko, ale to już ich problem.
                                          teraz też skoda proponuje instalację LPG do 1,4TSI ale cena jest jakaś chora a i oszczędności mniejsze, ale to już sobie doczytaj.
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • mrblack
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 45

                                            Siemka Pany

                                            Odświeżam temacik.

                                            Ja tam zapinam właśnie OII Ambiente 1.6 MPI BSE dokładnie rok (pamiętacie co pytałem wtedy czy opłaca się kupić ten wóz już zagazowany Diego GIII za 20 tysi ???? - oczywiście za tyle go kupiłem :P ).

                                            No i powiem, że LPG jest spoko i ten silniczek mimo już przelatanych 140k jest cacy - zero brania oleju od wymianki do wymianki. Jedynie co ubywa to troche płynek chłodzący ale to przez parownik - normalka na benzynie nic nie spada. Ostatnio przed dłuższą trasą zrobiłem totalny przegląd instalki LPG z wymianami filterków, uszczelek na wtryskiwaczach i kalibracją za całe 70 zyli.

                                            Fakt, że nie jest to TDI 140KM ale co tam za taka kasę ....

                                            I nie powiem na A2 w niemcowni to poleciałem na LPG 180 na Pb 199 km/h czyli i tak sporo jak na ten motorek.

                                            Silnik toporny, bezkolizyjny i tylko do gazu (średnio10 l/100 a nie latam 80/h tylko więcejjj) bo na benzynie drogo wychodzi :shock:

                                            Ot takie małe moje spostrzeżenia !!!!!!

                                            Pozdrówki 4-ALL !!!!!!!!!!

                                            Komentarz

                                            Pracuję...